تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816345478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در بخش آب روستايي در استان گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در بخش آب روستايي در استان گيلان
داخلي. اقتصادي. فجر‪. ۳۰‬
انقلاب اسلامي ايران دستاوردها و بركات زيادي براي كشور و از جمله استان گيلان در بخش‌هاي مختلف به همراه داشته است.

لذا به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي نگاهي به وضعيت آب آشاميدني در روستاهاي استان گيلان داريم.

باتوجه به محدوديت آب دردنيا و اينكه تنها ‪ ۲/۵‬درصد از منابع آب شيرين است و از اين ميزان نيز فقط يك درصد قابل دسترسي و استحصال است لذا مسوولان كشوري و استاني براي تامين آب آشاميدني سالم و بهداشتي در مناطق روستايي استان و محروميت زدايي برنامه‌ها و سياست‌هاي را به اجرا گذاشتند.

به‌گفته مسوولان امر، كارآبرساني به روستاهاي استان گيلان، در بعداز انقلاب تا سال ‪ ،۱۳۷۶‬به عهده جهاد سازندگي بود كه پس از آن در قالب سازمان جهاد سازندگي در استان صورت گرفت وبا ساماندهي امور تخصصي ازسال ‪ ۱۳۸۱‬به عنوان يك شركت مستقل به وزارت نيرو ملحق و فعاليت‌هاي تخصصي شركت آب و فاضلاب روستايي در گيلان آغاز شد.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي گيلان گفت: قبل از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي امور آبرساني به روستاها هيچ متولي در كشور نداشت اما بعد از انقلاب، دولت جمهوري اسلامي سياست آبرساني به روستاها را در دستور كار خود قرار داد.

"سيف اله آقابيگي " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:
شركت آبفار گيلان از بدو تشكيل شركت تا ابتداي سال جاري اقدام به هشت هزار و‪ ۳۰۰‬كيلومتر لوله‌گذاري خط انتقال و شبكه توزيع، حفر ‪ ۴۵۵‬چاه عميق و نيمه عميق، بهسازي ‪ ۴۱۲‬دهنه چشمه، ‪ ۴۱۷‬واحد ايستگاه پمپاژ، ‪ ۹۶‬هزار و ‪ ۷۹۵‬متر مكعب مخازن زميني و هوايي در مناطق روستايي استان كرده‌است.

وي اظهار داشت: علاوه براين كار نصب و راه‌اندازي ‪ ۷۷۸‬دستگاه كلرزن گازي و مايع و تجهيز و راه‌اندازي ‪ ۱۵‬واحد آزمايشگاه ميكروبي و شيميايي و راه اندازي يك واحد آزمايشگاه سيار در مناطق روستايي استان گيلان را در دستور كار شركت آبفار گيلان قرار داشت.

وي ادامه داد: ‪ ۲۴۹‬هزار و ‪ ۵۰۰‬خانوار روستايي استان گيلان تا قبل از دهه فجر سال جاري از آب شرب سالم و بهداشتي بهره‌مند شده‌اند.

وي با اشاره به تراكم بالاي جمعيت در استان گيلان و وجود دو هزار و ‪۷۰۰‬ روستا گفت: دو هزار و ‪ ۴۰‬روستاي بالاي ‪ ۲۰‬خانوار در استان وجود دارد كه از ابتداي پيروزي انقلاب با ‪ ۱۱۰‬ميليارد تومان سرمايه‌گذاري يك هزار و ‪۵۹۰‬ روستاي بالاي ‪ ۲۰‬خانوار استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتي بهره‌مند شدند.

وي از اجراي مجتمع بزرگ آبرساني و پروژه‌هاي كوچك تك روستايي و همچنين اجراي بزرگترين پروژه آبرساني روستايي كشور و خاورميانه در استان گيلان به عنوان پروژه‌هاي بزرگ و تاثير گذار استان در بخش آب روستايي نام برد.

وي ادامه داد: اين طرح بزرگ در سطح روستاهاي جلگه‌اي ‪ ۱۴‬شهرستان گيلان در قالب ‪ ۱۲‬ناحيه و مشتمل بر يك هزار و ‪ ۲۶‬روستا انجام مي‌شود.

وي اظهارداشت : تاكنون بيش از ‪ ۵۰۰‬روستاي استان براساس اجراي اين طرح از نعمت آب سالم برخوردار شدند و بقيه روستاها نيز در دست اقدام ‪ ۴۵‬درصد پيشرفت فيزيكي دارند.

وي با اشاره به وجود تعداد زيادي خانوار در مناطق جلگه استان و حاشيه درياي خزر، گفت: باتوجه به اينكه منبع اصلي تامين آب مردم ساكن در اين مناطق آب‌هاي زيرزميني است و مسائل و مشكلاتي كه اين آبها دارند لذا توجه بيشتر مسوولان كشوري و استاني را مي‌طلبد تا در فرصت باقي مانده از برنامه چهارم توسعه در زمينه آبرساني به روستاهاي بالاي ‪ ۲۰‬خانوار گيلان اقدامات جدي تري انجام شود.

وي ابراز اميدواري كرد، با تخصيص ‪ ۱۲۰‬ميليارد تومان اعتبار تا پايان سال ‪ ۱۳۸۸‬بقيه روستاهاي بالاي ‪ ۲۰‬خانواراستان نيز از نعمت آب بهره‌مند شوند.

وي گفت : در دهه فجر سال جاري نيز ‪ ۷۷‬روستاي استان گيلان با ‪ ۱۱‬هزار ‪۲۰۰‬ خانوار از نعمت آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار مي‌شوند.ك/‪۴‬ ‪۱۵۵۲/۶۰۵/۵۰۶‬

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن