تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819865618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورمحمدي اعلام كرد(2):آمادگي 6 بانك و بيمه دولتي براي واگذاري/ تعيين رقم دقيق مطالبات معوق بانكها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پورمحمدي اعلام كرد(2):آمادگي 6 بانك و بيمه دولتي براي واگذاري/ تعيين رقم دقيق مطالبات معوق بانكها
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي از آمادگي براي واگذاري سهام 6 بانك و بيمه دولتي، تعيين رقم دقيق مطالبات معوق بانكها، عدم وجود حساب بي نام در بانكهاي ايراني و تصويب آئين نامه هاي اجرايي قانون مبارزه با جرم پولشويي خبر داد و تاكيد كرد: ايران با موضوع بحران مالي جهان برخورد سياسي نخواهد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد حميد پورمحمدي در ادامه نشست "بررسي فرصتهاي اقتصاد ايران و بحران مالي جهاني" از تشكيل كارگروهي با حضور وزارت اقتصاد، بانك مركزي و وزارت صنايع براي بررسي سه موضوع محل تامين منابع اوراق مشاركت در نزد بانكها، مطالبات بانكها از دولت، خطوط اعتباري كه بانك مركزي به بانكها مي دهد، خبرداد و افزود: دو شركت جديد براي فروش دارايي هاي مازاد بانكها شكل رفته كه به زودي فعاليت رسمي آنها آغاز مي شود، همچنين شركت فروش املاك مازاد بانكها كه بيش از 4 هزار رقبه ملك شناسايي شده است.

تشكيل شركت ساماندهي مطالبات معوق بانكها

وي همچنين از تشكيل شركت ساماندهي مطالبات معوق بانكها به نيابت از بانكها خبرداد و افزود: اين وصولي ها و دارايي هاي مازاد بانكها صرف توليد خواهد شد.

تاثير افزايش قيمت دلار بر اقتصاد

پور محمدي در خصوص تاثير افزايش قيمت دلار در بازار بر اقتصاد كشور، گفت: ايران سبد دارايي هاي ارزي خود را مديريت و اين سبد را متنوع مي كند و دليل اصلي افزايش قيمت دلار در بازار ضعف اقتصاد آمريكا و نه قدرت اقتصادي اين كشور است.

كل مطالبات معوق بانكها

وي كل مطالبات معوق بانكها را در بخش صورتهاي مالي در پايان سال 86 حدود 15 هزار ميليارد تومان، ميزان مطالبات بانكها از دولت كه تاكنون توسط سازمان حسابرسي تائيد شده را 5 هزار و 100 ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: البته بخشي از مطالبات معوق نيز متعلق به مشترياني است كه بانكها با آنها مدارا مي كنند.

دليل كاهش اخير ارزش روز بازار سهام

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي كاهش اخير ارزش جاري روزانه بازار سهام ايران را بي ارتباط با بحران اخير مالي در دنيا ذكر كرد و گفت: تمامي كشورهاي منطقه و نهادهاي پولي و مالي دنيا، اولويت خود را بررسي اين موضوع كه چگونه مي توانند آثار بحران اخير را بر اقتصاد خود كم كنند، قرارداده اند و اگر اين شعله فروكش كند براي تمام دنيا خوب است و ايران بايد از موضع فعال به موضوع بحران مالي جهان بپردازد.

ايران با موضوع بحران مالي جهان برخورد سياسي نمي كند

وي با بيان اينكه ايران با موضوع بحران مالي جهان به صورت سياسي برخورد نمي كند، افزود: با وجود حساب ذخيره ارزي آسيبهاي احتمالي بحران حداقل مي شود.

پولشويي

پور محمدي همچنين بر شناسايي پولهاي كثيف كه ناشي از يك امر مجرمانه است، تاكيد كرد و افزود: بايد از ورود پولهاي كثيف به جريان پاك نظام پولي هر كشور جلوگيري كرد.

وي همچنين با اشاره به تصويب قانون مبارزه با پولشويي، از تشكيل شوراي مبارزه با پولشويي و دبيرخانه آن خبرداد و افزود: ايران در زمينه مبارزه با پولشويي اقدامات اساسي انجام داده و آئين نامه هاي آنها تدوين شده و كارگروههايي نيز از قبيل كارگروه الكترونيك، زيرساختها، استفاده از كد ملي، پستي و غيره تشكيل شده است.

به گفته وي ورود پول كثيف به اقتصاد ايران حداقل است و رقم قابل توجهي از ورود پول كثيف به كشور گزارش نشده است به نحوي كه در ايران اصلا حساب بي نام در بانكها وجود ندارد.

وي گفت: آئين نامه هاي اجرايي اين قانون كه قبلا به صورت موقتي تصويب شده بود، هم اكنون آئين نامه هاي دائمي آن تهيه شده است.

تحريمهاي بانكي ايران را سياسي تلقي كنيد

معاون امور بانكي، بيمه و شركتهاي دولتي وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به تحريم بانك توسعه صادرات ايران، گفت: تحريمهاي بانكي ايران را سياسي تلقي كنيد، مضاف اينكه اين اقدامات توسط خزانه داري آمريكا صورت مي گيرد و مسئولين بانك توسعه صادرات ايران در مورد خزانه داري آمريكا اقامه دعوي كرده است.

واگذاري بانكها

وي از برگزاري مجامع تمام بانكها به جر بانكهاي رفاه و صنعت و معدن خبرداد و گفت: سهام سه بانك تجارت، ملت و صادرات آماده واگذاري هستند، به نحوي كه صورتهاي مالي آنها شفاف، سهام آنها از عام به خاص تبديل و اختلاف حساب آنها با صندوق بازنشستگي شفاف شده است و با اعلام آمادگي سازمان بورس سهام آنها عرضه مي شود، همچنين اين موارد در مورد سهام بيمه هاي مشمول واگذاري ( البرز، دانا و آسيا) نيز مصداق دارد.

بانك رفاه

وي در خصوص واگذاري سهام بانك رفاه گفت: سهام اين بانك تا سقف 94 درصد به سازمان تامين اجتماعي واگذار شده است، اما در آن زمان به دليل اينكه اجازه واگذاري سهام بانكها وجود نداشت، توسط ديوان عدالت اداري مورد ايراد واقع شد و تا چند ماه اخير با ابلاغ قانون واگذاري سهام بانكها، مانع برداشته شد.

وي اضافه كرد: اخيرا رئيس ديوان عدالت اداري طي حكم و نامه اي مطرح كرد كه اين محدوديت برداشته شده و از زماني كه راي اوليه صادر شد تا حكم دوم، اداره اين بانك برعهده وزارت اقتصاد بود اما روز شنبه هفته آينده سازمان تامين اجتماعي مجمع آن را برگزار مي كند.

پورمحمدي اصلاح ساختار بانكها به منظور واگذاري سهام را بسيار سخت توصيف كرد و گفت: براي انجام اين كار بيش از 300 عمليات بانكي انجام شد تا در نهايت سهام بانكهاي مشمول، قابل واگذاري باشند، زيرا سهام بانكها با سهام ساير شركتها براي واگذاري متفاوت است، به نحوي كه تمام سكه ها، تمبرهاي قديمي ، حسابهاي ارزي، مطالبات معوق، صورتهاي مالي و غيره بانكها شفاف شد تا خريداران بدانند كه چه نوع سهامي را خريداري مي كنند.

اصل 44

وي از تشكيل دفتر اداره كل برنامه ريزي و نظارت بر اجراي اصل 44 در وزارت اقتصاد خبرداد و گفت: سه كارگروه در زمينه مباحث كلان، مقررات، دستور العملها، نظارت بر حسن اجراي اصل 44 در همين راستا تشكيل شده است؛ همچنين تعداد زيادي آئين نامه نيز تهيه شده و شوراي عالي سياستهاي اصل 44 نيز به زودي تشكل مي شود.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن