تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805683027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقديم بودجه 510هزار ميليارد توماني سال 91 به مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: تقديم بودجه 510هزار ميليارد توماني سال 91 به مجلس
لايحه بودجه 91 بالاخره پس از حدود 2 ماه تاخير تقديم مجلس شد.
در جلسه علني روز چهارشنبه پس از ورود رئيس جمهور به صحن علني مجلس براي ارايه لايحه بودجه 91 تعدادي از نمايندگان در تذكراتي نسبت به تاخير در ارايه بودجه اعتراض كردند و خواستار تنظيم لايحه دو دوازدهمي از سوي دولت شدند.
براساس اين گزارش احمد توكلي نماينده تهران با استناد به ماده 216 آيين نامه داخلي مجلس مبني بر زمان بندي ارايه بودجه به مجلس و بررسي آن در كميسيون هاي تخصصي همچنين كميسيون تلفيق گفت: مجموع اين زمان تعيين شده براي بررسي بودجه در مجلس نشان مي دهد كه زمان كافي تا پايان سال براي بررسي نداريم.
وي افزود: اين تخلف دولت نسبت به تاخير در ارايه بودجه از 15 آذر تا 12 بهمن باعث شده تا عيد نتوانيم بودجه را به صحن بياوريم، در نتيجه بودجه سالانه نخواهيم داشت.
توكلي ادامه داد: وقتي دولت بودجه را به موقع به مجلس نرسانده اين لايحه تا آخر سال نيز قابل بررسي نيست. دولت بايد لايحه چند دوازدهم مي آورد تا از اول فروردين 91 دخل و خرج قانوني داشته باشد.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس خاطرنشان كرد: شوراي نگهبان نيز تفسير كرده كه مجلس نمي تواند طرح بودجه چند دوازدهم بدهد. اين دولت است كه بايد لايحه بياورد. بنابراين از رئيس جمهور خواهش مي كنم به فكر تنظيم لايحه چند دوازدهم باشد چون اين لايحه به پايان سال نمي رسد تا دخل و خرج از اول سال قانوني باشد.
علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به توكلي گفت: تذكر شما وارد است، 46-45 نفر از نمايندگان نيز اين موضوع را درخواست كردند و تاكيد كردند از نظر زمان بررسي ممكن است به نتيجه نرسيم.
وي ادامه داد: اما آنقدر كه مي توانيم تلاش مي كنيم تا بودجه جلو برود اگر توانستيم تا آخر سال آن را به تصويب برسانيم اما اگر نشد بعدا نسبت به آن فكر مي كنيم.
علي عباسپور نماينده تهران نيز مجددا تذكر توكلي را تكرار كرد و گفت: اين لايحه هم اكنون قابل دريافت نيست و بهتر است دولت لايحه دو يا سه دوازدهم به مجلس بياورد.
لاريجاني سخن عباسپور را قطع كرد و گفت: تذكر شما وارد است اما دريافت لايحه هم ممكن است.
عباسپور ادامه داد: زمان ارايه بودجه مجلس گذشته به هيچ عنوان نمي توانيم طبق زمان بندي بودجه را به اتمام برسانيم.
لاريجاني مجددا پاسخ داد: اين فرمايش شما شبيه اظهارات آقاي توكلي است. اين ايراد وارد است ما تلاش مي كنيم اگر نرسيديم پيشنهاد شما مورد توجه قرار مي گيرد. هم اكنون نمايندگان 10 روز فرصت ارايه پيشنهاد دارند كميسيون هاي تخصصي نيز 15 روز وقت دارند.
قوامين نماينده اسفراين و عضو كميسيون برنامه و بودجه نيز پيشنهاد كرد كه بودجه به صورت دوماهه تصويب شود.
لاريجاني سخنان وي را قطع كرد و از نمايندگان خواست چنين پيشنهاداتي را در قالب تذكر بيان نكنند.
كواكبيان نماينده سمنان نيز مجددا اظهارات نمايندگان را در بيان تذكر تكرار كرد و تاكيد كرد دولت بايد لايحه دو دوازدهم به مجلس ارايه كند.
لاريجاني نيز مجددا پاسخ داد: اجازه بدهيد از اين فرصت استفاده كنيم. هم اكنون فرصت داريم نمايندگان و كميسيون تخصصي فرصت نظر دادن دارند بهتر است از زمان استفاده كنيم.
پس از بيان اين تذكرات لاريجاني از رئيس جمهور خواست تا براي سخنراني پشت تريبون قرار گيرد.
كل بودجه 510 هزار ميليارد تومان است
رئيس جمهور در سخنراني خود در صحن مجلس رقم كل بودجه را 510 هزار ميليارد تومان اعلام كرد كه نسبت به سال گذشته حدود 2 هزار ميليارد تومان افزايش يافته است.
وي خبر داد: دولت در بودجه سال آينده رقم بودجه دفاعي كشور را 127درصد بيشتر از سال جاري درنظر گرفته است.
احمدي نژاد همچنين اعلام كرد كه بودجه عمومي دولت در اين لايحه نسبت به سال جاري 6/5درصد كاهش دارد.
به گفته وي طبق اين لايحه درآمدهاي مالياتي دولت در سال آينده 20درصد افزايش مي يابد.
رئيس جمهور رشد اعتبارات عمراني سال آينده را نيز 4/39درصد اعلام كرد و خبر داد: در لايحه بودجه 91 توجه ويژه اي به تعالي فضاي فرهنگي و تقويت وحدت ملي و هويت ايراني اسلامي شده است.
رئيس جمهور همچنين رشد اقتصادي كشور در سال 89 را بدون اتكا به نفت 3/7 درصد اعلام كرد.
احمدي نژاد تصريح كرد: در هزينه هاي بودجه اهتمام جدي به انضباط مالي و بودجه اي، تعادل ميان منابع درآمدي، منابع نفتي و غيرنفتي و كاهش وابستگي دولت به منابع نفتي ديده شده است. افزايش كارايي و بازدهي اقتصاد و ارتقاي بهره وري، تكميل و بهره برداري از پروژه هاي در دست اجرا و تلاش براي به پايان رساندن آنها در بودجه پيش بيني شده است. توجه ويژه به توسعه روستايي و عمران شهرهاي كوچك در بودجه پيش بيني شده است.
رئيس جمهور در ادامه توضيحات خود در ارتباط با قانون لايحه بودجه سال 91 در صحن علني مجلس با اشاره به اين كه «براي حمايت از توليد، مجموع سرمايه گذاري هاي دولت و شركت هاي دولتي در سال آينده 136 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است كه حدود 20درصد افزايش نسبت به سال 90 دارد» افزود: براي اتكاي بيشتر به منابع غيرنفتي و كاهش وابستگي هزينه هاي مصرفي دولت ترتيبي داده شده كه درآمدهاي مالياتي نسبت به پيش بيني عملكرد سال 90، 20درصد افزايش و ساير درآمدهاي غيرنفتي 89 درصد افزايش پيدا كرده باشد.
وي خاطرنشان كرد: درآمدهاي مالياتي نسبت به كل منابع عمومي بدون درنظر گرفتن يارانه حمل و نقل و حامل هاي انرژي 27درصد نسبت به سال 90 رشد دارد. همچنين نسبت درآمدهاي مالياتي به توليد ناخالص ملي طي اين مدت از 7درصد به 5/7درصد افزايش مي يابد كه گامي مهم به سمت هدف برنامه كه 10درصد است، مي باشد.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه «سهم درآمدهاي عمومي دولت در تامين اعتبارات هزينه اي به 5/75درصد افزايش مي يابد» گفت: درآمدهاي مالياتي نسبت به پيش بيني عملكرد، 20درصد افزايش خواهد داشت و ساير درآمدهاي مالياتي از رشد 24درصد برخوردار خواهد بود.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه «يارانه بخش كشاورزي و توليد نيز در بودجه پيش بيني شده است» افزود: در اجراي ماده 34 قانون بودجه حركت به سمت عدالت و توازن منطقه اي، شاخص سلامت 1563 ميليارد تومان تحت اين عناوين در بودجه پيش بيني شده است.
وي گفت: علاوه بر آن براي حل مشكل مسكن مردم 240 ميليارد تومان براي تخفيف عوارض پروانه، حمايت هاي مالي، تراكم، ايجاد تاسيسات عمومي و 165ميليارد تومان براي ايجاد زيرساخت هاي مسكن و 170ميليارد تومان يارانه سود تسهيلات داده شده است كه مجموع 575 ميليارد تومان براي پشتيباني از امر مسكن اختصاص داده شده است.
رئيس جمهور در ادامه خطاب به نمايندگان اظهار كرد: مي دانم كه امسال سال انتخابات است و به شما فشار مي آيد؛ چون بايد در يك رقابت سنگين شركت كنيد و ذهن ها مشغول است، اما اگر بتوانيد امسال بودجه را به ما بدهيد بهتر است. آيين نامه هست، محترم است، خودتان آن را نوشته ايد ولي شما در دو سه شيفت كار را پيش ببريد. براي ما سخت است كه 5-6 ساعت بنشينيم و حرف بشنويم ولي شما عادت كرده ايد. حوصله داريد كه فريادهاي آقاي كواكبيان كه دوست قديمي ماست و حرف هاي ما را تحمل كنيد
و ان شاءالله به نحوي حركت كنيم كه از اول امسال قانون بودجه در اختيار ما گذاشته شود.
تصويب فوريت طرح اصلاح قانون هدفمندي
نمايندگان همچنين در جلسه علني روز چهارشنبه بررسي فوريت طرح اصلاح قانون هدفمندي يارانه ها را در دستور كار داشتند كه با 121 رأي موافق، 25 راي مخالف و 20 رأي ممتنع از 194 نماينده حاضر با يك فوريت آن موافقت كردند.
براساس اين گزارش غلامرضا مصباحي مقدم رئيس كميسيون ويژه مجلس در طرح تحول اقتصادي گفت: دولت درصدد اجراي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ها است و ضرورت دارد اهداف قانونگذار در مرحله دوم به بعد با تأكيد و دقت بيشتري پيگيري شود و يارانه ها كاملاً هدفمند شود.
وي گفت: در اين طرح اصلاح مواد مربوط باز توزيع درآمد حاصل از هدفمندسازي يارانه ها مورد تأكيد قرار گرفته بطوري كه تلاش شده مواد 7 و 8 قانون هدفمندي يارانه ها مورد توجه بيشتر قرار گيرد.
وي خاطرنشان كرد: همچنين درخواست شده 50 درصد حاصل از درآمد اصلاح قيمت ها در مرحله دوم براي حمايت از توليد، اشتغال و به ويژه فناوري هاي پيشرفته در نظر گرفته شود.
مصباحي مقدم خاطرنشان كرد: ما در مورد حل مشكل بيكاران طرحي را به تصويب رسانده ايم و دولت تأكيد كرد منابع مالي ندارد اما با اين طرح مي تواند از منابع در نظر گرفته شده در قانون هدفمندي يارانه ها استفاده كند.
حيدري دستنايي نماينده اردل و فارسان در مخالفت با اين فوريت گفت: نكاتي كه آقاي مصباحي مقدم گفتند نكات ارزشمندي است اما باعث نمي شود كه طرح يك فوريت براي آن ارايه شود. ارائه اين طرح ها فاقد موضوعيت است.
وي ادامه داد: وقتي موضوع اين طرح ها را منتفي بدانيم به طريق اولي فوريت آن هم منتفي است.
وي به تفسير مجلس به بند 12 از قانون هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و گفت: ما در آن استفساريه تأكيد كرديم كه دولت مجاز نيست در ماه هاي باقيمانده از سال قيمت ها را بيش از 20 درصد افزايش دهد حال در اين طرح مجدداً صحبت از افزايش يارانه نقدي است اين چالش ايجاد مي كند و معلوم نيست كدام قانون اجرا شود.
وي گفت: ما هم از اين وضعيت رنج مي بريم قانون هدفمندي يارانه ها به هر دليلي به نحو مطلوبي انجام نمي شود اما راه آن اجراي طرح هاي اين شكلي نيست راه حل آن اين است كه در فضاي كارشناسي و با وقت زياد دولت و مجلس بنشينند و مشخص شود كه درد دولت چيست و چرا قانون به اين خوبي را آنطور كه انتظار است عمل نمي كند اگر مدعي هستيم كه دولت و مجلس خدمتگزار مردم هستند پس چرا چالش ايجاد مي شود و حرف هايي في مابين اين دو رد و بدل مي شود و نامه نگاري هايي مي شود ما هم نگران و منتقديم اما خواهشم اين است با تصويب اين طرح بهانه ديگري به دست دولت ندهيم كه بگويد خودتان گفتيد كه قيمت ها را افزايش دهيد و از طرف ديگري بگويد خودتان گفتيد غيرنقدي پرداخت كنيد.
علي ادياني راد نماينده قائمشهر نيز در موافقت با اين فوريت گفت: نكات مثبت و منفي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در عمل نشان داده شد اين طرح كاملاً كارشناسي است و براي رفع نقايص قانون به مجلس ارائه شد.
وي گفت: ما بررسي بودجه 91 را پيش رو داريم بهتر است با رأي بالا رد پاي اين طرح را در بودجه 91 قرار دهيم تا قطار هدفمندي يارانه ها در مسير درست قرار گيرد و حمايت از توليد در جريان كار دولت قرار گيرد.
براساس اين طرح ماده 7 به صورت زير اصلاح خواهد شد:
«دولت موظف است در مرحله دوم و مراحل بعدي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها علاوه بر پرداخت مبلغ ماهانه سال 1390 به خانوارها (سرانه ماهانه 45500 تومان) با اصلاح مجدد قيمت حامل هاي انرژي و ساير كالاها و خدمات يارانه اي، بدون افزايش مبلغ نقدي بيشتر، 50 درصد از درآمد حاصل از يارانه ها (سهم خانوارها) را به صورت هاي ذيل تخصيص دهد:
1- برقراري بيمه بيكاري مطابق قانون بيمه بيكاري مصوب مجلس شوراي اسلامي
2- تأمين هزينه خدمات درماني، سهم بيماران تا سقف 70 درصد
3- تأمين هزينه درمان بيماران خاص و صعب العلاج تا 100درصد
4- تأمين بيمه تأمين اجتماعي براي نيازمند تا رفع كامل فقر آنان براساس خط فقر تعيين شده از سوي دولت
5- تأمين هزينه مسكن نيازمندان فاقد مسكن، به صورت اجاره بها يا هزينه تسهيلات بانكي خريد و يا ساخت مسكن
6- تأمين هزينه تحصيل فرزندان خانواده هاي نيازمند در مقطع كارشناسي
7- تأمين وسايل و ابزار كار جهت توانمندسازي خانواده هاي كم درآمد تا رسيدن به سطح خودكفايي
براساس اين گزارش ماده 8 نيز به صورت ذيل اصلاح خواهد شد:
دولت مكلف است 50 درصد از درآمد حاصل از اصلاح قيمت ها در مرحله دوم به بعد را به صورت ذيل تخصيص دهد:
1- پرداخت بخشي از هزينه تسهيلات بانكي براي بخش هاي كشاورزي، صنعت و معدن و حمل و نقل براي اصلاح ساختار توليد آنها و بهينه سازي مصرف انرژي و آب
2- تأمين وجوه اداره شده براي حمايت از توليد و اشتغال، به ويژه توليد فناوري هاي پيشرفته
3- تأمين سرمايه بخش تعاون به نام اعضاي خانوارهاي نيازمند روستايي و شهري و خانوارهاي تحت پوشش حمايتي و زنان فاقد سرپرست
4- پرداخت درصدي از سهم بيمه كارفرما به منظور تشويق، جذب نيروي كار
5- پرداخت بدهي ناشي از جرائم تسهيلات بانكي در مورد تسهيلاتي كه اصل آن تا سقف 10 ميليون تومان بوده است.
ضمناً بندهاي الف تا ح ماده 8 به قوت خود باقي خواهد ماند.
طراحان اين طرح در اين طرح يادآور شدند ماده 11 قانون هدفمندي يارانه ها در صورت تصويب اين طرح حذف خواهد شد.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن