تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815452167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فروپاشی بازار مسكن دبی


واضح آرشیو وب فارسی:تکناز: گفته می شود، حجم سفرهای تفریحی به دبی تحت تاثیر بحران اقتصادی در امارات كاهش یافته است. ایرانی ها چون می دانند دبی از رونق افتاده است، میلی به سفر ندارند.
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره امروز خود نوشت:
طرح تخفیف در هزینه هتل و محل اقامت از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای گردشگران خارجی جهت جذب آنها در بازار مسكن دبی است.
حراج مسكن در دبی تحت تاثیر بحران اقتصادی در امارات، همچنان قربانی می گیرد. قربانیان جدید بازار مسكن دبی، دلالان ملكی هستند كه به دلیل نبود مشتری، از واسطه گری مسكن خداحافظی می كنند.شركت های ساختمانی در امارات كه عمدتا نماینده شركت های آمریكایی در این منطقه هستند بعد از بحران اقتصادی در غرب، از ابتدای سال جاری میلادی مجبور شدند بیش از نیمی از پروژه های انبوه سازی در دبی را به حالت تعطیل درآورند و این باعث شد پیش خریدارن نتوانند به موقع واحدها را تحویل بگیرند.
خلف وعده برج سازان در دبی همچنین باعث شد اعتماد عمومی به خصوص خارجی ها به سود سرمایه گذاری در بازار مسكن دبی، رفته رفته افت كند و در نتیجه كاهش تقاضا و كاهش قیمت مسكن را به دنبال داشته باشد.
از سال 2007 تا انتهای سال 2008 قیمت مسكن در دبی 79 درصد افزایش یافت؛ اما از ابتدای سال جاری میلادی نه تنها قیمت مسكن در این امیرنشین رشدی نداشته، بلكه پیش بینی این است كه تا انتهای سال جاری 30 تا 60درصد كاهش یابد.
اما تعطیلی پروژه های ساختمانی در دبی پایتخت تجاری امارات و كاهش بی سابقه قیمت مسكن در این امیرنشین، به تازگی فعالان بازار مسكن را نیز فلج كرده است.   بحران اقتصادی در امارات، فعالیت اقتصادی و البته تبلیغاتی دلالان مسكن در دبی را كاملا تعطیل كرده است. برخی ایرانیان مقیم امارات كه دستی در بازار مسكن این منطقه دارند، اوضاع مسكن در دبی را به قدری وخیم توصیف می كنند كه نمی توان تا سال ها بهبودی در این بازار متصور بود.   تعداد قابل توجهی از بنگاه های بزرگ مسكن مستقر در دبی به دلیل آنكه در چند ماه گذشته هیچ معامله ای انجام نداده اند با معضل پرداخت حقوق و دستمزد روبه رو شده اند. مدیران این بنگاه ها تنها راه ممكن برای خلاصی از این وضعیت را تعطیلی موقت می دانند.   در 2 ماه گذشته، تبلیغات رنگین بنگاه های دبی در شبكه های ماهواره ای نیز به شدت كاهش یافته و حتی در هفته های اخیر این تبلیغات تقریبا حذف شده است.   همچنین در حالی كه برخی از همین بنگاه های مسكن سال گذشته در برخی مناطق تهران شعبه (نمایندگی) زده بودند تا از ایران سرمایه گذار مسكن به دبی صادر كنند، اكنون هیچ اثری از این نمایندگی ها نیست.   ایرانی های مقیم دبی می گویند بسیاری از ویلاها و آپارتمان های نوساز خالی است و سازندگان این ساختمان ها از هر راهی برای فروش استفاده می كنند.   یكی از مشاوران املاك ایرانی در امارات در این باره می گوید؛ هیچ كس پیش بینی نمی كرد اوضاع مسكن در دبی آن قدر تغییر كند. تا همین پارسال همه تمایل داشتند در دبی ویلا یا حداقل آپارتمان بخرند تا در موقع مناسب با سود زیاد آن را بفروشند، اما اكنون همه این سرمایه گذاران خارجی شوكه هستند كه چرا وضعیت مسكن آن قدر شكننده شده است.
طرح استفاده از تورهای مسافرتی!
در این اوضاع، خبر رسیده واسطه های ملك در امارات تصمیم گرفته اند از فرصت تابستان و سفرهای خارجی به دبی استفاده كنند تا از این طریق بازار مسكن را از ركود خارج كنند. طرح این واسطه ها این است كه با انعقاد قراردادی با شركت های مسافرتی خارجی، مسافران دبی را به شرط ارائه تسهیلات ویژه، به خرید ویلا تشویق كنند.
یكی از این تسهیلات كه واسطه های ملكی حاضرند به مسافران تابستانی اعطا كنند اجازه اقامت چند هفته ای به مسافران است. همچنین طرح تخفیف در هزینه هتل و محل اقامت از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای گردشگران خارجی جهت جذب آنها در بازار مسكن دبی است.
در ایران هزینه سفر به حاشیه خلیج فارس نسبت به تابستان سال گذشته حدود 20 تا 30 درصد كاهش یافته است. این میزان كاهش اگرچه با نرخ كاهش قیمت مسكن در دبی تقریبا برابری می كند، اما هنوز مشخص نیست كه دلالان مسكن در امارات با برخی عوامل تورهای مسافرتی در ایران نیز مذاكراتی داشته اند یا خیر؟
گفته می شود، حجم سفرهای تفریحی به دبی تحت تاثیر بحران اقتصادی در امارات كاهش یافته است.
ایرانی ها چون می دانند دبی از رونق افتاده است، میلی به سفر ندارند.
از سوی دیگر برخی پروژه های مسكونی، اما ویژه همچون پروژه نخل به شدت با قحطی مشتری روبه رو است.
پیش بینی ها حاكی است چنانچه واحد های نوساز آماده تحویل تا چند ماه آینده فروش نرود، بحران مسكن حادتر خواهد شد.
چالش مسكن در دبی تا 2010 ادامه دارد
محمد روشن: بانک UBS گزارشی منتشر کرده است که پیش بینی می کند بازار املاک امارات در سال های 2009 و 2010 همچنان با چالش مواجه خواهد بود؛ چرا که آمارها نشان می دهد کارگران خارجی در حال خروج از امارات به ویژه امیرنشین دبی هستند.
این بانک میزان خروج اتباع خارجی از دبی و کاهش جمعیت آن را 8 درصد در سال 2009 و 2 درصد در سال 2010پیش بینی می کند که این می تواند میزان تقاضا برای واحد مسکونی را در دبی به شدت تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه باعث کاهش بیشتر قیمت مسکن و نیز اجاره بها شود.
این بانک همچنین پیش بینی می کند میزان مازاد عرضه مسکن در دبی در پایان 2010 به حدود 27 درصد برسد.
بازار مسکن دبی که در سال های اخیر رشد چشم گیری را تجربه کرده بود، در پی بحران مالی جهان و تغییر قوانین مربوط به ویزا ضربه شدیدی خورد؛ به طوری که بسیاری از انبوه سازان اقدام به تعدیل نیرو، کاهش سرعت اجرای پروژه ها و توقف برخی از آنها كردند. ارزش سهام شرکت های انبوه ساز حاضر در بورس های دبی و ابوظبی نیز سقوط چشم گیری را تجربه کرد.
اخیرا گزارشی توسط بانک HSBC منتشر شده که کاهش قیمت 23 درصدی املاک دبی را در سه ماه چهارم سال 2008 نشان می دهد.  
 








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تکناز]
[مشاهده در: www.taknaz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن