تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821143401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيك آبادي:رعايت عناصر زيباشناسانه در اجرا اداي دين به نمايشنامه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نيك آبادي:رعايت عناصر زيباشناسانه در اجرا اداي دين به نمايشنامه است
رعايت عناصر زيبايي شناسانه و استفاده از نشانه گذاري درست براي بهترين و ساده ترين اجرا، اداي دين من به نمايشنامه است.


ميلاد نيك آبادي كارگردان تئاتر و شركت كننده در بخش نگاه ويژه سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر با نمايش گپروانه زرد روشن" كه حميدرضا نعيمي نگارش آن را برعهده داشته است، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر

باشگاه خبرنگاران

گفت: نمايشنامه پروانه زرد و روشن اقتباسي از داستان كوتاه زيباترين مخلوق جهان به نوشته گابريل گارسيا ماركز است و حميدرضا نعيمي آن را تاليف كرده است.

وي افزود: داستان اين نمايش قصه يك مغروق است كه در حاشيه يك ساحل توسط اهالي آن منطقه صيد مي‌شود و زنان آن محل به دليل مسائل حاكم اجتماعي و روابط ناصيح زناشويي سعي مي‌كنند تا بهترين مراسم تدفين را براي او برگزار كنند.

نيك آبادي تصريح كرد: در اين نمايش فلاش بكي نيز به سرگذشت اين مرد مغروق نمايش داده مي شود.

اين كارگران در خصوص نحوه كارگرداني اين نمايش و شيوه اجرايي كه انتخاب كرده است، عنوان داشت: من هميشه سعي مي‌كنم در كارهايم از اضافه كاري و پرداختن به اعمال دور از ذهن پرهيز كنم و نمايش را به بهترين و ساده ترين شكل و با درنظر گرفتن عناصر زيبايي شناسانه اجرا كنم.

وي با اشاره به اينكه در آثاري كه كارگرداني مي‌كند به نشانه گذاري علاقه مند است، اظهار داشت: به نظرم ساده اجرا كردن يك اثر با درنظر گرفتن نشانه گذاري شكل درست، بهترين راه براي اداي دين به نمايشنامه است.

نيك آبادي ابراز كرد: روايات اين نمايشنامه مدام درحال تغيير است و به همين دليل شيوه اجرايي آن نيز در هر كدام از صحنه ها به نسبت نوع روايت، متفاوت خواهد بود به همين خاطر گاه از شيوه برشت استفاده مي شود و در صحنه‌هايي با فضاي خالي روبرو مي شويم.

وي گفت: اين اثر 7 نفر بازيگر دارد كه تنيو صالحي، محمدرضا علي اكبري، آرمين جوان، سهيل محزون، انسيه مزروعي، سميه خداياري، و الهام شعباني بازيگران اين گروه را تشكيل مي‌دهند.

نيك آبادي خاطرنشان كرد: آهنگساز اين اثر بهنام رحيمي است و حميدرضا نعيمي طراحي نور و الهام شعباني طراحي لباس اين نمايش را برعهده دارد.

گفتني است، سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر 5 تا 22 بهمن برگزار مي‌شود./ي2

دوشنبه|ا|3|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن