تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816722726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام آمريكايي ادعا كردطرح‌هاي مفصل پنتاگون براي اقدام نظامي عليه سوريهخبرگزاري فارس: يكي از مقامات ارشد آمريكا ادعا كرد كه در صورتي كه باراك اوباما دستور دهد، پنتاگون طرح‌هاي مفصلي براي انجام اقدام نظامي عليه سوريه برنامه‌ريزي كرده است.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك مقام آمريكايي ادعا كردطرح‌هاي مفصل پنتاگون براي اقدام نظامي عليه سوريهخبرگزاري فارس: يكي از مقامات ارشد آمريكا ادعا كرد كه در صورتي كه "باراك اوباما" دستور دهد، پنتاگون طرح‌هاي مفصلي براي انجام اقدام نظامي عليه سوريه برنامه‌ريزي كرده است.
خبرگزاري فارس: يكي از مقامات ارشد آمريكا ادعا كرد كه در صورتي كه "باراك اوباما" دستور دهد، پنتاگون طرح‌هاي مفصلي براي انجام اقدام نظامي عليه سوريه برنامه‌ريزي كرده است.


به گزارش فارس نقل از شبكه "سي ان ان"، يكي از مقامات ارشد آمريكا اعلام كرد كه پنتاگون طرح‌هاي مفصلي براي اقدام نظامي عليه دولت سوريه آماده كرده و اين براي زماني است كه "باراك اوباما" رئيس‌جمهوري آمريكا دستور اقدام نظامي عليه سوريه را صادر كند.

اين ادعا در حالي مطرح مي‌شود كه اغلب كارشناسان بر مهيا نبودن شرايط و عدم توانايي جبهه غربي براي اقدام عليه سوريه خبر مي‌دهند و يكي از عوامل آن را موقعيت ژئوسياسي سوريه مي‌دانند.

بنا بر اين گزارش، اين طرح‌هاي مفصل براي هرگزينه شامل ايده‌هاي بيشتر و دقيق‌تر از اينكه چگونه يك سري عمليات‌ها در سوريه انجام شود و همچنين شمار پرسنل‌ها، نوع واحدها و تجهيزات نظامي و تسليحاتي كه براي حمله به سوريه مورد نياز است را تخمين مي‌زند.

اين اخبار پس از آن منتشرمي‌شود كه در گزارش‌هاي بسياري از حمايت آمريكا و همپيمانان اين كشور از گروههاي مسلح سوريه خبر داده مي‌شود.

اين مقام آمريكايي در شرايطي از مداخله نظامي آمريكا در سوريه خبر داده كه مخالفان سوري كه داخل اين كشور هستند با هرگونه مداخله خارجي در امور داخلي سوريه مخالف هستند.

اتحاديه اروپا كه چندان مخالفان داخلي سوريه را قبول ندارد، چندي پيش در نشست خود در بروكسل مخالفان خارج‌نشين اين كشور را به رسميت شناخت.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا نيز اعلام كرد كه مقامات واشنگتن تلاش مي‌كنند تا روسيه و چين را در مورد تغيير موضع در مورد سوريه و استفاه از نفوذ خود براي توقف سريع خشونت‌ها متقاعد كنند.

روسيه و چين 2 بار مانع از تصويب قطعنامه در مورد سوريه در شوراي امنيت سازمان ملل شدند كه در نتيجه آن آمريكا آغاز به تشكيل گروهي تحت عنوان «دوستان سوريه» كرد كه نخستين نشست آن در روز جمعه (24 فوريه) در تونس برگزار شد. به عقيده كارشناسان اين كنفرانس بين المللي هم نتيجه قابل توجهي نداشت و كمكي به پيشبرد طرح‌هاي غرب در سوريه نكرد.

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: ما در حال انجام مذاكراتي با روسيه و چين هستيم كه همچنان به دفاع از رژيم بشار اسد در سوريه ادامه مي‌دهند و تلاش داريم تا آنها را متقاعد سازيم كه در ارزيابي خود در خصوص اوضاع در سوريه تجديد نظر كرده و با ما همراه شوند و در عين حال از نفوذ خويش استفاده كرده و از بشار اسد بخواهند تا هر چه سريعتر اقدام نظامي را متوقف كرده و اجازه بدهد تا كمك‌هاي انسان دوستانه به مردم آسيب ديده اين كشور برسد.

"جهاد المقدسي" سخنگوي وزارت خارجه سوريه در واكنش به اين اقدامات غرب در مصاحبه با خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد كه مسلح كردن مخالفان سوريه يك اشتباه بزرگ است كه نتيجه معكوس خواهد داشت. غرب تلاش مي‌كند به دلايل ژئوپالتيكي سوريه را بي‌ثبات كند.

وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا در پايان نشستي در بروكسل در راستاي تشديد فشارها بر دولت دمشق، تحريم‌هاي جديد را عليه سوريه اعمال كردند.

بر اساس اين گزارش، اين فشارها شامل اعمال تحريم بر برخي از مسئولان دولت "بشار اسد" رئيس‌جمهور سوريه از طريق مسدود كردن دارايي‌هاي آنها و اعمال تحريم بر بانك مركزي اين كشور است.

وزراي خارجه اتحاديه اروپا همچنين در راستاي اعمال فشار بر دمشق، خريد هرگونه طلا، فلزات باارزش و الماس از سوريه و پرواز هواپيماهاي خطوط هوايي سوريه به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا را ممنوع اعلام كردند.

اين دوازدهمين سري تحريم‌هاي اعمال شده بر شخصيت‌هاي و شركت‌هاي سوري است كه مسدود شدن اموال و دارايي‌هاي آنها و ممنوعيت صدور رواديد براي سفر آنها به كشورهاي اروپايي را شامل مي‌شود.

انتهاي پيام/ف.ص

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن