تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817227059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چشم‌انداز 20 ساله و مجلسي در شان نظام


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: چشم‌انداز 20 ساله و مجلسي در شان نظام
نظام جمهوري اسلامي با تصويب و تعريف چشم‌انداز 20 ساله و الگوي اسلامي پيشرفت و عدالت، برنامه‌هاي پنج ساله و منويات و آينده‌نگري‌هاي عميق رهبر معظم انقلاب اسلامي، بايد مجلسي در شأن خويش براي رسيدن به برنامه‌هايش داشته باشد.


گروه سياسي «خبرگزاري دانشجو» - سيد كمال سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام؛ فراموش شدني نيست كه آن عزيز سفر كرده، حضرت امام خميني(ره) فرمود كه مجلس در رأس امور است، حال سوال اين است كه چگونه بايد مجلس در رأس امور قرار گيرد؟

مردم هوشيار و قهرمان ايران با رهبري قدرتمند ديني، انقلابي اسلامي را رقم زدند كه انفجار نور بود در معبر فروبسته ظلمت‌كده‌اي كه نظام‌هاي سرمايه داري غربي و نظام سوسياليستي شرقي در دنيا به وجود آورد.

انقلاب اسلامي با سلاح الله اكبر در پي مجاهدت‌هاي حضرت امام(ره) و روحانيت مبارز و ايثارها و شهادت‌هاي مردم ايران به پيروزي رسيد؛ يكي از دگرگوني‌هاي عظيم در ايران اين بود كه مردم با آزادي و استقلال در فضاي باز جمهوري اسلامي، با انتخابات آزاد، سالم و مطلوب نمايندگان خويش را به مجلس فرستادند؛ مجلسي كه بايد در رأس امور باشد و زبان گوياي مردم و حافظ همواره گفتمان انقلاب اسلامي به شمار مي‌آيد.

اكنون كه در آستانه انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي هستيم، بديهي است كه هر دوره از مجلس بايد از دوره پيش بهتر و كارآمدتر باشد.

نظام جمهوري اسلامي با تصويب و تعريف چشم‌انداز 20 ساله و الگوي اسلامي پيشرفت و عدالت، برنامه‌هاي پنج ساله و منويات و آينده نگري‌هاي عميق رهبر معظم انقلاب اسلامي، بايد مجلسي در شأن خويش براي رسيدن به برنامه‌هاي ذكر شده داشته باشد.

مجلسي در رأس امور است كه داراي نمايندگان متدين، نخبه، باتجربه و كارآمد و عاشق خدمت به كشور و مردم بوده و در امر نظارت كه يكي از مهمترين وظايف مجلس است، به صورت علي الدوام، بر اين وظيفه جدي و مصر بوده و هيچ ملاحظه‌اي را جز خير و صلاح و نيازهاي اساسي كشور و مردم مد نظر قرار ندهد و دنبال حاشيه‌هاي زيان بار نيفتد، در اين صورت است كه امور كشور با نظم و تعامل قوا و پاك دستي مديران و در جهت منافع ملي و در مسير پيشرفت و عدالت طي مي شود.

در امر قانون‌گذاري نيز مجلس توانمند با كارشناسي قوي، نيازهاي واقعي و خلاهاي قانوني كشور را رصد كرده و اين خلا‌ها را پر مي‌كند تا هيچ امري از امور كشور با خلاء قانوني مواجه نشود، لذا وقتي بر اين باوريم كه مجلس در راس امور است بايد اين مجلس به لحاظ نقش و كاركرد قوي و شايسته، مصداق اين تعبير بلند آن رهبر حكيم و خردمند باشد.

كساني كه به مراكز قدرت و ثروت وابسته نيستند و به قصد خدمت وارد عرصه انتخابات مجلس مي‌شوند، مي‌توانند نمايندگاني خدوم، كارآمد، مقيد و مؤثر باشند و مجلسي در شان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را شكل دهند.

موضوع ديگري كه در انتخابات مجلس داراي اهميت ويژه است اخلاق انتخاباتي نامزدها و نوع رفتار آنهاست. در فرهنگ و معارف اسلامي قدرت و مقام في نفسه ارزش محسوب نمي‌شود، مگر اينكه بتواند در خدمت اسلام و مردم باشد، بنابراين براي رسيدن به نمايندگي مجلس، ضرورت دارد كه برخلاف سياست و رفتار ماكياوليستي غربي‌ها، اخلاق انتخاباتي را بر مبناي فرهنگ و آموزه‌هاي اسلامي رعايت كنند؛ يك نامزد انتخابات در ايران اسلامي به هيچ عنوان حق تخريب و تضعيف شخصيت رقيب يا رقبا را ندارد و بايد با احترام، با رقيب خويش رفتار كند.

در يك انتخابات سالم و رقابتي، نامزدها بر توانايي‌ها، ظرفيت‌ها و تجربه و تعهد و تخصص و ارزش‌هاي معنوي تاكيد مي‌ورزند و روش آنها مهرباني، صميمت و دوستي واقعي با مردم عظيم الشأن ايران اسلامي است، نه اقدام به شيوه‌هاي ظاهرسازي و ارائه وعده‌هاي دروغين و غيرممكن به مردم براي جلب آرا و سپس فراموش كردن قول و قرار و وعده‌ها؛ اين در حالي است كه مقام معظم رهبري رعايت اخلاق اسلامي-انساني و قانون گرايي و وفاداري به قانون و احترام به راي مردم را همواره مورد سفارش و تاكيد قرار داده‌اند.

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن