تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816721879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم خيلي آسان براي جنگ آماده مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران دیپلماسی: مردم خيلي آسان براي جنگ آماده مي‌شوند
ترجمه: سيد علي موسوي خلخالي


ديپلماسي ايراني: "علم در پرونده هسته‌اي ايران با دروغ مبارزه مي‌كند"، عنواني است كه يكي از استراتژيست‌ها و طرفداران ضد جنگ با ايران در يادداشتي در يكي از سايت‌هاي خبري تحليلي معتبر امريكايي براي نوشته خود برگزيده است.

استناد اين يادداشت بر اين است كه در حال حاضر بر اساس آخرين اطلاعات امريكايي‌ها بي‌شك ايران به دنبال دستيابي به سلاح هسته‌اي نيست. خيلي ساده بايد گفت تا كنون يك دليل كه نشان دهد ايران به دبنال تسليحات هسته‌اي است كشف نشده است. حتي كارشناسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اذعان دارند كه ديگر بيشتر از اين براي خواسته‌هاي امريكا و اسرائيل نمي‌توانند، ايران را بگردند و بهانه‌تراشي كنند. براي همين با اطمينان كامل گفته‌اند كه ايران هيچ برنامه‌اي براي توليد سلاح هسته‌اي ندارد. اين نكته را حتي لئون پانه‌تا، وزير دفاع امريكا و ايهود باراك، وزير دفاع اسرائيل نيز اعتراف كرده‌اند.

به گزارش روزنامه لبناني السفير، گري لوپ، استاد دانشگاه در يكي از دانشگاه‌هاي معتبر امريكا با اين رويكرد تلاش كرده كه در يادداشتي كه در سايت امريكايي كاونترپانچ منتشر كرده است به تشريح اهداف اصلي مواضع امريكا بپردازد. وي مي‌نويسد: سياست امريكا در حال حاضر بر "گمراهي فضاي سياسي هماهنگ" استوار است. به همين دليل است كه مي‌بينيم مقام‌هاي امريكايي با جرات تمام دروغ‌هاي مفتضحانه‌اي بر زبان مي‌رانند و در رسانه‌ها منتشر مي‌كنند. به گونه‌اي كه در نهايت اين دروغ‌ها به هسته اصلي سياست‌ آنها تبديل ‌شده و اكنون ادعا دارند كه ايران به دنبال دستيابي به سلاح هسته‌اي است. طرفداران اين دروغ‌پراكني‌ها معتقدند كه هر چه باشد اين دروغ‌ها مخاطبان خود را پيدا خواهند كرد. چرا نه، ايران كشوري اسلامي است و افكار عمومي جهان غرب حتي حاضر است خبرهايي از اين بدتر از مسلمانان بشنود به خصوص اين كه ايران مدت طولاني‌اي است كه با امريكا سر ناسازگاري دارد.

گري لوپ همچنين مي‌نويسد: با توجه به اين ديدگاه كسي ديگر به اين حقيقت توجه نمي‌كند كه ايران در عصر مدرن تا كنون به هيچ كشوري حمله نكرده و حتي به هيچ نحوي از انحا در حوادث 11 سپتامبر كه بدترين نوع حمله به امريكا محسوب مي‌شود نيز دست نداشته است. ولي با همه اين احوال رهبران سياسي براي گمراه كردن افكار عمومي فكر خطرناك بودن ايران هسته‌اي را ترويج مي‌كنند. به گونه‌اي كه به ياد داريم كه سياست‌هاي جورج بوش بر سر پرونده عراق در آن دوران تا چه اندازه‌ به منطق حزب نازي نزديك شد و همه را به ياد مقوله هرمان گورينگ، يكي از رهبران بارز آلمان نازي و پدر معنوي دستگاه پليسي اين حزب كه مي‌گفت: «طبيعي است كه مردم عادي رغبتي به جنگ نداشته باشند ولي در نهايت اين رهبران هستند كه سياست‌ها را تعريف مي‌كنند و اين بسيار آسان است كه ملتي را به قبول جنگ راضي كنند، كافي است بگوييم كه وجود و بقايشان مورد تهديد است و بگوييم كه كساني كه حرف از صلح مي‌زنند خائنان به وطن هستند و امنيت كشور را مورد تهديد قرار مي‌دهند. اين سياستي است كه براي همه كشورهاي جهان قابل اجرا است.»

گري لوپ ضمن تاييد اين نظريه كه ايالات متحده امريكا و اسرائيل هر كاري مي‌كنند كه ايران برنامه هسته‌اي‌اش را به نتيجه نرساند، مي‌نويسد: با اين حال همان طور كه بوش نتوانست دليلي بيابد تا ثابت كند كه ايران هسته‌اي اسرائيل را مورد هدف قرار خواهد داد، اوباما نيز تا كنون نتوانسته است چنين چيزي را ثابت كند و هر آن‌چه گفته مي‌شود صرفا تحت فشارهاي لابي اسرائيل است.

وي در پايان اين يادداشت خود مي‌نويسد: با همه اين احوال فاصله قابل توجهي ميان مواضع امريكا و اسرائيل بر سر پرونده هسته‌اي ايران وجود دارد. بي‌شك حزب ليكود اسرائيل خوش‌بين است كه مي‌تواند واشنگتن را به جنگي ديگر به نفع مصالح اسرائيل بكشاند در حالي كه اوباما به هيچ وجه تمايل به چنين جنگي ندارد. رئيس جمهوري امريكا نمي‌تواند اعتراف كند كه چنين جنگي فقط به سود لابي‌هاي اسرائيلي و منافع نو محافظه‌كاران خواهد بود.

جمعه|ا|14|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران دیپلماسی]
[مشاهده در: www.irdiplomacy.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن