تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817126744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمديان:رتبه هشتم آذربايجان شرقي در توليد گياهان دارويي/ تشكيل كميته اي ويژه در استان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محمديان:رتبه هشتم آذربايجان شرقي در توليد گياهان دارويي/ تشكيل كميته اي ويژه در استان
رتبه هشتم آذربايجان شرقي در توليد گياهان دارويي/ تشكيل كميته اي ويژه در استان
تبريز - خبرگزاري مهر: رئيس جهادكشاورزي آذربايجان شرقي با اشاره به رتبه هشتم اين استان در توليد گياهان دارويي گفت: كميته گياهان دارويي با هدف توسعه كشت و افزايش صادرات گياهان دارويي در استان تشكيل مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، مسعود محمديان با بيان اينكه ايران و آذربايجان شرقي مي‌تواند سهم مناسبي از بازار جهاني داروهاي گياهي را به خود اختصاص دهد به رتبه هشتم اين استان در توليد گياهان دارويي در كشور اشاره كرده و افزود: آذربايجان شرقي به لحاظ تنوع اقليمي، از تنوع زيستي وسيع و منحصربه‌فردي برخوردار است و اين تنوع درمورد گياهان و از جمله گياهان دارويي به روشني مشهود است.

وي با بيان اينكه در زمينه توسعه صنعت گياهان دارويي در ابتداي راه هستيم، تصريح كرد: با برنامه‌ريزي صحيح مي توانيم بخش قابل‌توجهي از بازار جهاني را به ‌خود اختصاص دهيم.

محمديان با بيان اينكه يكي از نقاط قوت براي توسعه صنعت گياهان دارويي در استان وجود امكانات مناسب تحقيقاتي در مركز تحقيقات تيكمه داش آذربايجان شرقي همچنين حضور متخصصان مختلف در زمينه‌هاي مرتبط با صنعت گياهان دارويي در مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان است گفت: استفاده از اين امكان مي‌تواند باعث رشد و توسعه صنعت گياهان دارويي شود.

وي همچنين برلزوم آموزش وآشنايي پزشكان با داروهاي گياهي وخواص آنها تاكيد كرده وگفت: يكي از مشكلات توسعه گياهان دارويي در كشور، فقدان زمينة اقتصادي مناسب در اين بخش است، در نتيجه بازار مناسبي براي آن به‌وجود نيامده است.

محمديان با بيان اينكه سطح تعريف‌شده‌اي از اين علم بوسيله اطلاع‌رساني از طريق مطبوعات ورسانه‌ها در اختيار مردم قرار مي گيرد بر گسترش صنعت فرآوري و بسته بندي گياهان دارويي تاكيد نموده و افزود: سيستم تهيه و توزيع گياهان دارويي نامناسب بوده و بخش عمدة آن مربوط به عدم آشنايي تجار و صادركنندگان با نحوة جمع‌آوري، نگهداري، بسته‌بندي، حمل و نقل و فروش گياهان دارويي است.

وي با بيان اينكه گياهان دارويي مي‌تواند سهم قابل‌توجهي از صادرات غيرنفتي را به خود اختصاص دهد گفت: در صورت ساماندهي توليد، بسته بندي و ايجاد صنايع تبديلي جانبي، آذربايجان شرقي مي تواند بعنوان قطب توليد و صادرات گياهان دارويي در كشور تبديل شود و با توجه به شناسايي 320 گونه گياهان دارويي در استان مي توان گفت كه اين استان يك ظرفيت و قابليت ويژه در زمينه گياهان دارويي دارد.

رئيس جهادكشاورزي استان با اشاره به اينكه آذربايجان شرقي از نظر تنوع گياهي، دومين استان بعد از كردستان مي باشد و سه هزار هكتار از اراضي آن به كشت گياهان دارويي اختصاص يافته است افزود : با توليد سه هزارو 300 تن گل محمدي در شهرستانهاي اسكو، آذرشهر، تبريز و شبستر، اين محصول از نظر حجم و سطح زيركشت گياهان دارويي در استان بيشترين توليد را از آن خود ساخته است و پس از آن مي توان به ترتيب به كشت ذغال اخته، سماق، زعفران، نعناع، زالزالك، آويشن، مريم گلي و رازيانه اشاره كرد.

وي با بيان اينكه بايستي تلاش كنيم از عرضه خام و فله اي گياهان دارويي ممانعت كرده و آنها را پس از فرآوري و بسته بندي عرضه نماييم افزود: هم اكنون هفت مركز از 72 شركت فعال در عرصه گياهان دارويي كشور، در آذربايجان شرقي به توليد محصولات و گياهان دارويي، صنعتي و بهداشتي مشغول هستند.

گفتني است، گياهان دارويي 23 درصد از هشت هزارگونه گياهي موجود در كشور را شامل مي شوند كه درحال حاضراز300 گونه آنها استفاده دارويي مي شود و همچنين طبق گزارش بانك جهاني، گردش مالي صنعت گياهان دارويي در سال 2050 معادل 500 ميليارد دلار خواهد بود وهم‌اكنون كشورهاي مختلف به گونه‌اي تلاش مي‌كنند تا سهم مناسبي از اين بازار عظيم داشته باشند.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن