تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805573078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فدايي در نشستي خبري: نگاه ما در جبهه متحد اصولگرايي ضابطه‌گرا است رقابت در انتخابات را منحصر به تعدد در ليست نمي‌دانيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فدايي در نشستي خبري: نگاه ما در جبهه متحد اصولگرايي ضابطه‌گرا است رقابت در انتخابات را منحصر به تعدد در ليست نمي‌دانيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: مطالبه‌ اصلي مردم، تكيه بر احياي گفتمان انقلاب و اصولگرايي در انديشه و اعتقاد و نوگرايي و تحول‌خواهي در برنامه‌ها و اراده اجرايي كشور است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين فدايي در نشست خبري كه به منظور تشريح مواضع انتخاباتي جمعيت ايثارگران برگزار شد، اظهار كرد: فصل مشترك سلطه، استكبار، فتنه و انحراف در سياه‌نمايي صحنه سياسي و اجتماعي كشور، ايجاد اختلاف ميان مسوولان و اصولگرايان و ايجاد ياس در بين مردم است تا نشان دهند شرايط كشور بحراني است.

وي با بيان اين‌كه «انقلاب اسلامي در فرآيند رو به تكامل خود از مراحل مختلف عبور كرده است» تصريح كرد: پس از گذراندن دوره گفتمان اقتصادي و سياسي، اين دغدغه در مردم ايجاد شد و نسبت به كم‌رنگ شدن گفتمان امام و اصل گفتمان انقلاب اسلامي نگران شدند.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي به ضرورت احياي گفتمان انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: شكل دادن آن در حوزه عمل، برنامه‌ريزي و سياست و همچنين حوزه اجرايي از مطالبات مردم بود و فصل جديدي در روند انقلاب اسلامي شكل گرفت و رويكرد جدي مردم و وفاداران نظام به احياي گفتمان انقلاب اسلامي مطرح شد كه بروز آن را در مجلس هفتم و رياست‌جمهوري 84 شاهد بوديم.

فدايي با بيان اين‌كه «نگرش جديد ايجاد شده در انقلاب اسلامي، تحول‌خواهانه بود» تصريح كرد: در نگرش تحول‌خواهانه، پايبندي مقاومت بر اصول و ضرورت نوگرايي و تحول‌خواهي در كنار هم مورد توجه قرار گرفت.

وي با بيان اين‌كه «اگر روند تحول‌خواهانه را با مختصات كامل دنبال مي‌كرديم، ده‌ها برابر وضع موجود دستاورد داشتيم» گفت: به هر دليلي با مشكلاتي مواجه شديم و مهم‌ترين عاملي كه تلاش داشت مانع اين روند رو به تكامل باشد، نظام سلطه بود كه مديريت بعد از انتخابات 88 را در كشور بر عهده داشت، اما ملت با هوشياري و بصيرت به تبع رهبري به صحنه آمدند و توطئه‌ها را خنثي كردند.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اين‌كه «به اعتقاد من فتنه شكست خورد اما ريشه‌كن نشد» گفت: نظام سلطه به دنبال بازسازي حركت‌هاي مشابه پس از انتخابات 88 است تا فتنه را در آستانه انتخابات مجلس نهم بازسازي كند و با استفاده از ظرفيت گذشته فتنه و ظرفيت جديد انحراف به دنبال اهداف خود حركت كند.

فدايي با بيان اين‌كه «مثلث شوم فتنه، سلطه و انحراف مواضع مشتركي دارند» تصريح كرد: با توجه به تجربه تاريخي شاهديم رويكردي كه مردم در سال 88 از خود نشان دادند ايستادگي در برابر فتنه بود و نمونه‌هاي آن را در 9 دي و 22 بهمن ماه شاهد بوديم و معتقديم اين فصل نو و جديد پويا و زنده است و مطالبه‌ اصلي مردم، تكيه بر احياي گفتمان انقلاب و اصولگرايي در انديشه و اعتقاد و نوگرايي و تحول‌خواهي در برنامه‌ها و اراده اجرايي كشور است.

وي تصريح كرد: براي مجلس آينده بايد شاهد برنامه‌ريزي جدي از ناحيه همه وفاداران به نظام براي شكل دادن مجلس اصولگراي تحول‌خواه باشيم.

فدايي در ادامه به آفت‌هاي مسير رو به تحول انقلاب اشاره كرد و توضيح داد: يكي از اين آفت‌ها، زاويه پيدا كردن از اصل گفتمان انقلاب اسلامي است، چراكه گفتمان انقلاب اسلامي در يك هماوردي با گفتمان نظام سلطه است و جبهه متحد كفر و استكبار بنا دارند در درون نيروهاي انقلاب انحراف ايجاد كنند.

وي افزود: هرگونه اختلاف يا سستي در جبهه انقلاب به نفع دشمنان انقلاب، فتنه و انحراف تمام مي‌شود و نبايد بگذاريم اين اتفاق بيفتد.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به اين‌كه «در عصر جديد رفتار دشمن بيشتر بر اساس ابزارهاي نرم‌افزاري است» تصريح كرد: بصيرت و هوشياري نيروهاي وفادار به نظام در شرايط فعلي از ضروريات است.

فدايي به خلاء تحليل و بحران اخلاقي بين كنش‌گران سياسي اشاره كرد و گفت: اگر با بصيرت وارد عرصه شويم و رفتار و اهداف دشمن را درك كنيم و از انسجام دروني برخوردار باشيم به روند رو به جلوي انقلاب كمك خواهيم كرد.

وي افزود: باور داريم بايد تحولات اسلامي در عرصه‌هاي مختلف اقتصاد، فرهنگ، مديريت و اجرايي كشور و همچنين فرآيند قانون‌گذاري و نظارت اتفاق افتد و از اين منظر وارد عرصه انتخابات مي‌شويم.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اضافه كرد: براي تحقق تحولات مورد نظر نيازمند مجلس كارآمد هستيم كه تابع انتخاب نمايندگان كارآمد باشد.

در ادامه فدايي به ويژگي‌هاي نماينده كارآمد اشاره كرد و گفت: نماينده كارآمد بايد انقلابي، امانت‌دار، عاقل، متخصص و پاك باشد و رويكرد پيشرفت و عدالت‌خواهي داشته باشد و مجلس با اتكا بر اصول در حوزه باور و انديشه در عين حال نوآور و خلاق باشد و اصلاحات در عرصه‌هاي مختلف را دنبال كند و البته در صحنه عمل برخوردار از انسجام باشد.

وي توضيح داد: مختصات نماينده كارآمد و از ويژگي‌هاي ايجابي آن در حوزه صلاحيت‌ فردي، مقبوليت و كارآمدي عبارت است از صالح بودن، بصير بودن، امانت‌دار بودن،‌ پاك بودن، مردمي بودن، عاقل بودن، عدالت‌خواه بودن و ولايت‌مدار بودن است و در حوزه تخصصي توانايي در قانون‌گذاري، نظارت و تعامل كه البته بايد كلان‌نگر و جامع‌نگر با رويكرد توجه به پيشرفت كشور باشد. از طرف ديگر بايد در ميان آحاد ملت و نيروهاي حزب‌الله مقبوليت داشته باشد.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در ادامه به ويژگي‌هاي سلبي نماينده كارآمد اشاره كرد و گفت: نماينده بايد استكبارستيز، فتنه‌ستيز، انحراف‌ستيز و فسادستيز باشد و در مواضع خود ثبات داشته باشد.

فدايي گفت: تمام كساني را كه به اسلام، انقلاب، نظام اسلامي، سيره و روش امام (ره) و بحث ولايت فقيه باور داشته باشند و در حوزه سلبي، ظلم‌ستيز و استكبارستيز و فتنه‌ستيز باشند را در اردوگاه اصولگرايي تعريف مي‌كنيم.

وي در پاسخ به سوال ايسنا در رابطه با حضور نماينده جبهه ايستادگي در جبهه متحد اصولگرايي با توجه به تاكيد و اصرار اعضاي جبهه ايستادگي بر اين امر گفت: حضور داشتن به معناي حضور فيزيكي در شوراي متحد اصولگرايي شايد انتظاري غيرامكان‌پذير باشد، چون همه افراد تمايل دارند اين اتفاق بيفتد، اما در صحنه اجرا امكان آن دشوار است.

وي با اشاره به اين‌كه «مجموعه جبهه متحد اصولگرايي به نحوي طراحي شده كه بتواند همه سلايق اصولگرايان را دنبال كند»‌ افزود: در ساختار جبهه متحد اصولگرايي واحدي به عنوان تعامل با جريانات و گروه‌هاي سياسي مختلف پيش‌بيني شده است كه مسووليت آن را آقاي متكي بر عهده دارد و گزارشات مربوط به ارتباطات با جريان‌هاي مختلف را به شوراي مركزي منعكس مي‌كند؛ بنابراين در جبهه متحد اصولگرايي بنا بر ارتباط با ديگر جريان‌هاست و هر پيشنهادي كه در ساختار تعريف شده جبهه متحد قابل طرح باشد، حتما دنبال مي‌شود.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به اين‌كه «تمام كساني كه داراي معيارهاي سلبي و ايجابي يك نماينده كارآمد باشند را مورد ارزيابي قرار مي‌دهيم» گفت: پيشنهاد تمام افرادي كه ويژگي‌هاي مدنظر را داشته باشند بررسي مي‌كنيم و صلاحيت فردي و كارآمدي و مقبوليت آن‌ها را مدنظر قرار مي‌دهيم و بر اساس اين امر هر كس امتياز بيشتري داشته باشد در اولويت قرار خواهد گرفت.

فدايي با تاكيد بر اين‌كه «در جبهه متحد اصولگرايي نگاه گروهي نداريم، بلكه نگاهي ضابطه‌گرا داريم» توضيح داد: براي بررسي كارآمدي افراد بر اساس معيارها ارزيابي خواهيم كرد و در ارزيابي خود تعلق به گروه‌ها و جريانات سياسي و پشتيباني‌ها و رايزني‌هاي بيروني را مدنظر نداريم.

وي افزود: در رابطه با جبهه ايستادگي ما تاخيري در عمل‌مان براي ارتباط و تعامل به خاطر دير شروع كردن فعاليت‌ها داشتيم و ان‌شاءالله اين موانع برطرف خواهد شد.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي همچنين در جواب سوالي مبني بر اين‌كه "فهرستي از سوي جمعيت ايثارگران به جبهه متحد اصولگرايي انتشار يافته است كه در آن اسامي از جبهه پايداري حضور دارد، آيا شما آن را تاييد مي‌كنيد؟" گفت: من آن فهرست را نديده‌ام، اما جمعيت ايثارگران دنبال تهيه فهرستي براي ارائه به جبهه متحد است و دو هفته است كه اين موضوع در دستور كار شوراي مركزي بررسي مي‌شود كه بيش از 100 نفر از اصولگرايان مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند و در نهايت به 40 نفر رسيديم.

فدايي در رابطه با اين‌كه "آيا اعضاي جبهه پايداري در اين ليست حضور دارند" گفت: ما هر كسي را كه شرايط عنوان شده را داشته باشد و بتواند ايفاي نقش كند در نظر خواهيم داشت، بدون توجه به اين‌كه متعلق به چه گروهي باشد، پس براي ما آنچه اهميت دارد حائز شرايط بودن است و در نهايت فهرست را به جبهه متحد پيشنهاد مي‌كنيم.

وي همچنين در جواب سوال ديگري مبني بر اين‌كه "آيا افرادي كه در ليست جبهه متحد حضور دارند مي‌توانند در ليست‌هاي ديگر نيز حضور داشته باشند" گفت: من سخنگوي جبهه متحد نيستم و موضع جبهه متحد از طرف سخنگوي آن يعني آقاي هدايتي مطرح مي‌شود و غير از آن هر چه كه مطرح شود بيشتر موضع‌گيري فردي تلقي و از اعتبار مواضع جبهه متحد برخوردار نيست، اما تا آنجا كه اطلاع دارم جبهه متحد به دنبال اين است كه از همه ظرفيت‌هاي اصولگرايي استفاده كند و در نهايت به جمع‌بندي رسد كه برآيند همه نظرها در آن وجود داشته باشد.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اين‌كه «جبهه متحد اصولگرايي مشي استفاده از ظرفيت‌هاي گوناگون را به عنوان مشاركت حداكثري به عنوان معيار در نظر دارد» گفت: براي افرادي كه به عنوان نامزد مطرح مي‌شوند شرايط سلبي و ايجابي مطرح شده مدنظر است و هيچگاه نگاه صفر و صدي وجود ندارد چون به دنبال وحدت حداكثري هستيم، پس اين‌كه بگوييم همه بايد جزو فهرست ما باشند قابل قبول نيست بلكه در نگاه خود دنبال تفاهم حداكثري هستيم كه اگر صددرصد نشد، به اين معنا نيست كه 95 درصد نشود، پس هر چه ظرفيت‌ها در جهت ايجاد تفاهم حداكثري به وجود آيد خوب است.

فدايي همچنين در رابطه با اظهارنظري مبني بر اين‌كه نامزدهايي كه در ليست جبهه متحد حضور دارند،‌ نبايد در ليست‌هاي ديگر حضور داشته باشند، گفت: من از چند ماه پيش شاهد بودم مطالب و اخبار مختلفي انتصاب پيدا مي‌كند به اعضاي جبهه متحد اصولگرايي كه اساسا موضع آن‌ها نبوده است و جعل بوده است و اين را يك عمليات رواني براي دامن زدن به اختلاف مي‌دانيم، چرا كه آقاي زاكاني اساسا اين حرف را نزدند و از اساس اين حرف غلط است.

وي در ادامه در رابطه با مثلث شوم فتنه، استكبار و انحراف توضيح داد: ارتباطات پشت صحنه‌ اين‌ها شواهدي دارد كه دلالت بر اين امر مي‌كند و از زماني كه همسر دكتر فاطمي در ايران بودند يكي از كارهايشان ايجاد اين هماهنگي بود پس بايد توجه داشته باشيم كه دشمن بنا بر دشمني با ما دارد و نه دوستي و هر كاري بتواند انجام مي‌دهد پس نبايد ساده‌انديش باشيم.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي همچنين در رابطه با نرخ مشاركت در انتخابات مجلس پيش‌رو گفت: نرخ مشاركت مجالس را بايد با هم ارزيابي كنيم، چرا كه بين نرخ مشاركت انتخابات در مجالس با رياست‌جمهوري متفاوت است و آنچه تاكنون برآورد مي‌شود مشاركت بالاي 60 درصد است و البته اگر انتخابات به اوج شور و نشاط برسد اين آمار تغيير خواهد كرد.

فدايي همچنين در رابطه با اين‌كه جبهه متحد و جمعيت ايثارگران چه راه‌هايي براي هزينه‌هاي نامزدهاي انتخاباتي در نظر دارند، ‌گفت: در جبهه متحد اين مساله مطرح و قرار شد اگر شاهد هزينه‌هاي افراطي نامزدهايي كه در فهرست حضور دارند، بوديم آن‌ها را از ليست حذف كنيم و به لحاظ قانوني طرح نظارتي كه در مجلس مطرح شد يكي از بندهايش، رسيدگي به هزينه‌هاي غيرمعمول نمايندگان بود تا اگر شاهد بوديم نماينده‌اي خارج از عرف معمول به لحاظ منشاء و نحوه هزينه‌اي كرد، مورد بررسي قرار گيرد.

وي همچنين در رابطه با ميزان احتمال وجود فضاي رقابتي با توجه به عدم حضور اصلاح‌طلبان توضيح داد: بسياري از افراد در حوزه اصلاحات موضع‌گيري كردند، البته ما معتقديم جرياني كه پايگاه گذشته آن به نام اصلاحات بوده است حضور خواهد داشت، اما اعتقاد نداريم اين جريان اصلاحات مي‌تواند ادامه اصلاحات گذشته باشد چون اصلاحات گذشته تبديل به فتنه شد و مقابل نظام ايستاد، اما آن‌ها كه اعلام برائت كردند حضور دارند و ليست مي‌دهند.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اين‌كه «رقابت در انتخابات را منحصر به تعدد در ليست نمي‌دانيم» ‌افزود: الزامات رقابت بايد مدنظر قرار گيرد از جمله اين‌كه بتوانيم اميد و نشاط در مردم ايجاد كنيم، چشم‌انداز ارتقاي جايگاه كشور را در ميان مردم به وجود آوريم و اين اميد را در مردم ايجاد كنيم كه نسبت به تهديد دشمنان اقدام خواهيم كرد.

فدايي همچنين در رابطه با اين‌كه آيا برنامه‌اي براي رخدادهاي بعد از انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است، افزود: از الزامات روند رو به جلو و تكامل انقلاب، رويكرد اصولگرايي تحول‌خواهي است تا بتوانيم در مجلس شاهد شكل‌گيري ضعف‌هاي گذشته نباشيم و مشكلات جدي در حوزه اقتصاد، رفاه عمومي و تامين اجتماعي را ساماندهي كنيم.

وي در رابطه با ارزيابي عملكرد مجلس هشتم گفت: چه دولت شكل گرفته از بطن اصولگرايان و چه مجلس شكل گرفته از آن متناسب با انتظاراتي كه داشتيم كار را پيش نبرده‌اند و مي‌توانستيم دستاوردهاي بيشتري داشته باشيم، البته در مقايسه با گذشته به نظر من پيشرفت بوده است اما در مقايسه با انتظارات، فاصله داريم.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در رابطه با اين‌كه تا چه ميزان نگراني نسبت به تكرار اتفاقات بعد از انتخابات 88 وجود دارد، گفت: نگراني ما جديد نيست، از اول انقلاب نگران رفتار دشمن بوديم و رصد مي‌كرديم كه دشمن به دنبال توطئه است و البته رفتار ما طوري بود كه دشمن به خواسته‌هايش نرسد، پس آنچه جديد است نوع رفتار دشمن است كه با استفاده از ابزارهاي نرم به دنبال رسيدن به اهداف خود است اما قطعا موفق نمي‌شود و با بصيرت ملت، توطئه‌هاي دشمن خنثي مي‌شود.

فدايي در رابطه با موارد مورد نظر در بحث تحول‌خواهي گفت: در بحث تحول‌خواهي اقتصاد، ‌تامين اجتماعي، فرهنگ، مديريت اجرايي به طور قطع مورد توجه قرار خواهد گرفت و به دنبال بكارگيري انسان‌هاي شايسته، عاقل، كارآمد، امانت‌دار و پاك هستيم كه به اين معنا نيست در حال حاضر اين آدم‌ها وجود ندارند، اما غلبه جو حضور چنين افرادي در مسووليت‌ها، نوع نگاه به مسووليت‌هاي اجرايي را تغيير خواهد داد.

وي همچنين در رابطه با حضور جبهه جديدي با عنوان بصيرت و بيداري از سوي آقاي صدر گفت: از خود ايشان بايد سوال كنيد، من در اين رابطه اطلاعي ندارم. اما همانطور كه مي‌دانيد در آستانه انتخابات افرادي هستند كه تشكل‌هايي را با مصرف انتخاباتي به وجود مي‌آورند و ما آن را نفي نمي‌كنيم، چراكه هر ظرفيتي كه به وجود آيد و در جهت وحدت كشور حركت كند خوب است، اما اگر منجر به اختلاف و سوء استفاده جريان فتنه و انحراف شود از نظر ما مثبت ارزيابي نمي‌شود.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پايان در رابطه با ارزيابي برخي آسيب‌هاي گذشته و حضور افرادي مثل حدادعادل و لاريجاني در مجلس گفت: ما در آسيب‌شناسي پيش از آن‌كه افراد را مدنظر بگيريم به روش‌ها مي‌پردازيم و در اين شرايط درست نمي‌دانيم نام افراد را ببريم، اما كارها را نقد مي‌كنيم، چون حتما اشتباهات و آسيب‌هايي در گذشته بوده است و افرادي بوده‌اند كه اصول و شاخص‌هاي مبناي شكل گيري جبهه متحد را رعايت نكرده‌اند و به جبهه آسيب زده‌اند و طبعا بايد پاسخگوي مواضعشان باشند و اشتباهات گذشته را جبران كنند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن