تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815465903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكاييها چيزي از اسلام نمي‌دانند/ چالش دانش آموزان مسلمان در آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آمريكاييها چيزي از اسلام نمي‌دانند/ چالش دانش آموزان مسلمان در آمريكا
آمريكاييها چيزي از اسلام نمي‌دانند/ چالش دانش آموزان مسلمان در آمريكا
افزايش شمار دانش آموزان مسلمان در آمريكا كه خواهان انجام مراسم ديني در زمان حضور در مدرسه هستند و عدم درك مناسب اين موضوع توسط جامعه آمريكايي، باعث بروز اعتراضهايي در بين دانش آموزان مسلمان شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از منابع مختلف اينترنتي، عندليب رحمان دانشجوي بيوشيمي دانشگاه ويرجينيا اظهار داشت: وقتي درمقطع ابتدايي تحصيل مي كردم، تنها دانش آموز مسلمان بودم و به عنوان يك خانواده تصميم گرفتيم من در ساعاتي كه در مدرسه هستم نماز خود را اقامه نكنم و عصر هنگام بازگشت به خانه نماز ظهر را در كنار نماز عصر اقامه كنم.

مسئله اقامه نماز تنها چالشي نيست كه دانش آموزان مسلمان در مدارس دولتي با آن رو به رو هستند.

كرين نابي از مسلمانان معتقدي كه در سالت ليك سيتي زندگي مي كند نيز اظهار داشت در مدرسه اي كه درس مي خواند هيچ دركي از اهميت حجاب وجود ندارد.

وي اظهار داشت: حجاب لباس مقدس من است، برخي پيروان اديان آن را از درون مي پوشند و من آن را از بيرون بر تن مي كنم.

نابي كه خود در دوراني كه در مدرسه مي گذرانده تجارب سختي را داشته تصميم دارد فرزندان خود را از اين مشكلات دور نگاه دارد و آنها را در مدارس دولتي آمريكا كه فضاي خصومت آميز دارند ثبت نام نكند.

اينها تنها نمونه هايي از نوع رفتار مدارس دولتي آمريكا با دانش آموزان مسلمان هستند. در اين ميان پرسشهاي بسياري از نحوه انطباق دانش آموزان مسلمان، فضاي فراهم شده براي آنها براي اقامه نماز، غذاي حلال در رستوران مدرسه و برنامه ريزي در روزها و اعياد مهم اسلامي همچنان باقي مانده است.

اگرچه در ظاهر گفته مي شود اكثر آمريكايي ها از آزادي ديني به عنوان يك اصل بنيادين حمايت مي كنند اما بسياري تصديق كرده اند ديد مثبتي نسبت به اسلام و مسلمانان ندارند كه اين امر در بسياري از نظر سنجيهاي عمومي چون نظرسنجي مركز تحقيقات پيو در سال 2010 مشخص است.

درحالي كه 38 درصد از افراد شركت كننده در اين تحقيقات اظهار داشته اند ديدگاه منفي نسبت به اسلام دارند، بيش از نيمي از آمريكايي ها عنوان كرده اند اطلاعات چنداني درباره اسلام ندارند. اين رويكرد منفي در جامعه آمريكا بدنبال فقدان اطلاعات صحيح و مناسب درباره اسلام شكل گرفته است.

فقدان درك درست از اسلام موجب مي شود آموزگاران نيز در تعامل با دانش آموزان مسلمان خود در كلاس دچار مشكل شوند.

بسياري از مسلمانان مدتها است اهميت انطباق و انجام فعاليتهايي در اين رابطه را به مقامات آمريكايي گوشزد كرده اند و اين درحالي است كه برخي مخالفان مدعي شده اند فراهم كردن اين شرايط انطباقي دولت را به امتياز دهي به يك گروه خاص وادار مي كند.

حدود هفت تا هشت ميليون مسلمان در آمريكا زندگي مي كنند كه در فضاي پس از يازدهم سپتامبر به شدت با تبعيض نژادي و گسترش باورهاي كليشه اي درباره دين و فرهنگ خود رو به رو بوده اند.

در همايشي كه سال گذشته از سوي كميته ضد نژادپرستي عرب - آمريكايي برگزار شد شركت كنندگان نسبت به افزايش خشونتها و تعصب عليه دانشجويان مسلمان، عرب و آسياي جنوبي هشدار دادند.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن