تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812325532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور استاندار قزوين:همايش ملي توانمندسازي شهرهاي كوچك توسط استانداري قزوين برگزار شدخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: با حضور استاندار قزوين:همايش ملي توانمندسازي شهرهاي كوچك توسط استانداري قزوين برگزار شدخبرگزاري موج -


۲۵ دي ۱۳۹۰ (۱۵:۳۲ب.ظ)

با حضور استاندار قزوين:

همايش ملي توانمندسازي شهرهاي كوچك توسط استانداري قزوين برگزار شد
خبرگزاري موج - نخستين همايش ملي توانمندسازي شهرهاي كوچك به منظور ارايه راهكارهاي مناسب براي توسعه شهر هاي كوچك و تبيين جايگاه آينده شهر هاي كوچك با حمايت جهاد دانشگاهي استان در سالن تربيت معلم قزوين برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي جهاد دانشگاهي استان قزوين، اين همايش يكروزه با محوريت استانداري قزوين، اداره كل مسكن و شهرسازي و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قزوين و با حمايت جهاد دانشگاهي به عنوان مجري همايش برگزار شد.
مهندس عجم استاندار قزوين در اين همايش با تشريح ظرفيت ها، قابليت ها و توانمندي هاي استان قزوين اظهار داشت: استان قزوين به لحاظ جمعيت و وسعت استان كوچكي است ولي در اقتصاد ملي، توليد و توسعه كشور نقش محوري دارد به گونه اي كه در فقط در بخش كشاورزي پنج درصد توليد ملي مربوط به استان قزوين است.
وي با تصريح اينكه استان قزوين در در صنعت ، كشاورزي و بسياري از زمينه ها جايگاه وي‍ژه‌اي دارد افزود: دانشگاهي بودن استان كه بيش از 110 هزار دانشجو در اين استان مشغول به تحصيل هستند از مزاياي ديگر استان است.
وي با اشاره به اينكه استان قزوين تاكنون به نحو مطلوب براي كشور شناسايي نشده است خواهان معرفي توانمندي‌هاي استان از طريق همايش هاي ملي شد و تصريح كرد: همايش ملي توانمندسازي شهر هاي كوچك فرصت مناسيب براي اين منظور است.
استاندار قزوين مهاجرت از شهر هاي كوچك به شهر هاي بزرگ را از مشكلات عمومي كشور عنوان كرد و گفت: مشكل همه شهر هاي كوچك فقط حمايت هاي مالي نيست بنابر اين بايد از سرمايه اجتماعي در شهر هاي كوچك براي توسعه متوازن شهر هاي كوچك استفاده شود و از مهاجرت هاي غير ضروري به شهر ها و حاشيه شهر هاي بزرگ كاسته شود.
مهندس عجم با اشاره به اينكه استان قزوين 25 شهر دارد كه 19 شهر آن شهر هاي كوچك و زير 25 هزار نفر محسوب مي شوند افزود: خروجي اين همايش بايد مورد استفاده همه برنامه ريزان و مسئولان و سياستگذاران در سراسر كشور قرار بگيرد.
وي بر ايجاد دبيرخانه دائمي توانمندسازي شهرهاي كوچك تاكيد كرد و افزود: اين دبير خان با توجه به برگزاري موفق اين همايش بايد در شهر قزوين ايجاد و داير شود.
مهندس مير محمد غراوي معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي نيز در اين همايش با تقدير از برگزاري اين همايش توسط دستگاه‌هاي مختلف استان بويژه استانداري قزوين تصريح كرد: در حال حاضر 1142 شهر كوچك در كشور وجود دارد كه توجه به توسعه، رفاه و افزايش امكانات اين شهر ها از مسائل مهم در توسعه اين شهر هاست.
وي از عدم اجراي صحيح سند آمايش سرزمين در كشور انتقاد كرد و گفت: اين قانون بايد تا پايان برنامه پنجم توسعه به درستي اجرا شود.
مهندس مير محمد غراوي به تصويب و اجراي قوانين مرتبط با شهر هاي كوچك اشاره كرد و گفت: سند امايش سرزمين در كشوراجرايي نشده است و از سوي ديگر بسياري از مشكلات شهر هاي كشور مربوط به تصويب قوانين جديد و عدم اجراي صحيح قوانين گذشته است.
معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه برگزاري همايش توانمد سازي شهرهاي كوچك از گام هاي اساسي در توسعه و بالندگي اين شهر هاست تاكيد كرد: قرار گرفتن روستا هايي با 3500 نفر جمعيت در ليست شهر هاي كوچك موجب تبديل شدن بيش از 750 شهر جديد مي شود كه اين افزايش ناشي از تغيير قانون كه در گذشته فقط روستا هاي با جمعيت 10 هزار نفر به بالا را شامل مي شد از مشكلات جديد فرا روي مسئولان است.
دبير اجرايي اين همايش در مراسم آغاز بكار آن گفت: برگزاري نخستين همايش ملي توانمندسازي شهرهاي كوچك آغازي براي تفكر و رويكرد شهرهاي كوچك كشور شده و در نهايت ما را به ايجاد راهكارهاي مهم به قصد توانمندسازي انها در امور مختلف هدايت كند.
مهندس حامد ماني فر افزود: پس از انتشار فراخوان يكصد مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شد كه نيمي از آن ها مورد پذيرش هيات علمي اين همايش واقع شد.
رييس هيات علمي اين همايش نيز گفت: از آنجايي كه شهرهاي بزرگ با مسايل پيچيده و حادي روبرو هستند، از اينرو بايد بيشتر توجه و مطالعه خود را بر روي شهرهاي كوچك متمركز كنيم.
اعتصام اضافه كرد: توانمندسازي شهرهاي كوچك در واقع نگرش جديدي را مبني بر اينكه با امكان سنجي و برنامه ريزي درست مي توان شادابي و سرزندگي را به اين شهرها انتقال داد و پايدار ساخت.
وي با اشاره به اينكه علاوه بر ايجاد شادابي بايد كاري كرد كه مديران چنين شهرهايي بتوانند با حفظ جمعيت جوان خود، آنان را در سازندگي و شكوفايي شهرها دخالت دهند، افزود: توجه به برنامه ريزي فرهنگي نيز در اين راستا به تثبيت و حتي افزايش اين قشر در شهرهاي كوچك كمك خواهد كرد.
به گفته اعتصام، ايجاد مراكز علمي و دانشگاهي، برگزاري مقطعي نمايشگاه هاي صنعتي و نيز برگزاري مسابقات ورزشي از ديگر عواملي هستند كه نقش مهم و موثري در توانمندسازي شهرهاي كوچك كشور خواهند داشت.
بيتا باقرزاده معاون آموزشي جهاد دانشگاهي استان قزوين نيز در حاشيه اين همايش گفت: جهاد دانشگاهي با توان علمي و اجرايي خود همواره در برگزاري همايش ها و برنامه هاي ملي و منطقه اي پيشتاز است و در اين همايش نير در كنار ساير دستگاههاي استان بويژه استانداري قزوين حضور فعال دارد.
وي توانمد سازي شهر هاي كوچك را يكي از برنامه هاي مهم استان و كشور عنوان كرد و گفت: اين نهاد براي موضوعات مختلف در بحث توانمند سازي از جمله اجراي پروژه هاي فرهنگي، آموزشي و اجراي طرح هاي پژوهشي در ارتباط با شهر هاي كوچك آمادگي دارد.
در اين همايش شهرداران، كارشناسان و دست اندركاران شهري از سراسر كشور حضور داشتند.
گفتني است جهاد دانشگاهي استان قزوين مجري و حامي اجرايي اين همايش بود.

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن