تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806833920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار/ توكلي در نشست دفتر تحكيم وحدت:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/ توكلي در نشست دفتر تحكيم وحدت:
خبرگزاري فارس: نماينده مردم تهران در مجلس ضريب مشاركت بالاي مردم در انتخابات را داراي موهبت‌هاي فراوان براي كشور دانست و از آن به عنوان عامل اصلي افزايش ضريب امنيت ملي در ايران ياد كرد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ظهر روز گذشته پنجشنبه با حضور در چهارمين نشست شوراي عمومي دفتر تحكيم وحدت در سال 90 كه در دانشگاه علامه‌طباطبايي در حال برگزاري است، طي سخناني اظهار داشت: وقايع پيش و پس از رأي‌گيري انتخابات دهم رياست‌جمهوري در سال 88 تفاوت فاحشي با يكديگر داشت و از جهاتي نيز شباهت‌هايي در آن وجود داشت.

وي انتخابات سال 88 را گسترده، مطلوب و با آزادي‌هاي لازم توصيف كرد و گفت: در اين انتخابات طرفين به صورت جدي و مؤثر و در عين حال عاقلانه رفتار كردند كه همه اين فاكتورهاي مثبت نتيجه انقلاب اسلامي است.

توكلي فاكتورهاي مثبت انتخابات سال 88 و ضريب مشاركت بالاي مردم را داراي موهبت‌هاي فراوان براي كشور دانست و همين فاكتورهاي مثبت را عامل اصلي افزايش ضريب امنيت ملي در ايران برشمرد و در عين حال گفت: متأسفانه حوادث بعد از انتخابات موجب از بين رفتن برخي از اين فاكتورهاي مثبت شد و سرمايه‌هايي هدر رفت و حتي منافع ملي در خارج آسيب ديده و طمع‌هايي برانگيخته شد.

وي در ادامه سخنانش تصريح كرد: به رفتارهاي نامعقول احمدي‌نژاد در مناظرات كاري ندارم كه البته به نظرم زمينه‌ساز تخلفات و عصبانيت برخي‌ها بود اما ميرحسين موسوي قوي‌ترين حرفي كه در مورد احمدي‌نژاد زد اين بود كه وي قانون‌شكن است؛ ‌در واقع قانون‌شكني مهمترين و بزرگ‌ترين ايراد احمدي‌نژاد است.

توكلي يادآور شد: موسوي در جريان بعد از انتخابات با همين ادعا آزمايش شد و اين بود كه بعد از اعلام نتيجه انتخابات وي اعلام كرد ما نتايج را قبول نداريم؛ البته مي‌توان نتايج را نپذيرفت اما بايستي سازوكار رسيدگي به اعتراضات را قبول كرد؛ در واقع اين امكان‌پذير نيست كه شما در يك بازي قوانين آن را بپذيريد اما در برخي جاها قوانين را رعايت نكنيد و از همين جا بود كه مشكل آغاز شد.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: همان شوراي نگهباني كه صلاحيت احمدي‌نژاد، كروبي و موسوي را تائيد كرده بود، به اجراي انتخابات نظارت مي‌كرد و ناظر رأي شماري نيز بود البته بايد در اينجا بگويم شوراي نگهبان مصون از خطا نيست اما زماني كه اشتباه صورت گرفت، يعني قانون پذيرفته نشد بقيه اشتباهات نيز از آن زائيده مي‌شود.

توكلي حوادث بعد از انتخابات را ناخوشايند و تلخ توصيف كرد و گفت: بنده با ميرحسين موسوي كار كردم و در يك دوره وزيرش بودم و بعد از به وجود آمدن اختلافاتي بين ما استعفا داده و از دولت وي خارج شدم؛ با احمدي‌نژاد نيز از دوران شهرداري آشنا شدم و با وي كار كردم و اين دو فرد را مي‌شناسم.

وي در ادامه با اشاره به سخنراني خود در ارديبهشت ماه سال 88 در دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: بنده در آن سخنراني احمدي‌نژاد و ميرحسين موسوي را با يكديگر مقايسه كرده و ثابت كردم اين دو اشتباهات مشتركي دارند؛ البته احمدي‌نژاد صحه وجودي‌اش بزرگ‌تر است و فرد جسوري است و به همين اندازه اشتباهاتش بزرگ‌تر خواهد بود.

اين نماينده مردم در خانه ملت افزود: بنده اعلام كردم كه در انتخابات به اضطرار به احمدي‌نژاد رأي مي‌دهم و دليل اين اضطرار را اين‌گونه بيان كردم كه پايگاه اجتماعي موسوي داراي تركيبي است كه مي‌تواند تحرك جلوي رهبري ايجاد كند حتي اگر نخواهد و تركيب اطرافيان احمدي‌نژاد به صورتي است كه نمي‌تواند جلوي رهبري تحركي ايجاد كند حتي اگر بخواهد كه متأسفانه موسوي زود خواست و ديگري هم خواست اما نشد اما در نهايت پيش‌بيني بنده درست از آب درآمد.

وي در ادامه سخنان خود به بيان تحليل‌هاي خود و همچنين خاطراتش از انتخابات سال 88 و فتنه پس از آن پرداخت و آن فتنه را عامل وارد آمدن خسارت‌هاي بزرگي به كشور ارزيابي كرد و در همين زمينه تأكيد كرد: اگر ميرحسين موسوي مانند الگور در انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا رفتار مي‌كرد اكنون رئيس يك حزب 13 ميليون عضوي بود و بركات به وجود آمده توسط انتخابات را افزايش مي‌داد و حتي رقم مي‌زد و اوج كمال عقلي را به نمايش مي‌گذاشت؛ زيرا وي فردي معترض بود اما به دليل حكم قانون، قانون را مي‌پذيرفت و به آن تمكين مي‌كرد.

اين نماينده مجلس، ميرحسين موسوي را در بي‌قانوني‌هاي اخير سهيم دانست و گفت: به دليل اقدامات موسوي فضا امنيتي شد و برخي از اقدامات كه بايستي در اين فضا صورت مي‌گرفت به دليل امنيتي شدن فضا اجرايي نشد و طرفداران وي در اين فضا مجبور به سكوت شدند.

وي در ادامه سخنان خود به ديدارش با تابش يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و در بيان صحبت‌هاي رد و بدل شده در آن ديدار بين خود و تابش گفت: بنده به تابش گفتم شما اكنون به اقليت بي‌خاصيت تبديل شده‌ايد و فقط در برخي موارد آقاي عليخاني حرف مي‌زند و البته وي نيز رئيس جمهور قزوين است؛ تابش در پاسخ به من گفت اكنون به ما مي‌گويند كه شما فتنه‌گريد كه من به تابش گفتم كه اكنون بايد شما صف خود را جدا كنيد كه در اين صورت منتقد و معترض خواهيد بود و مي‌توانيد حرف بزنيد.

اين نماينده مردم در خانه ملت با بيان اينكه اگر ميرحسين موسوي قانون را رعايت مي‌كرد بعد از پايان دوره رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد مي‌توانست كانديد شود و به نظرم رأي هم مي‌آورد، خاطرنشان كرد: آنگاه برخي آسيب‌ها نصيب كشور نمي‌شد و ما در برخي روابط مانند سياست‌خارجي شرايط بهتري را تجربه مي‌كرديم؛ در هر حال بايد گفت كه ما امروز يك فرصت بزرگ را از دست داديم و شد آنچه كه نبايد مي‌شد.

در ادامه اين نشست يكي از دانشجويان در سؤالي از احمد توكلي پرسيد، آيا نپذيرفتن قانون فقط به ميرحسين موسوي محدود مي‌شود و همين دانشجو سؤال كرد كه آيا در مجلس هفتم و هشتم ردصلاحيت‌ها افزايش نيافته است كه توكلي در پاسخ به سؤالات اين دانشجو گفت: ردصلاحيت‌ها همه مقبول نيست؛ بنده در دوره قبلي نامه‌اي به آيت‌الله جنتي نوشته و طي آن اعلام كردم كه برخي ردصلاحيت‌ها درست نيست.

توكلي در پاسخ به سؤال اول آن دانشجو گفت: اصلاً بحث اين نيست كه كار خلاف قانون در كشور صورت نمي‌گيرد بلكه نكته مهم اين است كه تخلفات بزرگ از مردان بزرگ، آثار بزرگي براي كشور دارد.

اين نماينده مجلس با اشاره مجدد به ردصلاحيت‌ها گفت: شوراي نگهبان امروز نائب رئيس مجلس، نماينده مجلس خبرگان و برخي نمايندگان را ردصلاحيت كرده و اين در حالي است كه در يكي از شهرهاي خراسان يكي از اصلاح‌طلبان كه به عيد ديدني موسوي رفته و موضع سختي نيز گرفته است را تائيد كرده است البته من اين تائيد را مثبت مي‌دانم اما در عين حال ممكن است فرد ديگري نيز كه ويژگي‌هاي مثبت ديگري نسبت به فرد ذكر شده دارد، تائيد نشود.

توكلي در پاسخ به سؤال دانشجوي ديگر كه چرا شما فقط به دولت انتقاد مي‌كنيد و به خدمات دولت اشاره نمي‌كنيد، گفت: بزرگ‌ترين اقدامي كه مقام معظم رهبري توانست به دست احمدي نژاد محقق كند، اين بود كه ارزش‌هاي در حال افول دوره هاشمي و خاتمي را مجدداً مطرح كند و حتي اين ارزش‌ها آن‌قدر مورد تأكيد قرار گرفته است كه شاقول امروزي براي سنجش احمدي‌نژاد همين ارزش‌هاست؛ البته اگر بنده در مقام نقد از احمدي‌نژاد قرار بگيرم حق با شماست و با توجه به اينكه خوبي‌هايي در دولت وجود دارد بايد آنها را بيان كنم.

وي در پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان درباره نامه رحيمي به توكلي و در پي آن سخنان توكلي در پاسخ به اين نامه گفت: تا قبل از اين ماجرا كسي اصلاً نشنيده بود به دستور مقام معظم رهبري بورسيه شده‌ام؛ البته اشكالي هم در اين كار نمي‌بينم. بنده به دلايل مختلفي براي بورسيه شدن به رهبري نامه نوشتم و مقام معظم رهبري نيز چون درخواست مرا درست تشخيص دادند، به وزارت علوم نامه نوشته و من نزد معين وزير علوم وقت رفتم و پيگير مسائل خودم شدم.

توكلي خود را مبرا از اتهامات مطرح شده از سوي رحيمي دانست و گفت:‌ بنده اگر اين عيب‌ها را داشتم جرات نداشتم پا روي دم خيلي‌ها بگذارم؛‌ البته عيب‌هايي دارم اما آنها نمي‌دانند و عيب‌هاي ذكر شده را ندارم.

اين نماينده مردم در خانه ملت با تأكيد بر اينكه بر مبارزه خود با مفاسد اقتصادي به صورت جدي ادامه خواهد داد، تصريح كرد: بنده در مورد كساني كه با مدارك دروغ مناصب دولتي گرفته و يا با دروغ ياران بي‌لياقت خود را منصوب مي‌كنند، پافشاري خواهم كرد و آنها خاطر جمع باشند كه دست از مبارزه با فساد بر نمي‌دارم.

وي در ادامه سخنان خود با تأكيد بر اينكه موسوي نمي‌توانست رئيس جمهور خوبي براي ايران باشد، گفت: به همين دليل بنده به وي رأي ندادم كما اينكه احمدي‌نژاد را هم قبول نداشتم اما به دلايل گفته شده به وي رأي دادم.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در روزهاي بعد از انتخابات افرادي از ستاد آقاي موسوي نزد وي آمده و بحث تقلب در انتخابات را مطرح كردند، اظهار داشت: بنده به آنها اعلام كردم كه به دليل تركيب ناظرين و مجريان تقلب گسترده در انتخابات ناممكن است آن هم در يك انتخابات ملي و سراسري؛ البته ممكن است در يك انتخابات محلي تقلبي صورت گيرد اما در يك انتخابات ملي امكان تقلب گسترده وجود ندارد.

توكلي افزود: آنها اعلام كردند كه احمدي‌نژاد و دولتش در قبل از انتخابات تخلفاتي انجام داده و به بحث سهام عدالت و توزيع سيب‌زميني اشاره كردند كه بنده به آنها پاسخ دادم توزيع سيب‌زميني يك موضوع بي‌ربط است اما سهام عدالت يا حكم‌هاي يك شبه براي برخي افراد به دليل اينكه حسن ذاتي دارند تخلفي محسوب نمي‌شود البته ممكن است كسي بگويد نيت آنها خير نبوده اما چون نيت مشخص نيست كه نمي‌توان به آن تخلف گفت.

توكلي در پاسخ به آخرين سؤال دانشجويان مبني بر اينكه چرا در انتخابات مجلس كانديد شديد، گفت: بنده وقتي ديدم مي‌توانم از حقوق ملت و اقدامات علمي و برخي مسائل ديگر دفاع كرده و برخي اوقات موفق باشم، تصميم به نامزدي در انتخابات گرفتم.

وي در انتها خطاب به دانشجويان گفت: باور كنيد نامزدهايي كه تبليغات پرخرج دارند سالم نيستند اگر هم سالم باشند بدهكار خواهند شد و آنگاه وضعيت تغيير مي‌كند.

انتهاي پيام/

جمعه|ا|28|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن