تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817012150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اثبات ارتباط بین بیماریهای پریودنتال با بیماریهای قلبی وزایمان زودرس


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

دبیرعلمی نهمین کنگره سالیانه پریودنتولوژی با بیان این که امروزه ارتباط بین بیماریهای پریودنتال (نسوج اطراف دندان) با بیماریهای قلبی و زایمان زودرس ثابت شده است، گفت: وجود فاکتورهای خطر مشترک و آزاد شدن واسطههای التهابی به تنگی عروق و بیماریهای قلبی منجر میشود.
دکتر سعید سادات منصور در حاشیه نهمین کنگره سالیانه پریودنتولوژی در جمع خبرنگاران با بیان این که نتایج تحقیقات کشوری هم حاکی از ارتباط بین بیماریهای لثه با زایمان زودرس است، اظهار کرد: از این رو انجام یکسری درمانها در فاز نخست نظیر جرم گیری و صاف کردن سطوح ریشه دندانها، برای جلوگیری از تولد نوزادان کم وزن به زنان باردار توصیه میشود.

وی به وجود ارتباط بین بیماری دیابت و لثه اشاره کرد و یادآور شد: بیماری لثه ششمین علامت بیماری قند پس از بیماریهای قلبی عروقی، کلیوی و چشمی بیماران دیابتی است.

دبیرعلمی نهمین کنگره سالیانه پریودنتولوژی با بیان این که در افراد دیابتی بیماریهای لثه تشدید میشود به آبسه مکرر لثه در مبتلایان به دیابت اشاره کرد و افزود: معمولا دیابت این افراد تحت کنترل نیست.

دکتر سادات منصور از علل وجود ارتباط بین بیماریهای لثه با سایر ارگانهای بدن را پرخونی این ناحیه از بدن برشمرد و یادآور شد: از این رو عفونت این ناحیه به راحتی از طریق جریان خون به سایر ارگانهای حیاتی بدن منتقل میشود.

وی مهمترین عامل برای ایجاد بیماریهای لثه را عوامل میکروبی و تشکیل پلاکهای میکروبی بر روی دندان عنوان و خاطرنشان کرد: تشکیل لایه نازکی از میکروب بر روی دندان سبب نفوذ عفونت به لثه میشود که تنها راه پیشگیری از آن را میتوان مسواک زدن دانست، چون درغیر این صورت به التهاب لثه و در مراحل پیشرفتهتر به تحلیل استخوان و پیوره منجر میشود.

دبیرعلمی نهمین کنگره سالیانه پریودنتولوژی از مباحث مهم مطرح در این کنگره را استفاده از فاکتورهای رشد در درمان بیماریهای پریودنتال و معرفی تکنیکهای جدیدی همچون ایمپلنت دانست و افزود: از دست رفتن دندان به دو علت بیماری لثه و پوسیدگی دندان است که از روشهای معمول، جایگزینی استفاده از پلاکهای متعدد و روکش دندان (پروتز ثابت) و هم اکنون ایمپلنت است که برای جایگزینی نیازی به تراشیدن دندانهای مجاور نیست.

دکتر سادات منصور با تاکید بر رعایت اصل پیشگیری در ادامه مهمترین راه برای پیشگیری از بروز بیماریهای لثه را مسواک زدن برای پاک کردن پلاکهای میکروبی از روی سطوح دندانها عنوان کرد و یادآور شد: دو بار مسواک در روز، استفاده از نخ دندان با هدف تمیز کردن سطوح دندانها و در صورت وجود فواصل دندانی استفاده از خلال دندان توصیه میشود.

دبیرعلمی نهمین کنگره سالیانه پریودنتولوژی، شستشوی لثه با آب نمک (سرم فیزیولوژی) را روش مناسبی برای ضد عفونی لثه دانست و افزود: آب نمک میتواند با پاره کردن غشای میکروارگانیسمها مانع از رشد میکروب در دهان شود.

به گفته وی ، استفاده از نمک به تنهایی برای مینای دندان و حتی مبتلایان به پرفشاری خون مضر و به ساییدگی دندان منجر میشود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن