تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817224167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهروندان براي جلوگيري از سرقت از كارت هاي اعتباري استفاده كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شهروندان براي جلوگيري از سرقت از كارت هاي اعتباري استفاده كنند
پليس آگاهي كشور ضمن هشدار به شهروندان مبني بر عدم حمل زياد پول نقد در روز هاي پاياني سال از شهروندان خواست با توجه به فراواني دستگاه هاي كارت خوان در فروشگاه ها و مراكز تجاري و حتي فروشگاه هاي كوچك و جلوگيري از وقوع سرقت و زورگيري در صورت امكان براي خريد از كارت هاي اعتباري استفاده كنند.


سرهنگ عبدالله قاسمي رييس اداره اجتماعي پليس آگاهي كشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي برنا با هشدار به شهروندان نسبت به افزايش سرقت و كيف قاپي در روزهاي پاياني سال اظهار داشت: هم زمان با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال سارقين و زورگيران با شناسايي طعمه هاي خود كه معولا افراد داراي پول نقد فراوان هستند اقدام به كيف قاپي، جيب بري و اخاذي مي كنند.

وي ادامه داد: معمولا در پايان سال افراد براي خريد به همراه خود پول هاي نقد فراواني را حمل مي كنند كه همين امر با توجه به پرسه سارقين در محيط هاي شلوغ و مراكز تجاري باعث شناسايي شده و سارقين در يك فرصت مناسب اقدام به كيف قاپي يا دنبال كردن طعمه تا يك مكان خلوت منجر به زورگيري و در صورت مقاومت مالباخته به ضرب و جرح منجر مي شود.

پليس آگاهي كشور ضمن هشدار به شهروندان مبني بر عدم حمل زياد پول نقد در روز هاي پاياني سال از شهروندان در خواست مي كند با توجه به فراواني دستگاه هاي كارت خوان در فروشگاه ها و مراكز تجاري و حتي فروشگاه هاي كوچك در صورت امكان براي خريد از كارت هاي اعتباري استفاده كنند.

سرهنگ قاسمي در ادامه با بيان نقل و انتقال فراوان پول در ايام پاياني سال تصريح كرد: به تمامي فروشندگان و كسبه توصيه مي كنيم براي مبادلات خود از چك هاي بين بانكي استفاده كرده و در صورت نبود اين امكان در تمامي مراحل انتقال وجوه چند نفر را به عنوان همراه در كنار خود داشته باشند زيرا سارقين و زورگيران كه در سرقت ها به صورت يك تيم عمل مي كنند با شناسايي و كمين در يك فرصت مناسب در جاي خلوت به فرد حامل پول حمله ور شده و باتهديد و در مواردي اعمال خشونت اموال را به سرقت مي برند.

حال اينكه اگر چند نفر به صورت همراه در تمامي مراحل انتقال پول حضور داشته باشند اين فرصت از سارقين گرفته مي شود.

وي با هشدار به استفاده كنندگان دستگاه خودپرداز بانك گفت: افراد هنگامي كه از دستگاه هاي خود پرداز استفاده مي كنند بايد مراقب پشت سر خود باشند تا رمز كارتشان افشا نشود. افراد تبهكار با دانستن رمز كارت وسوسه سرقت شده و كارت را در يك موقعيت مناسب سرقت و نسبت به تخليه حساب و يا انتقال وجوه اقدام مي كنند.

سرهنگ قاسمي خاطر نشان كرد: شهروندان در مرحله بعد بايد حتما رسيد خود پرداز را از دستگاه تحويل بگيرند و در صورتي كه به آن نياز ندارند آن را منهدم و يا نزد خود نگه دارند. با افشا شدن مبلغ حساب ، افراد فرصت طلب در يك موقعيت مناسب اقدام به سرقت كارت مي كنند.

رييس اداره اجتماعي پليس آگاهي در ادامه با درخواست از اعتماد نكردن به افراد غريبه در هنگام اخذ پول از دستگاه خودپرداز افزود: افراد ميانسال و كنسال بايد در صورت امكان ماهيانه رمز كارت خود را تعويض كرده و به هيچ وجه رمز را روي كارت درج نكنند.

سرهنگ قاسمي اذعان داشت : افراد آراسته و به ظاهر موجه در كنار اين دستگاه ها انتظار افراد كهنسال را كه غالبا براي دريافت حقوق بازنشستگي مراجعه مي كنند را كشيده و با ايجاد طرح دوستي پس از افشاي رمز در يك لحظه غفلت كارت را با كارتي ديگر كه فاقد اعتبار است تعويض و طوري وانمود مي كنند كه كارت فرد بازنشسته سوخته است و امكان استفاده از آن نيست و در اولين موقعيت با رفتن به خودپردازي ديگر حساب را تخليه مي كنند.

وي در خاتمه افزود: در پايان با توجه به نزديكي به ايام پاياني سال توصيه مي شود در مكان هاي شلوغ و خريد مراقب اموال خود باشيد و در صورت مشاهده مورد مشكوك بلافاصله با رفتن به ماكن هاي شلوغ يا يك فروشگاه موضوع را بلا فاصله از طريق تلفن 110 به اطلاع پليس برسانيد.

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن