تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820987675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: معرفي كتاب
فلسفه معاصر ايران

اين كتاب شرح مقاله اي است از رضا داوري اردكاني در كتاب "فرهنگ، خرد و آزادي" است كه در آن، وضع فلسفه را در قياس با گذشته فلسفه ايران و اسلام و فلسفه كنوني غرب بيان كرده و فلسفه را تابعي از ايدئولوژي و سياست دانسته و وسيله اي در خدمت مقاصد سياسي، تلقي مي كند و اين كه ما به فلسفه نياز داريم، البته اين نياز نه با انگاشتن و وسيله قرار دادن فلسفه، بلكه با تفكر، حاصل مي شود. فلسفه معاصر ايران سال 1384، توسط نشر ساقي در 560 صفحه و با نرخ 15000 تومان منتشر شد.

جامعه شناسي سياسي معاصرجهاني شدن، سياست و قدرت

جامعه شناسي سياسي معاصر (جهاني شدن، سياست، قدرت) نوشته كيت نش است كه توسط محمدتقي دلفروز ترجمه شده است. مقدمه اين اثر كه به قلم حسين بشيريه نگاشته شده ، آثار و پيامدهاي جهاني شدن را بر دولت ملي بررسي كرده و معتقد است بر اثر اين فرآيند، ويژگي هاي اصلي دولت ملي در حال زوال است. اين ويژگي ها را مي توان در كارآمدي در سياست گذاري داخلي، خودمختاري در تعيين شكل حكومت و مشروعيت داخلي خلاصه كرد. به نظر آقاي بشيريه تمام اين ويژگي ها در معرض زوال يا كمرنگ شدن هستند. در نگاه كيت نش موضوع اصلي مطالعه جامعه شناسي سياسي، با هر نگرشي، محدوده دولت ملي بوده است و فرآيند جهاني شدن را معمولا در چهار حوزه فني، اقتصادي، سياسي و فرهنگي مطالعه مي كنند. كتاب حاضر را با قيمت 7500 تومان و 368 صفحه، در سال 1390 انتشارات كوير چاپ كرده است.

مفاهيم اساسي جامعه شناسي

اين كتاب ترجمه اي ست از بخش اول كتاب عظيم ماكس وبر به نام اقتصاد جامعه كه عنوان آن مقولات جامعه شناختي و زير عنوان آن مفاهيم اساسي جامعه شناسي است. به عبارت ديگر مفاهيم اساسي جامعه شناسي اثر ماكس وبر بخشي از مجموعه بزرگ چند جلدي اقتصاد و جامعه است كه به سبب اهميت ويژه اش به طور مستقل توسط سيچز به زبان انگليسي برگردانده شده و آقاي صدارتي آن را از ترجمه انگليسي به فارسي برگردانده . اين كتاب مقدمه اي است بر مجموعه آثار وبر و روايتي بر كليد افكار و آراي او به شمار مي رود كه جداگانه ترجمه شده و مشتمل بر يك مقدمه بيست صفحه اي از مترجم انگليسي و هفده بخش و يك واژه نامه است و در 3 آبان 1390 توسط نشر مركز در 160 صفحه و قيمت 3800 تومان به چاپ رسيده است.

تحليل گفتمان انتقادي

در كتاب تحليل گفتمان انتقادي كه گرايشي از رشته زبان شناسي است زبان را به مثابه عمل اجتماعي در ارتباط با قدرت، ايدئولوژي، گفتمان مورد مطالعه قرار مي دهد و در اين راستا با ارائه راهبردهاي خاص قدرت در گفتمان و قدرت در آن سوي گفتمان را معرفي مي نمايد و نتيجه آن آشكار شدن حقايق براي مردم جهت بهتر انديشيدن و اتخاذ تصميم صحيح تر و قضاوت منصفانه تر است. مخاطبان كتاب تحليل گفتمان انتقادي، محققان و دانشجويان رشته هاي: زبان شناسي، آموزش زبان، علوم سياسي و علوم اجتماعي و اصحاب مطبوعات و رسانه ها، تحليلگران و مفسران متون به خصوص مفسران مسائل سياسي و اجتماعي در سطح ملي و بين المللي مي باشند. اين كتاب در 292 صفحه و با قيمت 5000 تومان در سال 1390 به چاپ رسيده است.

پنجشنبه|ا|29|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن