تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817115610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري/پروار قيمتها در بازار گوشت مشهد/ مردم در انتظار تصميم مسئولان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري/پروار قيمتها در بازار گوشت مشهد/ مردم در انتظار تصميم مسئولان هستند
پروار قيمتها در بازار گوشت مشهد/ مردم در انتظار تصميم مسئولان هستند
مشهد - خبر گزاري مهر: افزايش بي رويه نرخ گوشت در مشهد محرومان اين كلان شهر را در تنگناي معيشتي قرار داده و در حال حاضر اقشار كم در آمد تنها نظاره گر قيمتها بوده و به دليل قدرت پايين خريد از تهيه گوشت مورد نياز صرف نظر مي كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه سال نو قيمت بسياري از كالاها و محصولات به شدت افزايش يافته است و در اين ميانه گويا بازار گوشت نيز عقب نمانده و قيمت انواع گوشت قرمز و سفيد ساعت مي زند.

طي چند ماه گذشته قيمت گوشت مرغ تازه با 900 تومان افزايش به بيش از 4 هزار تومان در هر كيلو گرم رسيده است.

از سوي ديگر قيمت گوشت گوسفندي مخلوط به 18 هزار تومان و گوشت گوساله مخلوط نيز به 16تا 20 هزار تومان افزايش يافته است.

اين در حالي است كه بررسي هاي متوليان نيز نشان مي دهد، گوشت يخي وارداتي كه به قوت اقشار كم درآمد معروف شده است طي دو سال گذشته بيش از 114 درصد افزايش يافته است.

در حالي كه با موج گراني ها بسياري از اقشار كم در آمد به مصرف گوشت برزيلي كه به گوشت يخي در ميان مصرف كنندگان معروف شده رو آورده اند، افزايش تدريجي قيمت اين محصول به يكي از مشكلات معيشتي اين قشر تبديل شده است.

در حال حاضر گوشت برزيلي در بسته بنديهاي مختلف و با قيمت هر كيلوگرم 90 هزار ريال به مردم عرضه مي شود. اين در حالي است كه قيمت اين نوع گوشت تا چند ماه قبل زير 70 هزار ريال بود.

اين مسئله علاوه بر ايجاد مشكلاتي براي مردم، باعث افزايش قيمت غذاهاي رستورانها و آشپزخانه ها در اين شهر شده است.

در اين راستا به تازگي مديرعامل يك مجتمع بزرگ دامداري از سهم 2600 توماني واسطه‌ها در گراني گوشت خبر داده بود؛ موضوعي كه بسياري از دامداران برآن مهر تاييد مي زنند.

گلايه مردم از ناظران بازار

قصه گراني گوشت بي شباهت به قصه گراني دلار در ماه هاي گذشته نيست و رهاسازي اين بازار از سوي متوليان موجب سوء استفاده بسياري از دلالان شده است، بطوريكه تقلب در عرضه گوشت در برخي از فروشگاه ها صداي شهروندان را درآورده است.

يكي از شهروندان مشهدي با گلايه از افزايش بي رويه قيمت گوشت در بازار مشهد به خبر نگار مهر مي گويد: در حالي كه مسئولان مدام از كنترل بازار مي گويند، چرا بايد قيمتها مدام در حال افزايش باشد.

رضا حميدي نيا با بيان اين كه برخي از فروشندگان نرخ ارز را بهانه مي كنند، مي افزايد: اين در حالي است كه مسئولان از تامين ارز مورد نياز واردكنندگان به نرخ دولتي خبر داده اند.

وي خواستار ساماندهي بازار گوشت مشهد شده و ادامه مي دهد: چند گانگي قيمت انواع گوشت به معناي واقعي بلبشو در بازار را حاكم كرده است و در حال حاضر هر مغازه به قيمت دلخواه اقدام به عرضه گوشت مي كند، براي همين قيمتها از يك فروشگاه تا فروشگاه ديگر تفاوت چشمگيري دارد.

يك شهروند ديگر با گلايه از عملكرد نه چندان مهم سازمانهاي نظارتي در مشهد ادامه مي دهد: گرانفروشان در نبود نظارت در مشهد جولان مي دهند.

فاطمه ريحاني مي افزايد: از همين رو، قيمت بسيار زياد گوشت تازه تا جايي پيش رفته كه تقاضاي مردم براي خريد گوشت هاي يخ زده وارداتي كه تا پيش از اين مشتري چنداني نداشت، زياد شده است.

وي مي گويد: اين در حالي است كه گوشتهاي يخي، هم دچار افزايش قيمت شده است به طوري كه به عنوان مثال گوشت يخي برزيلي نسبت به اوايل سال 40 درصد افزايش قيمت پيدا كرده است و باعث شده كه خريد اين نوع گوشت هم براي مردم سخت تر از گذشته شود.

اين شهروند اضافه مي كند: در روزنامه ها خواندم كه گوسفندهاي درجه يك روستاييان ما كه داراي گوشت بسيار مرغوبي نيز هستند به كشورهاي عراق و كويت و حاشيه خليج فارس قاچاق مي شود و به جاي آن گوشتهاي پير و يخ زده را وارد مي كنند.

وي ادامه مي دهد: با اين حال به نظر مي رسد با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و افزايش تقاضا براي خريد گوشت قرمز متوليان امر بايد نظارت بيشتري بر اين آشفته بازار داشته باشند تا مصرف كنندگان با خيال آسوده تر به استقبال سال نو بروند.

در همين باره يكي از فروشندگان مواد پروتئيني هم با اشاره به افزايش قيمت انواع ماهي در بازار تصريح مي كند: قيمت انواع ماهي 20 تا 40 درصد در بازار افزايش يافته است، اين در حالي است كه معمولا ماهي طرفدار كمتري نسبت به گوشت قرمز دارد.

وي مي افزايد: افزايش قيمت در انواع ماهي بسته بندي شده آماده طبخ محسوس تر است.

وي ادامه مي دهد : قيمت انواع ماهي بسته به نوع آن بين هزار تا 4 هزار تومان در هر كيلوگرم افزايش يافته است.

گوشت اسير واسطه ها

در اين باره يكي از دامداران نيز با رد شايعه كمبود كشتار به خبر نگار مهر مي گويد: گوشت سالها است كه اسير واسطه ها شده است.

رحمان عظيمي با بيان اين كه سود اصلي افزايش قيمتها به جيب دلالان مي رود ادامه مي دهد: هر سال در ايام پاياني سال شاهد سواستفاده بازار از اين موضوع هستيم در حالي كه دامدار در آن نقشي ندارد.

وي ادامه مي دهد: در حال حاضر يك كيلوگرم گوساله زنده 6 هزار و 200 تومان است اما قيمت يك كيلوگرم گوشت گوساله براي مصرف كننده به كيلويي 18 هزار تومان رسيده است.

وي در عين حال با اشاره به افزايش قيمت علوفه و خوراك دام و طيور مي افزايد: قبلا قيمت هر كيلوگرم گوساله زنده 5 هزار تومان و قيمت گوشت گوساله براي مصرف كننده 13 هزار تومان بود اما به دليل افزايش قيمت علوفه و هزينه هاي ديگر از جمله دستمزد كارگران، قيمتها كمي تغيير كرد.

تدابير سازمان تجارت

اما در حالي شهروندان مشهدي از افزايش بي رويه قيمت گوشت گلايه دارند كه معاون بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي از ثبات بازار مرغ در مشهد در آستانه نوروز خبر مي دهد.

محمدرضا موحد به مهر مي گويد: با هدف تنظيم بازارتوزيع روزانه مرغ منجمد توليد داخل با قيمت مديريت شده 3100 تومان آغاز شده است كه اين امر ثبات بازار را به دنبال خواهد داشت.

وي اظهار مي دارد: اجراي سياستها و برنامه هاي تنظيم بازار مرغ در ايام پاياني سال با همكاري جهاد كشاورزي و شركت پشتيباني امور دام باعث شده است اين كالا قيمتي پايين تر از متوسط كشوري را تجربه كند.

وي ادامه مي دهد: بازرسان نسبت به كنترل فاكتورهاي خريد و ضرايب سود اعلام شده اقدام خواهند كرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي با بيان اين كه در آستانه سال جديد، اولين نمايشگاه بهاره مشهد مقدس از 5 تا 14 اسفند در مشهد آغاز بكار كرده است، ادامه مي دهد: اين نمايشگاه به منظور توزيع بخشي از كالاهاي اساسي سبد خانوار از جمله گوشت در اين ايام، با 180 غرفه در فضايي به مساحت 5 هزار متر مربع برپا شده است.

وي با بيان اينكه مواد غذايي، مواد پروتئيني، مواد شوينده، پيراهن، كيف و كفش و ساير كالاها در اين نمايشگاه با 15 درصد كمتر از قيمت بازار عرضه مي شود، تصريح مي كند: كالاهاي مديريت شده تنظيم بازار از قبيل برنج، روغن و شكر نيز در اين نمايشگاه توزيع خواهد شد.

وي اظهار مي دارد: اين نمايشگاه‌ها در تمام شهرستان‌هاي استان و با تعيين زمان توسط اعضاي كميسيون تنظيم بازار برپا مي‌شود تا مردم خريد كالاهاي مورد نياز و مايحتاج خود را از اين طريق انجام دهند.

وي همچنين با اشاره به توزيع نيازهاي اساسي مردم به ويژه پروتئين و ميوه بدون واسطه ادامه مي دهد: ما در اين زمينه اقدامات لازم را در داير كردن مراكز فروش و عرضه بدون واسطه انجام داديم تا مردم اين كالاها را به نرخ مصوب از طريق شبكه‌هاي توزيع تامين كنند.

كارشناسان و مردم افزايش نظارت توسط اتحاديه هاي صنفي، اجراي سياستهاي مربوط به تنظيم بازار و برخورد با گرانفروشان را در آستانه سال نو ضروري مي دانند.

...........................

گزارش: امير پرورش

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن