تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816617451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور: تببين وترسيم جامعه آرماني مهمترين و والاترين كار شبكه هاي اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس جمهور: تببين وترسيم جامعه آرماني مهمترين و والاترين كار شبكه هاي اسلامي است
رييس جمهور تبيين وترسيم جامعه آرماني را مهمترين و والاترين كار مديران شبكه هاي اسلامي دانست و بابيان اينكه رسانه خالي از جهان بيني و ايدئولوژي وجود ندارد،گفت:اگر هدف وقله آرماني مشخص باشد سازماندهي، وحدت نظر وعمل پيدا شده و رسانه ها مي توانند درجهان اثرگذاري بي بديلي داشته باشند.


به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ،دكتر محمود احمدي نژاد صبح امروز (شنبه) در افتتاحيه دومين اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي اظهار داشت: اين اتحاديه مولود و آغاز مباركي است كه با همت و تدبير بلند مديران آن قادر است خلاء بزرگ پديد آمده در جهان را بزودي پر كند.
رييس جمهوري با بيان اينكه زندگي و مديريت اجتماعي بدون رسانه غيرممكن است، خاطر نشان كرد: اهميت رسانه به موضوع كار آن يعني انسان مربوط است و همه تلاش ها براي تاثيرگذاري و مديريت انسان صورت مي گيرد و همه درگيري ها از اول خلقت تا امروز نيز بر سر انسان رخ داده است .
وي اضافه كرد: نگراني امروز ما از ديگران بر سر ادبيات و يا نوع تجهيزات و تكنولوژي آنها نيست كه اگر چنين بود اين مسايل به راحتي قابل حل و فصل بود . ريشه اختلاف و درگيري به نوع نگاه به انسان و جهان بر ميگردد و همه دعواها از همين نقطه نشأت گرفته است.
رييس جمهور با بيان اينكه همواره نگاه مادي به جهان و انسان در برابر نگاه توحيدي و الهي به جهان و انسان قرار داشته است ، گفت: اگر امروز دروغ ، فريب ، چپاول ، غارت و كشتار انسانها نه تنها مجاز و مباح بلكه لازم و مفيد شمرده مي شود به خاطر نوع نگاه مادي به جهان وزندگي انسان است .
احمدي نژاد با اشاره به اينكه رسانه بي طرف و خالي از جهان بيني و ايدئولوژي وجود ندارد، اظهار داشت: كسي نمي تواند مدعي، بيطرفي در كار رسانه باشد هر شخصي كه در موضوعي از موضوعات جامعه بشري اظهار نظر يا عملي انجام مي دهد بدون ترديد برخاسته از نوع نگاه او به انسان و جهان است .
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه جهان بيني و نوع نگاه به انسان و آينده جامعه بشري در عرصه رسانه اي مهم است، با طرح اين سوال كه چه عاملي باعث شده كه رسانه هاي دشمن هماهنگي ، انسجام و اثر گذاري بالاتر و بعضاً ماندگار داشته باشند، تصريح كرد : آيا نقطه برتري آنها فقط تجهيزات يا منابع مالي است؟ روشن است كه چنين نيست چرا كه پيامبران الهي بدون كوچكترين امكانات و تكنولوژي، فضاي جهان را تحت تاثير خود درآوردند و اين نشان مي دهد كه اصالت با منابع مالي و تكنولوژي نيست. البته وجود آن لازم است ولي بايد به موضوع رسانه عميق¬تر و دقيق تر نگريسته شود .
وي با بيان اينكه اصولاً جامعه بشري و انسان همواره در حال حركت بوده و به سوي كمال گام برمي دارد و همه انسانها بدون استثناء حتي آنهايي كه در مسير انحطاط هستند در عمق نهاد خود به دنبال كمال مي باشند و همه تلاش دارند به مراتب بالاتر دست پيدا كنند، خاطر نشان كرد: يكي از رموز اصلي موفقيت نسبي رسانه هاي مادي اين است كه تصوير نسبتا روشني از نقطه كمال در برابر خود و جهانيان قرار داده اند و به واسطه وجود اين هدف همه تلاش مي كنند وضع موجود را در بخش هاي مختلف به آن نقطه مطلوب برسانند.
رييس جمهوري، دمكراسي ليبرال،اقتصاد آزاد و آزادي نسبتاً مطلق انسان را از جمله ويژگي هاي جامعه مادي برشمرد و گفت: آنها اين ويژگي ها را براي بشريت تعريف و آنرا پايان تاريخ معرفي كردند و بدين وسيله توانستند وحدت نظر و هماهنگي ايجاد كنند. اگر اين ويژگي ها از جامعه مادي برداشته شود چيزي از آن باقي نمي¬ماند.
احمدي نژاد با بيان اينكه نگاه مادي به جهان و تصوير مادي از انسان به پايان راه خود رسيده است و بايد از اين به بعد آنها را در موزه ها و كتابخانه ها جستجو كرد اظهار داشت : اگر جنايات 200 سال اخير بر بشريت احصاء شود معلوم خواهد شد كه صدها برابر كل تاريخ به نام دمكراسي ، آزادي و حقوق بشر ، جنايت اتفاق افتاده است .
رييس جمهوري خطاب به مديران اتحاديه راديو ، تلويزيونهاي اسلامي با بيان اينكه محال است بدون وجود هدف، وحدت عمل پيدا شود با طرح اين سوال كه نقطه هدف و آرماني شما كجاست ؟ تصريح كرد: بدون ترديد اگر هدف وجود نداشته باشد نه تنها وحدت و همراهي شكل نمي گيرد بلكه جلو رفتن نيز مفهومي نخواهد داشت و اگر نقطه آرماني بدرستي ترسيم شود نه تنها مشكلات حل خواهد شد بلكه سازماندهي و وحدت نظر و عمل اتفاق خواهد افتاد از اين رو پيشنهاد مي كنم در اين اجلاسيه بخشي را به بررسي اين موضوع اختصاص دهيد.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد : نقطه مطلوب همانا هدف اصلي خلقت انسان است كه همه انبياء الهي در طول تاريخ وعده آن را داده اند. ما مي خواهيم حقيقت مسلم هستي را بيان كنيم و اين همان چيزي است كه حضرت آدم تا خاتم به دنبال آن بودند و تلاش كرده اند تا وضع زندگي بشر را به سمت آن نقطه مطلوب سوق دهند .
وي تاكيد كرد : بايد ويژگي هاي جامعه بشري را در بخش هاي گوناگون از جمله فرهنگي،ادبيات،جامعه شناسي، جهان بيني ، نوع نگاه به انسان ، عدالت و ايثار را تبيين و ترسيم كنيم و همه تلاش ها براي تحقق اين هدف صورت گيرد و اين مسووليت امروز ما و به ويژه اصحاب رسانه است چرا كه در خط مقدم و طراح و مجري جريان انديشه در جهان هستند.
رييس جمهوري خاطر نشان كرد : كسي در دنيا خيال نكند ، راديو تلويزيون و رسانه هاي اسلامي پايگاهي در مقابل مسيحيت، يهوديت و يا ساير ملتها هستند . اسلام ناب نقطه كمال همه اديان الهي است و در مقابل اديان ديگر قرار ندارد ، نقطه مقابل اسلام ناب ظلم ، جنايت ، بت پرستي مدرن، اشغالگري و كشتار انسانها است و ما مدافع حقوق همه انسان هاي مظلوم هستيم و اين حقيقت اسلام است .
احمدي نژاد با بيان اينكه بناي انديشه اسلامي بر كينه ورزي و انتقام نيست و نوع نگاه ما به انسان و جهان با مستكبرين و مفسدين متفاوت است ، گفت: از اينكه عده اي براي سقوط به قعر جهنم مسابقه گذاشته اند ناراحت بوده و از اين رو به دنبال باز كردن راه نجات براي بشريت هستيم و براي اين منظور ابتدا بايد آن قله نوراني كه وعده همه پيامبران الهي است را براي بشريت تبيين كنيم .
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه به فضل الهي جهان به سرعت در حال تغيير است ، اظهار داشت: دنياي ليبرال و اقتصاد مادي ديگر با تزريق پول و دميدن نفس مرده ها بر مرده زنده نخواهد شد . البته ما از اينكه بسياري از ملتها به واسطه غلط كاري مستكبران در فشار هستند رنج مي بريم . ما ناراحت هستيم از اينكه 80 ميليون انسان در آمريكا زير خط فقر زندگي مي كنند و در اروپا صدها ميليون و تحت سيطره صهيونيست ها از كوچكترين حق بيان محروم هستند . اما از سوي ديگر خدا را شكر مي كنيم كه دوران بسيار سياه نگاه مادي در جهان بشري به پايان راه رسيده است .
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه در دوران جديد مسووليت رسانه ها به خصوص آنهايي كه تحت نام مقدس اسلام عزيز فعاليت مي كنند، بسيار سنگين است، تصريح كرد: مبادا اشتباهي كه آنها مرتكب شده اند شما نيز تكرار كنيد نگاه ما به جهان و انسان حزبي، گروهي و قبيله اي نيست، بلكه نگاه جهاني و الهي است و بدنبال نجات بشريت هستيم.
وي انديشه و فرهنگ اسلام ناب را بالاترين و زيباترين هديه خداوند به بشريت دانست و گفت: اين هديه الهي بايد با زبان و هنر رسانه ها در دنيا منتشر شود و يقين بدانيد اگر اسلام آنگونه كه هست در جهان معرفي شود خواهيد ديد كه «يدخلون في الدين الله افاجا» و دلگرم باشيد كه وعده الهي تخلف ناپذير است .
سيام 1908
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن