تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816610491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار هوا فضا : پرتاب ماهواره ايرانى و انعکاس هاي جهانى


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اخبار هوا فضا : پرتاب ماهواره ايرانى و انعکاس هاي جهانى



پرتاب موفقيت.آميز موشك ماهواره بر "سفير .اميد" به فضا مورد توجه رسانه.هاي منطقه و جهان قرار گرفته به طوري كه بيشتر مطبوعات و رسانه.ها به بازتاب وسيع اين خبر پرداختند.



صداي آسمان_حامد خدمت کن: ديروز چند لحظه پس از پرتاب موشك ماهواره بر مخابراتي ايران با نام "سفير اميد" تمام خبرگزاري.ها و رسانه.هاي خبري دنيا به انعكاس اين خبر پرداخته و آن را پرتابي موفقيت.آميز خواندند.

خبرگزاري فرانسه اولين خبرگزاري بود كه اين خبر را بلافاصله پس از انتشار از خبرگزاري فارس بازتاب داد. پس از آن خبرگزاري رويترز به نقل از خبرگزاري.هاي داخلي ايران اين خبر را منعكس كه پس از آن مورد توجه ديگر رسانه.هاي جهان قرار گرفت كه بازتاب آن همچنان در قالبت خبر و گزارش ادامه دارد.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن با تيتري درشت در اين زمينه نوشت:"ايران از پرتاب موفقيت.آميز اولين ماهواره ايراني به فضا خبر داد." به نوشته اين روزنامه، پرتاپ اين موشك ماهواره.بر دومين اقدام از اين نوع از سوي ايران به شمار مي.رود. ايران در ماه فوريه نيز اعلام كرد، كاوشگري را براي انجام ماموريت آماده سازي پرتاب ماهواره به فضا فرستاده است.

الشرق الاوسط نوشت، پرتاب اين موشك همزمان با اعلام تهران در تقويت قدرت نيروهاي هوايي اين كشور از جمله امكان پرواز به حريم هو.اي اسرائيل بدون نياز به سوخت.گيري مجدد در طي مراحل پرواز صورت مي..گيرد.
روزنامه بحريني"اخبار الخليج" نيز به بازتاب اين خبر پرداخت و نوشت ايران با موفقيت موشك.ماهواره.بر را به فضا پرتاب كرد. اين روزنامه با اشاره به تحريم.هاي آمريكا و غرب عليه ايران طي سه دهه نوشت: تهران با اين اقدام به غرب نشان داد كه اين تحريم.ها بي.فايده است و نتوانسته مانع از پيشرفت ايران شود.

پس از انتشار خبر پرتاب موفقيت.آميز موشك ماهواره بر "سفير اميد" به دست متخصصان ايراني، مقامات كاخ سفيد مانند گذشته اين دستاورد علمي جمهوري اسلامي را "نگران.كننده" توصيف كردند.

روزنامه لبناني "الانوار " با انعكاس اين خبر به نقل از "رضا تقي پور" رئيس سازمان فضايي ايران نوشت: موشك سفير با موفقيت آزمايش شد. به گفته وي، تمامي سيستم به ويژه سيستم.هاي ارتباطي و هدايت آن در كشور ساخته شده است.

سايت" بي.بي.سي" عربي نيز با تيتري درشت نوشت: ايران موشكي را كه امكان حمل موشك را دارد به فضا پرتاب كرده است. به گزارش اين سايت، اين نخستين باري است كه ايران در پرتاب موشك ماهواره به فضا و قرار دادن آن در مدار به موفقيت دست يافته است.
بي.بي.سي همچنين پرتاب اين موشك را با برنامه.هاي صلح آميز هسته.اي ايران و آنچه فشار غرب عليه تهران ناميد، مرتبط دانست. اين پايگاه خبري همچنين نگراني آمريكا از آزمايش موشك ماهواره.بر ايراني را منعكس كرد.
اين پايگاه خبري همچنين با اشاره به توانمنديهاي موشكي ايران تلاش كرد آن را خطري براي منطقه جلوه دهد و نوشت: ايران موشك.هاي با برد دو هزار كيلومتر در اختيار دارد كه مي.تواند اسرائيل يا پايگاههاي نظامي آمريكا در منطقه خليج فارس را هدف قرار دهد.

پرتاب ماهواره ايراني به فضا همچنين در خبرگزاري سعودي (واس) نيز بازتاب داشت. بنا بر اين گزارش، ايران اولين موشك ماهواره.بر بومي "سفير اميد" را به فضا پرتاب كرد و اين دومين آزمايش موشكي از اين نوع به شمار مي رود كه در حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران از سكوي پرتاب موشك پرتاب شد.

روزنامه سوري "الوطن" نيز پرتاب موفقيت آميز موشك.ماهواره.بر ايراني را موفقيتي براي ايران و مايع نگراني واشنگتن ارزيابي كرد و نوشت: ايران با موفقيت موشك ماهواره.بر آزمايشي را به فضا پرتاب كرد. به نوشته اين روزنامه، ايران موشك.هايي با برد 2500كيلومتر در اختيار دارد كه توانايي آن را دارد كه اسرائيل و پايگاههاي نظامي آمريكا در منطقه خليج فارس را هدف قرار دهد.

روزنامه بحريني "الوقت" نيز به نقل از خبرگزاري فارس اعلام كرد كه ايران موشك ماهواره.بر ايراني را با موفقيت آزمايش كرده است. اين روزنامه همچنين پرتاب موشك.ماهواره را به پرونده صلح.آميز هسته.اي ايران ربط داد و نوشت: پرتاب امروز ماهواره ايران در بحبوحه تنش.ها ميان ايران و جامعه بين.المللي درباره خودداري تهران از تعليق فعاليت هاي غني سازي اورانيوم صورت گرفت.

پايگاه خبري "اسلام آن.لاين" نيز با چاپ تصاويري از پرتاب موشك.ماهواره.بر ايراني به انعكاس اين خبر پرداخت.
پرتاب موفقيت آميز موشك ماهواره.بر سفيراميد همچنين در خبرگزاري.هاي فرانسه، رويترز و شينهوا و خبرگزاري..آلمان بازتاب داشته است.

خبرگزاري.هاي غربي در بازتاب اين خبر تلاش كردند تا پرتاب اين موشك را به برنامه.هاي صلح آميز هسته.اي ايران و نيز آنچه منازعه ايران با غرب خواندند ، مرتبط كنند و تاكيد كردند كه آزمايش موشكي ماهواره.بر ايراني در ماه فوريه نيز نگراني جامعه بين.المللي را به همراه داشته است.

خبرگزاري رسمي سوريه(سانا) نيز در صفحه نخست خود با چاپ تصاويري از موشك.ماهواره.بر و نيز پرچم ايران، پرتاب موفقيت آميز آن را در راستاي گسترش و بهبود سيستم دفاعي ايران دانست كه تهران را در رديف دهمين كشور دارنده اين فناوري در جهان قرار مي.دهد.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن