تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805568664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه هاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات مجلس شوراي اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توصيه هاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات مجلس شوراي اسلامي
تهران - اهميت برگزاري نهمين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي نشان مي دهد كه مروري بر توصيه هاي امام خميني(ره) و حضرت آيت الله خامنه اي ضروريست تا همه مسوولان و مردم اين سفارش ها را در انتخابات نهم نيز نصب العين خود قرار دهند.


برگزاري هشت دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي با تمام فراز ونشيب هاي آن، تجربه ارزشمندي است كه اينك مسوولان نظام، نامزدهاي انتخاباتي و مردم وفادار به نظام از آن بهره مي برند.

به عبارت ديگر اين تجربيات ارزشمند در ذيل سايه رهنمودهاي حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب و حركت قانونمدار مسوولان كشور و مردم حاصل شده است.

** تبليغات در چارچوب اخلاق

حضرت امام خميني(ره) به تمامي نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كردند: سعي كنيد تبليغات انتخاباتي شما در چهارچوب تعاليم اخلاق عاليه اسلام انجام شود و از كارهايي كه با شئون اسلام منافات دارد، جلوگيري گردد. بايد توجه داشت كه هدف از انتخاب در نهايت، حفظ اسلام است.

بنيانگذار جمهوري اسلامي، نامزدهاي انتخاباتي را از توهين به ديگران منع كرده و سووال كردند: اگر در تبليغات، حريم مسايل اسلامي رعايت نشود، چگونه منتخب، حافظ اسلام مي شود؟

** دقت در انتخاب نماينده اصلح

امام خميني(ره) درباره شناسايي نمايندگان اصلح فرمودند: لازم است در تهران كه بايد به 30 نفر راي داد و در شهرستان هايي كه چند نفر مورد انتخاب است، انتخاب كنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات، منتخبين خود را با تحقيق و دقت كامل روي يك ورقه بنويسند كه در وقت راي دادن، با ذهن حاضر راي بدهند و لازم است كه خودشان مستقيما راي خود را به صندوق بياندازند و به احدي اعتماد نكنند كه فرصت طلبان در كمينند.

ايشان با تاكيد بر اين نكته كه ما نبايد مقلد كسي باشيم كه هر چه را عده اي تشخيص دادند، همان را عمل كنيم، افزودند: بايد كاملا توجه كنيم كه مثلا در تهران چه كساني لياقت دارند كه هم مسائل روز را بفهمند و هم متدين باشند و هم براي اسلام كار كنند، اشخاصي را انتخاب كنيم كه از هر جهت بازار اختيارش دست خودش است، آنچه بيني و بين الله تشخيص مي دهد، آن را انتخاب كند.

حضرت آيت الله خامنه اي نيز درباره ضرورت شناسايي و انتخاب نماينده اصلح فرمودند: مردم بايستي بگردند و در همين فرصتي كه تا انتخابات باقي است، به‏عنوان يك وظيفه شرعي و اخلاقي، نامزدهايي را پيدا كنند كه وقتي در محضر خدا از آنها سووال مي‏شود كه چرا تو اين آقا يا اين خانم را به قوه مقننه فرستادي، بتواند جواب بدهد و بگويد براي اين مصلحت.

ايشان در ادامه تاكيد كردند: اگر خودتان نتوانستيد درست شناسايي كنيد، از آدم‏هاي امين و متدين كه نسبت به آنها خاطرجمع هستيد، سووال كنيد.

** لزوم مشورت براي انتخاب نماينده

امام خميني(ره) در زمينه مشورت براي انتخاب فرمودند: مشورت در كارها از دستورات اسلامي است و مردم با متعهدين و معتمدين خويش مشورت مي‏نمايند و افراد و گروه ها و روحانيون در حد تذكرات قبلي در حوزه خود مي‏توانند كانديدا معرفي نمايند ولي هيچكس نبايد توقع داشته باشد كه ديگران اظهارنظر و اظهار وجود نكنند.

بنيانگذار جمهوري اسلامي تاكيد كردند: در هر حال، مردم با بصيرت و درايت و تحقيق، كانديداها را شناسايي كرده و به‏ سوابق و روحيات و خصوصيات ديني- سياسي نامزدهاي انتخاباتي توجه نمايند.

حضرت آيت الله خامنه اي نيز درباره نحوه انتخاب نماينده مجلس فرمودند: مردم اگر خودشان نامزدهاي انتخاباتي را مي شناسند، طبق تشخيص خودشان حتما عمل كنند و اگر نمي شناسند، از افراد بصير و متدين در گزينش هاي انتخاباتي استفاده كنند.

** رفتار نامزدها را دنبال كنيد

رهبر انقلاب فرمودند: مردم عزيزمان در سراسر كشور اين رفتارها را در نامزدهاي انتخابات دنبال كنند، دقت كنند. نامزد انتخابات بايد با قصد خدمت وارد شود. اگر با قصد قدرت‌طلبي و جمع‌كردن پول و مسايل گوناگون و انگيزه‌هاي ناسالم ديگر وارد شود، به كشور خدمت نمي كند.

ايشان تصريح كردند: نامزد انتخابات بايد با انگيزه خدمت وارد شود؛ اين را بايد تشخيص داد، بايد فهميد، بايد حدس زد. اگر چنانچه نامزدها به مراكز ثروت و قدرت متصل شوند، كار خراب مي شود؛ همچنان كه امروز در به ‌اصطلاح دموكراسي‌هاي دنيا، در آمريكا و غير آمريكا اين رسم هست، كمپاني‌ها و پولدارها به نامزد انتخابات در رياست جمهوري يا در انتخابات كنگره پول مي دهند ولي او در مقابل آنها متعهد است.

** تبليغات دولتي ممنوع

امام خميني(ره) درباره استفاده از اموال دولتي براي تبليغ نمايندگان مجلس شوراي اسلامي فرمودند: اينجانب به هيچوجه و به هيچكس اجاره نمي دهم تا از سهم مبارك امام عليه السلام و يا از اموال دولت و اموال دفاتر و سازمان ها و مجامع و اموال عمومي خرج انتخابات كند.

** تبليغات رنگين را ملاك انتخاب قرار ندهيد

رهبر انقلاب با اشاره به اينكه تبليغات رنگين و متنوع و همچنين وعده‏هاي غيرعملي ملاك نيست،فرمودند: من به طور جد از همه كساني كه نسبت به نامزدهاي مختلف علاقه ‏مندي‏ دارند، درخواست مي‏كنم، اصرار مي‏كنم كه اين علاقه‏مندي خودتان را از راه تخريب ديگران، اهانت به ديگران، متهم كردن ديگران نشان ندهيد.

هرچه مي‏خواهيد، از نامزد مورد علاقه‏ خودتان تمجيد كنيد، تعريف كنيد اما ديگران را تخريب نكنيد. اين علامت بدي است. بعضي جاها در دنيا معمول است اسرار خانوادگي يكديگر را برملا مي‏كنند، عكس هاي پنهاني از هم مي‏گيرند، افشا مي‏كنند.

** فضاي انتخابات را سالم نگه داريد

حضرت آيت الله خامنه اي ضمن تاكيد بر رقابت سالم و بدون تهمت زني و بدگويي نامزدها در انتخابات مجلس شوراي اسلامي فرمودند: مجريان انتخابات در اجراي درست انتخابات، دقت كامل را به كار ببرند. اينها چيزهايي است كه مي تواند يك انتخابات خوب را براي كشور به ارمغان بياورد.

ايشان در جايي ديگر فرمودند: وزارت كشور بايد دقيقا بر طبق قانون عمل كند و نگذارد به آراءِ مردم خيانت شود. آراءِ مردم را تا آنجا كه وسع و قدرت دارند، گردآوري كنند و با امانت و دقّت تمام، اين آراءِ را بازخواني كنند، تا نتيجه معلوم شود. شوراي نگهبان هم با كمال دقّت و امانت بايد مراقب باشد كه هيچگونه تخلّفي در انتخابات نشود.

رهبر معظم انقلاب همچنين اظهار داشتند: انتخابات بايد در فضايي انجام گيرد كه هم پر شور و زنده و بانشاط باشد، هم آرام و متين باشد. يعني شور و نشاط باشد اما تشنج نباشد. متانت و آرامش و اطمينان و استقرار باشد. اين فضاي مطلوب انتخابات است.

ايشان افزودند: هركس اينطور عمل كند، خدمت كرده است. هر كسي عكس اين عمل كند، يا مردم را نسبت به انتخابات بدبين كند، يا آنها را از نتايج انتخابات نااميد كند، يا فضا را با شايعه ‏پراكني و تهمت‏زني و درگيري هاي دروغين ملتهب كند و از آرامش بيرون بياورد، خيانت كرده است.

رهبر معظم انقلاب كه از انتخابات به عنوان مظهر حضور مردم ياد كردند،اظهار داشتند: انتخابات بايد سالم باشد، رقابتي باشد. رقابت غير از خصومت است، رقابت غير از تهمت‌زني متقابل است. اينها را بايد همه مواظب باشيم. رقابت اين نيست كه كسي اثبات خود را متوقف بر نفي ديگري بداند. رقابت اين نيست كه كساني بيايند براي جلب نظر مردم، وعده‌هاي خلاف قانون اساسي، خلاف قوانين عادي بدهند، اينها نبايد باشد.

ايشان از مسوولان و نامزدهاي انتخاباتي و تمامي كساني كه وارد عرصه انتخابات مي شوند، خواستند تا به آداب و شروط يك حركت عمومي سالم پايبند و متعهد باشند.

** مردم از هياهوها نمي ترسند

حضرت امام خميني(ره) در آستانه برگزاري انتخابات سومين دوره مجلس شوراي اسلامي با ارسال پيامي براي ملت ايران، پرده از تحليل هاي موذيانه و القائات تهديدآميز رسانه‏هاي استكباري درباره انتخابات برداشته و فرمودند: امت اسلامي ايران نشان داده كه از هياهوها نمي ترسند.

ايشان با بيان آنكه دور كردن مردم از صحنه هاي انقلاب يكي از اهداف شوم استكبار جهاني و نوكران خارجي و داخلي آنان بوده است، افزودند: ملت پيروز و سرافراز ايران با نمايش قدرت عظيم خود در حوادث گوناگون انقلاب اين حقيقت و واقعيت را به اثبات رسانيده و نشان داده‏اند كه از درياي خروشان وحدت و انسجام آنان چيزي كم نشده و نخواهد شد و جهانخواران ان شاء اللَّه تا ابد حسرت گسستن اتحاد مقدس مردم ما را به گور خواهند برد.

امام خميني(ره) در ادامه افزودند: از هم اكنون هم بايد مطمئن باشيم رسانه‏هاي استكباري از عدم حضور مردم در صحنه انتخابات سخن ها خواهند گفت و با تحليل هاي موذيانه و القائات توام با تهديد و ارعاب، تلاش خواهند نمود ذهن ها را به مسائل ديگر معطوف نمايند، غافل از آنكه امت اسلامي ايران سال هاست نشان داده‏اند كه از اين هياهوها نمي‏ترسند، و مقاوم و استوار در مقابل تمام ابرقدرت ها و قدرت ها مي‏ايستند و به ياري خداوند متعال، ملت شريف ايران با حضور گسترده خود انتخابات را در موعد مقرر و با قدرت و قاطعيت برگزار مي‏كنند.

** مسوولان از توطئه دشمن در كار انتخابات غافل نشوند

حضرت آيت الله خامنه اي ضمن سفارش به نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و هوادارنشان، فرمودند: همه‌ نامزدهاي انتخابات و همه هوادارانشان، خودشان را در مقابل توطئه احتمالي دشمن مسوول امنيت بدانند. انتخابات را متهم نكنند، كسي آب به آسياب دشمن نريزد، در تبليغات، القاء فضاي اختلاف و نااميدي نشود، تا ان‌شاءالله انتخابات خوبي داشته باشيم.

فراهنگ ** 1003 **

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80014323

پنجشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن