تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه سازمان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار كوتاه سازمان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه
اخبار كوتاه سازمان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه
كرمانشاه - خبرگزاري مهر: برگزاري گفتمان اهميت و جايگاه ولايت فقيه در سنقر و كليايي و مراسم تجليل از مبلغات برتر قصرشيرين و... از اخبار كوتاه سازمان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه است.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام‌ عباس قنبري استاد حوزه و دانشگاه گفت: يكي از وجوه مميز انسان از ساير موجودات زنده فرهنگ است.

وي افزود: فرهنگ هويت انساني انسان رامي سازد وابعادگوناگون زندگي انسان راشكل مي دهد.

قنبري گفت: رفتارهاي مختلف و انگيزه هاي گوناگون بشر، هميشه تحت تاثير فرهنگ قرار داشته و به هر اندازه مايه هاي فرهنگي فرهنگ، عميق تر، جامع تر و هماهنگي آن با خواسته هاي طبيعي و فطرت انسان، بيشتر باشد نفوذ و تاثير گسترده تري خواهد داشت .

وي افزود: ارزش هاي گران بهايي چون غرور ملي، روحيه اعتماد به خويش، نوآوري و خلاقيت ،پاي بند ي به ميثاق ها و تعهد و همه از چشمه سار فرهنگ غني مي جوشند.

قنبري تصريح كرد: گرايش به زندگي تجملي و روحيه تكاثر طلبي بويژه در ميان عناصر انقلابي، انگيزه دفاع از انقلاب و ارزش ها را تضعيف مي كند و افراد را به زندگي شخصي و برآوردن نيازهاي تجملي مشغول مي سازد.

اين استادحوزه و دانشگاه به مهم ترين آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي فرا روي انقلاب اسلامي اشاره و افزود: نفوذ انديشه هاي غير ديني، دنياطلبي، تفرقه و نزاع ميان مراكز علمي و ديني كشور و گسترش فرهنگ غرب و غرب زدگي و خروج از ساده زيستي و گرايش به اشرافيگري را از آسيب هاي فراروي انقلاب اسلامي دانست و دانش آموزان را به هوشيار در مقابل تهاجم فرهنگي دشمن فراخواند.

برگزاري گفتمان ديني كارگاهي ايمان وخودباوري ديني در اسلام آباغرب

حجت الاسلام‌ عباس قنبري استاد حوزه و دانشگاه و كارشناس برنامه در خصوص موضوع گفتمان سخنان مبسوطي بيان و به تفاوت هاي اصولي، كه مكتب تربيت الهي با مكاتب تربيتي بشري دارد اشاره و افزود: در نظام تعليم و تربيت الهي و ديني محور و موضوع همه برنامه هاي آموزشي و تربيتي ايمان به خداي يگانه و هستي آفرين است و در سايه چنين ايماني، ايمن سازي انجام گرفته و راه رشد و تعالي فراهم مي شود.

كارشناس برنامه به فرهنگ علوي اشاره و تصريح كرد: در ميان جوامع و مردمي همانند جامعه و مردم ماكه از قرن هاي پيشين دل به خاندان پيامبر سپرده اند و از ميان كاخ هاي پر هيمنه جهان، خانه گلين و ساده علي (ع) و فاطمه (س) را انتخاب كرده اند فرهنگ اهل بيت عصمت و طهارت (ع) تاثير بسيار بالايي در زندگي او داشته است.

قنبري تاكيد كرد: در ميان خصلت هاي انساني و فضيلت هاي اخلاقي ، برخي چنان با اهميت اند كه مي توان آنها را صفات سرنوشت ساز ناميد خودباوري يا اعتماد به نفس ، در شمار اين گونه فضايل روحي است.

مراسم تجليل از مبلغات برتر قصرشيرين

حجت الاسلام محمد محمودي رئيس اداره تبليغات اسلامي قصرشيرين گفت: وجود خواهران حوزوي و مبلغه يكي از بازوان تواناي اداره تبليغات اسلامي در اجراي طرح هاي مختلف فرهنگي است.

وي ضرورت توجه به نقش تبليغي زنان، ضرورت استفاده از الگوهاي تبليغي شيعه مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زينب(س) و لزوم تحمل مشكلات و برد باري در مسير تبليغ دين، از جمله مواردي بود كه مطرح كردند.

وي در پايان با بيان اينكه در نهضت عاشورا براي نخستين بار به پيام رساني بانوان توجه شده بر اهميت درس گرفتن از اين نهضت براي غنا بخشيدن به جريان‌هاي تبليغي امروز تاكيد كرد.

برگزاري گفتمان اهميت و جايگاه ولايت فقيه درسنقروكليايي

حجت‌ الاسلام حسين صلاحي از اساتيد حوزه علميه در سخناني به آيات سوره مائده و 59 از سوره نساء و احزاب اشاره كرد و گفت: انسان براي رسيدن به سعادت دنيوي و اخروي نياز به راهنما دارد كه بعد از رسول اكرم(ص) اين رسالت به عهده‌ امامان معصوم اثني عشري(ع) و در زمان غيبت امام عصر(عج) اين وظيفه به عهده ولي فقيه است كه وظيفه همگاني است كه از ولايت مطلقه فقيه تبعيت كنيم.

صلاحي درادامه به ويژگي هاي ولايت فقيه از جمله تقوي، شجاعت بدون هواي نفس و آگاه به زمان بودن اشاره كرد و تصريح كرد: زندگي با اخلاص در ايمان و عمل از ويژگي هاي مقام معظم رهبري است.

كارشناس برنامه با بيان اينكه علت پيشرفت و عقب ماندگي ها در امور مختلف را درجامعه وقتي بحث و بررسي و ريشه يابي مي كنيم مي فهميم كه نياز به يك ليدر قدرتمند و راهبر مقتدر در امور مختلف لازم و ضروري است لذا در اين زمان نيز مقام معظم رهبري به حمدالله رهبري فرزانه، دانا و آگاه در تمامي زمينه هاست.

برگزاري گفتمان عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامي سنقر

فرهنگيان از اساتيد حوزه علميه نرجسيه(س) شهر سنقر در سخناني با بيان اينكه واژه حجاب دو معناي ايجابي و سلبي دارد افزود: بعد ايجابي آن وجوب پوشش بدن طبق محدوده شرعي و بعد سلبي آن حرمت تبرج ، خودنمايي و جلوه گري در برابر نامحرم است.

وي با بيان اينكه ما وظيفه داريم كه ديگران را از آتش بي حجابي وبي عفتي نجات دهيم گفت: با حجاب بودن با علاقه به آراستگي و آرايش تناقض ندارد زيرا زن به طور فطري گرايش به زيبايي و آرايش دارد و رسول اكرم(ص) خود پيشتاز و الگوي آراستگي و نظافت به خصوص هنگام خروج از منزل بود.

كارشناس برنامه با ذكر اين مطلب كه در اسلام آراستگي و نظافت و آرايش براي زنان مجاز است اما نه در معرض نامحرمان و بيگانگان افزود: آراستگي زن بايد در جهت تحكيم بنيان خانواده و صميمي ترشدن آن باشد و از نگاه اسلام آرايش زن مخصوص شوهر و حريم اوست.

وي تصريح كرد: مبناي دين مبين اسلام اين است كه گناه آتش است و بي حجابي و بي حيايي هم آتش است و پوشيدن چادر شباهت ما را به فاطمه زهرا(س) بيشتر مي كند و با اين نشانه حضرت فاطمه زهرا(س) در قيامت ما را راحتر پيدا مي كند و انشاءالله شفيع ما خواهد شد.

برگزاري گفتمان همايشي آسيب شناسي دينداري در عصر ارتباطات

حجت الاسلام مجيد صفدري امام جمعه شهرستان ضمن بر شمردن آسيب هاي فناوري و ارتباطات مدرن نسبت به رويكرد جامعه و نسبت به مقوله دين و دينداري در عصر حاضر اشاره كرد و گفت: اهميت توجه به مباني ديني و اعتقادي و اخلاقي بيش از هر زماني براي جوانان و جامعه ضروري ومهم است.

مجيد صفدري افزود: طرح چنين گفتمانهايي در بين جوانان مي تواند بخش عمده اي از آسيبهاي احتمالي فناوري و تكنولوژي پيش رفته موجود كه زاييده فرهنگ غربي است به حداقل رسانده وكاهش دهد.

وي گفت: جامعه بايد به اين نكته توجه داشته باشد كه تهاجم فرهنگي غرب در عرصه ارتباطات مثل اينترنت و ماهواره و خانواده ها را و جوانان را هدف گرفته اند.

صفدري افزود: مسكوت گذاشتن حوزه نقد و نظر و آسيب شناسي عصر ارتباطات ظلمي جبران ناپذير به پيكره جامعه است و لذا توسعه گفتمانهاي ديني را به عنوان يكي از اركان مبارزه با تهاجم فرهنگي عنوان كرد.

صدور450 گواهينامه قرآني توسط اداره تبليغات اسلامي اسلام آبادغرب

مجتبي عسكري كارشناس قرآني اداره تبليغات اسلامي اسلام آبادغرب افزود: قرآن كتاب خدا براي هدايت بشر و تمسك به قرآن كريم جزء اعتقاد، فرهنگ و باور آحاد مردم است و در راستاي ترويج قرآن آموزي، كانون قرآن اداره تبليغات اسلامي در نيمه دوم سالجاري اقدام به برگزاري 34 كلاس قرآن شهري و روستايي در رشته هاي مختلف كرد و در مجموع بيش از 480 نفر از خواهران و برادران در اين دوره‌ ها شركت كردند.

وي در پايان تصريح كرد: با اتمام كلاس هاي قرآن آموزي در شش ماهه دوم سالجاري تعداد 450 برگ گواهينامه جهت افراد برتر كلاس هاي قرآني در رشته هاي قرائت سطح1،2 ،مفاهيم يك و دو و سه، تفسير عمومي (نسيم حيات)، حفظ تهيه و صادر شده و به آنها اعطاء شد.

برگزاري همايش تجليل ازفعالان قرآني دردالاهو

اصحابي از اساتيد حوزه و دانشگاه گفت: قرآن مجيد متضمن كليات برنامه زندگي بشراست، زيرا آئين اسلام كه بهتر از هر آيين ديگري سعادت زندگي بشر را تامين و تضمين مي كند از راه قرآن كريم به دست مسلمانان رسيده است ومواد ديني اسلام كه يك سلسله معارف اعتقادي و قوانين اخلاقي وعملي است ريشه اصلي آنها در قرآن كريم است.

وي تصريح كرد: قرآن كتابي است كه آفريدگار براي روش زندگي در دنيا و سعادت در آخرت نازل كرده است و توجه به ترويج فرهنگ قرآني ازضروريات جامعه اسلامي است.

اصحابي در پايان با بيان اهميت و جايگاه قرآن كريم افزود: نبي مكرم اسلام(ص) در حديث ثقلين ازقرآن و اهل بيت به عنوان دو يادگار بسيار مهم يا دكرده است كه اين موضوع نشان دهنده اهميت والاي جايگاه قرآن كريم است كه همگي بايد بدان تمسك جوئيم.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن