تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816447660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آينهاي در ميان كاشيهاي شكسته


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


فوت و فن- الهام اسمعيلي:
اگر براي يكي از ديوارهاي خانهتان به آينهاي قابشده نياز داريد، لازم نيست در اين سرماي زمستان از اين مغازه به آن مغازه دربهدر دنبال يك قاب آينهاي زيبا و موردپسند بگرديد؛ به جاي آن، به انباري يا زيرزمين خانه سري بزنيد و به سراغ جعبه مخصوص ابزارآلات و لوازم ساختماني برويد.شايد در آنجا يك تخته چوبي يا نئوپاني و چند كاشي رنگي از پروژه بازسازي خانه باقيمانده باشد. اگر اينچنين بود كه چه بهتر، وگرنه تخته چوب يا نئوپان را از نجاري و كاشيها را از يك كاشيفروشي تهيه كنيد.
البته جلوي در فروشگاه اكثر كاشيفروشيها معمولا چند تكه كاشي شكسته وجود دارد كه همانها براي كار شما كافي است؛ به شرط آنكه رنگهاي كاشيها مطابق سليقه شما باشد.


علاوه بر اينها، شما به مواد و لوازم ديگري هم نياز داريد كه بهطور كلي فهرست همه در زير آمده است:
مواد و لوازم موردنياز:
يك تخته چوب يا نئوپان با قطريك سانتيمتر و طول و عرض دلخواه يك تكه آينه (به ابعاد متناسب با تخته) كاشي (به رنگهاي مختلف، تعدادي) سيمان سياه (مقداري) گيره ديواركوب (يك عدد) چسب آكواريوم چسب چوب قلممو يك تكه مقوا يك تكه كاغذ الگوي قهوهاي پيچ و پيچگوشتي مداد چسب نواري كاغذي ابزار مخصوص شكستن كاشي درصورت امكان سمباده زبر چكش توضيح: در آينهاي كه ساخت آن به شما آموزش داده ميشود، ابعاد تختهچوب عبارت است از طول 75 سانتيمتر و عرض 35 سانتيمتر و ابعاد تكه آينه نيز برابر است با طول 45 سانتيمتر و عرض 15سانتيمتر.
در ضمن كاشيها به رنگهاي آبي كمرنگ، آبي پررنگ، قرمز، سفيد و رنگهاي ديگري از همين دست انتخاب شده است.
موضوع مهمتر اينكه در اين پروژه قاب آينه فرم چهارچوبي ندارد بلكه شما آينه را روي تختهاي از چوب يا نئوپان ميچسبانيد و بعد اطراف آن را با كاشي پرميكنيد؛ درواقع قطر كاشي، ديواره اطرف آينه را پوشش خواهد داد.
طرز ساخت:


مقداري از چسب چوب را با آب رقيق كرده و با استفاده از قلممو بر دو طرف چوب بماليد و كمي صبر كنيد تا خشك شود. سپس گيره ديواركوب را در محل موردنظر به پشت تخته چوب نصب كنيد. براي اين كار از پيچهاي ريز استفاده كنيد. روي آينه را با استفاده از يك تكه كاغذ الگو و چسب كاغذي بهطور كامل بپوشانيد.



اين عمل باعث ميشود تا هنگام انجام مرحله موزائيككاري، آينه آسيب نبيند و لكهدار نشود؛ بعد محدوده قرارگيري آينه را در وسط تخته چوب با مداد و خطكش مشخص كنيد. پس از آن سطح داخل شكل طراحيشده روي چوب را باچسب آكواريوم بپوشانيد. حالا آينه روكششده با كاغذ را روي سطح چسبدار بهطور كامل بچسبانيد و خوب فشار دهيد تا در جاي خود محكم شود.

همانطور كه در قاب آينه آماده شده در اين پروژه ملاحظه ميكنيد، در اينجا براي تزئين قاب آينه، از نقش قلب و همچنين خطوط اسليمي استفاده شده است.

درواقع اين نقشها همان الگوي موزائيككاري است؛ بنابراين اگر شما هم ميخواهيد يك قاب آينهاي با همين نقش را داشته باشيد، مراحل بعدي را طبق دستور انجام دهيد، ابتدا با مداد 4 شكل قلب درست در وسط طولها و عرضهاي آينه – روي چهارچوب قاب - رسم كرده و سپس طرحهاي اسليمي را در 4 گوشه اين قاب پهن طراحي كنيد.

پس از آنكه الگوهاي طراحيشده را آماده كرديد، شروع به شكستن كاشيها كنيد. اين كار را ابتدا با چكش انجام دهيد تا كاشيها به تكههاي كوچكتر تبديل شوند.
نكته: بهتر است هنگام انجام اين كار، هركدام از كاشيها را بين 2 تكه پارچه نسبتا ضخيم قرار دهيد و سپس چكش را روي پارچه بكوبيد؛ به اين ترتيب، نهتنها سطح زيرين كاشي صدمه نميبيند بلكه مرحله شكستن نيز به خوبي انجام ميشود.

پس از آنكه كاشيهاي درسته يا شكسته به تكههاي كوچكتر تبديل شدند، با استفاده از انبر مخصوص شكستن كاشي، كاشيهاي تكهشده را به تكههاي كوچكتر تبديل كنيد. در اين روش، اختيار شما در شكستن كاشي به ابعاد و اندازه دلخواه، بيشتر خواهد بود. در اغلب تكنيكهاي موزائيككاري براي چسبيدن كاشيها به سطح كار، از چسب مخصوص كاشي استفاده ميكنند ولي در اين روش براي آنكه اختلاف رنگ بين سيمان و كاشيهاي انتخابي، زيبايي خاصي را در قاب ايجاد ميكند، سيمان را براي اين منظور انتخاب كردهايم.



در نتيجه پودر سيمان را با مقداري آب مخلوط كنيد؛ بهصورتي كه حالت خميري نرم را پيدا كند، بعد با استفاده از كاردك، ابتدا دور آينه و سپس داخل فرم قلب و همچنين روي خطوط اسليمي را با خمير سيماني بپوشانيد.
پس از آن، قلبها را با تكه كاشيهاي قرمز و نقوش اسليمي را با تكه كاشيهاي سفيدرنگ پر كنيد. بعد از آنكه كاشيهاي مربوط به هر نقش را چسبانديد، سيمان اضافي دور آنها را برداريد و اجازه بدهيد كاشيكاري طرحها خشك شوند. پس از آنكه كاشيهاي چسباندهشده روي طرحها خشك شد، بقيه قسمتهاي خالي را با لايهاي از خمير سيماني پوشانده و كاشيهاي آبيرنگ را مطابق سليقه خود در بين اين طرحها روي لايه سيماني به صورتي قرار دهيد كه تمام سطوح باقيمانده بهطور كامل از كاشي پر شود.



تنها فاصله بين كاشيها باقي ميماند كه اين كار را نيز با درستكردن خمير سيماني و پوشش تمام سطح قاب با اين خميرانجام دهيد؛ به اين ترتيب كه ابتدا دستكش به دست كرده و سيمان را با دست روي تمام سطح قاب بماليد تا سوراخهاي باقيمانده همگي پر شوند.
پس از آن، با يك عدد كاردك يا ابزاري شبيه آن، سيمان اضافي را كه روي كاشيها نيز آمده است، پاك كنيد.
براي انجام اين كار، به همراه كاردك از يك تكه پارچه مرطوب نيز استفاده كنيد. حالا حداقل يك روز صبر كنيد تا خمير سيمان خشك شود.

باتوجه به اينكه ممكن است با انجام تمام اقدامات فوق، بازهم در قسمتهايي از قاب، سيمان روي كاشي باقي مانده باشد؛ در پايان با يك سمباده زبر، روي كاشيهاي قاب را سمباده بكشيد.
سپس خردهسيمانهاي سمبادهشده را با دستمال پارچهاي نمداري تميز كنيد و پس از كندن كاغذ از روي آينه، آن را به ديوار نصب كنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 807]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن