تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817112810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دلايل افت استقلال در نيم فصل دوم ليگ


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: دلايل افت استقلال در نيم فصل دوم ليگ
كارشناس فوتبال كشورمان در تشريح دلايل افت تيم فوتبال استقلال در نيم فصل دوم رقابت‌هاي ليگ برتر عواملي چون انجام مصاحبه‌هاي مجتبي جباري كه حواشي زيادي را در رسانه‌ها براي اين تيم ايجاد كرد و همچنين جدايي فرهاد مجيدي را موثر دانست.

به گزارش مهر، حميدرضا صدر در خصوص دلايل افت تيم استقلال اظهار داشت: به نظر مي‌رسد بخشي از افت تيم استقلال در نيم فصل دوم دلايل رواني داشته باشد. به تيم كه نگاه مي‌كنيم و به نظر مي‌رسد بازيكنان عطش پيروزي و انگيزه‌شان را در مقايسه با نيم فصل نخست از دست داده‌اند.

فتح الله زاده از موضع بالا به حريفان نگريست
وي در ادامه افزود: درحالي كه مدير تيم در موارد پرشماري از موضع بالا به حريفان ليگ برتر نگريست و در پاره‌اي مواقع حريفان را كوچك شمرد. نمي‌دانم بازيكنان استقلال متكبرانه نيم فصل دوم را آغاز كرده‌اند يا خير اما حقير شمردن حريفان معمولا تاثير منفي بر تيم مي‌گذارد و تيم‌هاي مقابل را جنگجوتر مي‌كند.

استقلال مديريت رسانه‌اي ندارد
"باشگاه‌ها خصوصا باشگاه‌هاي بزرگ نياز مفرط به مديريت رسانه‌اي دارند"، صدر با طرح اين موضوع خاطر نشان كرد: يكي از حلقه‌هاي مفقوده تسبيح استقلال نداشتن مديريت رسانه‌اي است. برخي از مشكلات داخلي استقلال به جاي حل شدن درون باشگاه در رسانه‌ها مطرح شدند، آنهم با آب و تاب. مثل ماجراي حسين فرزامي و حنيف عمران‌زاده و سپس دخالت منصور پورحيدري. مثل مجادله‌هاي بي پايان حسن روشن با مدير باشگاه. مثل ماجراي رجبي و تيم‌هاي پايه. مثل مصاحبه‌هاي مظلومي در باب وداع در پايان فصل. مثل خيلي چيزهاي ديگر. همه اينها بازيكنان را خواه ناخواه تحت تاثير قرار مي‌دهند حتي عملكرد مربيان و البته همين طور رويكرد طرفداران را.

حواشي كه مجتبي جباري ايجاد كرد
اين كارشناس فوتبال ايران در ادامه افزود: اين كه مجتبي جباري در بهترين فصل زندگي حرفه‌اي خود و پس از بدل شدن به يك ستاره درگير حاشيه شد نمونه فقدان مديريت رسانه‌اي بود. درگيري با جاسم كرار حين بازي و مصاحبه غيرمنتظره‌اش پس از ديدار با حمله‌هاي تند و طوفاني خيلي چيزها را زير سئوال برد. او به تحقير مربي و مردان فني باشگاه پرداخت. بر زبان آوردن اين كه "... ما بازي را برديم اما هيچ برنامه‌اي نداشتيم" يا " ... مي‌توانيد به تمرين‌هاي ما بياييد و ببينيد سرمربي ما در طول زمان تمرين فقط روي نيمكت نشسته است و حتي يك قدم هم پايش را به زمين تمرين نمي‌گذارد " دور از انتظار بود.

با جباري تمام و كمال دريافتيم در عصر بازيكن سالاري به سر مي‌بريم
وي خاطر نشان كرد: شكستن حرمت مربي نه حرفه‌اي است و نه اخلاقي، آنهم مربي تيم بزرگي مثل استقلال. آن هم مظلومي كه فرزند استقلال است. ماندن جباري در وجه فني اجتناب ناپذير بود ولي خواه ناخواه به مظلومي و نتيجتا تيم هم ضربه زد. با جباري تمام و كمال دريافتيم در عصر بازيكن سالاري بسر مي‌بريم.

با رفتن مجيدي، ميداوودي زوج خود را گم كرد
صدر جدايي فرهاد مجيدي و مصدوميت بازيكنان را از ديگر دلايل افت تيم استقلال برشمرد و گفت: رفتن فرهاد مجيدي در نيمه راه در اوج اقتدارش براي تيم هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و پرسش‌ها در اين زمينه بي پاسخ مانده‌اند. معمايي كه شايد بعدها حل شود. با رفتن او ميلاد ميداوودي زوجش را گم كرد. تركيب ميداوودي و آرش برهاني مي تواند پاسخگو باشد ولي آن دو هنوز بدل به يك زوج نشده‌اند.

استفاده از حيدري مصدوم اشتباهي نابخشودني بود
وي ادامه داد: بعد از جدايي مجيدي مصدوميت ميداوودي و مصدوميت آندو تيموريان از راه رسيدند. پيش از آن خسرو حيدري هم مصدوم شده بود. استفاده از خسرو حيدري در حالي كه هنوز مصدوميتش كاملا برطرف نشده بود اشتباهي نابخشودني بشمار مي رفت.

لغزش استقلال برابر قعرنشينان
حميدرضا صدر در خصوص ديگر دلايل افت تيم استقلال اظهار داشت: اولين لغزش اساسي استقلال برابر مس بروز كرد، برابر تيم هفدهم جدول و آنهم در تهران. پس از ضربه‌هاي برباد رفته آرش برهاني، محسن يوسفي و مجتبي جباري. فرا رسيدن دقيقه 85. تعلل پژمان منتظري. ضربه احمد حسن زاده از راه دور و شكست... دومين لغزش هفته بعد رخ داد. با سفر به شيراز. برابر فجرسپاسي. برابر تيم شانزدهم جدول. فرا رسيدن دقايق كابوس زده پاياني. اين بار در دقيقه 83. تكرار قصه مس. پاس هوشمندانه سيدمحمدرضا حسيني به رجب زاده. ضربه زميني رجب زاده از پشت محوطه جريمه. ضربه طوفاني. باز شدن دروازه رحمتي. دومين شكست متوالي يعني سقوط برابر تيم‌هاي شانزدهم و هفدهم. جمله محمود ياوري " به هر حال ما دو گل مان را روي زمين زديم. استقلال مي خواست مستقيم بازي كند و ما راه بازي شان را بستيم" جنبه فني هم داشت.

آمار ضعيف استقلال
وي به آمار ضعيف استقلال در پايان هفته بيست و يكم اشاره كرد و گفت: آمار استقلال در پايان هفته بيست و يكم چه بود؟ 21 گل خورده. سه گل بيشتر از سپاهان كه مهدي رحمتي و عقيلي را از دست داده، كه ظاهرا دفاعش نزول كرده بود. 21 گل يعني همان تعداد گلي كه صباي قم - تيمي شكل گرفته با دستان خالي در مقايسه با حريفان - دريافت كرده بود. همان تعداد گل كه ملوان انزلي - تيم قرار گرفته در منگنه مالي - در رده سيزدهم دريافت كرده بود. اين كه مهاجمان استقلال 33 گل زده‌اند نويد بخش به نظر مي رسيد ولي آنها فقط سه گل بيشتر از نفت تهران - باز هم تيم بسته شده‌اي با دستان خالي تر از آبي پوش‍‌ها - به ثمر رسانده‌اند. اين كه تعداد شكست ‌اي استقلال صدرنشين - پنج باخت - برابر باخت‌هاي راه آهن قعرنشين است به خودي خود نيشدار بود.

ميراث برباد رفت
اين كارشناس فوتبال ايران ضمن يادآوري اينكه همه اين مسائل خشم را به سكوهاي طرفداران استقلال بازگرداند، افزود: اين اتفاقات خشم، اعتراض و تلك را به سكوها بازگرداند. تكرار همان بلايي كه پيشتر سر صمد مرفاوي آمده بود. همان بلايي كه پيشترها سر ناصر حجازي و منصور پورحيدري آمده بود. قصه قرباني كردن فرزندان استقلال. بي اعتنايي به تاريخ، به گذشته ودستاوردهاي باشگاه. قصه به حاشيه كشاندن آنها. از دوراني به دوران ديگر. از عصري به عصر ديگر. بي اعتنايي به پيروزي‌هاي مظلومي. بي اعتنايي به كسب چهار پيروزي برابر پرسپوليس. به راهيابي به فينال جام حذفي. به قهرماني و نايب قهرماني. به دستاوردهاي مثبت.

تغييرات روي نيمكت استقلال هشداردهنده است
صدر يادآور شد: اين كه طي پنج سال هفت بار مربيان استقلال تغيير يافته‌اند، هشدار دهنده است. از صمد مرفاوي به ناصر حجازي، حجازي كه فقط 14 بازي دوام مي آورد. فقط سه ماه (يك ركورد). از حجازي به فيروز كريمي. از فيروز كريمي به امير قلعه نويي (كه يك سالي روي نيمكت مي نشيند). دوباره صمد مرفاوي (يك سال) و اكنون پرويز مظلومي.

مسئوليت دشوار مديريت و كادرفني استقلال
وي در خاتمه با دفاع از پرويز مظلومي تصريح كرد: شايد پرويز مظلومي در زمينه فني قابل نقد باشد، ولي كدام مربي نيست؟ زير تازيانه بردن مربي در نيمه راه فصل و كورس قهرماني توجيه ناپذير است و در عين حال باورنكردني. با اين وصف استقلال توشه‌اش در قياس به ساير تيم‌ها پر است و بازيكنانش بزرگ. استقلال همچنان بهترين بازيكنان را در اختيار دارد. مديريت و كادر فني استقلال مسئوليت دشواري درشرايط فعلي برعهده دارند، يعني بازسازي روحي و رواني بازيكنان در كنار حفظ پايداري فني، البته.استقلال هنوز هم مي‌تواند قهرمان شود.

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن