تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820750509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله هاشمي شاهرودي: بالا بودن خط فقر با وجود منابع طبيعي فراوان خلاف عدالت استقوه مجريه اطاله تصميم‌‏گيري دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: آيت الله هاشمي شاهرودي: بالا بودن خط فقر با وجود منابع طبيعي فراوان خلاف عدالت استقوه مجريه اطاله تصميم‌‏گيري دارد


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس قوه قضائيه گفت: عدالتي را كه اسلام به دنبال آن است، خيلي گسترده‌‏تر از اين تفاسير كوتاه از مفهوم عدالت است. عدالت يعني اينكه حقوق همه افراد احيا شود، فرد از امنيت اجتماعي، مالي و جاني برخوردار باشد و ظرفيت‌‏ها و ثروت‌‏هاي ملي در اختيار همه قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي شب گذشته در جلسه شوراي اجرايي استان اردبيل گفت: وضعيت استان و مديريت آن بسيار عالي است و هماهنگي بين سازمان‌‏هاي سه قوه در استان جاي شكر دارد.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به گزارش استاندار اردبيل اظهار داشت:‌ گزارش استاندار افتخارآميز و دليل بر اخلاص، همت مديران استاني و عنايت رئيس‌‏جمهور و هيات دولت به اين استان است.
وي با بيان اينكه بحث عدالت همواره در مجامع مطرح مي‌‏شود، تصريح كرد:‌ يكي از اهداف نظام كه مورد تاكيد قرآن، اسلام، امام راحل،‌‏ رهبري و خواست مردم است بحث عدالت مي‌‏ باشد.
هاشمي شاهرودي به اقدامات صورت گرفته در كشور اشاره كرد و گفت:‌ با همكاري مردم هميشه در صحنه و اخلاص مسوولان اقدامات ارزنده‌‏اي صورت پذيرفته است كه همگي آنان مشهود است. عليرغم تبليغات سوء چه در داخل و چه در خارج از كشور كه در شب‌‏نامه‌‏ها بزرگ‌‏نمايي مي‌‏شود، ‌‏مديراني داريم كه از نظر اخلاص، تعهد و حجم كاري بي‌‏نظير هستند.
رئيس قوه قضائيه اخلاص و تعهد را خلصت اكثر مديران ايراني عنوان كرد و افزود:‌ اگر عرايضي چه از جانب بنده، چه ازجانب مقامات و نمايندگان مجلس مطرح مي‌‏شود، خداي نكرده به معناي انتقاد از مديران نيست.
هاشمي شاهرودي به وظيفه نظارتي قوه قضائيه بر اموال مسوولان دولتي اشاره كرد و گفت:‌‏ پرونده‌‏هاي همه مديران دولت‌‏ها وجود دارد كه عموماً سند افتخاري براي نظام محسوب مي‌‏شود. مديري كه ساليان متوالي در وزارتخانه‌‏اي ثروت و منابع اصلي كشور را در اختيار داشته وقتي دوران مسووليت‌‏اش به اتمام مي‌‏رسد هنوز يك ملك شخصي ندارد و بايد رهبري به بنيادي دستور دهد كه به او براي خريد مسكن وام دهند.
وي تصريح كرد:‌ با مشاهده وضعيت جامعه و مقايسه آمارهاي موجود مي‌‏بينيم كه هنوز براي رسيدن به اهداف بزرگ فاصله داريم. با همه تلاش‌‏هاي صورت پذيرفته هنوز شاهد فقر، فسادهاي اجتماعي - اقتصادي و رشوه هستيم. هنوز نارضايتي مردم را در ابعاد قضايي و اقتصادي كم نداريم. خروجي نسبت به قبل از انقلاب خوب شده ولي به حد مطلوب نرسيده است.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه مفهوم عدالت تنها اجراي حكم نيست،‌‏گفت:‌ عدالتي را كه اسلام به دنبال آن است، خيلي گسترده‌‏تر از اين تفاسير كوتاه از مفهوم عدالت است. عدالت يعني اينكه حقوق همه افراد احيا شود، فرد از امنيت اجتماعي، مالي و جاني برخوردار باشد و ظرفيت‌‏ها و ثروت‌‏هاي ملي در اختيار همه قرار گيرد.
وي با اشاره به منابع اصلي و طبيعي كشور تصريح كرد:‌‏ خلاف عدالت است كه ايران با وجود اين همه منابع اصلي خط فقرش بالا باشد و افراد زيادي در زيرخط فقر به سر برند.
وي ادامه داد: چرا با وجود اين همه ظرفيت معادن، نفت و گاز در كشور بيكاري وجود دارد، جمعيت كشور 70 ميليون است نه 700 ميليون. ايران هزار كيلومتر در شمال ساحل دارد و دو هزار كيلومتر در جنوب.
رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد:‌‏ ما در همه بخش‌‏ها نيازمند برنامه‌‏ريزي و الگوبرداري از روش‌‏هاي مدرن تجربه شده كشورهايي كه در اين زمينه پيشرفت كرده‌‏اند، هستيم. نمي‌‏گوييم برويم از كشورهاي غربي كه ضد اسلام هستند الگوبرداري كنيم. بياييم از كشورهاي منطقه مانند مالزي كه پيشرفت بسيار خوبي داشته، الگوبرداري كنيم.
وي با تاكيد بر ضرورت برنامه ريزي در كشور گفت:‌ سياست‌‏هاي اصل 44 كه چند سال است از سوي رهبري ابلاغ شده، به چه ميزان اجرايي شده است؟ هدف اصل44 جذب سرمايه‌‏هاي داخلي و خارجي به نحوي كه موجب اشتغال زايي شود. بايستي سرمايه دار سالم را به كشور يا استان خود وارد كنيم، ولي براي آن شروطي قرار دهيم. به طور مثال امكاناتي در اختيارش قرار دهيم به اين شرطي كه پنج هزار كارگر را استخدام كند.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه با يك برنامه ريزي دقيق در استان مي‌‏توان سرمايه‌‏هاي خارجي را جذب كرد، اظهار داشت: مردم ما بهترين،‌‏هوشمندترين و پركارترين مردم جهان هستند و بايد زمينه را براي آنها هموار ساخت تا سرمايه‌‏هاي خود را در داخل كشور به كار گيرند.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد:‌ از سويي ظرفيت‌‏هاي كشور خيلي فوق العاده است و از سوي ديگر شاهد هستيم كارهاي انجام نشده فراواني در كشور وجود دارد.
وي گفت: اگر به فكر اشتغال‌‏زايي و از بين بردن فقر هستيم بايد در سياست‌‏هاي كلان موضوع را بررسي و براي آن راه حل پيدا كنيم.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه دستگاه متبوعش اطاله دادرسي دارد و قوه مجريه نيز اطاله تصميم‌‏گيري دارد،‌‏اظهار داشت:‌ ده سال است كه مي‌‏خواهيم در خصوص انتقال خط لوله گاز ايران به هندوستان و پاكستان تصميم‌‏گيري كنيم اگر به درستي در بحث گاز تحقيق كنيم متوجه خواهيم شد بسياري از اين گونه فرصت‌‏ها از دست مي‌‏رود.
وي ادامه داد:‌‏ وزير نفت مي‌‏گفت كه كشور ما 16 درصد گاز دنيا را در اختيار دارد اما تنها 1/5 درصد بازار جهاني در اختيار ايران است اما الجزاير كه دو درصد گاز جهان را در اختيار دارد 14 درصد بازار جهاني را به خود اختصاص داده است.
وي تاكيد كرد: ما نتوانستيم از نعمت‌‏هاي الهي به درستي استفاده كنيم.
هاشمي شاهرودي اظهار داشت:‌‏ ما از اميرالمومنين همواره احاديثي را در خصوص تجاوز به بيت المال نقل مي‌‏كنيم. ما بايد به مباحث و احاديث مربوط به تجارت امام علي (ع) هم توجه كنيم.
پايان پيام

كد خبر: 452090
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن