تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820074869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چه سبزي بخورم تا سلامتي ام تضمين شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چه سبزي بخورم تا سلامتي ام تضمين شود؟
بررسي ها نشان مي دهند كه سبزي ها به دليل دارا بودن ريزمغذي ها نقش اساسي در سلامتي افراد دارند.


به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، با وجودي كه تقريبا همه مي‌دانند سبزيجات سبز رنگ براي بدن مفيد هستند، اما هنوز بسياري از ما از مصرف آن‌ها پرهيز مي‌كنيم.

در يك مقاله جديد كه در شبكه خبري تورنتونيوز به چاپ رسيده است، نام چند سبزي اصلي سبزرنگ عنوان شده كه تاثيرات آن‌ها روي سلامت بدن شگفت‌انگيز و فوق‌العاده است.

كلم بروكلي: تاثير فوق‌العاده و قابل توجهي در پيشگيري از سرطان دارد و براي افرادي كه سابقه ابتلا به حمله قلبي يا سكته مغزي داشته‌اند، توصيه مي‌شود. اين سبزي همچنين منبع غني از آهن بوده و به همين خاطر براي افرادي كه كم خوني ناشي از فقر آهن دارند، بسيار مفيد است. گل‌هاي كلم بروكلي را با بخار يا آب جوش با حرارت خيلي ملايم بچوشانيد و مصرف كنيد تا خواص تغذيه‌اي خود را حفظ كند.

كلم پيچ: يكي ديگر از اين سبزيجات پرخاصيت است كه مصرف آن بسيار توصيه مي‌شود. اين سبزي چه خام و چه پخته مصرف شود، مزايا و خواص بسيار دارد. كلم پيچ به دليل اين كه سرشار از ويتامين A است، براي پوست و چشم‌ها فوق‌العاده مفيد است. اين سبزي همچنين به دليل دارا بودن فتوريزمغذي‌ها به بدن براي مقابله با مولكول‌هاي مضر راديكال آزاد كمك مي‌كند. همچنين در پيشگيري از سرطان‌هاي ريه، معده، روده و پروستات مفيد است. متخصصان تغذيه براي كساني كه قصد بدنسازي دارند، كلم پيچ را توصيه مي‌كنند، چون منبع غني از يد است و به رشد ماهيچه‌ها كمك مي‌كند.

سبزي مفيد بعدي جوانه لوبيا است كه اگر در سالاد يا به صورت ميان وعده مصرف شود، مواد مغذي مهمي را به بدن مي‌رساند. جوانه هاي لوبيا سرشار از ويتامين C هستند و مصرف مشتي از آن‌ها سه چهارم نياز روزانه بدن به ويتامين C را تامين مي‌كند. جوانه لوبيا همچنين حاوي ويتامين‌هاي A ، B ، E و كلسيم و آهن و پتاسيم است.

اسفناج هم جزو سبزيجات اصلي است كه بايد در رژيم غذايي گنجانده شود. اين سبزي حاوي كاروتنوئيد است كه در پيشگيري از سرطان موثر مي‌باشد. به علاوه اسفناج به دليل دارا بودن مقادير زيادي ويتامين C و A براي سلامت پوست و چشم‌ها بسيار مطلوب است. اين سبزي به دليل دارا بودن مقادير زيادي پتاسيم براي مبتلايان به فشار خون بالا بسيار مفيد است. اسفناج همچنين ماهيچه‌ها را تقويت مي‌كند و براي مبتلايان به كم خوني هم مفيد است.

يكي ديگر از منابع متنوع ويتامين‌ها، كاهو است. كاهو منبع غني از ويتامين‌هاي A ، B ، C و فوليك اسيد، منگنز و كروم است و همچنين كالري را پايين مي‌آورد. كاهو منبع غني از آهن هم هست كه به تشكيل خون كمك مي‌كند. به علاوه به دليل دارا بودن منيزيم براي سلامت مغز و اعصاب ضروري است. /عط

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن