تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812546434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونمايي از دستاوردهاي دانشگاه بين المللي امام خميني (ره)


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رونمايي از دستاوردهاي دانشگاه بين المللي امام خميني (ره)
رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) از رونمايي دستاوردهاي اين دانشگاه در عرصه هاي مختلف همزمان با بيستمين سالگرد تأسيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه بين المللي امام خميني (ره)، دكتر عبدالعلي آل بويه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوين بيان كرد: در سال جاري، بيستمين سالگرد فعاليت دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) را داريم كه قانون اين دانشگاه در دي ماه سال 1362 به تصويب مجلس رسيد و در بيست و نهم همان ماه نيز توسط شوراي نگهبان تائيد شد.

وي ادامه داد: آغاز فعاليت دانشگاه با عنوان "دانشگاه بين المللي اسلامي" از سال 1364 و به صورت محدود در استان قزوين آغاز شد و در سال 1370 نيز به صورت رسمي فعاليت خود را با نام معمار كبير انقلاب، امام خميني (ره) ادامه داد و در آن سال، نخستين رئيس دانشگاه بين المللي معرفي شد.

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) اضافه كرد: هم اكنون 20 سال از فعاليت دانشگاه مي گذرد كه در اين 20 سال، دانشگاه 9 رئيس بر كرسي رياست خود تجربه كرده و 9 هيئت رئيسه را ديده است و به طور متوسط دوره مديريت اينها دو سال بوده كه كمترين زمان مديريت يك سال و شش ماه و بيشترين به 3 سال و 9 ماه بازمي گردد.

* ارائه دستاوردهاي پژوهشي دانشجويان در جشنواره حركت

وي با اشاره به برنامه هاي دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) در بيستمين سالگرد تأسيس اين دانشگاه عنوان كرد: در هفته دوم اسفند ماه، مراسم بيستمين سالگرد تأسيس دانشگاه با حضور ميهمانان ايراني و خارجي و با حضور سفراي ديگر كشورها برگزار و از دستاوردهاي دانشگاه در عرصه هاي مختلف رونمايي مي شود.

آل بويه توضيح داد: گروه هاي آموزشي، پژوهشي، دانشكده ها و تشكل هاي علمي آثار خود را در نمايشگاهي به نمايش مي گذارند و تجليل از 20 استاد در حوزه هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و علمي و اجرايي يكي از برنامه ها است و تجليل از 20 كارمند و 20 دانشجو كه بيشترين امتياز را از لحاظ آموزشي و پژوهشي در 20 سال گذشته كسب كردند و معرفي 20 پايان نامه برگزيده بخشي از اين مراسم است.

وي يادآور شد: ارائه دستاوردهاي پژوهشي دانشجويان در قالب جشنواره حركت، رونمايي از نرم افزار آموزش مجازي زبان فارسي، رونمايي از سايت اجتماعي و فرهنگي جوانان كه به ابتكار دانشجويان اين دانشگاه راه اندازي شده است و تجليل از پژوهشگران جوان دانشگاه كه داراي رتبه كشوري هستند از ديگر برنامه هاي بيستمين سالگرد تأسيس دانشگاه است و از دانشجوياني اين دانشگاه كه در طراحي مفهومي خودروي هيبريدي مقام نخست را در كشور كسب كردند و دانشجوياني كه اقدام به طراحي، ساخت و به پرواز درآوردن هواپيماي بدون سرنشين كردند و رتبه دوم كشوري را از آن خود كردند، تجليل خواهد شد.

* افتتاح پژوهشكده آينده پژوهي و مركز رشد واحدهاي فناور

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) افزود: افتتاح ساختماني كه در برنامه هاي دولت به عنوان دانشكده علوم اجتماعي معروف است و پژوهشكده آينده پژوهي، مركز رشد واحدهاي فناور دانشگاه و مركز كارآفريني در آنجا فعاليت خواهد كرد.

وي اعلام كرد: تنها دانشگاهي كه در سال گذشته توانسته مجوز گروه پژوهشي آينده پژوهي را از ميان 9 دانشگاه در وزارت علوم كسب كند، دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) بوده و هسته اوليه پژوهشكده با گروه پژوهشي شروع مي شود؛ حاصل كار آموزشي در اين 20 سال دارا بودن 48 دوره كارشناسي، 56 دوره ارشد و 12 دوره دكترا است.

آل بويه گفت: چند دوره دكترا نيز در دستور كار است از جمله دو دوره دكترا كه اجرا مي شود و براي نخستين بار اين دانشگاه تعريف كرده كه آينده پژوهي و معماري نيروگاه هاي هسته اي است و دو دوره ديگر دكترا را نيز اعضاي هيئت علمي طراحي كردند كه دكتراي شيمي سبز و دكتراي معماري اسلامي با گرايش حكمت و روشها است.

وي اضافه كرد: دانشگاه در 120 رشته و گرايش فعاليت مي كند و هفت دانشكده و يك مركز دارد و اميدواريم تا سه سال آينده تعداد دانشكده ها را به 10 دانشكده برسانيم و دانشكده فناوريهاي نوين جزو برنامه هاي ماست.

* ثبت 20 اختراع اعضاي هيئت علمي دانشگاه بين المللي

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) در ادامه با اشاره به اقدامات در حوزه آموزش اظهار كرد: حدود 2 هزار پايان نامه دانشجويي حاصل كار تحقيقاتي دانشجويان ماست كه از پنج تا 10 درصد اين پايان نامه ها، مقالات علمي معتبر استخراج شده است و در حوزه پژوهش نيز 273 كتاب تأليفي حاصل كار اعضاي هيئت علمي ماست.

وي با اشاره به مقالات توليد شده در دانشگاه طي 20 سال گذشته عنوان كرد: 65 كتاب ترجمه و 2 هزار و 900 مقاله توليد شده كه از اين تعداد حدود يك هزار و 200 مقاله كنفرانس است يعني در مجامع علمي د اخل و خارج شركت كرده و 957 مقاله معتبر داشتيم كه از اين تعداد 516 مقاله با نمايه ISI بوده است و 30 مورد نيز فرصت مطالعاتي داشتيم.

آل بويه يادآور شد: دانشگاه 220 طرح پژوهشي داخلي و خارجي داشته و 20 مورد اختراع اعضاي هيئت علمي ثبت شده است و در بخش همايش ها نيز 100 مورد همايش علمي كوچك و بزرگ در دانشگاه برگزار شده كه مهمترين آن همايش بين المللي بزرگداشت سيد جمال الدين اسدآبادي، همايش ملي قزوين عصر صفويه، نيروگاه هاي برق، تحولات ايران و جهان و كاربرد نانو در صنعت بوده است.

وي اعلام كرد: در تحقق برنامه هايي كه دانشگاه در فعاليت هاي بين المللي دارد، همايش مشتركي بين دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) و مركز آينده پژوهي روسيه برگزار مي شود كه حاصل سفر هيئت اعزامي دانشگاه در سال گذشته بوده كه در هفته پاياني فروردين ماه شاهد برگزاري اين همايش خواهيم بود.

* برگزاري مسابقه كشوري وبلاگ نويسي در دانشگاه

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) با اشاره به دستاوردهاي پژوهشي دانشگاه بيان كرد: از جمله دستاوردهاي دانشگاه در حوزه پژوهش، رتبه هايي است كه اعضاي هيئت علمي آن كسب كردند كه كسب عنوان پژوهشگر برتر گروه علوم پايه در نهمين جشنواره تجليل از پژوهشگران و مديران پژوهشي كشور، نويسنده مقاله داغ در رشته رياضي بر اساس نمايه هاي استنادي بين المللي توسط يكي از اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه ثبت شد.

وي يادآور شد: در دوره زماني پنج ساله 2005 تا 2010 از سوي مجله رياضيات كاربردي مقاله پراستناد در اين مجله به نام يكي از اعضاي هيئت علمي ما ثبت شد و كسب رتبه بيست و هفتم دانشمندان برتر ايران در حوزه رياضيات نيز از آن استادي از اين دانشگاه شد و استاد ديگري نيز از دانشگاه ما رتبه سوم گروه محققان فناوري هاي نوين را در سيزدهمين جشنواره رازي كسب كرد و از ديگر طرح هاي پژوهشي كه استادان اين دانشگاه انجام دادند، تهيه و تدوين برنامه راهبردي شهر قزوين و اجراي طرح اتصال دانشگاه به شبكه ابر كامپيوتر كشور است.

آل بويه با اشاره به اقدامات فرهنگي دانشگاه بيان كرد: در حوزه فرهنگي دو رويداد مهم داشتيم كه برگزاري نخستين كنگره دانشجويي دانشگاه اسلامي با حضور وزير علوم و مسابقه وبلاگ نويسي از حماسه تا حماسه بود كه اين مسابقه در سال گذشته در دانشگاه برگزار شد و در سال جاري به صورت كشوري برگزار مي شود و وزارت علوم و دانشگاه بين المللي امام خميني در برگزاري اين برنامه مشاركت دارند.

* تحصيل 800 دانشجوي غير ايراني در دانشگاه بين المللي

وي با اشاره به تعداد دانشجويان غير ايراني دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) اظهار كرد: تاكنون حدود 5 هزار دانشجوي غير ايراني به اين دانشگاه آمدند و يك هزار و 500 نفر در اينجا درس خوانده اند كه از 95 مليت هستند.

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) عنوان كرد: در حال حاضر نيز 800 دانشجوي غير ايراني در اين دانشگاه تحصيل مي كنند كه 532 دانشجو در داخل رشته هاي اصلي دانشگاه مشغول تحصيل هستند و 300 نفر باقي مانده نيز در مركز آموزش زبان فارسي هستند.

وي يادآور شد: از جمله دستاوردهاي دانشگاه، مركز آموزش زبان فارسي است كه هر دانشجوي غير ايراني وقتي توسط وزارت علوم پذيرش و به دانشگاه معرفي مي شود و در اين مركز، زبان فارسي آموخته و اين مركز در كنار آموزش هاي رسمي كه دارد يكسري دوره هاي دانش افزايي را براي علاقمندان به زبان فارسي در دنيا برگزار مي كند.

* 50 ميليارد تومان براي طرح ارتقاي ويژه دانشگاه نياز است

آل بويه با اشاره به طرح ارتقاي ويژه دانشگاه توضيح داد: در سفر اول و سفر سوم هيئت دولت به استان قزوين مصوبه اي در خصوص طرح ارتقاي ويژه دانشگاه داريم؛ البته افزايش اعتبار در خصوص دانشگاه امام با نگاه ويژه صورت گرفته و ما سال آينده افزايش اعتبار را در حوزه اعتبارات هزينه اي و عمراني داريم به طوري كه اعتبارات هزينه اي در سال 90 از 19 ميليارد تومان به 26 ميليارد تومان و اعتبارات عمراني نيز از 4.5 ميليارد تومان به 103 ميليارد تومان در سال آينده افزايش يافته است.

وي ادامه داد: ما توانستيم چهار طرح در لايحه بگنجانيم از جمله مركز فرهنگي كه از مصوبات هيئت دولت بوده و احداث ساختمان علوم و تحقيقات و مجموعه استخر دانشگاه كه اين سه مورد در سال آينده در بحث بودجه مدنظر است و دو طرح نيز از قبل بوده كه در واقع دانشگاه در پنج پروژه داراي رديف ملي است.

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) توضيح داد: پيشنهاد ما براي طرح ارتقاي ويژه دانشگاه، 50 ميليارد تومان است، البته در مذاكرات هيئت دولت 20 ميليارد تومان قطعي شده بود كه نياز به برنامه داشت و ما برنامه را تهيه كرديم و منتظر هستيم در هيئت امنا تصويب شود و سپس ارائه دهيم.

وي خاطر نشان كرد: زمينه ارتقاي طرح در بحث پژوهشي، آموزشي، فرهنگي، مديريت و تحول اداري و زيرساخت و فضاهاي كالبدي است كه 50 ميليارد و 600 ميليون تومان درخواست كرديم كه اميدواريم حداقل 50 درصد آن به تصويب برسد و در واقع طرح ارتقاي ويژه فراهم آوردن زمينه و امكانات لازم براي انجام تحقيقات در دانشگاه است.

* جذب استاد همبسته غيرايراني

آل بويه با اشاه به برنامه هاي پيش بيني شده در اين دانشگاه بيان كد: ايجاد نشريات الكترونيكي با هيئت تحريه بين المللي به ويژه با دانشگاه هايي كه در جهان اسلام با آنها در ارتباط هستيم و ايجاد مركز مطالعاتي و تحقيقاتي علوم و فنون بين رشته اي از جمله برنامه ها است، در حوزه آموزشي نيز مركز آموزش مجازي توسط بخش آموزش زبان فارسي پيگيري مي شود كه اولين نرم افزار آموزش مجازي را تهيه كرديم و به صورت آزمايشي در اختيار سازمان فرهنگي و ارتباطات اسلامي قرار گرفته است.

وي عنوان كرد: موضوع ديگري كه در برنامه داريم جذب استاد همبسته غيرايراني است كه 60 روز، حداقل حضور است كه به طور متناوب در دانشگاه باشند و به ويژه در رشته هاي نوين بسياري از متخصصان حاضر هستند كه حضور يابند.

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) ادامه داد: ايجاد آزمايشگاه موضوع ديگري است كه در برنامه است و با توجه به يكي از مصوبات اخير معاونت پژوهشي وزير علوم به دليل استفاده بهينه و مبارزه با تحريم، مقرر شده دانشگاه ها در هر استاني وارد شبكه آمايشگاهي كشور شده و بتوانيم از امكانات موجود بالاترين استفاده را ببريم و توسعه تحصيلات تكميلي بين رشته اي نيز جزو اقدامات ماست.

* ايجاد شبكه مجازي فرهنگي دانش آموختگان ايراني

وي با اشاره به ايجاد شبكه مجازي دانش آموختگان ايراني گفت: يكي از اقداماتي كه مورد توجه است، ايجاد شبكه مجازي فرهنگي ميان دانش آموختگان ايراني است يعني كساني كه از خارج از كشور آمده و در ايران دانش آموخته شدند؛ همه دانشگاه هاي دنيا با فارغ التحصيلان خود مرتبط هستند ولي در ايران اين ارتباط ضعيف است.

آل بويه از ايجاد مركز همايش بين المللي خبر داد و افزود: از جمله كارهايي كه در بُعد بين المللي مدنظر است ايجاد مركز همايش بين المللي است كه در استان يك توافق اوليه از هيئت امنا گرفته ايم و همچنين احداث مجموعه اقامتي استادان غير ايراني در سايت آموزشي جزو برنامه است.

وي در خصوص دادن خوابگاه به دانشجويان تصريح كرد: در بحث خوابگاه ها، متوسط كشوري 40 درصد است كه تا 40 درصد دانشگاه ها موظف هستند به متقاضي خوابگاه دهند و در دانشگاه بين المللي امام خميني اين عدد به 60 تا 65 درصد مي رسد.

* امضاي تفاهم نامه با سازمان ارتباطات اسلامي براي جذب دانشجوي غيرايراني

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) در پاسخ به سئوالي در خصوص رتبه بندي دانشگاه اظهار كرد: شاخص هايي كه براي دانشگاه ها در رتبه بندي در نمايه هاي بين المللي انجام مي دهند، از ديدگاه هاي مختلف است و طبيعي است دانشگاه بين المللي امام خميني با 20 سال سابقه اي كه دارد در كنار دانشگاه هاي جامع و بزرگ رتبه پايين تري داشته باشد كه اگر شاخص هاي بين المللي را جدا كنيم، شايد رتبه 20 را داشته باشيم ولي در مجموع رتبه دانشگاه در حال حاضر جزو 40 و 50 است.

وي افزود: در وزارت علوم دبيرخانه اي تأسيس شده كه در آينده حتي بودجه دانشگاه ها بر اساس ربته بندي باشد، بنابراين چشم انداز آينده دانشگاه اين را مدنظر ندارد كه به دانشگاه تهران و يا دانشگاه شيراز برسد زيرا اگر ما بخواهيم به آنها بر سيم آنها نيز به مراحل بالاتر رسيده، بنابراين شاخص ما بيشتر جذب استاد غير ايراني، تربيت دانشجويان بيشتر غير ايراني و اجراي دوره هاي آموزشي و پژوهشي مشترك با دانشگاه هاي دنيا است.

آل بويه در خصوص شرايط جذب دانشجوي غير ايراني اضافه كرد: بر اساس اساسنامه بايد تا 50 درصد دانشجويان ما غير ايراني باشند ولي در جذب دانشجوي غير ايراني عواملي مانند مرجعيت علمي دانشگاه و تبادل اقتصادي آنها مهم است و در كل كشور تعداد دانشجويان غير ايراني ما در مقايسه با ديگر كشورها كه ديرتر شروع كردند، كمتر است.

وي يادآور شد: در سياستي كه وزارت علوم دارد، دانشجوياني كه بورس مي كند علاقمند هستند كه به اين كشور آمده و در جمهوري اسلامي با آموزه هاي امام و انقلاب آشنا شوند و همچنين مكانيسم جذب دانشجوي غير ايراني در اختيار دانشگاه نيست و بورسيه هايش در اختيار وزارت علوم است ولي برنامه اي داريم به طوري كه ما در گذشته مجوز نداشتيم دانشجوي غيرايراني را خود بورس كنيم اما هيئت امنا اين اجازه را داده است.

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) گفت: ما با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تفاهم نامه اي امضا كرده ايم كه سالانه از هر كشوري كه نمايندگي دارد حداقل يك نخبه به ما معرفي كند و در بحث غير بورسيه نيز آيين نامه اي تحت عنوان "جذب دانشجويان غيرايراني عادي به نخبه" داريم.

وي ادامه داد: بيشتر دانشجويان ما از كشور دوست و برادر، افغانستان هستند؛ شوراي عالي نيز در سطح وزارت علوم تشكيل شده كه دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) و جامعه المصطفي عضو آن هستند كه سياست گذاري كلان براي جذب دانشجويان غير ايراني مي كند.

آل بويه افزود: طرح ديگري را وزارت علوم در جذب دانشجويان غير ايراني دنبال مي كند كه به صورت هدفمند از كشورهايي كه خودشان برنامه ريزي كردند، آزموني را برگزار كرده و دانشجويان را جذب مي كنند كه كشورهاي افغانستان، تاجيكستان، عراق، سوريه، لبنان و پاكستان است كه در مرحله اول قرار است از آن طريق سهميه هايي را داريم.

* دست اندركاران عرصه علم، دانشگاه را جزو اولويت اول خود قرار دهند

وي اظهار كرد: دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) داراي همه رشته هاي تحصيلي نيست، براي نمونه رشته خبرنگاري، كارگرداني و هتل داراي مورد علاقه و پرطرفدار دانشجويان غيرايراني است كه در برنامه ريزي ماست رشته هاي مورد علاقه دانشجويان غير ايراني را با جذب اعضاي هيئت علمي، ايجاد كنيم.

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) با اشاره به نگاه ويژه مسئولان به دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) تصريح كرد: مقام معظم رهبري در خصوص اين دانشگاه فرمودند: دانشگاه امام آبروي نظام است و رئيس جمهور نيز در سال گذشته بيان كردند جايگاه دانشگاه بايد ارتقا يابد؛ اين اعتقاد نظام است و اتفاق نظر در خصوص اين دانشگاه وجود دارد ولي اگر قرار باشد جهشي رخ دهد، بايد نگاه ويژه شود و اين نگاه بايد در سطح بدنه خود را نشان دهد.

وي عنوان كرد: اينكه ما بگوييم چگونه دانشگاه جهش مي يابد، زماني است كه همه دست اندركاران ما در عرصه علم و فناوري، دانشگاه را جزو اولويت اول خود قرار دهند و ما بايد اولويت هايمان را شناسايي كرده و كار زيادي نياز است تا دانشگاه جايگاه واقعي خود را به دست آورد و بايد مواظب باشيم كه در رقابت منفي با ديگر دانشگاه ها قرار نگيريم.

* هيچگونه مخالفتي در چارچوب قانون با فعاليت هاي دانشجويي نداريم

آل بويه با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي و سياسي دانشجويان تأكيد كرد: در چارچوب سياست هاي كلي نظام و در چارچوب آيين نامه و مورادي كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ كرده است و در نهايت آنچه از سوي وزارت علوم به ما ابلاغ مي شود، دانشجويان ما در عرصه فعاليتهاي فرهنگي و سياسي مشغول كار هستند.

وي گفت: در گذشته تشكل اسلامي اصلاح طلبان در دانشگاه بوده كه ما منحل نكرديم و از نظر ما اعتبار دارد ولي بايد مراحل قانوني براي ادامه فعاليت از مراجع دانشگاه كسب كنند و همه فعاليت هاي فرهنگي و سياسي زير نظر شوراي نظارت دانشگاه است كه يك هيئت سه نفره مركب از رئيس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد رهبري و نماينده وزير علوم است و ما اعتقاد داريم كه دانشجو جوان است و جوان آرمان گرا و آينده ساز است و بايد توليد فكر و انديشه كند و بتواند در دانشگاه در كنار علم آموزي ها، مهارت هاي زندگي را كسب كند كه حضور در فعاليت هاي فرهنگي و سياسي براي كسب اين مهارت لازم است.

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) اعلام كرد: ما در دو سال گذشته سعي كرديم تشكل هاي سياسي و فرهنگي را با مباني علمي و فعاليت هاي فرهنگي و سياسي آشنا كنيم و كلاس هاي آموزشي متفاوتي را برگزار كرديم و در خصوص مديريت زمان، برنامه ريزي چشم انداز و عوامل موثر در موفقيت يك سازمان در اين كلاس ها، مطالبي بيان شد و همچنين كلاس هاي بصيرت افزايي را داشتيم و هدف اين است كه دانشجو در عرصه فرهنگي و سياسي كسب تجربه كند.

وي ادامه داد: در خصوص كرسي هاي آزادانديشي دانشجويي قبل از اينكه بحث آن مطرح باشد از سال 88 كار را آغاز كرديم و در 16 آذر سال جاري، جزو معدود دانشگاه هايي بوديم كه تريبون آزاد داشتيم و دانشجو بايد بداند كه در فضاي عقلاني بحث كند و بحث وي بايد انتقادي باشد و در خصوص مسائل مختلف كشور مثبت ها و منفي ها، فرصت ها و تهديدها و آسيب ها و مصالح را مطرح كند.

آل بويه خاطر نشان كرد: بنابراين اين عرصه براي همه دانشجويان در چارچوب قوانين باز است و دانشگاه امام در اين عرصه داراي دانشجويان فعالي است و ما هيچ مخالفتي در چارچوب قانون با فعاليت هاي دانشجويي نداريم و در حال حاضر نيز سه تشكل در دانشگاه فعال هستند.

وي در پاسخ به سئوالي در خصوص تفكيك جنسيتي در دانشگاه گفت: متأسفانه در جامعه نسبت به قوانين و ضوابط حاكم بر دانشگاه ها آگاهي نيست و اعتقاد داريم محيط دانشگاه بايد براي تحصيل و پژوهش سالم باشد و اگر اختلاط دختر و پسر به كار، تحقيق و سلامت روحي و نفسي آسيب مي رساند بايد اين اختلاط را كاهش دهيم.

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) يادآور شد: ما كلاس هاي عمومي را مانند معارف و تنظيم خانواده را تفكيك كرده ايم و اعتقاد داريم اگر وزارت علوم بتواند مجوز دانشگاه تك جنسيتي را بيشتر كند.

* دانشگاهيان حضوري پرشور در انتخابات خواهند داشت

وي با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي هستيم كه ملت ايران و به ويژه دانشگاهيان بر اين امر واقف هستند و همانطور كه امام خميني (ره) فرمودند مجلس، در رأس امور و عصاره ملت است و دانشگاهيان به عنوان افرادي اثرگذار در انتخابات حضوري فعال و پرشور خواهند داشت.

آل بويه عنوان كرد: بنده نيز به عنوان نماينده دانشگاهيان بر اين امر تأكيد كرده كه نه تنها حضور پرشور مردم را در انتخابات خواهيم داشت و خود نيز با تمام قوا در انتخابات شركت مي كنيم بلكه در آستانه انتخابات برنامه ريزي كرده ايم تا حضور حداكثري مردم را در پاي صندوق هاي رأي داشته باشيم.

وي خاطر نشان كرد: حضور حماسي مردم در 22 بهمن ماه نشان داد كه مردم در هر شرايطي پاي انقلاب ايستاده اند و پاسدار خون شهدا و فرمانبردار اوامر ولي فقيه و مقام معظم رهبري هستند و انشاالله اساتيد دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم و دانشجويان به عنوان افسران اين عرصه، حضور فعالي را خواهند داشت.

رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) عنوان كرد: در دانشگاه نيز شاهد خواهيم بود كه نامزدهاي انتخاباتي حضور خواهند يافت و برنامه هايشان را تشريح خواهند كرد و اميدواريم اين امتحان الهي كه پيش روي ملت است مردم از عهده اين امتحان برآيند و گامي ديگر در راستاي تحكيم جمهوري اسلامي و اعتلاي كشور برداريم.

وي با گراميداشت ياد شهداي عرصه علم و فناوري يادآور شد: از خداوند متعال مي خواهيم كه همانطور كه ما را در سه دهه گذشته در راه راستين انقلاب اسلامي استوار نگاه داشته، توفيق دهد بتوانيم راه شهدا را ادامه دهيم و با وجود دشمني ها و موانعي كه دشمن بر سر راه انقلاب اسلامي ايجاد كرده شاهد هستيم كه انقلاب مسير خود را ادامه مي دهد./ع

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن