تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816787042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري خارجي دربهمن ماه مديركل سرمايه‌گذاري خارجي خبرداد: تحقق بيش از2 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري ازابتداي برنامه‌ چهارم تاپايان آبان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري خارجي دربهمن ماه مديركل سرمايه‌گذاري خارجي خبرداد: تحقق بيش از2 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري ازابتداي برنامه‌ چهارم تاپايان آبان


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

از ابتداي اجراي برنامه‌ چهارم تا پايان آبان ماه سال 1387 دو ميليارد و297 ميليون دلار سرمايه‌گذاري تحقق يافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود علي آبادي ـ مديركل سازمان سرمايه‌گذاري خارجي و كمك‌هاي اقتصادي و فني ايران ـ امروز در نشستي مطبوعاتي به برگزاري همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري خارجي در ايران در بهمن ماه 87 اشاره كرد و گفت: براساس توافق به عمل آمده با بانك توسعه اسلامي همايش تخصصي سه روزه با عنوان همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري خارجي در ايران با هدف معرفي فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي در كشور در بهمن ماه سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: در چارچوب اين همايش مقرر است كه در حوزه‌ موضوعي بخش‌هاي 9 گانه‌ محصولات پتروشيمي، خودرو و قطعات خودرو، ساختمان سازي وگردش گري، محصولات بالادستي و پايين دستي فولاد، محصولات واسطه‌اي صنعتي نيرو و ارتباطات، صنايع غذايي، كشاورزي و آبزي‌پروري و دارو، مورد تبادل نظر و هم انديشي قرار گيرد.

علي‌آبادي تصريح كرد: ترتيبات برنامه‌ريزي شده براي تدارك محتوايي همايش فوق به گونه‌اي است كه تا زمان برگزاري همايش بخش مهمي از اطلاعات مرتبط بين مشاركت‌كنندگان بالقوه ( شركت‌هاي سرمايه‌گذار و سرمايه‌پذير) تبادل مي‌شود و در زمان برگزاري همايش جلسات رودر روي مديران ارشد شركت‌هاي مشاركت كننده، فرصتي براي ارزيابي امكان مشاركت و سرمايه‌گذاري مشترك خواهد بود.

به گفته وي به جهت ضرورت شكل دهي فضاي حرفه‌اي مبتني بر كسب و كار در مراحل تدارك محتوايي و برگزاري همايش و بخش‌هاي تخصصي آن شركت‌هاي ايراني مطرح و پيش‌رو در هر يك از بخش‌ها شناسايي شدند و هماهنگي لازم با آنها جهت بر عهده گرفتن مسئوليت هدايت هر يك از بخش‌هاي تخصصي همايش به عمل آمده است تا اين شركت‌هاي هدايت گر با هماهنگي و تعامل با ساير شركت‌هاي ايراني فعال در هر بخش نسبت به شناسايي و اطلاع رساني و دعوت از شركت‌هاي معتبر و مطرح خارجي اقدام كنند تا از مسير روابط بازرگاني و منافع متقابل اين عرصه حركت به سمت شكل دهي روابط مدت‌دار و پايدار اقتصادي شركت‌ها در قالب سرمايه‌گذاري مشترك عملياتي شود.

وي با بيان اينكه سرمايه‌گذاري خارجي در سرسره‌ي تجارت عمل مي‌كند تصريح كرد: كشور ايران در زمينه جذب سرمايه‌گذاري بسيار جذاب است و محيط كسب و كار در كشور بايد كاملا روشن و روان شود تا اين سرمايه‌گذاري‌ها زودتر صورت گيرد.

وي با شكايت از بعضي از بخش‌ها در زمينه‌ آمار و روند سرمايه‌گذاري و ارائه عملكرد كاريشان گفت: بعضي از بخش‌ها از جمله بخش ارتباطات علي رغم داشتن پتانسيل‌هاي لازم از جمله همراه اول، مخابرات و ايرانسل تاكنون اقدامي نكرده و پا جلو نگذاشته است.

علي‌آبادي با بيان اينكه به بهانه‌ي همايش سعي ما بر اين است كه روابط تجاري به روابط مشاركتي تبديل شود تصريح كرد: قصد ما بر اين است كه سالن رايزن كه بالاترين نقطه تهران است به عنوان برگزاري همايش انتخاب كنيم چرا كه سرمايه‌گذاري خارجي در بالاترين نقطه تفكرات قرار بگيرد.

به گفته وي هدف ما بر اين است كه يك سري نهادهاي معتبر از جمله (ميگا) از عالي‌ترين سطح در اين همايش حضور داشته باشند و در نيمروز ديگر نمايندگان شركت‌هايي كه در ايران سرمايه‌گذاري كردند به بحث و بررسي مي‌پردازد و از نيمروز دوم روز اول تا انتهاي روز دوم بحث بيزينس در بيزينس مورد تبادل نظر قرار مي‌گيرد.

وي گفت: همچنين در روز سوم وضعيت و روند بهبودهاي ساختاري چارچوب‌هاي حقوقي جديد سرمايه‌گذاري در ايران مورد بحث و تبادل قرار مي‌گيرد و ما بايد دستاوردهايمان را براي به روز كردن اين چارچوب‌ها نهايي كنيم.

علي‌آبادي در بخش ديگري از سخنان خود به ارائه آمارها و عملكرد سرمايه‌گذاري اشاره كرد و توضيح داد: در پايان هشت ماهه سال 87 ، 55 پروژه تصويب شده كه مبلغ سرمايه مصوب اين سرمايه 652 ميليون و 256 هزار دلار است و اين رقم نسبت به كل سال 86 شامل 104 پروژه و 12 ميليارد دلار است.

وي ادامه داد: از سال 72 تا كنون از مجموع 483 پروژه‌ 34 ميليارد و61 ميليون دلار مصوب شده است و از مجموع حدود 34 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري مصوب تاكنون 6/5 ميليارد دلار محقق شده است.

به گفته وي از ميان 483 پروژه‌اي كه تصويب شده تاكنون سرمايه‌گذاران 108 پروژه‌اي را كه فعاليت بيشتر و مستمري راداشته‌اند دست چين كردند و مجموع سرمايه‌گذاري مصوب 108 پروژه حدود شش ميليارد دلار بوده كه تاكنون هشت ميليارد و 943 ميليون و 531 هزار دلار آن محقق شده است و به اين ترتيب ضريب جذب اين سرمايه‌گذاري در حدود 33 درصد است.

علي آبادي اضافه كرد: همچنين از مجموع 28 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري باقيمانده 7/3 ميليارد دلار نيز محقق شده كه 2/2 ميليارد دلار آن متعلق به سال‌هاي پيش از انقلاب است و همچنين ضريب جذب سرمايه‌گذاري‌هاي مصوب سال‌هاي 72 تا پايان آبان ماه 87 حدود شش درصد است.

مديركل سرمايه‌گذاري خارجي در باره آمار ورودي سرمايه‌گذاري خارجي در كشور گفت: در سال 87 ، 205 ميليون دلار ورودي سرمايه‌گذاري خارجي ثبت كرديم كه به ترتيب در سال 86 ، 639 ميليون دلار در سال 85 ، 520 ميليون دلار و در سال 84 ، 930 ميليون دلار در سال 83 ، 307 ميليون دلار و در سال 82، 398 ميليون دلار ثبت شده است.

وي خاطرنشان كرد: ما براي اينكه بازاريابي سرمايه‌گذراي خارجي را در كشور تقويت كنيم به بررسي طرح‌هاي كارآفرينان پرداختيم و يكسري از طرح‌هاي با ارزش و مفيد كارآفرينان را شناسايي و پروژه‌هاي آنها را دست‌چين كرديم و پروژه‌هاي فرصت سرمايه‌گذاري صنعتي ومعدني را با 30 استان فراهم كرده‌ايم.

وي گفت: بسياري از طرح‌هاي نيمه تمام را شناسايي و از بين هر استان300 تا 1500 پروژه دسته بندي و شناسايي شده‌اند و در هر استان 19 تا 50 پروژه و در مجموع 300 پروژه را شناسايي كرديم و از يك ميليون دلار تا سقف 50 ميليون دلار نيز تعيين سرمايه‌ كرديم.

علي‌آبادي تصريح كرد: متاسفانه بعد از بررسي‌ها و شناسايي‌هاي لازم و آسيب‌شناسي پروژه‌هاي كارآفرينان بعضي از كارآفرينان برآورد رقم تكميل پروژه‌شان خيلي واقع‌بينانه نبود و از نظر ما نيز اين ارقام خيلي قابل اتكا نبودند و در حال حاضر خيلي خوش‌بين نيستيم كه بتوانيم اين پروژه‌ها را به اتمام برسانيم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن