تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820547808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخابات نهم فرصتي ديگر براي حركت به سوي تعالي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: انتخابات نهم فرصتي ديگر براي حركت به سوي تعالي كشور
دانشجويان حزب الله دانشگاه علم و صنعت در آستانه نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بيانيه اي صادر كردند و طي آن از ملت شريف ايران براي حضور گسترده در انتخابات دعوت كردند.


به گزارش سرويس دانشگاه باشگاه خبرنگارن، بيانيه دانشجويان حزب الله دانشگاه علم و صنعت در آستانه نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي به شرح زير است:

بار ديگر در آستانه آزموني بزرگ قرار گرفته ايم كه با مشاركت مردم در سرنوشت خويش مي توان شاهد عزت دوباره انقلاب بود. انتخابات مجلس نهم فرصتي ديگر است تا حركت رو به رشد ملت ايران به سوي اهداف متعالي انقلاب، سرعتي دوچندان پيدا كند.

از ديدگاه قرآن كريم دين براي رشد انسان آمده است تا آرمان ها و گزاره هاي ديني را بدست خويش محقق سازد.” لقد ارسلنا رسلنا بالبينات وانزلنا معهم الكتاب والميزان ليقوم الناس بالقسط (حديد۲۵)”خداوند چارچوب دين را تعيين نمود تا انسان گمراه نشود و از سويي تحقق بخشيدن به جامعه ديني را بر دوش انسانِ مختار گذاشت تا در مسير تكامل حركت كند.

تكامل مردم جز با درگير نمودن آنان و بالفعل كردن قوه انتخاب شان ممكن نخواهد بود و از اين منظر است كه جمهوريت ضامن بقاي اسلاميت است.

به فرموده حضرت امام خميني (ره) :« احدي شرعا نمي تواند به كسي كوركورانه و بدون تحقيق راي بدهد. و اگر در صلاحيت شخص يا اشخاصي، تمامي افراد و گروه ها نظر موافق داشتند، ولي راي دهنده تشخيصش بر خلاف همه ي آن ها بود تبعيت از آنها صحيح نيست و نزد خدا مسئوليت دارد» (۲۲/۱۱/۶۲) بنابراين در گزينش كردن نبايد صرفا به ليست ها و افراد مشهور اكتفا كرد بلكه بايد به دنبال شناسايي و كشف افراد توانمند و متعهد بود.

قرابت به خط امام و انديشه رهبري كه همان اسلام ناب محمدي است معيار سنجش افراد و گروه هاست. معيار اسلام ناب را امام(ره) در سخراني ها و سيره عملي خويش مشخص كرده اند.

اولين مشخصه، تبعيت و اطاعت عملي از ولي فقيه زمان است. مراد از ولايت مطلقه فقيه جامع‌الشرايط اين است كه دين حنيف اسلام كه آخرين دين آسمانى است و تا روز قيامت استمرار دارد دين حكومت و اداره امور جامعه است، لذا همه طبقات جامعه اسلامى ناگزير از داشتن ولى امر و حاكم و رهبر هستند تا امت اسلامى را از شر دشمنان اسلام و مسلمين حفظ نمايد، و از نظام اسلامى پاسدارى نموده و عدالت را در آن برقرار و از ظلم و تعدّى قوى بر ضعيف جلوگيرى نمايد، و وسائل پيشرفت و شكوفايى فرهنگى، سياسى و اجتماعى را تأمين كند.

اين كار در مرحله اجرا ممكن است با مطامع و منافع و آزادى بعضى از اشخاص منافات داشته باشد، حاكم مسلمانان پس از اين كه وظيفه خطير رهبرى را طبق موازين شرعى به عهده گرفت، بايد در هر مورد كه لازم بداند تصميمات مقتضى بر اساس فقه اسلامى اتخاذ كند و دستورات لازم را صادر نمايد.

اطاعت از دستورات حكومتى ولى امر مسلمين بر هر مكلفى ولو اين كه فقيه باشد، واجب است. و براى هيچ كسى جايز نيست كه با متصدى امور ولايت به اين بهانه كه خودش شايسته‏تر است، مخالفت نمايد.

بر اساس مذهب شيعه همه مسلمانان بايد از اوامر ولايى ولى فقيه اطاعت نموده و تسليم امر و نهى او باشند، و اين حكم شامل فقهاى عظام هم مى‏شود، چه رسد به مقلدين آنان. به نظر ما التزام به ولايت فقيه قابل تفكيك از التزام به اسلام و ولايت ائمّه معصومين(عليهم‌السلام) نيست.

در اين ايام شعار ولايت مداري تبديل به وسيله اي براي اثبات حقانيت در جدال هاي سياسي شده است. در حالي كه برخي از مدعيان در عمل نه تنها ولايتمدار نيستند بلكه گاهي هم ولايت ستيزند.

نگاه ابزاري به مقوله ولايت فقيه و وسيله قرار دادن اين نعمت جوشنده الهي جهت كوبيدن مخالفان خود ( آن هم نه با استدلال منطقي كه صرفا با انگ زني و توهمات خودساخته)، توجيه كاستي و نواقص خويش و از همه مهم تر و خطرناك تر ادعاي حمايت رهبري از آن ها در هر موضوعي، از مبتلاترين مشكلات كنوني جامعه ي سياسي ماست. تشخيص سره از ناسره در اين امر از اولويت هاي انتخاب است كه لازمه ي آن بررسي دقيق عملكردها به جاي فريفته شدن به شعارهاست..

از شاخصه هاي كليدي ديگر براي احراز شرايط ورود به مجلس مردمي بودن است وكيل ملت بايد از ميان آن ها بجوشد و به درد آن ها آشنا باشد. مردمي بودن وي باعث مي شود مشكلات جامعه را بهتر درك كند و مطالبات حقه مردم را مصرانه پيگيري نمايد.

مقام معظم رهبري اين موضوع را متعددا سفارش نموده اند و در موردي فرموده اند:«به كساني راي دهيد كه نسبت به نيازهاي مردم دردشناس ترين و دردمندترين افراد باشند.»(۱۲/۱۰/۸۶ )

مردمي نبودن نماينده سبب مي شود كه فرد به دنبال منافع شخصي و يا گروهي خويش باشد و اين مورد در بحث قانون گذاري بسيار خطرناك است مخصوصا هنگامي كه فرد يا گروه وي در مورد آن قانون ذي نفع باشد.

برخاسته از ملت بودن باعث مي شود تا فرد اسير حزب بازي نگردد بلكه با اتكا به حريت ناشي از مردمي بودن در راستاي آرمان هاي انقلاب و دغدغه هاي جامعه گام بردارد.

در اين زمينه حضرت آقا مي فرمايند« مردم بايد كساني را انتخاب كنند كه به كانون هاي ثروت و قدرت متصل نباشند. كساني باشند كه واقعا مردم اين ها را بخواهند بر طبق وجدانشان ،بر طبق دينشان و بر طبق وظايف انقلابي شان عمل كنند.»(۲۰/۷/۹۰)

مردمي بودن فرد را مي توان از نوع نگاهش به مردم فهميد. نحوه مراودات وي با عموم جامعه و شيوه برخورد با آنها و همچنين نوع مشكلات و دغدغه هايي كه مطرح مي كند و بررسي ارتباط آنها با بدنه جامعه گواه اين موضوع است.

از شاه بيت هاي گفتاري حضرت امام(ره) براي پست هاي مختلف حكومتي خصوصا امر خطير قانون گذاري موضوع ساده زيستي مسئول و همچنين توجه ويژه به مستضعفين و محرومين است تا جايي كه فرمودند:« مردم شجاع ايران با دقت تمام به نمايندگاني رأي دهند كه متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئوليت كنند، و طعم تلخ فقر را چشيده باشند، و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمين، اسلام مستضعفين، اسلام رنجديدگان تاريخ، اسلام عارفان مبارزه‏جو، اسلام پاك‏طينتان عارف، و در يك كلمه، مدافع اسلام ناب محمدي ـ صلي‏اللّه‏ عليه و آله وسلم ـ باشند. و افرادي را كه طرفدار اسلام سرمايه‏داري، اسلام مستكبرين، اسلام مرفهين بي‏درد، اسلام منافقين، اسلام راحت‏طلبان، اسلام فرصت‏طلبان، و در يك كلمه، اسلام امريكايي هستند طرد نموده و به مردم معرفي نمايند.» (۱۱/۱/۶۷ )

از سوي ديگر شاهد آن هستيم كه عموما در ايام نزديك به انتخابات اكثر نامزدهايي كه در انتخابات شركت مي كنند علمدار اخلاق و منطق مي شوند. اين اقدام را بايد به فال نيك گرفت ولكن نكته اي كه آن ها بايد بدان توجه نمايند اين است كه اخلاق ابزاري نيست كه به واسطه آن ژست انتخاباتي خود را نشان دهند. آقايان بايد توجه كنند كه اخلاق پايه ارزش گذاري آن ها به حساب مي آيد و انتخابات محك مناسبي است تا برخورد اسلامي و اخلاقي و قانون مداري افراد مشخص گردد.

بي اخلاقي هاي تبليغاتي نه تنها فضاي شناخت را براي مردم ايجاد نمي كند بلكه باعث به انحراف كشيده شدن شاخص هاي انتخاب اصلح مي شود و دركنار آن پرداختن به مسائل بي اهميت و برخوردهاي شخصي پر رنگ مي شود.
با باز شدن فضاي سياسي نامزدها و طرفدارانشان به خود اجازه مي دهند كه با زير سوال بردن يكديگر و عملكردهاي گذشته زمينه توجيه خويش و فرار از پاسخ گويي را مهيا ببيند كه اين موضوع سبب نااميدي و دل سردي ملت مي شود.
تاكيد بر اخلاق از دغدغه هاي حضرت امام (ره) بوده است :
«از آقايان كانديداها و دوستان آنان انتظار دارم كه اخلاق اسلامى- انسانى را در تبليغ براى كانديداى خود مراعات؛ و از هر گونه انتقاد از طرف مقابل كه موجب اختلاف و هتك حرمت باشد خوددارى نمايند، كه براى پيشبرد مقصود، ولو اسلامى باشد، ارتكاب خلاف اخلاق و فرهنگ، مطرود و از انگيزه‏هاى غير اسلامى است»

از ديگر سو تنها احساس دغدغه نمودن براي ورود به مجلس كافي نيست چرا كه به دور از تقواست فردي كه تخصص لازم براي مفيد بودن در مجلس را ندارد سعي در ورود به آن نمايد زيرا چنين فردي توانايي خدمت شايسته در عرصه قانون گذاري را ندارد.

مسلم است كه توانايي به تحصيلات دانشگاهي صرف و يا حتي تحصيلات حوزوي صرف محدود نميشود بلكه بايد فرد داراي قدرت فكري و شناخت كامل از آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي،كلان نگري و فهم عمومي از مسائل مختلف كشور و شيوه دستيابي به راهكارهاي متقن، سابقه شفاف در پيگيري عدالت اجتماعي چه در سطح عمومي و چه در حوزه تخصصي خود هوشمندي سياسي و درك پيچيدگي هاي باندهاي قدرت و ثروت، داشته باشد.

فرد به واسطه تخصص خود ميتواند مشكلات آن حوزه خاص را به صورت عميق تري درك كند و راه حل بهتري براي آن ارائه دهد و ساير نمايندگان را هم تا حدودي راهنمايي كند.

از شاخصه هاي اين تخصص نوع گفتمان وي و نحوه ارائه آن است كه البته بايد مراقب بود با هوچي گري و عوام فريبي اشتباه گرفته نشود.

از ديگر حساسيت هاي حضرت امام عدم دخالت جريان هاي نظامي- اطلاعاتي در سياست بوده است تا حدي كه شرعا جايز نمي دانستند كه تواما كسي كه با ارگان هاي نظامي ارتباط دارد در سياست وارد شود.

و مي فرمودند:« اگر ارتش يا سپاه پاسدار يا ساير قواى مسلحه در حزب وارد بشود، آن روز بايد فاتحه آن ارتش را خواند. در حزب وارد نشويد، در گروهها وارد نشويد. اصلًا، تكليف الهى- شرعى همه شما اين است كه يا برويد حزب يا بياييد ارتش باشيد؛ مختاريد از ارتش كناره گيرى كنيد برويد در حزب، ميل خودتان.»(۲۴/۱۲/۶۰)

در پايان مجمع دانشجويان حزب الله به نمايندگي از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت ضمن دعوت از تمامي اقشار فهيم براي شركت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي تاكيد مي كند كه مردم سعي نمايند كه با شناخت و آگاهي به امر خطير انتخاب بپردازند تا شاهد رشد عزت و اقتدار انقلاب باشيم و در محضر خداوند متعال داراي حجت شرعي باشيم./ر

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن