تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816936996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نامگذاري هر سال از سوي رهبر معظم انقلاب ترسيم نقشه راه پيشرفت كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نامگذاري هر سال از سوي رهبر معظم انقلاب ترسيم نقشه راه پيشرفت كشور است
تهران- رييس دانشگاه عالي دفاع ملي گفت: نام هايي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي هر سال در پيام هاي نوروزي خود براي سال پيش رو طرح مي كنند، ترسيم نقشه راه پيشرفت و چهارچوبي براي حركت بيش از پيش كشور به جلو است.


"ابراهيم حسن بيگي" در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا با بيان اينكه بايد توجه داشت چرا رهبر معظم انقلاب از سال 69 هر سال در پيام نوروزي خود موضوعاتي نظير تحكيم معنويت، عدالت اجتماعي و صرفه‌جويي را مورد تأكيد قرار مي‌دهند، گفت: اين ها نام‌هايي است كه حركت‌هاي جديدي راپايه‌گذاري مي‌كند و بايد در سال‏هاي بعد امكان به ثمر رسيدن آن فراهم شود.

حسن بيگي اين مطلب را در آستانه برگزاري همايش سراسري " جهاد اقتصادي با تاكيد بر بهره وري ملي" كه از روز چهارشنبه اين هفته برگزار مي شود، بيان كرد.

وي افزود: رهبر فرزانه انقلاب در سال جاري اشاره فرمودند كه " شعارهاي هر سال، نمايشي و تشريفاتي نيست و طبعاً همة مشكلات را هم حل نمي‌كند، بلكه انگشت اشاره‌اي است كه راه و روش را نشان مي‌دهد".

حسن بيگي خاطرنشان كرد: امسال نيز با توجه به اهداف بلندتر ملت و كشور و ضرورت الگو سازي در منطقه با همت و كاري مضاعف در مسير پيشرفت اقتصادي به صورت جهادي بايد وارد شويم.

وي در جمع بندي از سال "جهاد اقتصادي " كه در پايان آن قرار داريم ، گفت: سال 1390 در چارچوب همين اهداف بلند مدت و الگوسازي نامگذاري شد تا در كنار "سال نوآوري و شكوفايي" و "سال همت مضاعف و كارمضاعف" انديشه‌اي سازمان ‌يافته و منسجم براي تحقق دهة "عدالت و پيشرفت" را به نمايش بگذارد.

رييس دانشگاه عالي دفاع ملي در بخشي ديگر از اين مصاحبه در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه به چه علت دانشگاه عالي دفاع ملّي به موضوع جهاد اقتصادي توجه نشان داد گفت: اعتقاد راسخ مسوولان دانشگاه و برگزار كنندگان همايش بر اين است كه بدون شك بايد به موضوع نامگذاري سال‌ها در كشور توجه عملي و جدي شود و به موضوعاتي همچون "جهاد اقتصادي" به‌عنوان يك فرصت ويژه نگريسته شود و اين مفاهيم و كاركردها توسط نخبگان و مسوولان كشور توسعه يافته و نهادينه شود.

حسن بيگي افزود:قطعاً قرار‌گرفتن "جهاد" در كنار واژة اقتصاد علاوه ‌بر جلب توجه عموم مردم به تمركز بر حوزة اقتصاد در آغاز دهة 90، بار معنايي خاصي به اين سال داد و در شرايطي كه غرب همچنان به تلاش‌هاي خود براي به انزوا كشيدن اقتصاد ايران ادامه مي‌داد، همگام با دولتمردان "تكليف" بزرگي را بردوش ملت مي‌گذارد.

حسن بيگي اضافه كرد: بار معنايي اين نام همچنين دستگاه‌هاي اجرايي را نيز موظف ساخته سعي كنند با نصب‌العين قرار دادن فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين راه كمترين فشار بر مردم وارد شود.

وي در تبيين شاخصه هاي سالي كه در آن قرار داريم گفت: مقام معظم رهبري در سال جاري ضمن تأكيد بر موضوعاتي مانند تحول نظام اداري، تحول آموزش و پرورش، مسائل حوزة فرهنگ عمومي و اخلاق جامعه به‌عنوان كارهاي بنيادي و لازم براي پيشرفت و تعالي كشور اولويت را مسئلة اقتصادي و بهره‌وري ‌دانسته اند.

حسن بيگي افزود: ايشان بارها در تبيين اهميت اين موضوع تأكيد فرموده اند كه بايد بتوانيم قدرت نظام اسلامي را در زمينة حل مشكلات اقتصادي به همة دنيا نشان دهيم و اين الگو را سردست بگيريم تا ملت‌ها ببينند كه يك ملت در ساية اسلام و جامعة اسلامي چگونه مي‌تواند پيشرفت كند.

وي ادامه داد: اين بدان معني است كه كشوري كه مي‌خواهد عقب ماندگي هاي گذشته را جبران كند و در عرصة بين‌المللي به‌عنوان يك قدرت مستقل قد علم كند، بايد راهي ميان‌بر را برگزيند و با تمام توان در آن گام بردارد.

وي با توجه به تأكيد همايش جهاد اقتصادي بر موضوع بهره‌وري گفت: بدون شك جهاد اقتصادي با هدف بهره‌وري معنا پيدا مي‌كند و در واقع اين موضوع بهره‌وري است كه مي تواند كشور را روز‌به‌روز در طي‌كردن پله‌هاي ترقي و پيشرفت استوار كند و موجب كسب اقتدار در مقابل تحريم‌هاي اقتصادي و ترفندهاي فرهنگي دشمن شود.

رييس دانشگاه دفاع ملي در ادامه افزود :‌جهاد اقتصادي به‌عنوان هدف والاي ملي يكي از عوامل مهم در پيشرفت، توسعة عدالت و دستيابي به اقتدار ملي و موضوعي است.

وي گفت:جهاد اقتصادي مي‌تواند موج گسترده‌اي درميان مسئولان كشور براي اجرايي شدن اين مسئله ايجاد كند كه اين امر نيازمند حضور فعال مسئولان وعزم ملي براي اجراي اين بحث و تبديل آن از شعار به شعور در صحنة تلاش است.

حسن بيگي خاطرنشان كرد: دانشگاه عالي دفاع ملّي وظيفة خود مي‌داند واسطة تمامي نقش‌هاي راهبردي و مأموريت‏هاي كلان خويش در هدايت نخبگان و مديران ارشد كشور كه با ساز و كارهاي علمي و پژوهشي دنبال مي‌شود را عهده دار شود تا با همكاري تمامي دستگاه‏هاي مؤثر بر مديريت توليدي، اجرايي، عمراني و اقتصادي در جهت تأمين شرايط جهاد اقتصادي در بخش‌هاي مختلف تلاش كند.

وي افزود: بدين ترتيب اين دستگاهها بيش از گذشته براي اجرايي شدن و تحقق اين هدف والاي ملّي تلاش كرده و با بكارگيري تمامي منابع و ظرفيت‌هاي علمي و پژوهشي در كشور مناسب‌ترين زمينه‌هاي جهش و توليد بهره‌وري ملّي و اقتصادي فراهم آورند.

رييس دانشگاه عالي دفاع ملي ابراز اميدواري كرد كه نتايج اين همايش بتواند شرايطي را فراهم آورد كه بتوان با انجام تغيير و تحولات سازماني و ساختاري در نهادهاي مؤثر در عرصة اقتصاد در حوزه هاي نفت، صنايع، بازرگاني و نيرو، سطوح بهره‌وري در كشور را ارتقا دهد.

سيام**1478 1568

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80026392

سه|ا|شنبه|ا|16|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن