تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816528680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فدايي درگفتگوي مشروح بامهر:آئين دادرسي مبارزه با مفاسد دانه‌درشت‌ها در مجلس تدوين شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فدايي درگفتگوي مشروح بامهر:آئين دادرسي مبارزه با مفاسد دانه‌درشت‌ها در مجلس تدوين شد
آئين دادرسي مبارزه با مفاسد دانه‌درشت‌ها در مجلس تدوين شد
نائب رئيس كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي با ناكارامد خواندن آيين دادرسي موجود براي مبارزه با مفاسد اقتصادي از تدوين پيش نويسي براي آيين دادرسي ويژه مبارزه با مفاسد اقتصادي دانه درشت ها در كميسيون اصل نود خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين فدايي عضو كميسيون اصل نود، عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان، دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي و رئيس كميته بررسي پرونده اختلاس 3000 ميلياردي در كميسيون اصل نود با حضور در خبرگزاري مهر با خبرنگاران اين خبرگزاري درباره مسائل سياسي روز، وحدت در جبهه متحد اصولگرايان و بررسي پرونده اختلاس 3000 ميلياردي گفتگو كرد.

در آغاز اين مصاحبه حسين فدايي در واكنش به اين سئوال كه پاسخ شما نسبت به اظهارات اخير برخي كه معتقدند فهرست جبهه متحد با نظر شما ارائه شد و اين شما بوديد كه از حضور عده اي در اين ليست جلوگيري كرديد چيست گفت: بيان اين مواضع در اين شرايط قطعا غير اخلاقي و غير قانوني است و شايد پاسخ دادن به آن ضرورتي نداشته باشد. زيرا معتقدم ما بايد در شرايط كنوني به دنبال تبيين و اثبات مواضع خود باشيم نه تخريب ديگران. اگر افرادي فكر مي كنند به اين وسيله مي توانند جايگاهي در جامعه ايجاد كنند در اشتباهند زيرا مردم با بصيرتي كه دارند متوجه اين نوع تخريب ها مي شوند و اساسا اين نوع اتهام توهين به بقيه تصميم گيران است.

وي گفت: موضع جمعيت ايثارگران در اين دهه كاملا روشن و شفاف است ما راهبرد وحدت را پيش گرفته ايم و مطمئن بوديم كه اين مسير براي ما هزينه دارد اين نوع اظهارنظرها هم از نوع همين هزينه هاست. از زماني كه وارد شديم مي دانستيم بايد هزينه پرداخت كنيم خيلي ها به دنبال اين بودندكه در جبهه اصولگرايان وحدت شكل نگيرد چون نان خود را در تفرقه اصولگرايان مي بينند.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در خصوص نحوه چينش فهرست جبهه متحد اصولگرايان نيز گفت: كسي نمي تواند بگويد دنبال وحدت است اما روي حرف خود ايستادگي كند. ما در مسير وحدت با حفظ اصول و شاخص هاي اصولگرايي بايد روي سلايق تنزل موضع داشته باشيم. ما حاضر بوديم براي تحقق اين هدف هزينه هاي سنگين از جمله رفتن آبرويمان بپردازيم.

فدايي ادامه داد: اگر وقت بيشتري داشتيم مي توانستيم با دقت بيشتري درباره فهرست جبهه متحد تصميم گيري كنيم و مطمئنا آثار بهتري در پي داشت، بنابراين آنچه نسبت به فهرست ارائه شده تصميم گيري شد مي توانست بهتر از اين باشد ولي نبايد با سوال و ابهام اين فهرست را دچار خدشه كرد.

وي ادامه داد: من و آقاي زاكاني حتي براي رسيدن به وحدت و همگرايي بيشتر داوطلبانه اعلام آمادگي كرديم از فهرست خارج شويم تا كساني ديگر به جاي ما بيايند تا بازدارنده از ارائه چند ليست در بين اصولگرايان شود و حوزه شمول وحدت بيشتر و تداوم آن فزونتر باشد اما دوستان به خاطر كمبود وقت موافقت نكردند.

ارائه فهرست هاي متفرق اصولگرايي منطقي، تشكيلاتي و اخلاقي نيست

نماينده تهران در مجلس تاكيد كرد: اساس شكل گيري وحدت در جبهه متحد سهميه بندي نبوده است بلكه اساس كار ما رعايت ضابطه ها، ارزش هاي اصولگرايي و شاخصه ها بود و هر كسي با اين شرايط متناسب بود و مطابقت داشت در فهرست گنجانده شد. اينكه عده اي به دليل اينكه چون عضو جمعيت ايثارگران يا رهپويان انقلاب اسلامي و يا جبهه پيروان هستند كه در فهرست جبهه متحد اصولگرايان حضور ندارند در اقدامي فهرست جديد ارائه كنند به نظر منطقي و تشكيلاتي و اخلاقي نيست و ما درست نمي دانيم اما به هر حال نمي شود مانع كسي شد.

فدايي در پاسخ به اين سئوال كه فرداي پس از انتخابات تشكل ها و گروهاي سياسي چه وظيفه اي بر عهده دارند، گفت: وظيفه همه اين است كه قانون را رعايت كنيم. نامزدها، گروه ها و حاميان آنها بايد معيارهاي اخلاقي را رعايت كنند و به قانون پايبند باشند قطعا در عرصه رقابت كدورت هايي ايجاد مي شود همه بايد اين سعه صدر و ظرفيت را داشته باشند كه در يك محيط دوستانه و برادرانه كار را ادامه دهند. بنده خودم در هر صورت تلاش مي كنم بعد از انتخابات به رقبا سر بزنم.

اين كانديداي جبهه متحد اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم درباره مهمترين مسئله اي كه مجلس آينده پيگير آن باشد نيز گفت: مجلس و نمايندگان بايد به دريافت و در مشتركي نسبت به فعاليت مجلس برسند و مهمترين آن تحليل مشترك از اوضاع داخلي، منطقه و بين الملل است.

نيازمند به يك رويكرد تحول خواهي در مجلس آينده هستيم

وي گفت: ما نيازمند به يك رويكرد تحول خواهي در مجلس هستيم كه بر اساس آن سرفصل جديدي براي امور مختلف كشور رقم بزند. بايد با استفاده از تجربه 33 ساله انقلاب و شكل گيري بيداري اسلامي كه يك تمدن بزرگ اسلامي را رقم مي زند ظرفيت انقلاب و نظام را ارتقا بخشيم.

فدايي ادامه داد: فصل نويي كه از آن نام مي برم از زمان انتخاب آقاي احمدي نژاد شروع شد و مردم خواستار آن بودند اما نتوانستيم آن را تبديل به گفتمان كنيم. هم اكنون نياز داريم كه اين تحول خواهي به مطالبات عمومي مردم تبديل كنيم. شروع كار احمدي نژاد خوب بود تلاش دولت در طرح تحول اقتصادي روند تعامل با ملت در كشور اميد ايجاد كرد. مي توانستيم اين رويكرد را به الگو تبديل كنيم اما متاسفانه عوامل مختلفي باعث شد اين روند الگو نشود به طوريكه در برخي از موارد به صورت نقطه اي و محدود عمل شد.

نماينده تهران گفت: تلاش ما اين است كه در صورت ورود اكثر اصولگرايان به مجلس نهم اين رويكرد به آنها منتقل شود و به برداشت مشتركي در موضوعات مختلف برسيم بايد بتوانيم دولت و ديگران را هم در اين مسير همراه كنيم. معتقدم مي توان از ظرفيت احمدي نژاد در اين مسير استفاده كرد. در صورتيكه رئيس جمهور با ما همراه نشود در يك سال باقيمانده از كار دولت، تنها سرعت ما كم مي شود اما مطالبه عمومي بر جاي خود است و مي توانيم روي آن كار كنيم. اين كار روحيه انقلابي مي خواهد و افراد بايد جرات تصميم گيري داشته باشند.

فدايي در خصوص علل تغيير رياست مجلس هشتم و رياست لاريجاني بر اين مجلس حاضر به پاسخگويي نشد و گفت: بعد از انتخابات پاسخ مي‌دهم.

وي در رابطه با علت عدم موافقت مجلس با استيضاح وزير اقتصاد هم حاضر به پاسخگويي نشد و اظهار داشت: من هر سوالي كه در آستانه انتخابات جنبه تخريبي داشته باشد را مصلحت نمي‌دانم جواب دهم ، البته در قضيه استيضاح ديدگاه من روشن بود، كميسيون هم ديدگاه روشني داشت من مسئول كارگروه بودم و گزارش كميسيون اصل نود از اختلاس را تهيه كردم.

كميسيون اصل نود با حسيني و بهمني براي تغيير برخي مسئولان متهم تفاهم كرده بود

فدايي در خصوص گزارش اين كميسيون از اختلاس 3000 ميلياردي عنوان كرد: گزارش ما ابعاد مختلف داشت كه شامل آسيب‌شناسي روش‌ها، سيستم ها، مديريت اقتصادي ، فساد و عاملين اصلي فساد مي‌شد. مجموعه گزارش ما بيش از اين كه به افراد بپردازد به اصلاح پرداخته بود. تفاوتي ندارد كه چه كسي مدير اقتصادي كشور باشد اگر اين اصلاحات صورت نگيرد مشكلات موجود تكرار مي‌شود.

وي ادامه داد: با رئيس كل بانك مركزي و وزير اقتصاد قبل از اين كه به صحن علني مجلس بيايد تفاهم كرديم كه يك سري از اصلاحات در زمينه روش‌ها، سيستم‌ها و تغيير برخي مسئولان صورت بگيرد اما متاسفانه هنوز اين اصلاحات به اندازه كافي صورت نگرفته است.

دبيركل جمعيت ايثارگران گفت: دوست داشتم متوليان امر اعم از دولت و مجلس پاي اين اصلاح بيايند تا به نتيجه برسد. در همين رابطه با رئيس كل بانك مركزي و وزير اقتصاد قبل از اين كه به صحن علني مجلس بيايد تفاهم كرديم كه يك سري از اصلاحات در زمينه روش‌ها، سيستم‌ها و تغيير برخي مسئولان صورت بگيرد اما متاسفانه هنوز اين اصلاحات به اندازه كافي صورت نگرفته است.

عضو كميسيون اصل 90 مجلس تاكيد كرد: به نظر كميسيون اصل نود تركيب هيات مديره بانك‌ها اشكالات قانوني داشت. بعضي از اعضاي هيات مديره اهليت اين كار را نداشتند و بعضي ديگر نيز به خاطر مسئوليت‌هاي متعدد وقتي اين كار را نداشتند.

وي با تاكيد بر اينكه برخي نمي خواهند اجازه دهند اين اصلاحات انجام شود، گفت: اقتصاد ما آبستن حوادث است با توجه به نوسانات بازار ارز و طلا در چند هفته اخير در مقطع كنوني يعني پايان سال كه بازار دنبال بهانه افزايش قيمتها است نمي توانم بيش از اين مسئله اختلاس را باز كنم.

نماينده تهران افزود: آسيب شناسي اين مطالب را در مقطع كنوني به صلاح نمي‌دانم. با وجود اينكه بيان اين مطالب راي زيادي را براي من در آستانه انتخابات جلب مي كند اما بيان اين گونه مطالب را به مصلحت كشور ندانسته و براي خود حرام مي‌دانم.

كميسيون اصل نود و مجلس جلسات سنگيني را براي ساماندهي بازار ارز و سكه برگزار كردند

فدايي در خصوص علت عدم موضع‌گيري جبهه متحد اصولگرايان در رابطه با مشكلات اقتصادي كشور گفت: مقدمات وحدت در جبهه متحد انرژي زيادي از ما گرفت و در صحنه اجرا و عمل دير وارد شديم. اين انتقاد قابل قبول است اما جبهه متحد در رابطه با مشكلات اقتصادي مردم غفلت نكرد. در آن زمان موضع‌گيري كرديم و اقداماتي را هم انجام داديم اما اقدامات ما بيشتر غيررسانه‌اي بود. يكي از دلايل اقدامات غيررسانه‌اي ما اين بود كه بازار ملتهب بود و حرف‌هاي نسنجيده باعث تحريك بازار مي‌شد لذا بايد مديريت دقيقي صورت مي گرفت.

وي ادامه داد: به نظرم كميسيون اصل 90 و مجلس دقيق‌ترين رفتار را در اين موضوع داشت. ما با دقت جلسات سنگيني را دنبال كرديم و با مسئولين اقتصادي كشور جلسات سنگيني را برگزار كرديم تا اين مقدار آرامش البته با همكاري دولت به وجود آمد.

دبيركل جمعيت ايثارگران تصريح كرد:‌ زماني كه يك رويداد حالت بحران به خود مي‌گيرد تفرق آرا به اين بحران ضربه مي‌زند بايد سريعاً به وفاق رسيد تا از بحران عبور كرد، دستيابي به وفاق در اين مرحله بسيار سخت است.

وحدت اصولگرايان انرژي زيادي از ما گرفت/ برنامه هاي جبهه متحد دير اعلام شد

عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان در خصوص اعلام ديرهنگام ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي اين جبهه گفت: وحدت اصولگرايان وقت و انرژي زيادي از ما گرفت به همين دليل ديدگاه ها و برنامه‌هاي جبهه دير بيرون آمد اما نشان داد كه جبهه برنامه دارد.

وي در خصوص ليست‌هايي كه از سوي برخي گروه‌ها و احزاب فصلي در آستانه انتخابات ارايه مي شود گفت: بايد ديد به كساني كه ليست‌هاي يك شبه مي‌دهند چقدر مي‌توان اعتماد كرد؟‌

فدايي گفت: جبهه متحد اصولگرايان متشكل از شخصيت‌هاي مورد اعتماد نظام و تشكل‌هاي با سابقه شفاف شكل گرفته است كه مدت‌ها است براي وحدت دور هم جمع‌ شده‌اند. حضور اعضاي جامعه روحانيت و جامعه مدرسين و ساير شخصيتهاي سياسي و ملي موجب اعتبار اين جبهه است.

وي اظهار داشت: مردم بايد عملكرد نامزدها را بررسي كنند كه چه مقدار اين افراد شاخص‌هاي اصولگرايي را رعايت كردند، نفس ارايه فهرست مشكلي را حل نمي‌كند مهم اين است كه چه كساني از اين ليست‌ها حمايت كرده‌اند و چه كساني در فهرست‌ها حضور دارند و برنامه اين افراد براي آينده چيست.

فدايي افزود: ممكن است دقت روي تمام اين 30 نفر كانديداي تهران مشكل باشد بايد با افرادي كه مي‌شناسيم و مورد اعتماد ما هستند در اين رابطه مشورت كنيم. در هر صورت فهرست جبهه متحد اصولگرايان مورد حمايت حضرات آيات مهدوي كني و محمد يزدي قرار گرفته كه اين امر مهمي است.

انتخابات مجلس شوراي اسلامي دو مرحله اي مي شود

عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان در خصوص پيش بيني حضور فهرست جبهه متحد اصولگرايان در مجلس آينده گفت: پيش بيني مي‌كنم انتخابات در تهران دو مرحله‌اي برگزار شود. در دو مرحله مجموعاً بيش از 70 الي 80 درصد از نامزدهاي فهرست جبهه متحد وارد مجلس خواهند شد.

مشاركت در كل ايران 60 درصد، مشاركت در تهران 40 در صد

فدايي با بيان اينكه در مرحله اول نيز حدود بيش از 60 درصد از نامزدهاي جبهه متحد به مجلس وارد خواهند شد خاطرنشان كرد: در سراسر كشور مشاركت مردم در انتخابات بيشتر از 60 درصد خواهد بود. در تهران نيز اميدواريم اين مشاركت بالاي 40 درصد باشد.

اصولگرايان در مجلس هفتم جهت‌گيري تحول‌خواهي داشتند

وي در خصوص مجلس هفتم گفت:‌ اصولگرايان در مجلس هفتم جهت‌گيري تحول‌خواهي داشتند كه نقطه مثبتي براي كشور بود علاوه بر اين وفاق نانوشته‌اي هم بين اكثريت اصولگرايان در مجلس هفتم وجود داشت اما زماني كه تحليل‌ها و برنامه‌ها متفاوت شود و اختلافات شكل گيرد ظرفيت‌ها به تدريج مستهلك مي‌شود و خيلي از كارهاي مفيد و خوب صورت نمي‌گيرد اين يكي از آثار منفي اختلاف است.

عضو كميسيون اصل 90 اظهار داشت: اگر وحدت به معناي جامع‌تري كه ما دنبال آن بوديم اتفاق مي افتاد مي‌توانستيم اقدامات خوبي را سامان دهيم اميد ما اين است كه در ميان نمايندگان مجلس نهم بتوانيم از درون انسجام خوبي را سامان دهيم تا نقص‌ها جبران شود.

به خاتمي گفتم بر اساس وظيفه شرعي از شما حمايت مي كنيم/ اطرافيان تان از شما عبور خواهند كرد

وي در خصوص برنامه‌ريزي‌هاي جبهه متحد براي مجلس نهم گفت: اقداماتي را براي برنامه ريزي براي مجلس نهم انجام خواهيم داد اما اينكه آيا ستاد جبهه متحد اين اقدامات را برنامه ريزي مي‌كند بايد گفت ستاد تا انتخابات فعا ل است بعد از انتخابات هنوز تصميم خاصي براي بقا يا انحلال ستاد اتخاذ نشده است.

دبيركل جمعيت ايثارگران با بيان اينكه ميان كليت دولت و جريان انحرافي تفاوت قايل هستيم، گفت: از كليت دولت به لحاظ قانوني و شرعي دفاع مي كنيم.

وي افزود:‌ معضلات امروز مخصوص دولت نهم و دهم نيست. در دولت‌هاي هاشمي و خاتمي نيز اين معضلات را داشتيم. در آن زمان هم ما انتقادات خود را صريحاً مطرح مي كرديم. حتي در اين رابطه بنده به آقاي خاتمي گفتم بچه‌هاي انقلاب تا پايان از دولت قانوني شما به خاطر وظيفه شرعي خود حمايت مي‌كنند اما شما بدانيد كه اطرافيان‌تان از شما عبور خواهند كرد.

فدايي اظهار داشت: ما از دولت‌هاي قانوني به خاطر احترام به راي ملت و احترام به جايگاه دولت در اداره كشور حمايت مي‌كنيم اما كساني كه مي‌خواهند از قدرت سوء استفاده كرده و باندي را براي تامين منافع خودشان و نه منافع ملت تشكيل داده‌اند مورد انتقاد ما هستند.

نگراني آيت الله مصباح از جريان انحرافي باعث شكل گيري جبهه پايداري شد

وي با اشاره به ديدارش با آيت‌الله مصباح گفت:‌ آيت‌الله مصباح آنقدر نگراني‌شان از فعاليت‌هاي جريان انحرافي بالا رفت كه درباره فلسفه شكل‌گيري جبهه پايداري اين گونه فرمودند: "من نگران شدم كه جواناني كه با پشتيباني ما از دولت حمايت كردند به دامان جريان انحرافي بيافتند به خاطر اينكه معلوم شود اينها جريان انحرافي را قبول ندارند جبهه پايداري شكل گرفت" .

كساني كه جريان انحرافي را توهم مي دانند بصيرت سياسي ندارند

عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان در خصوص اظهارات برخي در اين مورد كه جريان انحرافي توهم است،‌ گفت: كساني كه انحراف را توهم دانسته و يا قبول ندارند و يا مشكلات را جزئي و فرعي مي دانند يا مباني و شاخص‌هاي انقلاب و سيره امام و رهبري را قبول نكردند و يا درك و بصيرت سياسي ندارند. در نتيجه يا همراه انحراف مي شوند و يا ساكتين نسبت به انحراف كه در هر دو صورت به نفع انحراف است.

وي با اشاره به اظهارات مطهري در خصوص اتفاقاتي كه در جبهه متحد براي حذف برخي افراد از فهرست اصلي افتاد گفت: آقاي مطهري اطلاع ندارند كه چه اتفاقاتي در اين مسير رخ داد و روي توهمات و اطلاعات غلطي كه به ايشان داده شده قضاوت مي‌كنند.

فدايي افزود: فرايند تصميم گيري در جبهه متحد به گونه‌اي بود كه رفع ابهامات را خود به خود انجام مي داد، ما اختلافات را به هيات داوري ارجاع مي‌داديم و به نظر هيات داوري نيز تمكين مي كرديم.

وي با بيان اينكه 4 شاخصه ايجابي و 4 شاخصه سلبي براي انتخاب افراد در نظر گرفته شده بود، گفت: شاخصه‌هاي اثباتي ما اعتقاد به اصل اسلام، انقلاب و نظام اسلامي و ولايت فقيه و شخص ولي فقيه و رهبري بود و شاخص‌هاي سلبي ضديت با نظام سلطه، استكبارستيزي، ضد فتنه، ضد انحراف و ضد فساد بود.

دبيركل جمعيت ايثارگران تاكيد كرد: اگر كسي نسبت به فتنه موضع جدي نداشته ما نمي توانستيم او را در فهرست خود جاي دهيم. اين موضوع شايد اين توهم را براي برخي افراد به وجود آورد كه خودشان را مصداق موضوع ببينند و نتيجه گيري كنند.

عضو كميسيون اصل 90 با اشاره به روند پيگيري شكايت‌هايي كه از طرف مجلس و كميسيون اصل 90 به قوه قضائيه فرستاده شده گفت: شكايت‌هايي كه براساس ماده 233 آيين نامه داخلي مجلس به قوه قضائيه فرستاده مي‌شود و گزارش‌هاي كميسيون اصل 90 كه به اين قوه فرستاده مي شود براساس قانون بايد در دستگاه قضائي خارج از نوبت بررسي شود.

عضو كميسيون اصل 90 مجلس در خصوص گزارشاتي كه از تخلفات دولت به كميسيون اصل 90 ارسال مي شود، گفت: بسياري از اين گزارش‌ها در حد گمانه زني است. به عنوان مثال داستان تخلف يك ميلياردي دولت كه در آستانه انتخابات 88 مطرح شد در كميسيون اصل 90بررسي شد. اين اتهام اشتباه بود. يا در مورد بسياري از مصوبات دولت گزارشاتي به دست ما مي‌رسد كه دقيق نيست. بيشتر اين مباحث سياسي و التهاب آور است ولي آنها كه از وزن كارشناسي برخوردار است حتما با دقت رسيدگي مي شود.

فدايي با بيان اينكه بنده در مقام تطهير دولت نيستم، گفت: برخي پرونده‌ها به بررسي كارشناسي به كميسيون اصل 90 فرستاده مي‌شود دولت درباره‌اش توضيحاتي قابل توجهي دارد.

وي اظهار داشت: در برخي موارد كه تخلفاتي صورت گرفته بود مثل اساسنامه وزارت نفت و تاخير درتشكيل وزارت ورزش و جوانان كميسيون اصل 90 به صورت جدي گزارشات مهمي تنظيم كرد.

دبيركل جمعيت ايثارگران با بيان اينكه پس از ارسال اين پرونده‌ها به قوه قضائيه ما وظيفه پيگيري آن را نداريم گفت: البته كميسيون اصل 90 از قوه قضائيه جوياي نتايج كار است اما در دستگاه قضائي ضوابط و آيين‌نامه‌هاي مربوط به داوري طولاني است. آنجا سرعت عمل مورد نظر نيست.

آيين دادرسي عمومي بايد هرچه سريع تر اصلاح شود

وي تاكيد كرد: ما يك آيين دادرسي داريم كه براي اصلاح آن چندين سال است كه اقدامي صورت نمي‌گيرد و دايماً قانون قديمي تمديد مي گردد. اين يكي از اشكالاتي است كه متوجه مجلس و قوه قضائيه است. مجلس نبايد اين قانون را تمديد كند. اين اصلاح بايد هرچه سريعتر انجام شود.

آيين دادرسي ويژه اي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي در كميسيون اصل نود تدوين شد

در صورتي كه آيين دادرسي عمومي اصلاح نشود آيين دادرسي ويژه هاي را براي رسيدگي به پرونده مفاسد اقتصادي دانه درشت به صحن علني مجلس ارايه مي دهيم .

عضو كميسيون اصل 90 اظهار داشت: زماني كه پرونده‌هاي فساد اقتصادي دانه درشت را در كميسيون اصل 90 بررسي مي‌كرديم به اين نتيجه رسيديم كه بايد آيين دادرسي ويژه‌اي را براي برخورد با مفاسد اقتصادي تدوين كنيم. پيش نويس اين قانون در كميسيون اصل 90 آماده شده بنابر اين در صورتي كه آيين دادرسي عمومي اصلاح نشود آيين دادرسي ويژه هاي را براي رسيدگي به پرونده مفاسد اقتصادي دانه درشت به صحن علني مجلس ارايه مي دهيم .

وي تاكيد كرد:‌ هزينه فساد خيلي پايين است. فساد مالي دانه درشت فسادي است كه در نظام اقتصادي كشور اختلال ايجاد مي‌كند و از كانون‌هاي قدرت و ثروت سوء استفاده مي كند.

فدايي در خصوص آيين دادرسي ويژه مفاسد اقتصادي گفت: اين آيين دادرسي در تعريف فساد اقتصادي، ارتباطش با كانون‌هاي قدرت و ثروت، افزايش هزينه متخلف، سرعت رسيدگي به اين پرونده‌ها و جرايمي كه متوجه اين تخلفات است اصلاحات جدي دارد.

دبيركل جمعيت ايثارگران با اشاره به مشكلات آيين دادرسي موجود گفت: در حال حاضر اگر اتهامي متوجه برخي مسئولان در مورد دخالت در اختلاس باشد بررسي اين اتهام شايد دو سال طول بكشد، كسي كه در آن مسئوليت حضور دارد در طول اين دو سال تمام آثار جرم يا فساد خود را از بين مي‌برد. بايد قانوني تصويب شود كه فردي كه چنين اتهامات متوجهش است حداقل در آن وزارتخانه يا سازمان خاص مسئوليتي نداشته باشد.

كار آقاي محسني اژه اي در بررسي پرونده اختلاس 3000 ميلياردي بسيار سخت است

وي با اشاره به روند بررسي اختلاس سه هزار ميلياردي در دادگاه گفت: من نمي خواهم در اين پرونده حساس مديريت آقاي محسني اژه‌اي صدمه ببيند. كار آقاي محسني خيلي سخت است چون هم پرونده پيچيده‌اي را در دست دارد هم فشارهاي زيادي از بيرون متوجه وي است.

عضو كميسيون اصل 90 ادامه داد: ديروز گزارش جديد چند صد صفحه‌اي در ادامه بررسي‌هاي قبلي‌مان از پرونده اختلاس به دست كميسيون رسيد كه ابعاد جديدي از پرونده را تبيين مي‌كند.

وي افزود: براي بررسي جامع پرونده اختلاس بايد اين گزارش‌هاي جديد را نيز بررسي كرد. اين گزارش جامع نيازمند زمان لازم و كافي براي ارايه به مجلس بوده است.

دبيركل جمعيت ايثارگران در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه نظر شما درباره عدم استعفاي مسئولان اقتصادي پس از كشف پرونده اختلاس چيست، گفت: سليقه و ميل من اين است كه متوليان امر به گونه‌اي رفتار كنند كه اعتماد عمومي را جلب كنند تا مردم باور كنند نظام و حكومت در مقام برخورد با اين ضايعه جدي است. گاهي اين باورمندي جامعه با انصراف و استعفاي يك مسئول حاصل مي‌شود و گاهي با ماندنش. اما در قضيه اختلاس هيچكدام از اين دو امر اتفاق نيافتاد.

مسئولان قوه قضائيه در برخورد با عاملين پرونده اختلاس جدي هستند

فدايي تاكيد كرد: مسئولان قوه قضائيه در برخورد با عاملين پرونده اختلاس جدي هستند اما ماهيت پرونده به گونه‌اي است كه با توجه به قوانين موجود دست‌ها بسته است.

وي با بيان اينكه كيفرخواست خوبي با دقت و قاطعيت تنظيم شده است، گفت: در اين كيفرخواست براي 5 نفر از متهمين حكم فساد في‌الارض پيش بيني شده است، به خاطر پيچيدگي اين پرونده اگر جامعيت در قاضي مربوطه براي بررسي اين پرونده وجود نداشته باشد و قاضي فقط به جرم مجرد از آثار و تبعاتش استناد كند حكمي كه صادر مي‌شود شايد انتظارات را برآورده نكند. به همين دليل است كه تدوين آيين دادرسي ويژه براي مبارزه با مفاسد اقتصادي اهميت پيدا مي كند.

دبيركل جمعيت ايثارگران افزود: مسئولان قوه قضائيه در برخورد با عاملين پرونده اختلاس جدي هستند اين گونه جرم ها اختلال در نظام اقتصادي و فساد است بنابراين زمينه سازان و حمايت كنندگان از اين مجرمان، متخلفان اصلي هستند.

وي با تاكيد بر لزوم اصلاح دروني دستگاه اقتصادي،‌ گفت:‌ بايد در روش‌ها، سيستم‌ها و سامانه‌هاي اطلاعاتي نظام اقتصادي تحولات جدي رخ دهد تا در نظام بانكي سامانه جامعي ايجاد شود تا مشتري خوب شناسايي شود و اطلاعات آن به دستگاه‌هاي ديگر ارسال شده و ماهيت مشتري فاش شود اين نكته مي‌تواند بازدارند بسياري از جرايم اقتصادي باشد.

فدايي با بيان اينكه جرايم اقتصادي آثار و تبعات وسيعي دارد گفت: اين جرايم باعث تضعيف و بي‌اعتمادي مردم به مسوولين، اختلال در نظام اقتصادي مي‌شود و نبايد آن را جداي از تبعات اجتماعي‌اش بررسي كرد.

مديريت فرهنگي كشور از كارآمدي لازم برخوردار نيست

وي با انتقاد از مديريت فرهنگي كشور گفت: مديريت فرهنگي كشور ضعيف است و از كارآمدي لازم برخوردار نيست.

فدايي افزود: در حوزه فرهنگ برنامه‌هاي زيادي وجود دارد كه اگر اجرا شود بازدارنده بسياري از تخلفات است، احترام به بيت‌المال، تحكيم خانواده، احترام به كار و توليد ثروت از مهمترين برنامه‌هاي ديني ما است كه مي تواند زمينه بسياري از تخلفات را از ميان بردارد.

وي با بيان اينكه ماهيت انقلاب ما فرهنگي است، گفت: نظام سلطه با انقلاب اسلامي در حال تهاجم فرهنگي است. توليد قدرت نرم جمهوري اسلامي مبتني بر ظهور و بروز فرهنگ است اما مديران فرهنگي در اين راستا گام جدي برنمي‌دارند. اگر فرهنگ ما ارتقا يابد الگوي عملي جامع و كاملي براي جهان اسلام و مستضعفان عالم فراهم مي‌شود.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن