تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817274268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكلات شديد گوارشي از عوارض بلع باتري اسباب بازي در كودكان استخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مشكلات شديد گوارشي از عوارض بلع باتري اسباب بازي در كودكان استخبرگزاري موج -


۲۸ دي ۱۳۹۰ (۱۵:۲۳ب.ظ)

مشكلات شديد گوارشي از عوارض بلع باتري اسباب بازي در كودكان است
خبرگزاري موج - عضو مركز تحقيقات گوش، گلو و بيني دانشگاه علوم پزشكي مشهد بروز عوارض شديد گوارشي را از عوارض بلع باتري هاي كوچك اسباب بازي هاي غير استاندارد در كودكان عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاري موج، دكتر محمد رضا شريفيان اظهار داشت: يكي از مسائل شايع كه عموما در بين اطفال ديده مي شود بلع يا آسپيراسيون اجسام خارجي بخصوص باتري هاي ساعتي است كه مي تواند به سرعت موجب وخيم شدن حال بيمار وتهديد كننده حيات وي باشد.
دانشيار دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه در ميان اجسام خارجي، قطعات ريز اسباب بازي ها بخصوص باتري هاي ساعت به دليل در دسترس بودن كودكان بيشتر به چشم مي خورد، افزود: به خانواده ها توصيه مي شود از خريد اسباب بازي هاي غير معتبر و غير استاندارد و نيز نامناسب براي سن كودك خودداري كنند.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد درج و توجه به علايم اخطار دهنده بر روي اسباب بازي را امري ضروري عنوان كرد و گفت: باتري هاي ساعتي به دليل مواد قليايي بسيار بالا اگر پس ازبلع در مري كودك باقي بماند مي تواند باعث سوراخ شدن آن و عوارض شديد گوارشي وحتي در يك بازه زماني 4تا6 ساعته منجر به فوت كودك شود.
دانشيار گروه گوش وگلو و بيني دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز با اشاره به اينكه با توجه به افزايش مراجعان با عارضه ورود جسم خارجي در راه هاي هوايي به اورژانس ها، ارتقاء آگاهي والدين در خريد اسباب بازي ها و توجه به سلامت كودكان امري ضروري است، اظهار داشت: اولين گام در افزايش ايمني كودك در زمان بازي، عدم دسترسي كودك به قطعات كوچك و ريز، به خصوص اسباب بازيهايي است كه قطعات ريز و قابل جداشدن دارند.
دكتر محمد رضا شريفيان خاطر نشان كرد: والدين در صورت مواجهه با بلع جسم خارجي توسط كودكشان با حفظ آرامش و پرهيز ار هرگونه اقدام خود سرانه فرزند خود را به مراكز درماني تخصصي گوش و حلق و بيني انتقال دهند.
عضو مركز تحقيقات گوش، گلو و بيني دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: اگر پس از معاينه كودك محل باتري در بيني يا گوش قابل دسترسي و مشاهده باشد بايد توسط متخصص خارج شود در غير اين صورت با انجام راديوگرافي محل آن را پيدا كرده و سريعا اقدام به خارج كردن آن كند.
وي در پايان به والدين توصيه كرد: اگر پس از بلع يا آسپيراسيون جسم خارجي حال بيمار بحراني نيست هيچ اقدامي انجام نداده و به متخصص مراجعه كنند، از مراجعه به افرادي كه تخصص، تبحر و تجربه كافي ندارند اكيدا خودداري كنند و حمله چوكينگ را جدي بگيريد.
گفتني است: چوكينگ در اصطلاح به جمله اي اطلاق مي شود كه كودك به يكباره دچار سرفه هاي شديد، كبودي لب ها و مشكل شدن تنفس و گاهي تهوع و استفراغ شده و بعد از چند لحظه به دليل جدا شدن جسم خارجي از محل تحريك كننده علايم بهبود مي يابد. بايد توجه داشت از بين رفتن علايم ظاهري دليل بر خروج جسم خارجي نيست و ميتواند در طولاني مدت عوارض زيادي را براي كودك به همراه داشته باشد لذا در مورد هر كودكي كه دچار حمله چوكينگ ميشود حتماجهت بررسي از نظر وجود جسم خارجي بايد با متخصص مربوطه مشورت شود، حتي اگر در ظاهر بي علامت باشد.

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن