تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806745595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«آقاي خاص» از اينتر مي‌گويد مورينيو و روياي دوردست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: «آقاي خاص» از اينتر مي‌گويد مورينيو و روياي دوردست
جام جم آنلاين: همه مي‌خواهند بدانند خوزه مورينيو در اولين فصل كارش در ايتاليا، چه فرجامي خواهد داشت. با اين كه بازي اسفندماه با منچستريونايتد انگليس در مرحله يك‌هشتم نهايي جام قهرماني باشگاه‌هاي اروپا هولناك است و يوونتوس و آث.‌ميلان هنوز اميدهاي خود را براي رسيدن به نراتزوري در صدر جدول ليگ فوتبال ايتاليا از دست نداده‌اند، اما مربي پرتغالي و 45 ساله اينتر از آنچه در 6 ماه و نيم نخست حضورش در سن‌سيرو انجام داده، راضي است.


وقتي «سريA» پاي به تعطيلات 2 هفته‌اي كريسمس و ژانويه مي‌گذاشت، شاگردان «آقاي خاص» از 17 بازي خود، 13 تا را برده بودند و فقط يك شكست داشتند و بهترين خطوط حمله و دفاع را نيز به نام خود ثبت كرده بودند.

مورينيو چند روز پس از بازگشايي كالچو و در حالي كه بايد اينتر را مهياي تعقيب‌ها و هجوم‌هاي شديدتري از جانب يووه، ميلان، لاتزيو و فيورنتينا كند، مي‌گويد: «خوشبختانه بازيكناني عالي در خدمت دارم و در نتيجه مي‌توانم به فتح جام‌ها اميدوار باشم و به هر عنواني چشم بدوزم. در مجموع بازي‌هاي خوبي ارائه كرده‌ايم. هدف من اين است كه اينتر كنوني را به يكي از بهترين‌هاي جهان تبديل كنم و خوشبختانه ابزار اين مهم نيز فراهم است.»

مربي موفق پيشين چلسي و پورتو معترف است كه عواملي مانند بي‌نظمي‌هاي آدريانو، مهاجم برزيلي متنبه نشدني اينتر و قدرت گرفتن مجدد روسونري و نزديك شدن يوونتوس به اندازه‌هاي سابقش، مشكلاتي براي او به وجود آورده و رسيدن به اهدافش را سخت كرده است.

«گمان مي‌كنم امسال سطح ليگ ايتاليا در قياس با فصول اخير، بالاتر رفته باشد و بيش از آن كه بخواهم كار خودم و تيمم را تحسين كنم، معتقدم تعداد تيم‌هاي تهاجمي در كالچو بيشتر از پيش شده و تيم‌ها در سطحي بالاتر از گذشته، بازي مي‌كنند. تهاجمي‌تر شدن آنها هم باعث نشده كه نظم و نظام‌شان را از دست بدهند و بي‌حساب و باشتاب زير توپ بزنند و برعكس شما مي‌توانيد پيشرفت تاكتيكي را در بيشتر تيم‌هاي اين كشور ببينيد و تيم‌هاي تحت اداره اسپالتي و جام پائولو نمونه‌هاي خوبي در اين ارتباط هستند. آنها هم زيبا و تماشاگرپسند بازي مي‌كنند و هم قرباني و اسير فوتبال زيبا نمي‌شوند. به همين دليل است كه كار امسال اينتر براي تكرار قهرماني‌اش در سري A سخت‌تر از گذشته است.»

دور از حقيقت

مورينيو شايد حاضر به اعتراف اين نكته نباشد، اما حقيقت آن است كه كار او در مرحله بعدي جام قهرمانان اروپا بسيار دشوارتر خواهد بود، زيرا اينتر بايد با منچستريونايتد، قهرمان دوره گذشته در اسفندماه به طور رفت و برگشت بازي كند و چون مسابقه دوم در اولدترافورد خواهد بود، عبور از سد شياطين سرخ چيزي شبيه به يك روياي دور دست و دست نيافتني و معضل غريبي نشان مي‌دهد. مورينيو در مصاحبه‌هايش درباره اين موضوع با خوشبيني زيادي گفته است: «من هميشه دلم مي‌خواسته در اين جام با بهترين‌ها مواجه شوم و بازي بعدي‌مان، اين موقعيت را به من بخشيده و با اشتياق زيادي در انتظار آن هستم. حريف ما، فوق‌العاده قوي و صاحب عنوان قهرماني جهان و يك مربي بزرگ (الكس فرگوسن)‌ است و همه اينها از ارزش‌هايش مي‌گويد.»

با اين حال، مورينيو چوب دو نتيجه بسيار بدي را مي‌‌خورد كه اينتر در 2 ديدار آخرش در مرحله گروهي جام كسب كرد و ابتدا در خانه‌اش يك بر صفر به پاناتينايكوس يونان باخت، سپس در زمين وردربرمن آلمان، تسليم اين حريف «از قبل حذف شده» شد. بويژه نتيجه نخست سبب شد سر گروهي را از دست بدهد و در غير اين صورت، اينك به عنوان تيم نخست گروه دوم جام با ويارئال در شروع مرحله حذفي مصاف مي‌داد و نه با منچستري‌ها.

همان رقابت

مورينيو فعلا وقت دارد به «سريA» و تحكيم وضعيت اينتر در آن جبهه و رساندن نراتزوري به چهارمين اسكودتوي پياپي‌اش بينديشد و در اين خصوص، برنامه‌ريزي كند. او با اين نظريه كه هنوز هم ليگ برتر انگليس بسيار پر شورتر و جذاب‌تر از كالچوست، چندان همسويي نشان نمي‌دهد و مي‌گويد: «مي‌گويند ليگ انگليس همچنان قابل بازاريابي و در اين خصوص مثبت‌تر و جذاب‌تر و پولسا‌زتر است، اما فكر نمي‌كنم تفاوت‌ها زياد باشد و همان رقابت و هيجان را در «سريA» نيز مي‌يابيد. اينجا هم تداركات بسياري را براي ارتقاي مسابقاتشان و فروختن و جواب دادن آن مي‌كنند و عوامل ايجاد جذابيت كم نيست.»

اما آقاي خاص از حالا آماده سفر به اسپانيا و كار در آنجا در سال‌هاي آتي شده و برنامه‌كاري‌اش اين است كه پس از چند فصل كار در لاليگا، روزي به ليگ برتر انگليس هم برگردد و فتوحات بزرگش با چلسي را تكرار كند. مورينيو در زمان حضورش

منكر جذابيت‌هاي ليگ انگليس نيستم اما اكنون با توجه به تعداد تيم‌هاي تهاجمي در ايتاليا، قهرماني در «سري A» دشوارتر از هر زماني است

در انگليس بشدت مورد علاقه و توجه مطبوعات اين كشور بود كه در سيما و حركات و حرف‌هاي فوق‌العاده او تضاد آشكار و شيريني را با فضاي سنتي انگليس مي‌ديدند و در نتيجه هر چه بيشتر آن را انعكاس مي‌دادند.

با اوقاتم چه كنم؟

در ايتاليا همان وضع داير نبوده و رسانه‌هاي اين كشور فهم و انعكاس حركات او را دشوارتر يافته‌اند. با اين حال مورينيو انرژي بيكران و هوش فوق‌العاده‌اش را صرف كسب مجدد اسكودتو براي اينتر كرده و گله‌اي ندارد، اما مي‌گويد بعد از پايان دوران حضورش در جمع آبي و سياه‌‌هاي شهر ميلان به اسپانيا خواهد رفت. «دوست دارم بعد از انگليس و ايتاليا، اسپانيا را هم تجربه كنم تا هر 3 ليگ بزرگ جهان را در كارنامه‌ام داشته باشم. پس از آن روزي براي هدايت يك تيم باشگاهي به انگليس باز خواهم گشت، زيرا همواره ليگ اين كشور را تحسين كرده‌ام و سال‌هاي حضورم در چلسي هميشه برايم عزيز است، اما حاضر نشدم تيم ملي انگليس را تحويل بگيرم، به اين دليل كه تيم‌هاي ملي كم‌فعاليت‌اند و سالي حداكثر 10 تا 12 بازي دارند و آن وقت من با بقيه اوقاتم چه كنم؟ من دوست دارم هر روز با تيم سر و كله بزنم و كار كنم، نه اين كه مجبور باشم به عنوان يك مربي ملي فقط به استاديوم‌هاي مختلف سر بزنم و بازي‌هاي باشگاهي را ببينم و در نهايت هر دو ماه يك بار، دو بازي داشته باشيم. البته جذابيت و اعتبار پست سرمربيگري تيم ملي انگليس به حدي بود كه در پاييز 2007 و پس از پيشنهاد شدن آن به من كم مانده بود كه بروم، اما در آخرين روزها ديدم كه مطابق با خواسته من نيست و مرا راضي نمي‌كند.»

يك ستاره

انگليسي‌ها بعد از آن بود كه با فابيو كاپه‌لوي مشهور و ايتاليايي تماس گرفتند و تيمشان را به وي سپردند و ناراضي هم نيستند، زيرا او خوب نتيجه گرفته، اما مورينيو هم در اينتر سبك فوتبال مبتني بر سازماندهي و نظم و استحكام خود را به شكل لازم به اجرا نهاده است. يك سلاح ويژه او زلاتان ابراهيموويچ بوده كه گل‌هاي جالب و حساسي زده و در حالي كه ديگر مهاجمان نراتزوري فصل متوسطي را سپري كرده‌اند، وي بارها به نجات اين تيم آمده و مورينيو چنان به وي معتقد است كه او را بالاتر از هموطنش كريستيانو رونالدو، برنده توپ طلاي امسال مي‌انگارد. چنان ادعايي در آينده نزديك در رويارويي اينتر با منچستر در مرحله يك هشتم نهايي جام قهرمانان باشگاه‌هاي اروپا به بوته آزمون و نقد گذاشته خواهد شد و دوئل مستقيم آنان تا حدي نشان خواهد داد كه كدام يك بهترند. «آقاي خاص» منكر توانايي‌هاي رونالدو نيست، اما اضافه بر زلاتان، مسي آرژانتيني و كاكاي برزيلي را هم بالاتر از او مي‌داند و معتقد است ستاره بارسلونا در دو سه سال آينده بر جهان فوتبال حكومت خواهد كرد. او مي‌گويد: «ابراهيموويچ قدرتي، شجاع، پراحساس و حمله‌ور است و به فوتبال عشق مي‌ورزد و هر گونه فشار و تاكتيكي را كه متوجه وي كردم به آن جواب داد و از آن قبيل نفرات است كه مي‌تواند همه چيز را در زمين تعيين كند و پايه اصلي يك تيم باشد و توپ طلا بايد به زودي زود به او برسد. من فقط يك نفر را بيشتر از او تحسين كرد‌ه‌ام كه ديديه دروگبا است و نه فقط در چلسي از مهره‌هاي اصلي من، بلكه مجري طرح‌هاي من در زمين و هميشه بخشي از زندگي من بوده است. تنها تاسف من اين است كه ابراهيموويچ آنقدر خوب است كه نمي‌توانم و نبايد دروگبا را سريعا به اينتر بياورم.»

مترجم: وصال روحاني
منبع: 4 Channel / ژانويه 2009
 شنبه 5 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن