تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816726408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهارستاني‌ها از نياز مجلس به دولت همسوي با قوه قانونگذار مي‌گويند پيچيدن نسخه دولتي براي مجلس، خلاف قانون اساسي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: بهارستاني‌ها از نياز مجلس به دولت همسوي با قوه قانونگذار مي‌گويند پيچيدن نسخه دولتي براي مجلس، خلاف قانون اساسي است
نمايندگان مجلس، شكل گيري دولت همسو با قوه قانونگذار را عملي شدن قانون اساسي مي‌دانند و با اعتقاد بر اينكه مجلس همسوي با دولت كار دست ملت مي‌دهد، تاكيد دارند كه مجلس، شريك گفتمان غير منطقي دولت در برنامه ريزي سياسي نمي‌شود.


خانه ملت: "مجلس آينده بايد با گفتمان دولت همسو باشد" اظهار نظر اخير غلامحسين الهام، سخنگوي چند شغله سابق دولت است كه در يك جمع انتخاباتي در مجلس امام صادق گفته شد.

وي كه در سخنراني خود از عملكرد مجلس هشتم انتقاد كرده ، معتقد است كه اين مجلس دولت را به چالش كشاند و اظهار كرده: "در مجلس اصولگرا شاهد مباحثي همچون طرح سؤال از رئيس جمهوري بوديم ، همين مجلسي كه از نظر سياسي اصولگرا است مدام مواردي هم چون طرح سؤال از رئيس جمهور را مطرح مي كند در صورتي كه سؤال از رئيس جمهوري در نظام رياستي مطرح نيست"

الهام بعد از انتقاد به مجلس فعلي از مجلس آينده هم غافل نشده و نسخه‌اي را هم براي رويكرد مجلس آينده پيچيده و گفته: "مجلس نهم بايد نسبت خود را با دولت، نسبتي معقول و قانوني تعريف كند"

وكلاي ملت اما كه خيلي سال است در مقابل اظهارات دولت نهم و دهم، قانون اساسي و فرمايشات امام راحل و رهبري را به ياد دولت مي آورند اين‌بارهم مجلس همسوي با دولت را مقابل قانون اساسي مي دانند.

در اين باره انتقادات علي مطهري به اظهارات الهام با تأكيد بر شكل گيري مجلس جسور در آينده مطرح شد.

وي با بيان اينكه بايد دولتي بر سر كار آيد كه تابع مجلس باشد و در ريل قانون حركت كند، تأكيد مي كند: مجلس نهم بايد مجلسي باشد كه مقابل جسارت و گستاخي دولت بايستد و اين دولت را در مسير قانون قرار دهد.

اين نماينده اصولگراي مجلس كه بارها منتقد اول قانونگريزي‌هاي دولت بوده است، به خانه ملت مي گويد: نمايندگان ملت درست عكس اظهارات الهام را درباره مجلس فعلي و مجلس آينده قبول دارند.

مطهري درباره انتقاد الهام از مطرح شدن سؤال از رئيس جمهوري در مجلس هشتم با تاكيد بر اينكه قانون اجازه سؤال از رئيس جمهور را به نمايندگان مي‌دهد، مي گويد: از آقاي الهام بايد پرسيد كه چرا تا اين حد نسبت به سؤال از رئيس جمهور هراس دارد؟

ناطق نوري، ديگرعضو شاخص مجلس هشتم هم اعتقاد دارد كه از اظهارات سخنگوي قديمي دولت مشخص است كه دولتي‌ها مي‌خواهند مجلس آينده را به خانه امن قانون‌گريزي تبديل كنند.

اين عضو هيئت رئيسه مجلس هشتم، با بيان اينكه ماهيت مردمي مجلس در هر دوره‌اي بايد حفظ شود، مي گويد: در حالي مشاوران دولت، مجلس هشتم را متهم به چالش آفريني مي‌كنند كه اين دولت است كه مرتبا مي خواهد مجلس را به چالش بكشد.

ناطق نوري، تاخير دولت در آوردن لايحه بودجه به مجلس را مصداق بارز چالش آفريني دولت براي مجلس مي داند و تصريح دارد: تمام تلاش دولت نهم و دهم اين بود كه مجلس را در تنگنا و چه كنم چه كنم قرار دهد، همين الان مجلس با اين دغدغه روبروست كه مهمترين لايحه كشور را چگونه بررسي كند تا به موقع براي اجرايي شدن به دست دولت برسد.

بادامچيان اما، اظهارات الهام را سياسي و نه حقوقي مي داند و با تأكيد بر اينكه وكيل الدوله‌ها نمي‌توانند مجلس مستقل را تشكيل دهند، مي گويد: اگر مجلس به وكيل الدوله احتياج داشت قانون اساسي اجازه سؤال، استيضاح و تأييد وزراي دولت را به مجلس نمي داد.

وي ادامه مي دهد: متأسفانه ذهنيت دولت محترم نهم اين است كه مجلس بايد تابع رئيس جمهور باشد، در حالي كه مجلس تابع دولت خلاف قانون اساسي است، نه در اين دوره بلكه در هر دوره‌اي مجلس همسوي با دولت كار دست ملت مي دهد.

پزشكيان، از چهره‌هاي اصلاح طلب مجلس با بيان اينكه سكوت مجلس مقابل قانون‌گريزي دولت، مخالف فرمايشات مقام معظم رهبري و ضد اهداف امام راحل است، مي گويد: مشكل اينجاست كه دولت سكوت مجلس در برابر قانون‌گريزي را همگرايي مي‌داند؛ وضعيتي كه موجب هرج و مرج و نارضايتي مردم مي‌شود.

اين نماينده مجلس هشتم، با اشاره به اظهارات الهام، با بيان اينكه از كسي كه براي مجلس آينده نسخه مي‌پيچد، بايد پرسيد كه آيا قانون اصل است يا اصل نيست؟ مي گويد: دولت پاسخ دهد كه آيا به حاكميت قانون در كشور اعتقاد دارد يا به حاكميت افراد؟ مثلا من ممكن است به خيلي از قانون‌ها راي ندهم اما وقتي كه تصويب شد و شوراي نگهبان آن را تاييد كرد، موظف به اجراي آن هستم و حق مخالفت با آن را ندارم.

عباسپور هم درباره اهميت اجراي قانون به همين نكته توجه دارد و مي گويد: دولت دوست دارد مجلس را با خود همسو كند، همسويي با گفتمان دولت به اين معني است كه ما اجازه دهيم دولت كار خود را انجام دهد و در برابر قانون شكني هاي آن صدايي از مجلس برنخيزد ، اگر به اين صورت باشد ما به قوه مقننه نياز نداريم دولت كار خود را خواهد كرد و مجلس هم به يكي از كميسيون هاي اجرايي دولت تبديل خواهد شد.

رئيس كميسيون آموزش مجلس هشتم، ادامه مي دهد: مجلس نمي‌تواند گفتمان غير منطقي دولت را در مورد نظام و اركان آن بپذيرد و آنجا كه دولت خطا مي‌كند و خواسته انقلاب و مردم و رهبري را در پيش نمي‌گيرد مجلس بايد شديدترين برخوردها را انجام دهد./

گزارش از سمانه واحدي‌راد.

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن