تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817179540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاجي بابايي درپاسخ به مهر:تجديدنظر در امكانات نقليه اردوهاي راهيان نور/كتابها را تفكيك جنسيتي نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حاجي بابايي درپاسخ به مهر:تجديدنظر در امكانات نقليه اردوهاي راهيان نور/كتابها را تفكيك جنسيتي نمي‌كنيم
تجديدنظر در امكانات نقليه اردوهاي راهيان نور/كتابها را تفكيك جنسيتي نمي‌كنيم
وزير آموزش و پرورش درباره كشته شدن هفت دانش آموز و معلم در اردوهاي راهيان نور و تدابير اين وزارتخانه براي ممانعت از بروز چنين حوادثي گفت: گفته‌ايم از نظر امكانات نقليه و امكانات ديگر تجديدنظري در اردوهاي راهيان نور انجام شود و دقت و نظارت بر اين سفرها افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حميدرضا حاجي‌بابايي در حاشيه "ششمين همايش مدرسه ايراني ـ معماري ايراني" كه روز دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر مبني بر اينكه آموزش و پرورش چه برنامه اي براي اردوهاي راهيان نور دارد با توجه به اينكه هفت دانش‌آموز طي يك ماه گذشته كشته شده اند، گفت: برنامه‌هاي اردوهاي راهيان نور يك كار مشترك بين آموزش و پرورش و بسيج است كه بخشي از كارها توسط آموزش و پرورش و بخشي ديگر نيز از سوي بسيج انجام مي‌شود، اما نظارت‌ها بايد بيشتر شود.

وي ادامه داد: صحبت‌هايي انجام شده و تا جايي كه ممكن است، بايد نظارت بيشتري بر اين اردوها صورت بگيرد؛ شايد يكي از دلايل عمده اين اتفاقات اين بود كه امسال حدود يك ميليون دانش‌آموز به اردوهاي راهيان نور اعزام شدند.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به وسايل نقليه اين اردوها تاكيد كرد: گفته ايم تا از نظر امكانات نقليه و امكانات ديگر تجديدنظري در اردوهاي راهيان نور صورت بگيرد و دقت و نظارت بر اين سفرها افزايش يابد تا يك مورد هم سانحه گذشته تكرار نشود؛ البته اتفاق كسي را خبر نمي‌كند و ما بايد تلاش كنيم كه شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم.

تدابير آموزش و پرورش براي چهارشنبه آخر سال

وزير آموزش و پرورش درباره تدابير اين وزارتخانه براي مدارس نوبت دوم در چهارشنبه آخرسال نيز گفت: آموزش و پرورش تمام تلاش و كوشش خود را به كار خواهد گرفت و مسئولان امنيتي و انتظامي نيز بايد به وظايف خود در اين زمينه عمل كنند، البته برنامه‌هاي اين روز در شوراي استان تصميم‌گيري مي‌شود.

برنامه اي براي جنسيتي كردن كتابها نداريم

وي همچنين درباره نحوه جنسيتي شدن كتابهاي درسي كه پيش از اين در همايش هوشمند سازي مدارس استثنايي آن را عنوان كرده بود، اظهار داشت: تاكنون چنين بحثي را عنوان نكرده‌ام و برنامه‌اي هم براي جنسيتي كردن كتاب‌هاي درسي نداريم، البته برخي از موضوعات از جمله مباحث مربوط به شناخت خود دانش‌آموزان دختر و پسر و مباحث مربوط به بلوغ وجود دارد كه در گذشته نيز بوده و اين به معناي تفكيك جنسيتي يا تغيير كتاب‌ها نيست.

حاجي‌بابايي درباره تعطيلي روزهاي 27 و 28 اسفندماه اعلام كرد: غيبت دانش‌آموزان در اين دو روز موجه است و سخت نمي‌گيريم چرا كه مدارس تابع قانون كلي كشور است و هر چيزي كه قانون اعلام كرده باشد، شامل مدارس نيز مي‌شود.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه دولت در مورد تعطيلي دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تصميمي اتخاذ نكرده است، تصريح كرد: مدارس در روزهاي پاياني سال داير است.

آخرين وضعيت استخدام دانشجويان تربيت معلم

حاجي بابايي با اشاره به وضعيت تعيين و تكليف دانشجويان تربيت معلم، گفت: قانون مربوط به استخدام اين دانشجويان، مصوبه دولت و مجلس را دارد و آن را ديماه به همه استان‌ها اعلام كرده ايم؛ بنابراين اين افراد بايد به استان‌هاي خود مراجعه كرده و تشكيل پرونده بدهند تا كارهاي قانوني آنها انجام شود و مشكلي نيز در اين زمينه وجود ندارد.

وي با بيان اينكه تعداد اين دانشجويان 6900 نفر است، افزود: ممكن است، برخي نخواهند مراجعه كنند، اما تمام افرادي كه مشمول اين قانون مي‌شوند، صاحب حق بوده و استان‌ها موظف به تشكيل پرونده براي آنها هستند و بايد مراحل قانوني كار استخدام آنها طي و پس از اعلام گزارش نهايي استان‌ها به وزارت آموزش و پرورش، اين نيروها به كار گرفته شوند.

حاجي‌بابايي درباره سه هزار دانشجوي تربيت معلمي كه استخدام آنها به تاييد شوراي نگهبان رسيده نيز تصريح كرد: همه اين افراد شامل استخدام مي‌شوند، لذا تمام كساني كه در دي ماه تعيين و تكليف آنها اعلام شد و همچنين اين دانشجويان بايد به استان‌هاي خود مراجعه كرده و مراحل قانوني كار خود را طي كنند.

وزير آموزش و پرورش درباره دانشجويان تربيت معلم كه مشكل خدمت سربازي دارند نيز گفت: اخيرا مصوبه‌اي از سوي مجلس دراين‌باره عنوان شده و اين افراد نيز براي تشكيل پرونده بايد به استان‌هاي خود مراجعه كنند؛ البته اين مصوبه هنوز به آموزش و پرورش ابلاغ نشده در حالي كه بايد به دولت اعلام و 15 روز در روزنامه‌هاي رسمي كشور منتشر و پس از آن به آموزش و پرورش ابلاغ شود.

توضيح وزير آموزش و پرورش درباره مدرك سه ساله

وزير آموزش و پرورش درباره صدور مدارك سه ساله در دوران تحصيل نيز توضيح داد: اين بحث بخشي از برنامه سند تحولي است و مصوب شده با توجه به اينكه چهار دوره سه ساله براي نظام آموزشي تعريف شده، پايان هر دوره به دانش‌آموزان يك مدرك پايان‌دوره اعطا مي‌شود.

وي با بيان اينكه هدف از اعطاي مدارك سه ساله اين است كه به هر دليلي اگر كسي نتوانست ادامه تحصيل دهد و تنها در حد داشتن سواد توانست درس بخواند، داراي مدرك باشد و باسواد بودن آن با اعطاي مدرك مشخص شود، گفت: در حال حاضر به دنبال مصوب كردن مدارك پايان سه سال در شوراي عالي آموزش و پرورش هستيم.

حاجي‌بابايي به الزامي و اجباري بودن سواد در كشور تاپايان 9 ساله اشاره كرد و افزود: قبل از تصويب سند تحول اين دوره هشت‌سال بود، اما در سند تحول 6 سال ابتدايي و سه ساله اول متوسطه جزو دوره‌هاي الزامي و اجباري سوادآموزي در كشور است.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن