تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803900076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نطق‌هاي قبل از دستور نمايندگان ملكان،اروميه،قزوين و شيراز در جلسه علني روز دوشنبه مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نطق‌هاي قبل از دستور نمايندگان ملكان،اروميه،قزوين و شيراز در جلسه علني روز دوشنبه مجلس
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

سلمان خدادادي گفت: درحالي كه در نوار غزه دولت منتخب فلسطين با شجاعت هرچه تمام‌تر در مقاومت هستند و مي‌كوشند تا با تمام سختي‌ها كه با اشغال و محاصره‌ي اقتصادي، دارويي و غذايي دارد از عزت و شرف جهان اسلام دفاع كنند، متاسفانه سران برخي كشورهاي اسلامي و عربي به هيچ وجه به وظايف خود در قابل غزه و حكومت آن عمل نمي‌كنند و تلاش دارند زمينه‌هاي همكاري و سازش با رژيم صهيونيستي را در منطقه فراهم سازند و طرح صلح خاورميانه مورد خواست آمريكا را جامه عمل بپوشانند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نماينده مردم ملكان در مجلس روز - دوشنبه - در نطق پيش از دستور خود با تبريك عيد قربان و عيد سعيد غدير، سخنانش را با فرمايشات امام حسين(ع) در روز عرفه آغاز كرد و تاكيد كرد: وظيفه ديني، انساني و اسلامي ما حكم مي‌كند در چنين شرايطي در كنار ملت مظلوم فلسطين و كودكان و زنان اسير و در بند محاصره‌اي كه هر روز مورد حملات موشكي و هوايي اسرائيل قرارمي‌گيرند، بايستيم و از حقوق حقه آنان دفاع نماييم.

نماينده ملكان با اشاره به بحران اخير مالي غرب و بويژه نظام سرمايه‌داري جهان گفت: اين شرايط به ما يادآوري مي‌كند، رويكرد صحيح و درست به اقتصاد ملي داشته باشيم.

وي افزود: بايد از اين مشكل پيش‌آمده براي جهان غرب كه بدون شك اثرات آن را در مسائل اقتصادي ايران نيز خواهيم داشت تدبير مناسب به عمل آورد و يكي از اين راه‌ها مي‌تواند فراخوان سرمايه‌داران و سرمايه‌گذاران ايراني خارج از كشور باشد.

نماينده ملكان افزود: نبايد در چنين شرايط بحراني براي اجراي طرح تحول اقتصادي تعجيل نمود؛ بايد به كار كارشناسي و نظر كارشناسان امر احترام گذاشت، و در سايه تعامل كه متاسفانه امروزه آن را بين قواي سه گانه كمتر مي‌بينيم، برنامه‌ريزي به عمل آيد.

خدادادي تصريح كرد: بايد اين واقعيت را پذيرفت كه در سال آينده با وضعيت فعلي قيمت نفت، اگر برنامه‌ي خوبي نداشته باشيم با مشكل مواجه خواهيم شد، توجه برنامه‌ريزان اقتصادي را به اين نكته معطوف مي‌دارم كه كشوري با نفت چند دلاري پيش‌بيني شده در بودجه سال 1387 اداره شد و امروز قيمت نفت چند دلار است؟ تفاوت موجود قابل توجه است و اميدواريم مسوولان اجرايي كه مسووليت مستقيم در اين خصوص را دارند، چاره‌اي بينديشند، چراكه يكي از اين راه حل‌ها، وحدت و تعامل بين تمام دستگاه‌هاي مختلف نظام است.

نماينده ملكان اظهار داشت: واقعاً امروز مردم حوصله‌ درگيري‌هاي سياسي و اختلافات را ندارند؛ امروز مردم از بيكاري كه باعث بي‌انگيزه بودن جوانان در همه‌ ابعاد جامعه شده است، ناراحتند؛ علل بسياري از ناهنجاري‌هاي موجود در جامعه پايين بودن سطح درآمد مردم است كه بايد چاره‌اي انديشيد؛ حقيقتاً مردم از مشكلات مسكن، تورم و گراني رنج مي‌برند و به اين مشكلات كي و چه كسي بايد پاسخگو باشد.

خدادادي گفت: اميدواريم در انتخابات آينده رياست جمهوري، كانديداهاي محترم برنامه‌ي روشن‌تري، براي حل معضلات اجتماعي و مشكلات مردم خصوصاً بيكاري، تورم، گراني و مسكن، بهداشت، رفاه اجتماعي، آموزش عالي ارائه نمايند و مردم عزيز ايران با هوشياري كاملي كه همواره از آن برخوردار بودند، برنامه‌ي ارائه شده كانديداها را بررسي و با حضور گرم خود، فردي را انتخاب نمايند كه به اين مشكلات پاسخگو باشد، و بتواند وظايف خود را همان‌گونه كه در قانون اساسي آمده است به نحو شايسته عمل كند.

وي با اشاره به سرماي سال گذشته و خشكسالي در ملكان گفت: مردم عزيز ملكان حقيقتاً در مضيقه هستند و به اين جهت به توجه و مساعدت خاص مسوولان اجرايي و بويژه رئيس جمهور و وزير جهادكشاورزي نيازمندند.

وي با اشاره به وضعيت بهداشت و درمان استان آذربايجان شرقي، حل مشكلات آنها را خواستار شد.

نادر قاضي‌پور در نطق پيش از دستور خود با تبريك عيد سعيد قربان و عيد سعيد غدير و آرزوي آزادي غزه و مردم فلسطين گفت: در دوران دفاع مقدس، رژيم پليد صدام نتوانست به يك سانتيمتر خاك آذربايجان غربي تصاحب و تجاوز نمايد، بلكه رزمندگان پرتوان مقدس به رهبري فرماندهان دلاور ارتش، بسيج، سپاه، ژاندارمري سابق تا عمق 20 تا 30 كيلومتري دشمن نفوذ و مستقر شدند و ما مديون زحمات نيروهاي آن دوران و به خصوص لشگر 64 پياده اروميه و نيروهاي بسيجي و سپاهي قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) هستيم و يادشان گرامي باد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نماينده اروميه خطاب به مسوولان گفت: در رژيم گذشته به غلط گفتند استان آذربايجان غربي و شهر اروميه قطب كشاورزي است و از صنعت محروم شديم، ولي مردم با غيرت اروميه‌، بدون سرمايه‌گذاري بخش دولتي در صنايع تبديلي، الحمدالله سال گذشته و امسال مقام اول كشور را كسب نمودند.

نماينده اروميه با اشاره به وجود امنيت بالا در اروميه گفت: زمان سرمايه‌گذاري در صنعت فراهم شده است و زيربناي آن به تدريج مهيا مي‌گردد، متاسفانه شيوه‌ي سرمايه‌گذاري دولت عوض شده و بازهم ما محروم شده‌ايم و در صنعت در اروميه سرمايه‌گذاري ‌نشد.

نماينده اروميه خطاب به محرابيان وزير صنايع و معادن گفت: پس ما چه كنيم! چرا حقوق‌ ما پايمال مي‌شود؟ آيا اين انصاف است با اين همه زحمات كه مردم شريف اروميه، براي حفظ اسلام، انقلاب و مملكت كشيدند، ناديده گرفته شود.

عضو كميسيون صنايع و معادن در مجلس خطاب به رييس جمهور گفت: آنچه در سفر اول هيات دولت در اروميه تصويب شد، وزارت رفاه در بخش سرمايه‌گذاري هيچ اقدامي انجام نداد.

نماينده اروميه خطاب به بهبهاني وزير راه و ترابري گفت: چه زماني راه‌آهن رينگ دور درياچه‌ي اروميه را برنامه‌ريزي خواهد كرد و راه اروميه به سلماس چه زمان برنامه‌ريزي خواهد شد و آيا عمر ما كفاف مي‌كند كه قطار را در اروميه ببينيم و سوار شويم؛ تمامي مراكز استان‌ها كمربندي غربي - شرقي و يا شمالي - جنوبي دارند، اما اروميه اصلاً كمربندي ندارد.

قاضي‌پور خطاب به فتاح وزير نيرو اظهار داشت: چه زمان قرار است سد باراندوز كلنگ زني شود و چرا ساخت سدنازلو دو سال تعطيل است؟

قاضي‌پور خطاب به وزراي بازرگاني و جهادكشاورزي گفت: در سال 85، توليد چغندر قند كشور 6.6 ميليون تن بود و در سال 86 به 4.3 ميليون تن كاهش يافت و متاسفانه امسال اين رقم به 1.7 ميليون تن مي‌رسد و امسال 5 كارخانه قند اروميه به علت عدم برنامه‌ريزي صحيح اين دو وزير با ظرفيت بسيار پايين كار كردند؛ كارگران ما سالانه از اول پاييز به مدت 100 تا 110 روز در كارخانه‌هاي قند اروميه، خوي، پيرانشهر، نقده و مياندوآب كار مي‌كردند و شكم بچه‌هاي خود را در زمستان سير مي‌كردند. اما متاسفانه امسال فقط 10 روز كار كردند، خانواده‌هاي آن‌ها در اين زمستان چه خواهند خورد و چگونه اوضاع را سپري خواهند كرد؟

نماينده اروميه خطاب به نوذري وزير نفت گفت: اعلام كرديد كه امسال گاز استان آذربايجان غربي و اروميه قطع نخواهد شد؛ اگر گاز اصفهان قطع شود بگذاريد گاز اروميه هم قطع شود.

حجت‌الاسلام قدرت‌الله عليخاني نيز روز - دوشنبه - در نطق پيش از دستور خود با تبريك اعياد قربان و غدير اظهار كرد: روز راي اعتماد به وزير جهادكشاورزي، وي وعده داد، در توليد برنج، جو، ذرت، دانه‌هاي روغني و شكر ظرف مدت يك تا سه سال به خود كفايي مي‌رسيم، در صورتي كه در سال گذشته 3 ميليون تن ذرت، 5/1 ميليون تن برنج و معادل 5/1 ميليارد دلار روغن و دانه‌هاي روغني وارد كشور شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نماينده قزوين و آبيك افزود: ميزان واردات در بخش كشاورزي براي سال جديد، معادل 12 ميليارد دلار برآورد مي‌گردد و ضمنا تا هفته گذشته 6 ميليون تن گندم وارد كشور شده است.

نماينده قزوين، آبيك و البرز در خصوص بخش اشتغال گفت: بين دو الي سه ماه بعد از تشكيل كابينه دولت نهم، قراردادي بين اسكندري وزير جهادكشاورزي و جهرمي وزير كار و امور اجتماعي براي ايجاد اشتغال يك ميليون و 600 هزار نفر در طول برنامه چهارم براي چهار سال و در واقع براي هر سال400 هزار شغل امضا شد، و آن روز يكي از روزنامه‌هاي صبح با تيتر درشت خبر خوش را به نقل از اين قول دو مسوول به مردم داد.

عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس گفت: مطابق گزارش سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، در كتاب گزارش اقتصادي در دو سال 85 و 86، به جاي 800 هزار شغل، براي 146 هزار نفر ايجاد شغل شده است.

عليخاني در ادامه گفت: امروز صبح با حضور آقاي ابوترابي به عنوان رييس جلسه، من به عنوان مزاح به همكارم گفتم: لا الله الا الله؛ باز حاج آقا ابوترابي آمد، كاش دكتر لاريجاني مي‌آمد؛ ايشان علي‌القاعده مي‌خواهد استيضاح وزير جهادكشاورزي را نخواند اما از ايشان تقاضا مي‌كنم كه انشاءالله بخواند.

عليخاني خطاب به نمايندگان گفت: شما عزيزان حتما در دو روزنامه‌ صبح كه هر دو مشي خاصي دارند، عنايت كرديد كه مطلبي را راجع به بنده نوشته بودند؛ ابوترابي و استاندار و آقاي طاهرخاني در خدمت حضرت آيت‌الله باريك‌بين بوديم، در پايان جلسه پرسيدم حاج آقا در نمازجمعه خبري بود و ايشان گفتند من امروز نمازجمعه را خواندم و خبري نبود، و آقاي ابوترابي و استاندار نيز گفتند خبري نبود.

نماينده قزوين، آبيك و البرز افزود: در روز جمعه چند نفر كه خود را به ظاهر حاميان دولت معرفي مي‌كردند به دنبال اتمام نماز، در خيابان رو به روي يك مغازه و با هماهنگي قبلي با يكي از خبرگزاري‌ها شعار دادند كه: «آقا حمايت مي‌كند، شيخ جسارت مي‌كند: عليخاني غلط مي‌كند در مقابل مقام معظم رهبري خلاف حرف بزند، اما بدانيد مجوز انتقاد را رهبري داده‌اند و وزير اطلاعات در مصاحبه‌ اخير خود در آذربايجان گفته بود: حمايت از دولت و رييس جمهور به اين معنا نيست كه انسان انتقاد نكند.

عليخاني با اشاره به مصاحبه‌اي كه در استان راجع به وعده‌هاي سفر رييس جمهور انجام داده بود، گفت: مقصر عمل نشدن اين وعده‌ها رييس جمهور نيست، و بعضي از مديران فعلي و مديران سابق استان باعث آن بودند كه وعده‌هاي گاز و 200 واحد مسكوني در شهرك نمايشگاه تحقق نيافت؛ از اين رو من منتقد بوده، هستم و خواهم بود و در هر دولتي اين روال را دارم؛ چرا كه ما در خدمت ملت هستيم و بدانيد همه شما كه به مجلس آمديد پايگاه عظيمي به فضل الهي داشتيد و من هم يكي از افرادي هستم كه با وجود برخي مخالفت‌ها و تبليغ عليه من، با راي بالاي ملت قزوين به مجلس آمدم.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي ديگر ناطق روز دوشنبه مجلس گفت: شهيد دستغيب ضمن دعوت از مسوولان و روحانيت به رعايت تقوا، تفرقه‌گرايي را حرام دانسته و ريشه همه اختلافات را در حب دنيا مي‌دانستند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيد احمدرضا دستغيب با گرامي داشتن سالروز شهادت آ‌يت‌الله دستغيب، گفت: 20 آذر مصادف است با سالروز شهادت عالمي عامل و عارفي كامل كه در تعريف جامع حضرت امام(ره) از ايشان به عنوان معلم اخلاق، محزب نفوس و مرشد مردم ياد شده است.

وي افزود: در اين شرايط، بر خورد لازم مي‌دانم از آنجايي كه جايگاه امروز همه ما نمايندگان مكان مقدسي است كه بزرگاني چون شهيد محراب آيت‌الله دستغيب و همرزمان شهيدش در مسند قانون‌گذاري قرار داشته‌اند، نكاتي را تقديم كنم.

اين عضو كميسيون فرهنگي اظهار كرد: ‌شهيد دستغيب با همه مراتب و مقامات علمي و معنوي همواره از حضور در مجامعي كه كمترين شبهه مطرح شدن ايشان را داشت اجتناب مي‌كرد و از شهرت و معروفيت به شدت برحذر بود. تنها براي رضاي خدا كلام حق را بر زبان جاري مي‌كرد و همه طالبان حق و سالكان راه خدا از بيان شيرين و دلچسب ايشان و از قلم روان و پرفيضش بهره‌مند بودند.

دستغيب خاطرنشان كرد: مشي سياسي ايشان اعتدال بود و از همان آغاز حركت، از هر نوع افراط و تفريط اجتناب مي‌ورزيد. از نظر خاص و عام سرسخت‌ترين مدافع ولايت فقيه بود و جمله معروف من عطاء الخميني فقد عطا‌الله را هنوز بسياري به ياد دارند. در مجلس خبرگان قانون اساسي به دفاع از ولايت فقيه برخواست و فرمود عجيب اين است كه اصل و نشر انقلاب از ولايت فقيه شده است و پيروزي انقلاب نيز به بركت ولي فقيه حاصل شده حال آن كه برخي در تصويب آن، ترديد پيدا مي‌كنند. اگر بگويند احكام سياسي اسلام را قبول داريم ولي بگويند ولايت فقيه را قبول نداريم از اينها مي‌پرسيم اين احكام سياسي قرآن را چه كسي بايد اجرا كند؟ چه كسي بايد در راس سياست مسلمانان باشد؟

نماينده مردم شيراز اظهار كرد:‌ شهيد دستغيب در پاسخ به شبهاتي كه مطرح مي‌كرد امام خميني (ره) يك استثناست و نه در گذشته و نه در آينده مثل امام(ره) كجا پيدا مي‌شود با واهي خواندن تمام اين شبهات با اشاره به وعده الهي مي‌فرمود «هرگاه اكثر مردم حاضر شدند به اطاعت از ولي امر و فقيه عادل، والله خداي تعالي مثل خميني و بهتر از او براي آنان پيدا خواهد كرد».

عضو كميسيون فرهنگي يادآور شد: و بالاخره شهيد دستغيب ضمن دعوت از مسوولان و روحانيت به رعايت تقوا، تفرقه‌گرايي را حرام دانسته و ريشه همه اختلافات را در حب دنيا مي‌دانستند. ايشان مي‌فرمود من براي اتمام حجت فرياد مي‌زنم و اميدوارم صدايم به همه ملت ايران برسد. التماس و استدعا مي‌كنم، اي گروه‌هاي متعدد به خودتان بيايد. هم به اين ملت و هم به اين شهدا و جانبازان احترام بگذاريد و اختلافات را كنار گذاريد.

دستغيب افزود: اين مشي اخلاقي و ملاحظه تقواي سياسي موجب شد تا ذات اقدس الهي او را به تاسي از جد بزرگوارش حضرت ابا عبدالله حسين (ع) قطعه قطعه و خونين بال و جمعي از ياران وفادارش به فيض شهادت نايل كند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن