تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816431837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيلارى كلينتون خبر دادتلاش آمريكا براى درك بهتر ايران


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: هيلارى كلينتون خبر دادتلاش آمريكا براى درك بهتر ايران
هيلاري كلينتون وزير امورخارجه آمريكا روز سه شنبه و در جمع خبرنگاران گفت: واشنگتن اميدوار است دو كشور ايران و آمريكا به «درك بهتري از يكديگر» دست يابند.

كلينتون كه به همراه كارل شوارتزنبرگ، همتاي چك خود در يك كنفرانس خبري شركت داشت در پاسخ به سؤالي درباره اظهارات دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران مبني بر اينكه در صورتي كه مذاكرات بر مبناي احترام متقابل باشد، ايران از آن استقبال مي كند گفت: «اكنون فرصتي وجود دارد كه ايران تمايل خود به باز كردن مشت گره كرده اش را نشان داده و يك گفت وگوي جدي و مسئولانه را در خصوص مجموعه اي از مسائل آغاز كند.»

كلينتون كه در وزارت خارجه آمريكا سخن مي گفت به زعم خود با انتقاد از موضع كشورمان مبني بر عدم توقف برنامه هسته اي مدعي شد: «اصرار ايران بر اين موضوع دنبال كردن يك مسير تاسف بار از سوي آنهاست.»

اين در حالي است كه باراك اوباما دوشنبه شب بار ديگر به نياز آمريكا بر همكاري با ايران و مذاكره با تهران تاكيد كرد و گفته بود: «در حال حاضر در حال ارزيابي مجدد سياست خارجي ايالات متحده در رابطه با ايران هستيم.» وي با اشاره به برنامه هسته اي ايران نيز مدعي شد:«برنامه هسته اي ايران مي تواند منجر به وقوع يك رقابت تسليحاتي در خاورميانه شود.»

كلينتون با اشاره به برنامه دولت جديد آمريكا مبني بر نصب ردياب هاي موشكي در لهستان و يك رادار رهگير موشكي در جمهوري چك نيز گفت: در صورتي كه ايران در زمينه آنچه وي توليد موشك و سلاح هسته اي خواند تغيير موضع دهد، آنگاه آمريكا نيز تصميم مي گيرد كه در زمينه سيستم دفاع موشكي چه موضعي داشته باشد.

كلينتون اضافه كرد:«آمريكا در خصوص متقاعد كردن تهران به كنار گذاشتن برنامه هسته اي نيازمند كمك و همكاري روسيه است.» اين در حالي است كه روسيه از سرسخت ترين مخالفان طرح نصب دفاع موشكي آمريكا در اروپا بوده و در همين راستا بارها اين كشور را تهديد كرده است.

مسكو تهديد كرده در صورت استقرار اين سيستم، موشك هاي كوتاه برد «اسكندر» را در شرق روسيه و بسوي كشورهاي چك و لهستان نشانه خواهد رفت.

در حالي كه كلينتون سرنوشت سيستم موشكي آمريكا در اروپا را به چگونگي رويكرد ايران مربوط دانسته اوباما در سخنان دوشنبه شب خود، سرنوشت اين طرح را به برآورد هزينه و مطالعات فني پيرامون آن مرتبط ساخته بود، اگر چه ناظران عقيده دارند انگيزه آمريكا براي تداوم اين طرح بسيار ضعيف است.

ساركوزي: موضع ما همان موضع آمريكا است!

در همين حال نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه ضمن استقبال از سياست دولت جديد آمريكا براي مذاكره با ايران گفت: موضع ما همان موضع آمريكا است.

ساركوزي در مصاحبه با روزنامه كويتي القبس مدعي شد: امروز توپ در زمين ايران است كه بين انزواي فزاينده يا همكاري با جامعه جهاني يكي را انتخاب كند. وي در پاسخ به سؤالي در خصوص موضع پاريس در برابر تهران گفت: موضع ما همان موضع جهاني است. ما معتقديم دستيابي ايران به توانائي هاي هسته اي قابل قبول نيست و اميدواريم مقامات ايراني سرانجام به تعهدات بين المللي احترام بگذارند!

وي تصريح كرد: از زمان آغاز اين موضوع در سال 2003 تاكنون اروپا همواره بر گفت وگوي جدي با ايرانيان تاكيد كرده است؛ براي قانع كردن ايراني ها مبني بر اينكه كنار گذاشتن برنامه هسته اي به نفع و مصلحت آنها است، گفت وگو نقش اساسي دارد.

ساركوزي گفت: ايراني ها به ويژه بايد فعاليت هاي خود در زمينه غني سازي اورانيوم را كنار بگذارند اما تا زماني كه ايران به مخالفت با خواسته هاي آنچه وي جامعه جهاني خواند ادامه بدهد ما بايد از خود جديت نشان دهيم.

ساركوزي در پاسخ به سؤالي درخصوص اقدام ايران در پرتاب ماهواره اميد گفت: اين خبر بدي است كه باعث شد نگراني هاي ما تشديد شود. مقامات ايراني بر موضع خود در موضوع هسته اي اصرار دارند و اقدامات تحريك آميز خود را نيز تشديد مي كنند. پرتاب ماهواره با استفاده از فناوري اي كه بسيار شبيه فناوري موشك هاي بالستيك است بسيار نگران كننده است.

واسطه گري عراق و فرانسه براي مذاكره

در همين حال روزنامه الحيات چاپ لندن به نقل از مقامات نزديك به نوري المالكي نوشت: نيكلا ساركوزي اعلام كرد كه اميدوار است دولت عراق در مذاكرات احتمالي بين ايران و آمريكا ايفاي نقش كند.

اين روزنامه در ادامه و به نقل از همين منابع نوشت: سفر رئيس جمهوري فرانسه به عراق حاكي از تمايل فرانسه به همكاري با عراق در به موفقيت رساندن اين مذاكرات است.

ساركوزي روز سه شنبه طي سفري غيرمنتظره به بغداد با مقامات عراقي در خصوص مذاكرات ايران و آمريكا ديدار و گفت وگو كرد.

پنجشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن