تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821120443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وصلت نوه امام خميني با نوه آيت‌الله سيستاني


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وصلت نوه امام خميني با نوه آيت‌الله سيستاني سيدعلي خميني جواني است كه نوزده سال پيش، پس از ارتحال امام خميني(ره) تصاوير كودكي او منتشر شد و مردم ايران او را علي كوچولوي امام ناميدند. به تازگي نوه امام خميني و نوه آيت‌الله سيستاني پيمان مقدس ازدواج بسته‌اند.به گزارش تابناك، حجت‌الاسلام سيدعلي خميني، آخرين فرزند مرحوم سيداحمد خميني، به تازگي با دختر حجت‌الاسلام والمسلمين شهرستاني، داماد و مسوول دفتر آيت‌الله سيستاني در ايران وصلت كرده است. اين عقد را آيت‌الله سيستاني از نجف و در كنار مرقد اميرالمومنين(ع) جاري كرده است.سيدعلي خميني جواني است كه نوزده سال پيش، پس از ارتحال امام خميني(ره) تصاوير كودكي او منتشر شد و مردم ايران او را علي كوچولوي امام ناميدند.    

 با وجود آن‌كه وصلت ميان خانواده علما و مراجع، امري مرسوم است، اين وصلت در مقطع كنوني جامعه عراق، مي‌تواند جنبه‌اي سمبليك از نزديكي دو مرجع تقليد شيعه داشته باشد كه هر يك نقشي سرنوشت‌ساز در دو جامعه ايران و عراق ايفا كردند.    

پيش از اين ناظران عملكرد آيت‌الله سيستاني در برابر اشغالگران و از جمله بازگشت به عراق و پايان دادن به بحران نجف را يادآور ورود امام خميني به ايران در 12 بهمن 57 دانسته بود.آيت‌الله سيستاني، عاليترين مرجع تقليد شيعيان عراق به رغم پرهيز از اقدامات پرسروصدا در مقاطع حساس بحران عراق، از جمله تأكيد بر انتخابات در عراق، حل بحران نجف و مطابقت قانون اساسي عراق با احكام اسلام، قاطعانه وارد عمل شد و با توجه به مقبوليت منحصر به فرد در جامعه عراق، برنامه اشغالگران اين كشور را بر هم زد.به تازگي نيز ايشان با اتخاذ موضعي صريح مقابل پيمان امنيتي عراق و آمريكا تأكيد كرد كه تا زنده است، بستن اين پيمان ممكن نيست.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن