تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816811171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف در برنامه پارك ملت چه گفت؟


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: قاليباف در برنامه پارك ملت چه گفت؟
دكتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، شب گذشته در برنامه پارك ملت با اشاره به اين نكته كه رأي دادن در هيچ جاي دنيا الزامي نيست گفت: معمولا در كشورهاي مختلف 36 يا 37 درصد واجدين شرايط در انتخابات شركت مي كنند و در هيچ جاي دنيا نداشته ايم كه 80 الي 85 درصد در يك انتخابات شركت كنند كه در دوره انتخابات قبلي كشور ما، اين اتفاق افتاد. در كشورهاي ديگر مي گويند چه فرقي مي كند كدام حزب رأي بياورد؟ همين موجب كاهش مشاركت مي شود زيرا تأثيرگذاري را نمي بينند.

وي افزود: تفاوت نظام اسلامي با اين گونه نظام ها اين است كه شركت در انتخابات براي ما نوعي تكليف نيز هست. مشاركت و عدم مشاركت يك موضوع دو طرفه است. بايد خود را جاي مردم بگذاريم. مردم اگر احساس كنند به آنها خلف وعده شده و رفتار ابزاري مي شود ناراحت مي شوند.

شهردار تهران در ادامه با انتقاد از صدا و سيما گفت: رسانه بايد فضاي انتخاباتي را بازتر كرده و سلايق مختلف را بياورد. مردم فكر مي كنند اين برنامه ها فقط تا جمعه است. اما بايد هميشگي باشد زيرا مباني ما محكم و قابل دفاع است و نمي توان آن را خدشه دار كرد. نبايد نگران بود. بايد حس صداقت و صميميت را از طريق رسانه ايجاد كرد.

وي همچنين افزود: نبايد مقطعي رفتار كرد. بايد جوري رفتار كنيم كه وقتي به مردم هم نياز داريم آنها با ما باشند. البته مردم ما اهل گذشت هستند و اشتباهات قاليباف را به حساب نظام، اسلام و دين نمي گذارند. مثلا پروژه اي را در دست داريم مي دانيم سر موعد مقرر آماده نمي شود. بايد به مردم احترام گذاشته و عذرخواهي كنيم. مثلا همين برج ميلاد با 6 ماه تأخير بهره برداري شد. يك ماه جلوتر به تلويزيون آمدم و با ذكر دلايل عذرخواهي كردم و ارزش قائل شدم. مثلا نماينده مجلس وعده هايي مي دهد كه بعد از 4 سال نتوانسته آن را عملي كند و اين صحيح نيست.

دكتر قاليباف با تأكيد بر پذيرفتن اشتباهات خاطرنشان كرد: به نظر من اقرار به اشتباه و عذرخواهي چيزي را از كسي كم نمي كند. حرف مرد دو تاست. يكي نيست. زيرا اگر اشتباه كرد بايد بگويد. نه تنها تحقير نمي شود بلكه بزرگ هم مي شود. امام با تمام بزرگي خود گفتند در مواردي اشتباه كرده اند و اين محبوبيت ايشان را بيشتر كرد. اين دزدي است كه كسي با وعده و وعيد رأي بياورد.

وي در ادامه گفت: در فرهنگ اسلامي زشت تر از دروغ چيزي نداريم و متأسفانه در تمامي حوزه ها گرفتار آن هستيم. امام(ره) فرمودند: اگر در سايه اسلام باشيم نه تنها پيشرفتي كه ساير كشورها دارند، داريم بلكه دو چيز ديگر را نيز داريم: عدالت و اخلاق و معنويت. متأسفانه در حوزه اخلاق مجموعه مسئولين سير نزولي را طي كرده ايم.

قاليباف همچنين با انتقاد از لابي برخي نمايندگان مجلس گفت: فصل ششم قانون اساسي را كه مطالعه كنيم، وظايف نمايندگان آمده است. كجاي آن آمده كه نماينده در مراسم ختم يا عروسي شركت كند؟ وظيفه اصلي نماينده قانونگذاري و نظارت است. براي مثال قولي در شهر خود مي دهد كه از پس آن بر نمي آيد، از اين رو زماني كه لايحه بودجه مي آيد بايد برود با جايي ببندد و وظيفه اصلي خود و وظيفه محكم بودن از جنس شهيد مدرس را زير پا بگذارد و تمام اشكالات بودجه را بپذيرد تا بتواند پول پل روستايي كه قول داده بود را تأمين كند. اين فرد انتظار نداشته باشد مردم به او رأي دهند.

وي افزود: تمام اين گله ها هست. مردم انتظار دارند مجلس نهم كارآمدتر از مجلس هشتم باشد. مجلس هشتم هم زحمت كشيد اما با بررسي ها مي بينيم اشكالاتي نيز به آن وارد بود. انتقادي هم كه دارم اين است كه همه حرف هايي كه در مورد مجلس زده مي شود، سياسي است آن هم نه سياست به معناي خردورزي، تدبير و عقلانيت. بخش قابل توجهي از آن سياست بازي است.

شهردار تهران درباره ضعف چگونگي معرفي كانديداها گفت: من گاهي غصه مي خورم. هيچ كس نمي پرسد، آقايي كه الان آمده اي كانديد شده اي و دو دوره هم نماينده مجلس بوده اي، لطف كن و كارنامه دو دوره مجلس خود را صادقانه نشان بده. ما اين فرهنگ را نداريم. در صورتي كه حق ماست. مجلس نهم بايد با ادوار گذشته مجلس طي 33 سال تفاوتي داشته باشد.

محمد باقر قاليباف در ادامه مصاحبه خود در برنامه زنده پارك ملت درخصوص چشم انداز مجلس در 4 سال آينده گفت: براساس قانون اساسي نظام مقدس جمهوري اسلامي مجلس در رأس امور است و بدون شك نبايد هيچ خدشه اي به اين اصل وارد شود چرا كه بخش مهمي از جمهوريت نظام و مردمسالاري ديني كه مقام معظم رهبري مرتبا بر آن اصرار دارند در مجلس تبلور خواهد يافت. در واقع مجلس تبلور حضور مردم در قدرت است. بنابراين نبايد كسي به اين مهم خدشه اي وارد كند و هيچ كس هم نبايد اجازه دهد چنين اتفاق بيفتد.

وي با تاكيد براينكه بيشترين رسالت براي حفظ اصل «در رأس امور بودن مجلس» خود نمايندگان مجلس هستند، تصريح كرد: بنابراين اولين توقع ما از مجلس آينده اين است كه مجلس در رأس امور قرار گيرد. براي تحقق اين اصل، اول از همه خود نمايندگان و عزيزاني كه در خانه مردم هستند بايد رعايت اين شأن مجلس را بكنند و باور داشته باشند كه در رأس امور هستند و بدانند كه مي توانند اراده و تصميم شان را در جامعه جاري و ساري كنند و اگر اين كار را نكنند در حق مردم و مردمسالاري ديني ظلم كرده اند.

شهردار تهران بر ضرورت قانونگرا بودن نمايندگان نيز تأكيد كرد و افزود: انتظار از نماينده اي كه در راس امور است و قانون را وضع مي كند اين است كه اول از همه خودش پايبند به قانون باشد و از چارپوب آن عدول نكند بعد از آن است كه مي تواند در جايگاه نماينده مردم از ساير قوا و دستگاه ها و مسئولان توضيح بخواهد.

وي با بيان اينكه افرادي با توانمندي قانونگذاري بايد به مجلس راه يابند، اظهار داشت: بنابراين توقع دوم از نماينده اين است كه يك قانونگذاري خوب انجام دهد. همينجاست كه خواسته حقير از مردم عزيز اين است كه به نماينده اي رأي دهند كه قابليت قانونگذاري داشته باشد نه قابليت پول جور كردن براي آسفالت جاده ها و پل ساختن.

دكتر قاليباف همچنين ادامه داد: نماينده خوب نماينده اي است كه محكم و قاطع به مردم وعده دهد كه برايشان قانون خوب وضع مي كند و بر آن نظارت مي كند. مطمئن باشيد اگر قانون درست و نظارت كافي داشتيم حتما فساد مالي 3 هزار ميليارد توماني اتفاق نمي افتاد. يك بخش از اين فساد به ضوابط و قوانين ناقصي بر مي گردد كه امكان تخلف را فراهم مي سازد يك بخش آن هم به عدم نظارت و كنترل باز مي گردد بنابراين مجلس مي تواند با يك قانونگذاري خوب به جاي آسفالت كردن شهر وروستا مشكل گراني و تورم را با يك سياستگذاري درست در حوزه اقتصادي حل كند و بعد از آن وقتي درآمد بالا رفت، توليد بالا رفت و ثروت توليد شد اين مشكلات ريز هم حل مي شود.

وي لازمه قانونگذاري خوب را وجود نمايندگاني با تخصص و كارآمدي لازم دانست و گفت: فردي كه به مجلس راه مي يابد منهاي تعهدات فردي و شخصي كه دارد، بايد فردي كارآمد و متخصص باشد. مجلسي كه قرار است در رأس امور باشد بايد نمايندگاني فهيم و متخصص داشته باشد كه خوب بفهمند، خوب قانونگذاري و خوب نظارت كنند. ما در شرايط سال هاي اول انقلاب نيستيم كه بگوييم بچه هاي انقلابي سابقه كار و تجربه ندارند. 33 سال از انقلاب گذشته و ما در حال حاضر داراي نيروي انساني متخصص، مدير و كارآمدي هستيم كه بايد از آنها در امور مهمي چون قانونگذاري استفاده شود.

اين چهره اصولگرا عنوان كرد: مردم ما امروز بايد يك چيز اساسي را از مسئولان خود بخواهند، آن هم اينكه آنها كارنامه و سابقه خودشان را نشان دهند. تا فردي كارنامه ارائه نداده است اجازه برنامه دادن را به او ندهند در غير اين صورت همان شعارزدگي و همان وعده هاي توخالي را شاهد خواهيم بود.

وي زيرپا گذاشتن قانون را برابر با به توپ بستن مجلس دانست و افزود: شرايط تاريخي و فرهنگي جهان و كشور ما به گونه اي نيست كه كسي بخواهد مجلس را به توپ ببندد، اما همين كه قانون زير پا گذاشته شود يعني به توپ بستن مجلس. مجلس بايد بتواند قانوني خوب بنويسد و افرادي اينكار را انجام دهند كه كارنامه قابل قبولي هم در حوزه كارهاي اجرايي و مديريتي هم در باورهاي انقلابي داشته باشند.

شهردار تهران با تاكيد براينكه در مجلس آينده بايد گفتمان اصولگرايي حاكم باشد، گفت: معتقدم حتما اين افراد بايد اصولگرا باشند. منظورم از اصولگرايي هم گفتمان اصولگرايي است كه مقام معظم رهبري به درستي ابعاد آن را تبيين كردند. ما اين خط كشي هاي بين اصلاح طلب و اصولگرا را قبول نداريم بلكه به اصل گفتمان اصولگرايي معتقديم. در گفتمان اصولگرايي مگر ممكن است تجديد نظر نباشد؟ مگر ممكن است اصلاح امور نباشد، مگر مي شود در گفتمان اصولگرايي اصلاح طلبي نباشد؟

وي افزود: گاهي نياز به تغيير سياست ها است. جايي احساس مي كنيم نيازمنديم تغيير كنيم. تنها جايي كه تغيير ناپذير است آرمان ها و باورهاي ما است. اگر هم به اصلاح طلب ها ايرادي وارد است اين است كه مي خواهند در باورها و آرمان ها تغيير ايجاد كنند. ولي ما تا آخر پاي اين باورها ايستاده ايم.

وي خاطرنشان كرد: اين راه امام است و امروز راه ما همانطور كه رهبري معظم فرمودند در امتداد همان مسير است. از اين رو معتقديم بر مجلس آينده بايد گفتمان اصولگرايي مبتني بر كارآمدي و عقلانيت حاكم باشد. مجلس آينده نبايد با شعار و روش هاي استدلالي از گفتمان اصولگرايي و انقلاب دفاع كند بلكه بايد با روش ثبوتي از انقلابش دفاع كند يعني عمل كند، يعني مردم احساس كنند كه تورم پايين آمده است.

شهردار تهران با اشاره به اينكه در قانونگرايي نيز نيازمند اصلاحات در ساختارها هستيم، ادامه داد: البته در همان قانونگرايي هم نيازمند اصلاحات در ساختارها هستيم معتقدم مجلس آينده بايد يك تقسيم كار در سطح ملي و محلي انجام دهد كه براساس آن شوراها ي شهر كه امتداد مجلس هستند به موضوعات محلي رسيدگي كنند و اين مسائل از كانال اين شوراها حل شود، ولي خود مجلس بايد كارهايي در مقياس ملي و بين المللي انجام دهد و از كيان نظام و ملتش در عرصه بين الملل دفاع كند.

وي از ديگر وظايف مهم مجلس آينده را اعلام مواضع دانست و گفت: يك بخش از كار مجلس اين است كه مواضع مردم را اعلام كند اما مجلس بايد صداي حاكميت هم باشد نبايد يك طرفه جلو رود. در اين سياست زدگي برخي مي گويند وكيل الدوله برخي مي گويند وكيل المله؛ معتقدم اين دو يكديگر را نفي نمي كنند بلكه يك جايي بايد از كيان نظام دفاع شود يك جايي از حق مردم؛ اينها نبايد فداي هم شوند بلكه اينها مكمل همديگرند هركدام در جاي خودش بايد قرار گيرند.

قاليباف از تندروي ها وافراطي گريها انتقاد كرد و اظهار داشت: متاسفانه امروز وقت تندروي در جايي حاكم مي شود عقلانيت و اعتدال و ارزش گرايي در حاشيه قرار مي گيرد. هرجا تندروي باشد مطمئن باشيد ريشه در منافع فردي و گروهي دارد. اگر كسي به دنبال منافع ملي و آرمان هاي انقلاب و حل مشكلات مردم و نظام باشد مي فهمد كه نبايد تندروي كند.

در ادامه اين برنامه مجري از قاليباف درخصوص تفاوت مجلس 10 ميليوني و مجلس 40 ميليوني سوال كرد و وي اينگونه پاسخ داد: قدرت و پشتوانه نظام اسلامي و هر قدرت غير اسلامي مردم و ميزان آرا مردم است. از همين رو من از مردم خواهش مي كنم كه به كرده غلط مسئولان توجه نكنيد و به صحنه بيايند. ما در حوزه خارجي دشمنان قسم خورده اي داريم كه ميخواهند تفكر شكاف بين حاكميت و مردم را به جامعه تزريق كنند و يكي از صحنه هايي كه ما مي توانيم اثبات كنيم اينچنين نيست همين صحنه انتخابات است.

دكتر قاليباف در پايان گفت: ما از مردم عاجزانه خواهش مي كنيم اشتباه امثال ما را ببخشند، ما هم قول مي دهيم اشتباهاتمان را تكرار نكنيم و بياييم همگي از اساس عزت ملتمان در اين شرايط حساس دفاع كنيم. شرايط ما در حوزه خارجي بسيار حساس است و نبايد اجازه دهيم دشمنان از اين شرايط بهره برداري كنند.

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن