تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817189660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه هاي يك روز آلوده/گرد و غبار بر هواي خوزستان سايه افكند/ اهواز تعطيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حاشيه هاي يك روز آلوده/گرد و غبار بر هواي خوزستان سايه افكند/ اهواز تعطيل شد
گرد و غبار بر هواي خوزستان سايه افكند/ اهواز تعطيل شد
اهواز - خبرگزاري مهر: پديده گرد و غبار كه از نيمه شب گذشته بر هواي اغلب شهرهاي استان سايه افكنده بود صبح امروز يكشنبه بر شدت آن افزوده و بر همين اساس مدارس و ادارات شهرستان اهواز و چند شهر ديگر استان تعطيل اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پديده گرد و غبار كه سالهاست شهرهاي استان خوزستان را با معضل مواجه كرده از شب گذشته آغاز شد و صبح امروز به اوج خود رسيد و در اين بين مدارس شهرستان اهواز و برخي شهرهاي استان در نوبت صبح و بعداز ظهر تعطيل اعلام شد همچنين ادارات و دستگاه هاي مختلف استان خوزستان در هوايي آلوده و نامساعد تا ساعت هفت و 45 دقيقه به فعاليت خود ادامه دادند.

امروز مردم خوزستان در حالي روز خود را آغاز كردند كه همه گوش به زنگ و راديو به گوش منتظر اعلام تعطيلي مدارس و دستگاه هاي دولتي بودند ولي استانداري خوزستان در ساعت هفت و 10 دقيقه در اطلاعيه اي آب پاكي را روي دست كاركنان دولت ريخت و اعلام كرد تنها مدارس نوبت صبح شهرستان اهواز در سه مقطع دبستان، راهنمايي و دبيرستان و همچنين دانشگاه ها تعطيل است و ادارات بايد به فعاليت خود ادامه دهند.

ولي شدت گرفتن اين پديده و تماسهاي بي شمار ادارات به استانداريها و فرمانداريها باعث شد استانداري و فرمانداري در ساعت هفت و 45 دقيقه اعلام كنند كه دستگاه هاي دولتي هم تعطيل اعلام شده ولي بازهم در اين بين يك ابهام بزرگ وجود داشت و آن هم فعاليت بانكهاي استان بود كه در تعطيلي هاي قبلي اين وضع شامل حال آنها نمي شد.

بر هرحال با پيگيريهاي مجدد معلوم شد كه بانكهاي استان براي رفع نيازها مردم و مراودات پولي بايد به فعاليت خود ادامه دهند اين در حالي است كه برخي شعب بانك ها براي مدتي در شعبه هاي خود را به تصور اينكه امروز تعطيل است به روي مشتريان بستند ولي بعد از اينكه اعلام شد كه اين تعطيلي شامل بانك هاي نمي شود آنها درها خود را مجدد گشودند.

همچنين تعطيل مدارس ساير شهرستانها در اختيار فرمانداران قرار گرفته اين در حالي است كه صبح امروز برخي دانش آموزان به منظور حضور در مدارس تقريبا جلو در مدارس خود ايستاده بودند و آلودگي اثر خود را بر آنها گذاشته است.

در خصوص اين پديده گرد و غبار هواشناسي استان خوزستان اعلام كرد: با توجه به تصاوير ماهواره اي كه نشان دهنده شكل گيري توده هواي همراه با گردو غبار در كشور عراق بوده است و بررسي نقشه هاي هواشناسي استان خوزستان انتظار مي رود در بامداد روز يكشنبه تا ظهر اين روز هوا در نوار غربي، مركزي و جنوبي استان همراه با گرد و غبار است.

عدم پيش بيني اين پديده يكي از مشكلات هميشگي استانداري و هواشناسي استان خوزستان است چرا در مدت اخير روزهايي در استان تعطيل شده كه هوا كاملا صاف بود ولي در عوض روزهايي مثل امروز يكشنبه تعطيلي نشده كه تنفس معمولي هم سخت است.

استاندار خوزستان در اين خصوص با تائيد اين موضوع با اشاره به ضعف دستگاه ها و سيستمهاي پايشي براي پيش بيني پديده مخرب گرد و غبار گفت: از زمان گزارش حركت توده از كشور عراق تا زمان ورود آن به استان بيش از سه ساعت طول نمي كشد ولي اگر سيستمهاي تبادل اطلاعات لحظه اي لازم را داشته باشيم بهتر مي توانيم براي زندگي مردم برنامه ريزي كنيم حداقل تا زماني كه اين پديده برطرف نشده بايد راهكارهاي لازم براي مديريت اين بحران را به نحوي دراختيار داشته باشيم.

سيد جعفر حجازي همچنين با اشاره به اينكه متاسفانه در اين مدت كه گرد و غبار در كشور ما افزايش يافته ميزان تخريب آن بر سلامت جسم و روان افراد به صورت دقيق محاسبه نشده، تاكيد كرد: داشتن اطلاعات ميزان تهديد سلامت افراد از سوي گرد و غبار براي انجام برنامه ريزيها براي مقابله با گرد و غبار مهم و ضروري است و بايد مسئولان امر در اين خصوص دست به كار شوند.

اين امر از جانب ديگري نيز قابل تامل است كه متاسفانه با وجود توسعه وسايل ارتباطي هنوز دستگاه هاي مسئول براي اعلام يك روز تعطيلي براي مردم با مشكل مواجه هستند و براي نمونه امروز در حالي در اهواز تعطيل اعلام شد كه هم كارمندان سر كار خود حاضر بودند و هم دانش آموزان به محل مدرسه خود مراجعه كرده اند و اثرات مخرب گرد و غبار اثر منفي خود را روي آنها گذاشته است.

همچنين اطلاع رساني استانداري خوزستان در اين خصوص خيلي ضعيف بود چون هيچ اطلاعيه اي روي پايگاه اطلاع رساني استانداري قرار نگرفت تا حداقل ادارات در اين خصوص اطلاع مناسب را به دست بياورند.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن