تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817613391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راز خطای دید در چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: خبر آنلاین : این تصویر یک جمجمه بزرگ است. نه! دو نفر زیر یک طاق نشسته.اند. صبر کن! دوباره تصویر یک جمجمه بزرگ است. اغلب ما می.توانیم این نقاشی را به صورت دو تصویر کاملا متفاوت تماشا کنیم. فکر می.کنید چرا هر یک از ما دارد به شکل ناخودآگاه و یکی. در میان این دو تصویر را می.بیند؟ کدام نقطه از مغز مسئول پردازش چنین تصاویری است؟



ریوتا کانای از دانشگاه کالج لندن می.گوید: «دقیقا نمی.دانیم کدام مکانیزم عصبی، مغز را برای جایگزینی مداوم این دو تصویر در ذهن تحریک می.کند اما می.دانیم تلاش مغز برای دریافت تصویر حقیقی است که این تغییرات را باعث می.شود. ما برای دریافت صحیح از محیط پیرامون.مان به تفسیرهای متفاوت فوری از مشاهدات اولیه نیاز داریم تا کمتر درگیر فهم نادرست شویم».
به گزارش نیوساینتیست، کانای و همکارانش برای کشف مناطقی از مغز که می.توانند در این پدیده درگیر شوند از 52 داوطلب خواستند ویدئویی از یک کره گردان را تماشا کنند و زمانی دکمه زنگ را فشار دهند که حس می.کنند جهت چرخش این کره تغییر کرده است. (برای تماشای فیلم، اینجا را کلیک کنید)
در حقیقت هیچ تغییر مسیری وجود نداشت اما هر فرد پس از مدت زمانی حس می.کرد جهش چرخش این کره گردان تغییر پیدا کرده است. آزمایش.ها تکرار شدند، نتایج برای هر داوطلب جداگانه ثبت شد و در نهایت میانگین زمان تغییر جهت برای هر داوطلب محاسبه شد.
در مراحل بعدی این تیم برای جستجو و تشخیص مناطق درگیر مغز در این فعالیت از ام.آر.آی ساختاری استفاده کرده است. نتایج نشان می.دهند لوب.های آهیانه.ای پیشین که پشت سر، در دو سمت راست و چپ مغز قرار گرفته.اند و مسئولیت نظارت بر دقت و تصاویر سه.بعدی را به عهده دارند مهم.ترین اجزای این فعالیت هستند. هر چقدر قشر مخ ضخیم.تر باشد و ارتباط بهتری با این دو ناحیه داشته باشد فرد سریع.تر تغییر جهت حرکت گوی را حس خواهد کرد.
برای اطمینان از آغاز این فعالیت توسط لوب.های آهیانه.ای پیشین محققان با کمک یک میدان مغناطیسی شروع به تحریک هر دو لوب کردند تا فعالیت این دو بخش را به شکل معنی.داری کاهش دهند. هم.زمان افراد به مشاهده دوباره ویدئوی اولیه پرداختند. نتایج به وضوح نشان می.دادند مرحله تشخیص تغییر جهت کندتر شده است. این نتیجه حتی زمانی که یکی از لوب.ها تحت.تأثیر میدان مغناطیسی قرار گرفته بود نیز صدق می.کرد.
کانای می.گوید: «شاید لوب.های آهیانه با ارسال پیام تصحیح خطای دید، رؤیت تصویر دوم را باعث می.شوند. در حال حاضر نمی.توانیم با قطعیت بگوییم آنها این درک متفاوت را آغاز می.کنند».






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن