تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816616798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الكترونيكي شدن سرمايه گذاري صنعتي تا پايان بهمن ماه امسال


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: الكترونيكي شدن سرمايه گذاري صنعتي تا پايان بهمن ماه امسال
تهران - معاون برنامه ريزي وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام كرد: تا پايان بهمن ماه سال جاري، فضاي سرمايه گذاري در بخش صنعت به طور كامل الكترونيكي مي شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، "رضا فاطمي امين" روز سه شنبه در نشستي خبري با اشاره به فعاليت سامانه الكترونيكي بهين ياب در وزارت صنعت، معدن وتجارت بيان داشت: 140 اولويت سرمايه گذاري در بخش صنعت در اين سامانه ثبت شده و هفته آينده نيز 30 تا 40 اولويت ديگر به اين فهرست اضافه مي شود.

وي پيش بيني كرد اين سامانه تا پايان بهمن ماه امسال تكميل شده و اطلاعات لازم براي سرمايه گذاري به صورت الكترونيكي در اختيار متقاضيان قرار گيرد.

وي افزود: بدين ترتيب مي توان گفت مسير سرمايه گذاري كاملا شفاف شده و به تعبيري ديگر ، نيازي به ارائه طرح توجيهي از سوي سرمايه گذاران نيست.

وي با عنوان اين كه در اين سامانه فرآيند سرمايه گذاري مورد بازنگري قرار گرفته است، ادامه داد: در اين خصوص با 200 دفتر خدمات ارتباطي تفاهمنامه امضا شده و متقاضيان از اين پس مي توانند بدون مراجعه به وزارتخانه ، امور مربوط به سرمايه گذاري در اين بخش را انجام دهند.

فاطمي امين تصريح كرد رتبه بندي واحدهاي توليدي نيز آغاز شده و اميدواريم در بهمن ماه امسال اولين رتبه بندي واحدها آماده ارائه شود.

معاون برنامه ريزي وزارت صنعت،معدن و تجارت خاطرنشان كرد: از سه هفته پيش نيز تعامل با استان ها آغاز شده و تا دو هفته آينده اولويت هاي سرمايه گذاري استان ها در اين سامانه اعلام مي شود.

**بانك سپه فعالترين بانك در ارائه تسهيلات به بخش توليد

فاطمي امين با اشاره به تخصيص منابع صندوق توسعه ملي به بخش صنعت و معدن با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها ،اظهار داشت:براي پرداخت حدود 400 ميليارد تومان تسهيلات به واحدهاي توليدي با بانك سپه توافق شده و تاكنون بنگاه هاي توليدي براي دريافت نزديك به 85 تا 90 ميليارد تومان معرفي شده اند.

وي با بيان اينكه براي حدود 40 هزار واحد صنفي نيز با بانك ملي قرارداد بسته شده كه در حال اجرا است، افزود: همچنين يك ميليارد دلار از منابع صندوق توسعه ملي به صورت نقد در اختيار وزارت صنعت،معدن و تجارت است كه تحت عنوان تسهيلات بانكي در اختيار واحدهاي توليدي قرار مي گيرد.

معاون برنامه ريزي وزارت صنعت،معدن و تجارت با تاكيد براينكه با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به طور قطع كاهش و ريزش در آمار واحدهاي توليدي وجود دارد،بيان كرد بايد در نظر داشت كه اثر اجراي اين قانون بر واحدهاي توليدي 6/7 درصد است و باقي مشكلات گربيان گير بنگاه ها ناشي از وجود مشكل در حمل و نقل ،نرخ ارز و غيره است.

**تدوين استراتژي صنعتي تا تابستان 91

فاطمي امين ضمن بيان رشد 65 تا 70 درصدي تدوين استراتژي توسعه صنعتي و تجاري كشور تا پايان سالجاري، از تكميل نهايي اين برنامه تا تير ماه سال آينده خبر داد.

وي يادآور شد نشست هم انديشي در اين خصوص در تاريخ 26 و 27 بهمن ماه امسال برگزارو در آن برنامه هاي عمومي استراتژي صنعتي به نقد گذاشته مي شود.

وي همچنين از صدور شناسه توليد براي واحدهاي توليدي خبر داد و گفت: اين شناسه مانند كد ملي واحدهاي توليدي است و با صدور آن واحدهاي فعال شناسايي و مبناي ارائه خدمات به بنگاه ها قرار مي گيرد.

**از زمان اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها اطلاعي ندارم

فاطمي‌امين همچنين با ابراز بي‌اطلاعي از زمان اجراي فاز دوم قانون هدفمندي‌ يارانه‌ها ابراز اميدواري كرد، هر زمان فاز دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها اجرا شود، صنايع آمادگي لازم را پيدا كنند.

وي افزود:اگرچه در اجراي پروژه بازسازي صنايع تاخيرهايي وجود داشت، اما از يك ماه قبل پذيرش پرونده‌ها آغاز شده و از سه ميليارد دلاري كه قرار است از صندوق توسعه ملي به بانك صنعت و معدن اختصاص يابد، يك ميليارد دلار براي ارز مورد نياز پروژه‌هاي بازسازي اختصاص مي يابد.

فاطمي‌امين با عنوان اينكه در مرحله دوم، اجراي فاز اول قانون هدفمندي يارانه‌ها مورد بازنگري قرار مي گيرد،اظهار داشت: البته بايد اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها را سرآغازي براي تحول در صنايع دانست چراكه صنايع انرژي بر كشور در هشت ماهه اول سال 90 رشد داشته اند.

وي در توضيح اين مطلب افزود: هم اكنون فولاد 2.7 درصد، مس 4.2 درصد، شمش آلومنيوم 12.4 درصد، سرب 14 درصد، روي هشت درصد، سيمان 2.6 درصد، كاشي 26.5 درصد، شيشه جام پنج درصد و لاستيك خودرو يك درصد رشد را تجربه كرده‌اند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه وضعيت اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها هم اكنون عالي است ، افزود: بر اين اساس، صنايع تاثيرپذير را انتخاب كرده ايم تا در فاز دوم اجراي قانون، آنها را مورد حمايت قرار دهيم. البته ممكن است فهرست طرح‌هاي انرژي‌بر نيز تغيير كند.

به گفته ي فاطمي امين اگر افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي در بدترين شرايط نيز اتفاق افتد، باز هم جاي نگراني براي اجراي فاز دوم وجود ندارد.

وي گفت: ارايه كمك بلاعوض تنها در موارد خاص در دستور كار وزارت صنعت ،معدن و تجارت است و سياست اين وزارتخانه، ارايه كمك بلاعوض نيست.

**نرخ رشد سه سال يكباره اعلام مي شود

معاون وزير صنعت،معدن وتجارت با بيان اينكه با تناسب بستن نمي توان براي اقتصاد برنامه ريزي و نرخ رشد اقتصادي را اعلام كرد،متذكر شد: هيچ دستگاهي به غير از مركز آمار و بانك مركزي ،صلاحيت اعلام نرخ رشد اقتصادي كشور را ندارد.

فاطمي‌امين يادآور شد: ما به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت نرخ رشد صنعتي را تنها براي اطلاع خود محاسبه مي‌كنيم و گرنه اطلاعات كلي در اختيار بانك مركزي و مركز آمار است.

معاون برنامه ريزي، توسعه و فن‌آوري وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اين‌كه از حدود يك ماه پيش كميته‌اي سه جانبه بين وزارتخانه هاي صنعت، معدن و تجارت و اموراقتصادي و دارايي و بانك مركزي براي محاسبه نرخ رشد صنعتي كشور تشكيل شده است،اعلام كرد: نرخ رشد صنعتي سال‌هاي 1387، 1388 و 1389 به صورت همزمان اعلام مي‌شود.

وي گفت:‌ براساس توافقات انجام شده با بانك مركزي قصد داريم از سال آينده هر شش ماه يكبار نرخ رشد صنعتي كشور را اعلام كنيم.

فاطمي امين با اشاره به اختلافات بين وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانك مركزي بر سر محاسبه نرخ رشد صنعتي بيان كرد: چالشي كه بر سر محاسبه نرخ رشد صنعتي كشور رخ داد، در مجموع به نفع نظام آماري كشور بود و اميدواريم از سال‌هاي آينده نرخ رشد صنعتي به موقع اعلام شود.

**83 هزارميلياردريال سرمايه گذاري در هشت ماهه نخست سال

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در هشت ماهه ابتداي سال جاري، 83 هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري صورت گرفته، ضمن اينكه در مورد پروانه صادره در اين مدت نيز آمارها حكايت از 1.3 درصد رشد دارد كه بر اين اساس 4072 پروانه صادر شده است.

وي ميزان اشتغال ايجاد شده را 71 هزار نفر اعلام كرد و گفت: اين ميزان اشتغال مربوط به پروانه‌هاي صادره است.

فاطمي‌امين با اشاره به صادرات 32 ميليارد دلاري كشور در 9 ماهه سال 90 گفت: برآورد مي‌شود اين صادرات تا پايان سال به 42 ميليارد دلار برسد و ميزان واردات نيز به 44.7 ميليارد دلار بالغ شده است.

اقتصام**3917**1561

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30769489

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن