تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815067200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه جمعي از سينماگران درباره خانه سينما


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: بيانيه جمعي از سينماگران درباره خانه سينما
جمعي از سينماگران كشور درخصوص انحلال خانه سينما بيانيه دادند.

به گزارش فارس، پس از صحبت‌‌هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما و توضيحات كامل در مورد بحث انحلال خانه سينما و اينكه در واقع انحلالي در كار نيست و با تغيير اساسنامه و راي‌گيري مجدد، خانه سينما به فعاليت خود ادامه مي‌دهد، جمعي از سينماگران كشور در بيانيه‌اي مشترك نسبت به انحلال خانه سينما واكنش نشان دادند.

اين در حالي است كه اين كش و قوس‌هاي فراوان فقط مي‌تواند موضوع را پيچيده‌تر كند و به هيچ وجه مشكل اصلي را حل نخواهد كرد؛ چراكه كار از ريش‌سفيدي و پادرمياني بزرگان گذشته و هر دو طرف تصميم خود را گرفته‌اند.

اينكه مديران خانه سينما براي جلوگيري از انحلال خانه سينما در ابتدا با استفاده از صنوف (اشاره به بيانيه منتشرشده توسط چهار صنف كه آغازكننده حاشيه‌ها بود) و حالا با دست به گريبان شدن سينماگران مطرح بخواهند كار غير قانوني خود را توجيه كنند، به هيچ وجه قابل قبول نيست و نمي‌تواند وزارت ارشاد را از تصميم قانوني خود بازدارد.

چه سينماگران بخواهند و چه نخواهند، اساسنامه خانه سينما بايد تغيير كند و مديران اين خانه هم همان طور كه در نشست خبري چندي پيش عنوان كردند، از قانون تمكين مي‌كنند.

در زير متن بيانيه اخير جمعي از سينماگران درخصوص بحث انحلال خانه سينما آمده است:
«يا حافظ يا رافع»
ماهي اين آب گل‌آلود كجاست‌؟
عقل و عقلاء كه حيرانند.
قانون و قانوندانان هم كه تاييد نمي‌كنند.
مصلحت اين ايام سخت هم كه اقتضاء نمي‌كند.
با شأن و فرهنگ ‌هم كه تناسبي ندارد.
پس چرا اين فرمان چند خطي «انحلال»، چنين آشوبي بپا كرده است؟
عزيزان‌؛ ما يقين كرديم كه اين ميل مرموز، قصدي جز بالا بردن هزينه براي نظام اسلامي ندارد.
اين آب گل‌آلود شده، حاصل طراحي مهندساني است كه با وعده ريل‌گذاري سينماي آرماني، ريل قطارِ شتابانِ سينما را بي‌هراس از واژگوني برمي‌چينند.
آيا سه سال سكانداري سينما نتيجه‌اش چنين افتخاري‌ است كه مقام محترم وزارت فرهنگ ‌در مقابل ديدگان مردم، با لحني امنيتي خبر از كشف و ضبط و توقيف‌خانه‌اي را بدهد كه دو دهه مامن اهالي سينما بوده است؟
آيا در اين مدت بقيه اركان نظام خواب بوده‌اند؟
آقاي وزير اشتباه نشسته‌ايد. اينجا عرصه فرهنگ است و اين خانه چند روزي ميزبان شماست. براستي اين ادب مهماني را از كجا آورده‌ايد‌؟
سخن ما نه خانه سينماست ‌و نه عملكرد آن، كه هر چه هست از همه ماست؛ ولي اگر ذره‌اي انصاف و معرفت باشد‌، مي‌داند كه غالب اين سينماي نجيب، مولود فرزندان نهضتي است كه در پاسداري آن جان و مال و آبرو گذاشته‌اند و حاضر نيستند تن به اراده ناميمون و فراقانوني بدهند كه هدفش سركوب استقلال و حريت كساني است كه خود را ملتزم به ارزش‌هاي آرماني نظام و قانون اساسي مي‌دانند.
باشد كه بزرگان و دلسوزان كشور بشنوند و چاره‌اي بينديشند.
فتوكل علي‌الله
هفدهم دي‌ماه يكهزار و سيصد و نود
مجيد مجيدي، منوچهر محمدي، كمال تبريزي، محمدرضا هنرمند، ابراهيم حاتمي‌كيا، مجتبي راعي، حسن برزيده، سيد‌رضا ميركريمي و احمد‌رضا درويش.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن