تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802247570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در حاشيه برخي رويكردهاي صدا و سيما


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در حاشيه برخي رويكردهاي صدا و سيما
خبرگزاري فارس: خوب است مديران رسانه ملي به اين سؤال پاسخ دهند كه چگونه ميلياردها تومان پول بيت‌المال براي توليد سريال‌ها و برنامه‌‌هايي كه نتيجه برخي از آن‌ها چيزي جز ايجاد اضطراب، تشويش اذهان و بعضا توهين به ارزش‌ها نيست هدر مي‌رود و دست آخر از عوامل و دست‌اندركاران آن مجموعه مجدداً قدر داني مي‌شود و اگر هم حجم انتقادها بالا باشد با يك نامه موضوع را تمام شده تلقي مي‌كنند؛ اما جشنواره مردمي فيلم عمار براي رسانه‌اي شدنش بايد به رسانه ملي پول بدهد.


عملكرد صداوسيما به ويژه در سال‌هاي اخير صداي انتقاد بسياري از دلسوزان نظام را بلند كرده است و متأسفانه مديران اين سازمان به اين انتقادها توجه كافي نمي‌كنند.

صدا و سيما، سازمان عريض و طويلي است كه يك سرش خيابان جام‌جم تهران و سر ديگرش.... صداو سيما، سازماني است كه اين روزها گويا تنها هدفش ديجيتالي شدن و افزايش كيفيت تصوير است اما چه پخش مي‌شود مهم نيست، صدا وسيما سازماني است كه به رسانه ملي معروف شده اما مردم در آن كم‌ترين نقش را دارند؛ سازماني كه مقام معظم رهبري درباره آن مي‌فرمايند: « از خيلى از برنامه‌هاى صدا و سيما بنده راضى هم نيستم» (6/8/1388 درجمع نخبگان دانشجويي)

به خوبي مي‌توان بوي ليبراليسم و سكولاريسم را از لابلاي برخي برنامه‌هاي توليدي آن سازمان استشمام كرد. اگر مديران صدا و سيما متوجه نمي‌شوند مشكل از ايشان است و اگر هم متوجه مي‌شوند و اقدامي نمي‌كنند وامصيبتا. مي‌توان رد پاي افرادي را ديد كه هدفي جز به‌هم ريختن و يا پاك كردن خطوط قرمز انقلاب ندارند؛ آيا واقعا مديران صداوسيما متوجه نيستند؟!

- عدم نظارت انقلابي

پخش مجدد سريال‌هاي تلخ و اعصاب خردكن در چند ماه اخير بهانه‌اي شد تا يكبار ديگر نسبت به ضعف بزرگ اين رسانه كه همان عدم نظارت انقلابي در بدنه صداوسيما است هشدار داده شود. البته رسانه ملي محصولات قابل تقديري هم ارائه كرده كه نبايد مورد غفلت و بي‌مهري قرار گيرد اما دلسوزان نظام و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبري بيش از اين از صداوسيما انتظار دارند.

ارديبهشت ماه امسال بود كه به دنبال انتقادهاي فراوان سايت‌ها و نشريات از سريال‌هاي تلخ، ضعيف و اعصاب خردكن، آقاي دارابي معاون سيما در ديدار با اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت از عدم اجازه ساخت آثار تلخ و مخرب در تلويزيون جمهوري اسلامي خبر داد و گفت شخصا جلوي ساخت فيلم‌ها و سريال‌هاي اينچنيني را خواهد گرفت.

اكنون با گذشت 9 ماه از اعلام آن خبر، نه‌تنها اين روند قطع نشده، بلكه شاهد افزايش پخش سريال‌هاي به شدت تلخ و اعصاب خردكن هستيم. طي روزهاي اخير و پس از سيل انتقادها، آقاي دارابي واكنش نشان داده و در اقدامي تعجب‌آور مديران شبكه‌هاي سيما را توبيخ مي‌كند؛ اين درحالي است كه مسؤوليت مستقيم اين امر متوجه شخص ايشان است چرا كه بررسي و تصويب طرح مجموعه‌هاي داستاني به‌طور جدي برعهده‌ اداره كل طرح و برنامه سيما و با تاييد شخص معاون سيماست و هيچ شبكه تلويزيوني بدون تاييد و تصويب معاون سيما اجازه آغاز پروژه‌ها را ندارد. اما توليد برخي آثار مسأله‌دار كه بعضاً ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي را زير سؤال مي‌برد تنها يك روي سكه است و تأسف مضاعف را وقتي بايد خورد كه آن روي سكه را مي‌بينيم و آن ديوار مستحكمي است كه اين رسانه در مقابل افكار مخالف و يا حتي منتقد خود كشيده حتي اگر آن سوي ديوار، دوستداران انقلاب و بچه حزب‌اللهي‌هاي فدايي انقلاب باشند و حرفشان هم حرف حق باشد.

جشنواره فيلم عمار را مي‌توان به‌عنوان يكي از آخرين مواردي دانست كه با اين سد مواجه شد و حتي نتوانست يك هزارم آقاي طرفدار رضا شاه در سيما سهم داشته باشد.

خوب است مديران رسانه ملي به اين سؤال پاسخ دهند كه چگونه ميلياردها تومان پول بيت‌المال براي توليد سريال‌ها و برنامه‌‌هايي كه نتيجه برخي از آن‌ها چيزي جز ايجاد اضطراب، تشويش اذهان و بعضا توهين به ارزش‌ها نيست هدر مي‌رود و دست آخر از عوامل و دست‌اندركاران آن مجموعه مجدداً قدر داني مي‌شود و اگر هم حجم انتقادها بالا باشد با يك نامه موضوع را تمام شده تلقي مي‌كنند؛ اما جشنواره مردمي فيلم عمار براي رسانه‌اي شدنش بايد به رسانه ملي پول بدهد.

جاي تعجب است كه صداوسيما در مقابل پخش خبر اين جشنواره به صورت يك پيكر واحد و در عين حال هماهنگ عمل مي‌كند و تمام تلاش دست‌اندركاران جشنواره به درهاي بسته راديو و تلويزيون مي‌خورد اما در مقابل با آغوش باز به استقبال سريال‌هاي آنچناني رفته و در طول شبانه روز چندين ساعت وقت پخش را به آن‌ها اختصاص مي‌دهد.

البته عملكرد نادرست رسانه ملي به همين جا ختم نمي‌شود و روز يا هفته‌اي نيست كه در شبكه‌هاي رنگارنگ اين رسانه كه روز به روز هم بر تعدادشان اضافه مي‌شود، گاف مشاهده نكنيم. برخورد خارج از نزاكت مجري بي‌ادب سيما آن هم در جوار حرم مطهر رضوي، دفاع تمام قد خانم مجري مجرد از اختلاط جنسي در دانشگاه‌ها به بهانه تعامل جنسي بين دختر وپسر، دعوت از چهره‌هاي مسأله دار و بعضاً ضد انقلاب براي حضور در برنامه‌هاي رسانه ملي كه نمونه اخيرش دعوت از حسين ابوالحسن تنهايي عضو رسمي و از فعالان فرقه صوفيه گنابادي در شبكه چهار تلويزيون بود كه به تبليغ تصوف پرداخت، پخش موسيقي‌هاي غيرشرعي كه مي‌توان راديو جوان را پيش قراول آن دانست كه حتي در برخي موارد روي آهنگ‌هاي لس‌آنجلسي را سفيد مي‌كند، قحط الرجال بودن در سيما و دعوت از يك شطرنج‌باز به‌عنوان ميهمان ويژه در برنامه عيد مذهبي و...، همه و همه از مواردي است كه بر نبود يك نظارت انقلابي بر اجزاي رسانه ملي دلالت مي‌كند؛ از عدم نظارت كافي بر انتخاب مجري و بازيگرو تهيه‌كننده و كارگردان و مدير و... گرفته تا سرسري گرفتن محتواي محصولاتي كه از اين رسانه پخش مي‌شود.

اي كاش مديران صداسيما و شخص آقاي ضرغامي به اندازه‌اي كه براي افتتاح شبكه‌هاي جديد ديجيتال و پخش تصاوير با كيفيت اهتمام دارند، براي كيفيت محتواي برنامه‌هاي توليدي اين رسانه هم همت به خرج مي‌دادند.

سعيد دره شيري

منبع : پرتو سخن

انتهاي متن/

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن