تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816025166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون استاندار قزوين برنامه هاي عمراني در اين استان را تشريح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون استاندار قزوين برنامه هاي عمراني در اين استان را تشريح كرد
قزوين - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين بهره برداري از مسكن مهر ، استفاده از اب هاي روان و پروژه هاي ابرساني ، طرح هاي نيروگاهي ، برق رساني به روستاها ، ايجاد بزرگراه و جاده ، توسعه رفاه و عدالت اجتماعي را از مهمترين اقدامات در دست انجام در استان قزوين نام برد.


به گزارش ايرنا، مهندس "منوچهر حبيبي" روز سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه استان قزوين، با اشاره به اينكه اكنون ساخت 27 هزار واحد مسكوني مهر در شهرك مهرگان محمديه در حال اجرا است، گفت: از اين ميزان پنج هزار واحد خرداد ماه سال آينده به متقاضيان تحويل مي شود.

وي افزود: پروژه ساخت واحدهاي مسكوني در شهرك مهرگان يكي از بزرگترين پروژه هاي مسكن مهر كشور به شمار مي رود.

حبيبي با اشاره به اينكه كار ساخت و واگذاري ساير واحدهاي در حال اجراي شهرك مهرگان نيز تا پايان سال 91 به پايان مي رسد، اظهاركرد: زيرساخت هاي خدماتي و رفاهي مناسبي در اين شهرك از جمله ساخت دو پارك محلي و يك بوستان 25 هكتاري، 60 واحد آموزشي، پنج سالن ورزشي، پنج مجموعه فرهنگي و چندين فضاي بهداشتي و درماني پيش بيني شده است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين، سهميه اين استان در مسكن مهر را 37 هزار و 300 واحد مسكوني خواند و گفت: با اين وجود براي 50 هزار واحد مسكوني مهر پروانه ساخت صادر شده است كه از اين ميزان 47 هزار واحد در مرحله اسكلت قرار دارند.

*****

برنامه ريزي براي استفاده از 800 ميليون متر مكعب آبهاي روان در بخش كشاورزي و شرب

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين در بخش ديگري از سخنان خود حجم آبهاي روان استان را يك ميليارد و 600 ميليون متر مكعب خواند و گفت: نيمي از اين ميزان در بخش هاي مختلف مصرف مي شود و نيم ديگر از طريق رودخانه شاهرود به سپيدرود مي ريزد.

حبيبي اظهاركرد: با برنامه ريزي مناسب و اجراي چندين سد و مهار آب تلاش داريم تا از آبهاي روان قزوين كه از استان خارج مي شوند استفاده كنيم كه اين مهم به رونق بخش كشاورزي استان و تامين آب مطمئن و پايدار كمك مي كند.

وي به تشريح وضعيت اجراي سدهاي در حال احداث استان قزوين اشاره كرد و گفت: هم اكنون اجراي سد مخزني نهب خرمدشت با ظرفيت 120 ميليون متر مكعب حجم ذخيره و اعتيار يك هزار و 300 ميليارد ريال، 10 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين همچنين از اتمام مطالعات فاز اول و دوم سد بالاخانلو بويين زهرا با حجم مخزني 22 ميليون متر مكعب خبر داد و گفت: براي ساخت اين سد در لايحه بودجه 91 رديف اختصاصي ديده شده و اميدواريم عمليات اجرايي اين پروژه كه براي ساخت آن به 740 ميليارد ريال اعتبار نياز است، آغاز شود.

وي همچنين از پايان مطالعات فاز دوم سد 22 ميليون متر مكعبي بورمانك در طارم سفلي خبر داد و گفت: مطالعات سد الموت رود در منطقه سه هزار با حجم ذخيره سازي 270 ميليون متر مكعب نيز در دست انجام است و اجراي چندين سد كوچك دو تا سه ميليون متر مكعبي از جمله استلج در آوج در حال پيگيري است.

حبيبي همچنين از پيگيري و تلاش براي استفاده از 100 هزار متر مكعب پساب و فاضلاب شهري قزوين براي آبياري اراضي كشاورزي در بويين زهرا خبر داد.

وي همچنين از اجراي هشت مجتمع بزرگ آبرساني در استان قزوين كه 128 روستا را تحت پوشش قرار مي دهند خبر داد و گفت: سال آينده بهره برداري از اين مجتمع ها به اتمام مي رسد.

*****

اجراي 3600 مگاوات طرح نيروگاهي در استان قزوين پيگيري مي شود

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين اظهاركرد: اين ميزان پروژه نيروگاهي كه در دست طراحي و اجرا قرار دارد، پنج برابر نياز استان در بخش انرژي را برآورده مي كند و سرمايه گذاري اجراي آنها به ازاي هر يك مگاوات حدود 10 ميليارد ريال مي باشد.

وي استان قزوين را به سرعت در حال رسيدن به توسعه در همه بخش ها خواند و گفت: با اجراي اين ميزان پروژه نيروگاهي، آينده نگري خوبي در بخش تامين انرژي در استان داريم.

حبيبي استان قزوين را در بخش احداث نيروگاههاي بادي مستعد دانست و با بيان اينكه از سرمايه گذاري در اين بخش استقبال مي كنيم، اظهارداشت: در حال حاضر 16 شركت متقاضي اجراي نيروگاه بادي در استان قزوين مي باشند.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين همچنين از اهداي مجوز براي ساخت نيروگاه 100 مگاواتي خورشيدي و موافقت اصولي براي ساخت نيروگاههاي پراكنده در مجموع به ميزان 800 مگاوات و نيروگاه گازي به ميزان 1200 مگاوات خبر داد و گفت: براي سرمايه گذاري در خصوص احداث نيروگاه هاي بادي به ميزان 810 مگاوات در كهك تاكستان و سياهپوش طارم سفلي اعلام آمادگي شده است.

وي همچنين با اعلام اينكه هم اكنون تمامي روستاهاي بالاي 10 خانوار استان داراي برق مي باشند، يادآور شد: در حال حاضر 7/99 درصد جمعيت روستايي استان قزوين از برق برخوردار مي باشند.

حبيبي همچنين با اشاره به اينكه هم اكنون 22 شهر استان از نعمت گاز بهره مند هستند، اظهاركرد: با آغاز عمليات گازرساني به بخش هاي الموت شرقي، غربي و طارم سفلي، تنها شهرهاي باقي مانده شامل معلم كلايه، رازميان و سيردان نيز بزودي از نعمت گاز بهره مند مي شوند.

وي همچنين با اشاره به گازرساني به 217 روستاي استان قزوين كه در حريم 15 كيلومتري شبكه انتقال و خط لوله گاز قرار دارند، اظهاركرد: با گازرساني به 65 روستاي ديگر تا دو سال آينده تمامي روستاهاي استان كه در حريم 15 كيلومتري خط لوله گاز قرار دارند، از نعمت گاز برخوردار مي شوند.

وي با اشاره به اينكه تا قبل از دولت نهم تنها 20 روستاي استان قزوين گازدار بودند، اظهاركرد:63 درصد جمعيت روستايي استان هم اكنون از نعمت گاز بهره مند هستند.

*****

700 كيلومتر بزرگراه، جاده و خط آهن در استان قزوين در حال اجرا است

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين با اعلام اين خبر افزود: محور قزوين- الموت، تنكابن به طول 173 كيلومتر كه 110 كيلومتر آن در محدوده استان قزوين است، هم اكنون از مهمترين پروژه هاي راهسازي كشور به شمار مي رود.

وي اجراي باندهاي دوم محور بويين زهرا به رحيم آباد، شامي شاپ به ابهر، تاكستان به رزن، تاكستان به شامي شاپ، بويين زهرا به ساوه، آبيك به محمديه و خط آهن قزوين به قم و قزوين به رشت را از ديگر پروژه هاي راه سازي در دست اجرا و مطالعه در استان قزوين خواند.

حبيبي، مجموع راه هاي موجود در استان قزوين را 6500 كيلومتر شامل پنج هزار كيلومتر راه روستايي و يك هزار و 500 كيلومتر راه اصلي و فرعي اعلام كرد و گفت: 216 كيلومتر بزرگراه و آزادراه نيز در قزوين وجود دارد كه باعث شده اين استان به لحاظ برخورداري از اين نوع شبكه حمل و نقل پس از اصفهان رتبه دوم كشور را به خود اختصاص دهد.

وي همچنين در مورد نياز استان به داشتن فرودگاه گفت: اجرا و احداث فرودگاه مسافربري در قزوين با توجه به موقعيت خاص و نزديكي به تهران و محدوديت هاي موجود براي ساخت آن در استان توسط مسوولين وزارت مسكن وشهرسازي در دست بررسي خواند.

وي با اشاره به تصويب ايجاد سازمان قطار شهري از سوي شهرداري قزوين، افزود: با توجه به اينكه قزوين در شرف كلانشهر شدن قرار دارد، به منظور تامين نيازهاي اين شهر در بخش حمل و نقل و جابجايي، برنامه ريزي خود را براي ساخت قطار شهري (تراموا) آغاز كرده ايم.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين اجرا و تكميل طرح هاي عمراني را موجب افزايش رضايتمندي مردم، رونق اقتصادي و اشتغالزايي بيشتر دانست و گفت: افزايش سطح رفاه و عدالت اجتماعي و ارتقاي توسعه از ديگر نكات مثبت طرح هاي عمراني در سطح روستاها و شهرها به شمار مي رود كه اين مهم به طور جدي مورد توجه دولت قرار دارد.

حبيبي با اشاره به ظرفيت هاي استان قزوين در بخش هاي مختلف از جمله صنعت، كشاورزي، خدمات و آموزش اظهاركرد: در راستاي توسعه هر چه بيشتر استان نهايت سعي و تلاش خود را انجام خواهيم داد.

7392/ 614/ 1644/506

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80027016

سه|ا|شنبه|ا|16|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن