تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804738623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برتری بلامنازع «سخنرانی پادشاه» در شب تیره دیوید فینچر


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سینمانگار: سریره طاهرافشار: هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار، بامداد دوشنبه به وقت تهران در سالن کداک تیه.تر لس آنجلس آغاز شد. ستاره های هالیوود پس از عبور از فرش قرمز، یکی یکی وارد سالن اصلی شدند و در جایگاه هایشان قرار گرفتند. شروع مراسم با نمایش تیزری از "آن هاتاوی" و "جیمز فرانکو" بود که بصورت طنز ساخته شده و در این تیزر، این دو در رویای "الک بالدوین" بودند و در فیلمهایی چون «آغاز»، «شبکه اجتماعی»، «مشت زن»، «شهامت»، «سخنرانی پادشاه» و «قوی سیاه» به نوعی بازی کردند و بعد از اتمام آن، این دو مجری جوان با حضور بر روی ضمن خوش آمد گویی به حضار، اولین اهدا کننده جایزه بخش اول را معرفی کردند.

"تام هنکس" اولین هنرپیشه و اهدا کننده اسکار بود که پشت میکروفن قرار گرفت و اولین اسکار این شب را به بهترین کارگردان هنری برای فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» اهدا کرد. سپس وی اسکار دوم را به بهترین فیلمبرداری، به "والی فیستر" برای فیلم «آغاز» اهدا کرد. "والی فیستر" پس از دریافت اسکار، از تمامی افرادی که به وی کمک کرده اند تشکر کرد.

در بخش دوم مراسم، "کرک داگلاس" هنرپیشه و اسطوره کهنه کار هالیوود روی سن حاضر شد و بعد از کمی سربه سر گذاشتن "هیو جکمن"، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را اعلام کرد. این جایزه به "ملیسا لیو" برای ایفای نقش در فیلم «مشت زن» اهدا شد. وی به هنگام دریافت جایزه و در سخنرانیش گفت: "واقعا واقعا !! نمی دانم. خیلی ها در طول ماه ها به من تبریک می گفتند، اما امشب با اعلام این جایزه سرتاپا می لرزم. از تمام دخترانی که در این لیست قرار داشتند تشکر می کنم. واقعا نمی دانم چه بگویم، اما از آکادمی نهایت تشکر را دارم". وی به هنگام خارج شدن از سن عصای "کرک داگلاس" را گرفت که نشان دهد که آنقدر شوکه شده که نمی تواند راه برود.

"میلا کونوس" و "جاستین تیمبرلک" برای ارائه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه روی سن قرار گرفتند و این جایزه را به "شان تان" و "اندرورو همان" برای انیمیشن «شیء گمشده» اهدا کردند. همچنین اسکار بهترین انیمیشن بلند به "لی یونکریج" برای انیمیشن «داستان اسباب بازی3» اهدا شد.

اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی توسط "خاویر باردم" اهدا شد. این جایزه به "آرون سورکین" برای فیلم «شبکه اجتماعی» داده شد. سورکین بعد از دریافت تندیس گفت: "من این فیلمنامه را نوشتم و فینچر فیلمش را ساخت و واقعا هم این کار را به زیبایی انجام داد. از بازیگران این فیلم تشکر می کنم و می دانم که این جایزه دیگر برای من تکرار نخواهد شد".

اما در بخش دوم معرفی "خاویر باردم"، اسکار بهترین فیلمنامه اصلی به "دیوید سایدلر" برای فیلم «سخنرانی پادشاه» اهدا شد. این اسکار اولین اسکار سایدلر 73 ساله بود.

"راسل برند" و "هلن میرن" برای معرفی اسکار بخش بهترین فیلم خارجی زبان وارد صحنه شدند. این جایزه به فیلم دانمارکی «در یک جهان بهتر» اهدا شد. "سوزان بیر" دانمارکی این اسکار را از "هلن میرن" دریافت کرد.

"ریس ویتر اسپون" برای معرفی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد روی صحنه آمد و سمبل اسکار را به "کریستن بل" اهدا کرد. این جایزه برای فیلم «مشت زن» به وی اهدا شد. بل پس از دریافت اسکار گفت: "با وجود این همه بازیگر چرا من برنده شدم؟! اما از تمام بچه ها تشکر می کنم و از تمام بازیگرانی که من را در این فیلم همراهی کردند نیز سپاسگذارم".

"آنا هاتاوی" در بخش چهارم، "هیو جکمن" مجری دو سال گذشته اسکار و "نیکول کیدمن" همبازی وی در فیلم «استرالیا» را به روی سن دعوت کرد. در این قسمت بخش هایی فیلمهای کلاسیک قدیمی به نمایش درآمد. فیلمهای زمان "چارلی چاپلین" که تنها با موسیقی بود تا به امروز. این دو در پایان جایزه بهترین موسیقی فیلم را به "ترنت ریزنور" و "آتیکوس روس" برای فیلم «شبکه اجتماعی» اهدا کردند.

"اسکارلت جوهانسن" و "متیو مک کانهی" دیگر معرفی کنندگان بودند که توسط جیمز فرانکو بر روی صحنه حضور یافتند. جایزه اسکار بهترین صدا گذاری که توسط این دو اعلام شد، به "لورا هیریشبرگ"، "گری ریزو" و "اد نوویک" برای فیلم «آغاز» اهدا شد. همچنین در بخش تدوین فیلم، مجسمه طلایی اسکار در دستان "ریچارد کینگ" برای فیلم «آغاز» قرار گرفت.

"کیت بلانشت" برای معرفی جایزه بهترین گریم روی صحنه حضور یافت و این اسکار را به "ریک باکر" و "دیو السی" برای فیلم «مرد گرگ نما» تقدیم کرد. "دیو السی" از کمپانی یونیورسال قدردانیی کرد.

اسکار بهترین طراح لباس نیز به "کولین اتوود" برای فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» اهدا شد.

"کوین اسپیسی" بازیگر محبوب هالیوود برای معرفی اجرای موسیقی حاضر شد. در این بخش اجراء زنده موسیقی انیمیشنهای «داستان اسباب بازی3» و «ژولیده» به سمع و نظر حضار رسید.

"ایمی آدامز" و "جک جیلنهال" با ورودشان به روی سن، به معرفی بهترین مستند کوتاه پرداختند. اسکار این بخش به "کارن گودمن" و "گریگ سیمون" برای مستند «دیگر غریبه.ای نیست» رسید. اسکار فیلم کوتاه زنده نیز به "لوک ماتینی" برای «خدای عشق» اهدا شد.

با معرفی "آنا هاتاوی" و "جیمز فرانکو"، مجری توانمند تلویزیون آمریکا، "اوپرا وینفری" بر روی صحنه آمد و گف: "ما هر وقت ناراحت می شویم یا از چیزی غمگین هستیم به تماشای فیلم می نشینیم تا شاد شویم، اما همه فیلمها ما را شاد نمی کنند. مخصوصا فیلمهای این لیست". سپس جایزه بهترین فیلم مستند سال را به "چارلیز فرگوسن" و "آدری مارس" برای مستند «شغل داخلی» اهدا کرد.

"بیلی کریستال" توسط "آنا هاتاوی" به روی سن دعوت شد و تمامی حضار به احترامش ایستادند و تشویقش کردند. وی بعد از ایراد خاطره ایی از "جان هوپ"، از وی قدردانی کرد.

"رابرت داونی جونیور" و "جود لاو"، برای معرفی بهترین جلوه های تصویری پشت تریبون قرار گرفتند و بعد از کمی شوخی با یکدیگر، جایزه این بخش را به "پاول فرانکلین"، "کریس کوربولد" و "پیتر بیب" برای فیلم «آغاز» اهدا کردند. در ادامه جایزه بهترین ویرایش فیلم نیز به «آنگ.س وال و کریک باکستر» داده شد.

بهترین موسیقی متن اصلی توسط "جنیفر هادسون" بازیگر و خواننده معروف اعلام شد. وی این جایزه را به آهنگ «ما به هم تعلق داریم» برای انیمیشن «داستان اسباب بازی3» اهدا کرد و "رندی نیومن" برای دریافت این جایزه به روی سن آمد. بعد از دریافت این جایزه، "سلن دیون" خواننده خوش صدای کانادایی با اجرای آهنگ «لبخند» از درگذشتگان سال 2010 سینما یاد کرد. این بخش همراه با پخش تیزری از عکسهای این افرادی نظیر "تونی کورتیس"(بازیگر)، "گلوریا استوارت"(بازیگر نقش رز در «تایتانیک»)، "ژوزف استریک"(کارگردان)، "لسلی نیلسون" (بازیگر)، "کلود شابرول"(کارگردان)،" رابرت رادنیتز"(تهیه کننده)، "پیت پوستل تیویت"(بازیگر)، "پاتریشیا نیل"(بازیگر)، "باب بویل"( کارگردان هنری)، "آنی فرانسیس"(بازیگر)، "الن هیوم"(فیلمبردار)، "دنیس هوپر"(بازیگر)، "بیلک ادوارد"(کارگردان و نویسنده) و "کوین مک کارتنی"(بازیگر) بود که همگی در سال 2010 چشم از جهان فرو بستند.

در قسمت بعدی، "هالی بری" برای تقدیر از "لینا هورن" به روی سن آمد و گفت که ما هیچ گاه فراموشت نمی کنیم و همیشه برایمان زنده ایی.

پس از این قسمت، "هیلاری سوآنک" توسط معرفی "آن هاتاوی" پشت تریبون قرار گرفت و جایزه بهترین کارگردانی را همراه با "کاترین بیگلو" کارگردان برنده اسکار سال گذشته، به "تام هوپر" برای فیلم «سخنرانی پادشاه» تقدیم کرد. "تام هوپر" نیز پس از دریافت اسکار، از تمام اعضاء آکادمی و تمام رقبایش تشکر کرد و افتخاری دانست که در این بخش منتخب بوده است. هوپر از تمام بازیگران فیلمش و تهیه کنندگانش تشکر کرد و همچنین از مادرش که فیلمنامه این فیلم را برای وی از انگلستان آورده بود.

"جیمز فرانکو" در بخش دیگری از مراسم دیشب، از "آنت بنیت" بازیگری که چهار بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است، دعوت به عمل آورد که برای معرفی «یک عمر دستاورد هنری» به روی سن آید. در این لحظه از "کوین براندو"، "فرانسیس فورد کاپولا" و "این والک" تقدیر شد و تمام افراد سالن به احترام این سه شخصیت ایستادند و تشویق کردند.

در بخش دیگری از هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار، "جف بریجز" برنده اسکار سال گذشته بهترین بازیگر مرد، با معرفی "آن هاتاوی" و "جیمز فرانکو" وارد صحنه شد و به معرفی بهترین بازیگر نقش اصلی زن پرداخت. در این کتوگوری پنج هنرپیشه نامزد دریافت جایزه اسکار بودند که در نهایت این جایزه طبق تمام نظرسنجی ها به "ناتالی پورتمن" برای بازی در فیلم «قوی سیاه» اهدا شد. وی که انتظار اولین فرزندش را میکشد، با قرار گرفتن برروی سن، از همسرش به خاطر تمام پشتیبانیهایش تشکر کرد، از مادر و پدرش که وی را تا به اینجا رساندند و راه درست زندگی کردن را به وی نشان دادند. پورتمن از آکادمی تشکر ویژه کرد. از دوستانش، از همه کسانی که در 11 سالگی وی را برای بازیگری قبول کردند و از کارگردان این فیلم، "دارن آرنفسکی" تشکر و قدردانی کرد. "ناتالی پورتمن" در پایان افزود که بسیاری هستندکه کسی از آنها تشکر نمی کند، اما من از طراح لباسم و گریمورم تشکر ویژه دارم.

در بخش بعدی، "ساندرا بولاک" بازیگر معروف و محبوب هالیوودی و برنده جایزه سال گذشته اسکار، به معرفی بهترین بازیگر نقش اول مرد پرداخت. وی این جایزه را در دستان "کالین فیرث" برای بازی زیبایش در فیلم «سخنرانی پادشاه» قرار داد. "کالین فیرث" پس از دریافت اسکار گفت: "از آکادمی تشکر می کنم. از تمام هم تیمی هایم در این فیلم، از "جفری راش" که لحظات خوبی باهم داشتیم، از "تام هوپر" کارگردان فیلم تشکر می کنم. از تمام کسانی که در کشورم من را حمایت کردند. و از "تام فورد" که دوست بسیار خوب من است قدردانی می کنم."

در قسمت پایانی ارائه جوایز هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار، "استیون اسپیلبرگ" برای معرفی بهترین فیلم سال روی صحنه آمد. این جایزه به فیلم «سخنرانی پادشاه» اهدا شد و تمام عوامل فیلم از بازیگران و کارگردان و تهیه کننده فیلم روی سن آمدند. این فیلم در 12 رشته، نامزد دریافت اسکار شناخته شد، که تنها چهار اسکار بهترین کارگردانی ، بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم را دریافت کرد.

کرک داگلاس، فرانسیس فورد کاپولا، کریستین بل، تیم برتن، ناتالی پورتمن، استیون اسپیلبرگ، کریستوفر نولان، هیلاری سوانک، جوئل و ایتان کوئن، هلن میرن، مارک رافالو، نیکول کیدمن، کوین اسپیسی، اوپرا وینفری، مارک والبرگ، ملیسا لیو، دارن آرنوفسکی، گوینت پالترو، کالین فیرث، کیت بلانشت، بیلی کریستال، جنیفر هادسن، خاویر باردم، پنه لوپه کروز، جفری راش، هلن بونهم کارتر، جود لاو، هالی بری، جاستین تیمبر لیک، آنت بنینگ، رابرت داونی جونیور، اسکارلت جو هانسن، هیو جکمن و جف بریجز از جمله حاضران در سالن کداک تیه.تر بودند.



لیست کامل برندگان شب اسکار 83 به شرح زیر است:

بهترین بازیگر نقش اول مرد

"کالین فیرث" در «سخنرانی پادشاه» (کمپانی وینستین)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

"کریستین بل" در «مشت زن» (کمپانی پارامونت)

بهترین بازیگر نقش اول زن

"ناتالی پورتمن" در «قوی سیاه» (فوکس سرچلایت)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

"ملیسا لو" در «مشت زن» (پارامونت)

بهترین فیلم انیمیشن سال

«داستان اسباب بازی 3» ( والت دیزنی)، "لی یونکریچ"

بهترین طراحی هنری

«آلیس در سرزمین عجایب» (والت دیزنی) طراح تولید: "رابرت استرومبرگ"، دکوراتور: "کارن اوهارا"

بهترین فیلمبرداری

«آغاز» (وارنر برادرز)، "والی فیستر"

بهترین طراحی لباس

«آلیس در سرزمین عجایب» (والت دیزنی)، "کالین اتوود"

بهترین کارگردانی

«سخنرانی پادشاه» (کمپانی وینستین)، "تام هوپر"

بهترین مستند بلند

«شغل داخلی»، "چارلیز فرگوسن" و "آدری مارس"

بهترین مستند فیلم کوتاه

«هیچ بیگانگان بیشتری»، تولیدات کمپانی سیمون و گودمن

بهترین تدوین فیلم

«شبکه اجتماعی»، "آنگ.س وال" و "کریک باکستر"

بهترین فیلم بخش خارجی سال (غیر انگلیسی زبان)

«در یک دنیای بهتر»، "سوزان بیر" (دانمارک)

بهترین چهره پردازی

«مرد گرگ نما» (کمپانی یونیورسال)، "ریک باکر" و "دیو السی"

بهترین موسیقی فیلم

«شبکه اجتماعی» (سونی پیکچرز)، "ترنت ریزنور" و "آتیکوس روس"

بهترین ترانه فیلم

«ما به هم تعلق داریم» برای انیمیشن «داستان اسباب بازی3»، "رندی نیومن"

بهترین فیلم سال

«سخنرانی پادشاه»، تهیه کنندگان: "ایان کانینگ"، "امیلی شیرمن" و "گاریث یونوین"

بهترین انیمیشن فیلم کوتاه

«چیز گمشده»،"شان تان" و "اندرو روهمان"

بهترین فیلم کوتاه زنده

«خدای عشق»(تولیدات لوک ماتینی)، "لوک ماتینی"

بهترین تدوین صدا

«آغاز»، "ریچارد کینگ"

بهترین صداگذاری

«آغاز»، "لورا هیریشبرگ"، "گری ریزو" و "اد نوویک"

بهترین جلوه های تصویری

«آغاز»، "پاول فرانکلین"، "کریس کوربولد"، "اندرو لوکلی" و "پیتر بیب"

بهترین فیلمنامه اقتباسی

«شبکه اجتماعی»، فیلمنامه از "آرون سورکین"

بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی

«سخنرانی پادشاه»، نوشته شده توسط "دیوید سایدلر"






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 449]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن