تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812797505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهاي دريافتي هنري /


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهاي دريافتي هنري /
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

مجموعه‌اي از 9 عنوان فيلم سينمايي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در ويژه برنامه مروري بر سي سال سينماي كانون به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي به نمايش گذاشته مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، علاقه‌مندان هنر سينما در اين ويژه برنامه با تماشاي فيلم‌هاي قديمي كانون خاطرات گذشته را بار ديگر تجديد مي‌كنند و كودكان و نوجوانان هم شايد براي نخستين‌بار اين فيلم‌هارا به تماشا بنشينند.

در ميان اين آثار «خانه دوست كجاست» عباس كيارستمي، «خمره» ابراهيم فروزش، «بچه‌هاي آسمان» مجيد مجيدي، «باشو غريبه كوچك» بهرام بيضايي، و «دونده» امير نادري از جمله آثاري است كه در سال‌هاي پس از انقلاب افتخارات زيادي را در جشنواره‌هاي بين‌المللي براي سينماي فاخر ايراني به ارمغان آورده‌اند.

ويژه برنامه مروري بر سي‌سال فيلم‌هاي كانون از روز 12 بهمن با نمايش فيلم «مرد كوچك» ابراهيم فروزش در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون اغاز مي‌شود و پس از آن به ترتيب تا روز 21 بهمن فيلم‌هاي

«قطار كودكي» سيروس حسن‌پور، «بچه‌هاي نفت» ابراهيم فروزش، «دونده» امير نادري، «خمره» ابراهيم فروزش، «كمين»، «بچه‌هاي آسمان» مجيد مجيدي، «خانه دوست كجاست» عباس كيارستمي و «باشو غريبه كوچك» بهرام بيضايي بر پرده سينماي اين مركز نمايش داده مي‌شود.

گفتني است ساعت نمايش اين فيلم‌ها 16 هر روز در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون تهران واقع در خيابان حجاب اعلام شده است.

************************

سه فيلم از توليدات انجمن سينماي جوانان ايران در بخش مسابقه بيست‌وهفتمين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم فجر حضور دارند.

فيلم‌هاي «پيرمردها نمي‌ميرند» به كارگرداني رضا جمالي، «برفك» به كارگرداني نقي نعمتي و «تناوب» به كارگرداني مهدي فرد قادري از آثار انجمن سينماي جوانان ايران در بخش‌هاي ملي و بين‌الملل جشنواره‌ي فيلم فجر حضور دارند.

به مناسبت برگزاري جشن‌هاي انقلاب و جشنواره فيلم فجر و همزماني جلسات نمايش و نقد و بررسي كانون فيلم شهر با اين برنامه‌ها در اين ايام ، جلسات كانون به مدت دو هفته برگزار نخواهد شد .

برنامه‌هاي آتي اين نشست‌ها متعاقباً از سوي دبيرخانه اعلام خواهد شد .

كانون فيلم شهر يكي از بخش‌هاي محتوايي اين دوره از جشنواره فيلم شهر است كه سعي در بهره‌گيري از بيان تأثيرگذار سينما در معرفي الگوها و تبيين شاخص‌هاي فرهنگ شهرنشيني با استفاده از ظرفيت هنر ـ صنعت رسانه سينما دارد و دراين راستا از ظرفيت‌هايي چون شوراياري‌ها كه حلقه‌اي براي تزريق اين مفاهيم به محلات هستند سود مي‌جويد.

اين كانون سعي دارد تا زمينه حضور وتعامل هنرمندان سينما، منتقدان سينما ،‌ مديران حوزه‌هاي شهري و مديران سينمايي و علاقمندان سينما را فراهم كند.

********************

برگزيدگان دومين مسابقه بزرگ نمايشنامه‌نويسي براي كودكان و نوجوانان طي مراسمي روز 3شنبه 15 بهمن ساعت 18 در فرهنگسراي هنر به شرح زير معرفي مي‌شوند.

مجيد گياهچي دبير جشنواره ضمن اعلام اين مطلب گفت:تا پايان مهلت فراخوان 190 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه هيأت انتخاب شامل:هما جديكار،هنگامه مفيد،حسن دولت آبادي،داود كيانيان و مجتبي مهدي 34 متن را براي داوري نهايي توسط: مريم سعادت، عادل بزوده، بهرام شاه‌محمدلو، حسن دادشكر و دكتر حبيب‌ا... لزگي برگزيدند.نهايتاً در بخش نماز از يك ،در بخش دفاع مقدس از 3 ودر بخش آزاد از 4 نفر با اهداي لوح تقدير و جوايز ارزنده تقدير بعمل خواهد آمد.

از ساير بخش‌هاي آيين پاياني مي‌توان به نكوداشت حسن دادشكر و معرفي و تقدير از 10 نمايش برگزيده براي چاپ در يك كتاب نام برد.

نخستين دوره اين جشنواره دو سال پيش برگزار شد كه كتاب مجموعه نمايشنامه‌هاي آن تا پايان بهمن منتشر

مي‌شود.هدف از برگزاري اين جشنواره شناسايي و توليد نمايشنامه‌هاي مناسب براي كودكان و نوجوانان است.

*******************

آلبوم تصويري «گلبانگ آزادي» آيين تجليل و تقدير از پديدآورندگان سرودها و موسيقي انقلابي است بزودي عرضه خواهد شد.

سيد عباس سجادي مدير عامل موسسه نغمه شهر ضمن اعلام اين مطلب اظهارداشت: در اين آيين كه دهه فجر سال گذشته برگزار شد از محمد بيگلري‌پور و دكتر حسن رياحي آهنگسازان سرود اول و دوم جمهوري اسلامي تجليل و از ساعد باقري (شاعر سرود دوم) حميد شاهنگيان (آهنگساز سرود خميني اي امام) فريدون خوشنود ( آهنگساز سرود ايران، ايران) رضا رويگري (خواننده سرود ايران، ايران) جمشيد جم (خواننده يار دبستاني من) و تيمسار كردبچه و تيمسار نعمتي از آهنگسازان موسيقي نظامي تقدير بعمل آمد.

وي همچنين افزود: در بخشي از اين برنامه سالار عقيلي، جمشيد جم، و محمد گلريز به اجراي سرودها و تصنيف‌هاي خاطره‌انگيز انقلابي پرداختند.

سجادي در پايان گفت: اين آلبوم تصويري در شمارگان 20 هزار نسخه از سوي موسسه نغمه شهر به مناسبت سي‌امين سالگرد انقلاب ارائه خواهد شد.

********************

هنرجويان 38 هنرستان هنرهاي زيباي كشور در 21 اسفند‌ماه سال جاري به‌منظور حمايت از مردم غزه، چهره مظلوميت آنان را در توليدات آثار هنري خود نمايش مي‌دهند.

بيش از صدها تن از هنرمندان جوان در چهارمين جشنواره‌ي هنرستان‌هاي هنرهاي زيباي سراسر كشور كه اسفندماه سال جاري در شهرستان كرمانشاه برگزار مي‌شود قصد دارند در اقدامي آثار خود را در زمينه‌ي دفاع از مردم بي‌گناه غزه و مظلوميت آنان توليد نمايند.

ستاد برگزاري اين جشنواره با توجه به اختصاص يكي از روزها در جشنواره با نام «هنر مقاومت» هنرجويان در كار عملي (Work Shop) آثاري را تحت عنوان مظلوميت در غزه توليد و به نمايش خواهند گذاشت.

در اين راستا، دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و برگزار‌كننده اين جشنواره طي ابلاغي به آموزشگاه‌ها، هنرجويان هنرستان‌ها و مراكز مهارتي كاردانش از كليه‌ي كساني كه علاقه‌مند به كمك مالي به مردم بي‌دفاع غزه هستند درخواست كرده كه كمك‌هاي خود را به شماره حساب 99999 به نام هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران واريز كنند.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن