تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815754841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فدايي فرد در خانه اسلووني:ايران در پي ثبات خاورميانه است/ انتقاد شديد از تصميم اتحاديه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فدايي فرد در خانه اسلووني:ايران در پي ثبات خاورميانه است/ انتقاد شديد از تصميم اتحاديه اروپا
سفير ايران در كرواسي با اشاره به ابتكارات متعددي كه از سوي كشورمان براي ايجاد صلح و امنيت منطقه اي مطرح شده است، گفت: بدون شك اين مسئله نشانه مسئوليت ايران به عنوان يك قدرت منطقه اي و موثر بر مناسبات و روابط بين الملل براي تامين ثبات و امنيت خاورميانه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن فدايي فرد، سفير ايران در كرواسي ضمن سخنراني در جمع تعدادي از نخبگان علمي و فرهنگي و ديپلمات هاي مقيم زاگرب به تشريح عناصر اصلي سياست خارجي كشورمان در راستاي كمك به صلح، ثبات و امنيت منطقه اي و بين الملل پرداخت.

وي در اين سخنراني كه با عنوان" آيا ايران يك تهديد براي ثبات بين المللي است؟" و به دعوت دبير كل سازمان هماهنگ كننده انجمن هاي دوستي كرواسي و كشورهاي ثالث در خانه اسلووني برگزار شد، به معرفي ايران پرداخت و با اشاره به سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه منجر به بركناري رژيم پهلوي شد، حمايت آمريكا از آن رژيم بدون توجه به سياست هاي ضد حقوق بشري آن را مورد انتقاد قرار داد.

فدايي فرد نظم امنيتي حاكم در دوران جنگ سرد و دوران يك جانبه گرايي را مورد اشاره قرار داد و افزود: در هر يك از دوره هاي مذكور، شاهد ايجاد چالش هاي بسياري در نظام بين الملل بوده ايم و در همين چارچوب نيز با بي عدالتي و عدم توجه به هويت هاي فرهنگي و اجتماعي كشورها، توسعه پايدار و دموكراسي در آن ها با مشكلاتي اساسي مواجه شده است.

سفير ايران در كرواسي همچنين به توضيح علل ناپايداري امنيت مبتني بر يكجانبه گرائي بدون توجه به درك متقابل و مشترك از مفهوم امنيت پرداخت و از دموكراسي، احترام به فرهنگ هاي ديگر، عمل متقابل سازنده مبتني بر عقلانيت و احترام متقابل و مسئوليت پذيري در چارچوب سيستم حقوقي و بين المللي به عنوان اصول مشترك براي نفي يك جانبه گرائي و بنيانگذاري ديپلماسي سازنده مبتني بر فرصت هاي تقسيم شده مساوي و فهم متقابل ياد كرد.

وي با اشاره به شرايط جغرافيايي امروز ايران و تاثير گذاري بحران ها و جنگ هاي دو دهه اخير در منطقه بر امنيت ملي كشورمان، در پيش گرفتن ديپلماسي مسئولانه مبني بر نفي هر گونه خدشه بر تماميت ارضي و استقلال كشورهاي منطقه از سويي و تلاش براي بازسازي ويرانه هاي جنگ و رفع آلام مردم در اين كشورها را از جمله دستورالعمل هاي ايران طي دهه هاي اخير توصيف كرد و گفت: در چارچوب مذكور ابتكارات متعددي از سوي مقامات عالي رتبه كشورمان براي ايجاد صلح و امنيت منطقه اي مطرح شده كه بدون شك اين مسئله نشانه اي از انجام كامل مسئوليت ايران به عنوان يك قدرت منطقه اي و موثر بر مناسبات و روابط بين الملل براي تامين ثبات و امنيت خاورميانه بوده است.

فداي فرد همچنين در اين نشست به نقش ممتاز كشورمان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروريسم اشاره كرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران خود يكي از قربانيان تروريسم بوده و مرور اجمالي جنايات منافقين عليه ملت ايران اين مسئله را به روشني اثبات خواهد كرد.

سفير ايران در زاگرب كه در حضور ديپلمات هاي مقيم كرواسي سخن مي گفت، تصميم اخير اتحاديه اروپا براي خارج كردن نام گروهك تروريستي منافقين از ليست گروه هاي تروريستي را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اين نوع برخوردهاي دوگانه را رويكردي خطرناك براي روند مبارزه جهاني با تروريسم و صلح و امنيت منطقه اي و جهاني برشمرد.

وي به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان نيز اشاره كرد و افزود: فعاليت هاي ايران در اين حوزه مبتني بر نياز به انرژي غير فسيلي و قراردادهاي منعقد شده بين ايران و آمريكا و چند كشور اروپايي براي تاسيس چندين نيروگاه اتمي قبل از انقلاب اسلامي بوده و امروز نيز به طور كامل در چارچوب مقررات آژانس بين الملي انرژي اتمي قرار دارد و اين نكته اي است كه در گزارشات متعدد محمد البرادعي و مصاحبه هاي مكرر او نيز مورد اذعان قرار گرفته است.

فدايي فرد بر بومي بودن تكنولوژي موجود غني سازي اورانيوم در كشورمان به رغم وجود تحريم هاي مختلف عليه ايران تاكيد كرد و يادآور شد: مخالفت با هرگونه تجاوز، تهديد و حمله عليه اعضاي سازمان ملل متحد و رد ايدئولوژيك و استراتژيك هر گونه توسعه ، انبار و استفاده از سلاح اتمي – قرار دادن همه فعاليت هاي هسته اي تحت كنترل آژانس – اجراي كامل پروتكل الحاقي بيش از دو سال – اجازه بازرسي به متخصصان اژانس براي بازديد از تاسيسات مرتبط و غير مرتبط با فعاليت هاي هسته اي ايران از جمله اصول اساسي جمهوري اسلامي ايران در عرصه بهره برداري از فن آوري صلح آميز هسته اي است.

سفير كشورمان در كرواسي در پايان سخنراني خود به سئوالات مختلف حاضران پاسخ داد.

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن