تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816792643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعاون روستايي متولي توزيع كالاهاي مددجويان كميته امداد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تعاون روستايي متولي توزيع كالاهاي مددجويان كميته امداد شد
شيراز- مشاور وزير جهاد كشاورزي و قايم مقام سازمان تعاون روستايي كشور گفت: بر اساس تفاهمنامه اي كه بين اين سازمان و كميته امداد امام منعقد شد، از اين پس همه اقلامي كه قرار است در روستاهاي كشور توزيع شود،ازطريق شركت هاي تعاوني روستايي توزيع خواهد شد.


به گزارش ايرنا، دكتر تهمينه دانيالي ، سه شنبه در جمع خبرنگاران در شيراز اظهار داشت: انجام اين امر با هدف ارتقاي سطح توانمندي تعاوني هاي روستايي و اتحاديه هاي تعاوني و همچنين تفويض نقش هاي جديد به شبكه هاي تعاوني و بخش غير دولتي به منظور حضور بيشتر و موثرتر در روستاها صورت گرفته است.
وي گفت: هم اينك انجام اين مهم به همه شركت هاي تعاوني روستايي كشور ابلاغ شده و بر اساس مفاد تفاهمنامه ياد شده ، مقرر شده است كه كميته امداد براي توزيع بيش از هشت ميليون اقلام خود در بين مددجويان اين كميته از طريق شركت هاي تعاوني روستايي اقدام كند.
دانيالي افزود: هم اينك شش هزار شركت تعاوني روستايي با قريب به پنج ميليون و 800 هزار نفر عضو در 57 هزار روستاي كشور تحت پوشش سازمان تعاون روستايي قرار دارند كه با احتساب اعضاي خانواده ها ي آنان ، شمار آنان به 20 ميليون نفر مي رسد.
وي بيان داشت: هم اينك 220 تعاوني ويژه بانوان با قريب به 60 هزار نفر عضو در كشور فعاليت دارد و يك و نيم ميليون زن كشاورز و بيش از 10 هزار نفر از دختران روستايي مشغول فراگيري آموزش تسهيل گري در زمينه توانمند سازي خود در حوزه كشاورزي هستند.
اين مقام مسوول اضافه كرد: براي نخستين بار در كشور ايجاد مركز رشد كارآفريني براي هر استان در نظر گرفته شده است و در 12 استان كشور اين مركز ايجاد شده است و مقرر شده است تا اتمام كار دولت نهم در هريك از استان هاي كشور اين مركز ايجاد شود.
دانيالي گفت: هدف از ايجاد اين مراكز اين است كه دختران روستايي كه از زمينه هاي لازم براي فراگيري آموزش هاي فني و حرفه اي برخوردارند، آموزش هاي مورد نياز را فرابگيرند.
او افزود: براي اينكه به قابليت هاي اقتصادي دست يابيم بايد نخست قابليت هاي اجتماعي لازم را ايجاد كنيم و در اين عرصه نيز زنان احساس كنند كه عنصري موثر در اداره خانواده، روستا و منطقه خود هستند و افزون بر اين مي توانند به اتفاق همسر و فرزندان خود در اشتغالزايي، موثر واقع شوند.
دانيالي، شمار دانش آموختگان كشاورزي كشور را 46 هزار نفر عنوان كرد و گفت: از اين ميزان 60 درصد آن يعني 26 هزار نفر آن را بانوان تشكيل مي دهند و همچنين از يك هزار و 400 شركت مشاور خدمات فني و ترويجي موجود در كشور نيز يك سوم آن متعلق به بانوان است.
اين مقام مسوول با اشاره به وضعيت توليد برخي از محصولات كشاورزي در كشور گفت: ما هم اكنون در كشور الگوي كشت نداريم و اخيرا از سوي وزارت جهاد كشاورزي به استان هاي مختلف ابلاغ شده است كه بر اساس توانمند هاي خود نسبت به تبيين الگوي مناسب كشت اقدام كنند .
دانيالي به بازديد خود از چند شركت تعاوني روستايي استان فارس اشاره كرد و گفت: فعاليت واحدهاي مختلف در قالب يك مجموعه و به شكل زنجيره اي در كنار هم كه موجب همپوشاني و تسهيل امر خدمات رساني به اعضا مي شود و نيز وجود مراكز آموزشي ، تحقيق و اجرا در كنار اين شركت ها ، از عمده ترين نقاط قوت اين شركت ها ست.
وي بيان كرد: بايد در شهرها و استان هاي بزرگ كشور نظير فارس كه كشاورزي داراي نقش عمده و تعيين كننده اي است ، فضاي مناسبي در اختيار روستاييان قرار گيرد تا آنان از اين طريق محصولات كشاورزي خود را به شركت هاي تعاوني روستايي عرضه كنند كه در صورت تحقق آن، اين امر به حذف واسطه ها در قالب شكل گيري فروشگاههاي زنجيره اي منجر خواهد شد ولي در حال حاضر نبود اين فضا از جمله ضعف هاي شركت تعاوني هاي روستايي محسوب مي شود.
عضو هيات مديره سازمان تعاون روستايي كشور هم در اين نشست گفت: از جمله اموري كه هم اينك اين سازمان مجدانه در پي ساماندهي آن است ، ايجاد اتحاديه تخصصي است.
مهندس صفر آقايي افزود: منظور از ايجاد اتحاديه تخصصي ، فراهم كردن و تكميل زنجيره اي از مرحله توليد، برداشت، نگهداري، فرآوري ؛ بسته بندي ؛ بازاريابي و فروش در بخش غير دولتي است كه از اين پس مقرر شده است امور اقتصادي اين سازمان ، ساماندهي اين اتحاديه تخصصي را برعهده بگيرد تا از اين طريق چالش ها و مشكلات مرتبط با مقوله توليد كه كشاورزان با آن مواجه هستند را برطرف كند.
وي با اشاره به اينك هم اينك ساختارهاي لازم براي انجام اين مهم طراحي و تعريف شده است گفت: اگر چه جمع آوري و سازماندهي واحدهاي مختلف توليدي در بخش كشاورزي در كل كشور با سختي و صعوبت همراه است ولي برخلاف نظر برخي كه انجام آن را دور از دسترس مي دانند ، انجام اين امر عملي و ممكن است.
آقايي افزود: هم اينك در برخي از استان هاي كشور انجام اين مهم در حال شكل گيري است از جمله در خراسان جنوبي اتحاديه تخصصي زرشك كاران، در فارس اتحاديه تخصصي نخلكاران،در همدان اتحاديه تخصصي سيب زميني كاران ، در گيلان چايكاران و در خوزستان اتحاديه تخصصي ذرت كاران در مرحله انعقاد تفاهمنامه است.
او گفت: با توجه به اينكه ايران،عضو سازمان خواروبار كشاورزي ملل متحد ( فائو) است ، سازمان تعاون روستايي در پي اين است كه پروژه طرح ايجاد تعاوني ها و اتحاديه هاي تخصصي را به اين سازمان ارايه كند و با مذاكراتي كه سازمان تعاون روستايي با فائو انجام داده است ، فائو نيز آمادگي خود را براي دريافت اين طرح و بررسي آن اعلام كرده است و مقرر شده است تا پايان امسال اين طرح به فائو ارايه شود.
679/677/ 675

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن