تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816617017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سكه در مرز 800 هزار تومان مي تازد / تخلف صرافي ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سكه در مرز 800 هزار تومان مي تازد / تخلف صرافي ها
در شرايطي كه اعلام خبرهايي مبني بر كنترل دقيق بانك مركزي بر بازار ارز ، دلال ها را از بازار جمع كرده وصرافان را به دلال تبديل كرده است ، حجم نقدينگي سرگردان اين بار ركوردهاي بي سابقه اي را در بازار طلا ثبت مي كند .
قيمت انواع سكه امروز ركوردهاي جديدي را به ثبت رساند و نرخ سكه طرح قديم و جديد را در آستانه 800 هزار تومان قرار داد و با اين روند بازار خريد سكه پيش فروش در بانك ملي داغ شد.

با هجوم دوباره نقدينگي سرگردان به بازار سكه، قيمت انواع سكه با افزايش شديدي مواجه شده و ركوردزني هاي جديدي را در قيمت ها رقم زد، به طوريكه سكه طرح قديم و جديد به مرز 800 هزار تومان و نيم سكه به مرز 400 هزار تومان نزديك شدند.

بر اين اساس، نرخ هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم اكنون در بازار 790 هزار تومان، طرح جديد 780 هزار تومان، نيم سكه 380 هزار تومان، ربع سكه 197 هزار تومان و گرمي 92 هزار تومان تا 95 هزار تومان فروخته مي شود.

اين در حالي است كه روز گذشته در همين ساعت نرخ سكه ها به ترتيب 745 هزار تومان، 730 هزار تومان، 356 هزار تومان، 185 هزار تومان و 90 هزار تومان بودند.

اما نرخ سكه ها روز گذشته به روند افزايشي خود ادامه داد تا اينكه در آخرين ساعات معامله به ترتيب به 760 هزار تومان، 750 هزار تومان، 367 هزار تومان، 192 هزار تومان و 92 هزار تومان رسيد.

اين در حالي است كه روز يكشنبه كه اولين روز كاري هفته جاري بود، قيمت سكه طرح قديم 658 هزار تومان، طرح جديد 669 هزار تومان، نيم سكه 335 هزار تومان، ربع سكه 176 هزار تومان و گرمي حدود 82 هزار تومان بود.

درعين حال نرخ طلا هم دوباره با افزايش شديدي مواجه شد به طوريكه نرخ هر گرم طلاي زرد 18 عيار به 73 هزار تومان رسيد كه روز گذشته در همين ساعت 70 هزار و 500 تومان و در پايان معاملات 72 هزار تومان بود.

با افزايش قيمت سكه در بازار، بازار خريد سكه هاي پيش فروش طرح جديد 546 هزار توماني بانك مركزي در شعب بانك ملي با استقبال مردم مواجه شد و از ساعات ابتدايي صبح هجوم مردم براي خريد سكه پيش فروش آغاز شده است.

افزايش قيمت جهاني طلا
امروز همچنين نرخ هر اونس طلا در بازارهاي جهاني افزايش يافت و به 1647 دلار رسيد.

بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته از سوي موسسه تحقيقاتي و مشاوره اي فلزات GFMS ، قيمت طلا در يك دهه اخير بيش از 600 درصد افزايش داشته و پيش بيني مي شود كه در اواخر سال 2012 و اوايل سال 2013 قيمت اين فلز از 2000 دلار در هر اونس فراتر رود .

بررسي هاي صورت گرفته از سوي اين موسسه نشان مي دهد كه از سال 2001 نگراني هاي اقتصادي در جهان موجب شده كه قيمت طلا از حدود 250 دلار در هر اونس در سال 2001 به 1920 دلار در سال 2011 افزايش يابد .

در گزارش اين موسسه آمده است كه احتمال مي رود در سه ماهه پاياني سال 2012 و يا سه ماهه نخست سال 2013 قيمت طلا ركورد 1920 دلاري خود را پشت سرگذارده و از مرز 2000 دلار در هر اونس نيز فراتر رود .

اين موسسه در گزارش اخير خود موسوم به "مميزي طلا در سال 2011" آورده است كه در نيمه نخست سال 2012 متوسط قيمت طلا حدود 1640 دلار در هر اونس خواهد بود و نرخ تقاضا براي جواهرات در اين دوره شش ماهه با 3.1 درصد رشد به 1.027 تن خواهد رسيد اما كل تقاضا براي خريد طلا در جهان طي اين دوره به 2.199 تن خواهد رسيد .

بيشترين ميزان كاهش تقاضا در هند مشاهده خواهد شد اما همچنان اين كشور در جايگاه پر تقاضاترين كشور خريدار طلا در جهان قرار خواهد داشت.

وقتي صرافي ها در بازار دلار دلالي مي كنند !

امروز قيمت هر دلار در بازار آزاد 1720 تومان اعلام شد و هر يورو 2240 تومان فروخته مي شود، بانك مركزي قيمت رسمي دلار را امروز با اندكي كاهش 1129 تومان و هر يورو را با اندكي افزايش 1443 تومان تعيين كرد.

بر اساس آنچه در ماه هاي اخير شاهد بوديم كارشناسان معتقدند سياست هاي بانك مركزي براي مهار نقدينگي رخنه كرده در بازار ارز و سكه كاملاً شكست خورده و هيچ يك از وعده هاي بانك مركزي در اين زمينه محقق نشده، به گونه اي كه در تمام اين سياست ها نتيجه معكوس حاصل شده است.

گرچه بانك مركزي قصد برچيدن بازار دلالي و واسطه گري ارزي با حذف دلالان خرده پاي بازار ارز را دارد تا شايد از اين طريق بتواند هم به تصميم اخير مجلسي ها مبني بر قاچاق تلقي شدن خريد و فروش ارز آزاد جامه عمل بپوشاند و هم اينكه سرو ساماني به بازار ارز بدهد، اما اين تصميم باعث داغ شدن فعاليت دلالي صرافي ها شده است!

اكثر صرافي ها نرخ خريد دلار را 1390 تومان و نرخ فروش را 1400 تومان بر روي تابلوهاي خود درج كرده اند تا نشان دهند كه هماهنگ با كانون صرافان به فعاليت ارزي مي پردازند.

اما در مراجعه براي خريد دلار با نرخ مصوب، صرافان به متقاضيان عنوان مي كنند كه دلار براي فروش نداريم و بانك مركزي مدت ها است كه سهميه اي براي صرافي ها اختصاص نداده است ، اما همين صرافي ها دلار را به همان نرخي كه دلالان گوشه خيابان به مشتريان مي فروشند، به هر ميزان كه مشتري بخواهد در اختيارش قرار مي دهند، البته در جايي به غير از صرافي خودشان!

عملا صرافي هاي مجاز كه بانك مركزي دائما نسبت به خريد و فروش دلار از آنها تاكيد دارد، ديگر از فروش دلار به نرخ دولتي و مصوب به راحتي امتناع مي كنند و دلارهاي سهميه اي با نرخ دولتي را به برخي از مشتريان به صورت مخفيانه به صورت آزاد مي فروشند!

گويي صرافي ها از كار دلالي ارزي ابايي ندارند و كار دلالي را در پوشش قانوني به دليل داشتن مجوز فعاليت از بانك مركزي به راحتي انجام مي دهند؛ به ويژه اينكه مصرف كنندگان واقعي ارزي براي خريد دلار با توجه به تصميمات جديد براي دلالان به صرافان مراجعه مي كنند.

گرچه اولتيماتوم بانك مركزي خطاب به دلالان ارزي مبني بر برخورد نيروي انتظامي با آنها نيز جدي نبود، اما شايد لازم بود اين برخورد با صرافي هاي مجوزدار كه كار دلالي انجام مي دهند، صورت گيرد.

يك كارشناس اقتصادي نيز در اين زمينه مي گويد:نگاهي به گفتار و كردار مسؤولان بانك مركزي، در چند ماه گذشته نشان مي دهد وظايف اصلي اين بانك كه شامل حفظ ارزش پول ملي،تسهيل مبادلات بازرگاني، نظارت بر معاملات طلا و ارز و نظارت بر بانك ها و موسسات مالي و ... است به فراموشي سپرده شده و درگامي فراتر، گاهي با سكوت و گاهي با عمل خود به موج آفريني مصنوعي پرداخته و از نوسان هاي ايجاد شده به كسب درآمد مي پردازد.

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن