تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816694973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تولید سه خودرو ملی در سایپا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: تولید سه خودرو ملی در سایپا




«خودروی ملی تولید میكنیم» این گفته خیلی از مدیران دو شركت بزرگ خودروساز كشورمان حتی قبل از تولید سمند است، به طوری كه در حال حاضر تولید خودرو با برند ملی یا موتور ملی تبدیل به مسابقهای شده كه هر دو شركت سعی دارند برنده خط آخر باشند.
اما در دولت نهم این ایده تشدید شده به طوری كه از سال ۸۵ و همزمان با رونمایی از موتور ملی در شركت ایران خودرو از سوی احمدینژاد رییسجمهوری به شركتهای خودروساز به طور جدی این امر تكلیف شد. این در حالی است كه تكلیف مذكور موجب شده شركتهای خودروساز با وجود هزینه سنگین، تولید محصولات ملی را به طور جدی در برنامه كاری خود قرار دهند، حال پس از تولید سمند در ایران خودرو شركت سایپا نیز به گفته مقامات ارشد آن تولید سه خودرو و موتور ملی را در دستور كار خود قرار داده به طوری كه یكی از خودروها زیر ۱۰میلیون تومان قیمت داشته و دو خودروی دیگر بین ۱۰ تا ۲۰میلیون تومان برآورد قیمتی شده است. به گفته روشنی مقدم رییس هیات مدیره سایپا خودروی ملی زیر ۱۰میلیون تومان این شركت بهمن ماه و دو خودروی دیگر حداكثر دو تا سه سال آینده وارد بازار خواهد شد. از سوی دیگر علاوه بر این سه محصول شركت سایپا سعی دارد B۹۰ یكی دیگر از محصولات تولید شده بر روی پلتفرم تندر-۹۰ را تولید كند كه این خودرو نیز تا سال ۸۹ به بازار عرضه میشود.
تولید خودروهای جدید و همچنین خروج زانتیا از خط تولید از سوی سایپا سوژههایی هستند كه با روشنی مقدم رییس هیات مدیره شركت سایپا به گفتوگو نشستیم..
● تولید سه محصول ملی سایپا
همان طوری كه عنوان شد، ملیسازی یا ملیگرایی در صنعت خودروسازی را میتوان شعار شركتهای خودروساز طی سالهای گذشته دانست به طوری كه تولید خودرو یا موتور ملی به طور جدی در دستور كار این شركتها قرار گرفته است.
شركت ایران خودرو با تولید سمند اولین خودروی ملی را به تولید رساند و اینك سایپا خبر از عرضه خودروی ملی خود طی چند ماه آینده میدهد به طوری كه به گفته روشنی مقدم اولین محصول كاملا ایرانی این شركت در بهمن ماه رونمایی خواهد شد.
این خودرو كه تاكنون با كد S۸۱ شناخته میشد و به تازگی از سوی مسوولان شركت سایپا به كد S ۲۳۱ تغییر نام داده، خودرویی است كه در كلاس B قرار داشته و بدنه آن بر روی پلتفرمی تركیبی از پراید و ریو قرار گرفته است. از سوی دیگر موتور این خودرو با كمك مركز تحقیقات موتور آلمان EFV در حال طراحی است و قرار است این موتور با برند سایپا بر روی خودروی S۸۱ نصب شود حجم موتور این خودرو ۵/۱لیتر بوده و دارای هشت سوپاپ است كه توانایی تولید ۸۵ اسببخار قدرت را دارد.
به گفته روشنیمقدم شركت سایپا به موازات اجرای خودروی (S ۲۳۱ (S ۸۱ طراحی و تولید دو محصول جدید دیگر را نیز آغاز كرده كه این دو محصول جدید طی دو تا سه سال آینده وارد بازار خواهند شد.
نایبرییس هیاتمدیره گروه خودروسازی سایپا درخصوص مشخصات این دو خودروی جدید نیز میگوید: این دو خودرو هماكنون با كدهای ۳۳۱ و ۴۳۱ نامگذاری شده است، كد ۳۳۱ خودرویی است كه بر روی پلتفرم ۸۱ S طراحی شده بدنه كشیدهای دارد و در اصل نسل بعدی ۸۱ S میباشد.

به گفته روشنیمقدم سه خودروی جدید سایپا صد درصد ملی هستند كه توسط مركز تحقیقات این شركت طراحی شده است. خودروی ۲۳۴ S با قیمتی كمتر از ۱۰میلیون تومان و دو خودروی ۳۳۱ و ۴۳۱ با قیمتی در حدود ۲۰میلیون تومان به بازار عرضه خواهند شد.
● ساندرو، سال ۸۹ به بازار میآید
مذاكرات اولیه برای تولید ساندرو كه محصول جدید شركت داچیای رنو بوده و در نمایشگاه خودروی پاریس نیز رونمایی شد به اتمام رسیده و احتمالا این خودرو در سال ۸۹ وارد بازار خواهد شد. روشنیمقدم ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مذاكرات اولیه برای تولید خودروی ۹۰ B (ساندرو) كه محصول جدید تولید شده بر روی پلتفرم ال-۹۰ است به اتمام رسیده و تولید آن در یكی از پایگاههای تولیدی سایپا آغاز خواهد شد.
ساندرو كه برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۰۸ به معرض نمایش گذاشته شده خودرویی هاچبك است كه بر روی پلتفرم ال-۹۰ طراحی شده و مانند تندر-۹۰ دارای آپشن و مدلهای مختلف است. ساندرو از لحاظ ابعاد از پژو ۲۰۶ بزرگتر بوده و دارای موتور ۱۶۰۰سیسی چهار سیلندر است كه با این موتور میتواند ۶۴ اسببخار قدرت تولید كند از سوی دیگر این خودرو در رده خودروهای كممصرف قرار دارد به طوری كه خودروی مذكور با باك ۵۰لیتری در هر ۱۰۰كیلومتر در سیكل تركیبی تنها هفت لیتر بنزین مصرف میكند. این خودرو در اروپا در رده خودروهای ارزانقیمت قرار دارد و با قیمتی در حدود ۸ تا ۱۱هزار یورو در بازار عرضه میشود. نایبرییس هیاتمدیره سایپا از عرضه این خودرو در بازار ایران با قیمتی در حدود قیمت تندر-۹۰ خبر داده به طوری كه وی در خصوص قیمت این خودرو در ایران میگوید: این خودرو ۱۰ تا ۲۰درصد نسبت به تندر- ۹۰ گرانتر خواهد بود و افزایش قیمت چشمگیری نسبت به تندر -۹۰ نخواهد داشت.
روشنیمقدم در پاسخ به این پرسش نیز كه آیا برای تولید محصولات دیگری با شركت رنو مذاكراتی صورت گرفته یا خیر، عنوان میكند: مذاكراتی صورت گرفته، اما به دلیل اینكه هنوز پیشرفت زیادی حاصل نشده اعلام نهایی آنرا به اتمام مذاكرات موكول كردهایم.
● در صورت حذف زانتیا تا ۱۰ سال خدمات میدهیم
خبر خروج زانتیا از خط تولید سایپا كه چندی پیش از سوی مسوولان این شركت اعلام شد دارندگان این خودرو را با نگرانی چگونگی ارائه خدمات، پس از حذف این خودرو از چرخه تولید سایپا مواجه كرد.ظاهرا زانتیا به دلیل مشكلات بهوجود آمده در تامین قطعه طی ۵/۱سال آینده از خط تولید سایپا خارج خواهد شد. اما روشنی مقدم با اعلام آنكه هیچ مشكلی برای ارائه خدمات به این خودرو پس از حذف تولید وجود ندارد، اظهار داشت: در صورت حذف هر یك از محصولات از خط تولید امكان ارائه خدمات تا ۱۰ سال وجود دارد و این امر در خصوص زانتیا نیز صدق میكند به همین دلیل دارندگان آن نباید نگران چگونگی ارائه خدمات پس از حذف تولید این خودرو باشند. ۴۳۱ نیز بر روی پلتفرم ۹۰ X (ال-۹۰) طراحی خواهد شد كه ابعادی برابر با مگان خواهد داشت و با قوای محركه ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ سیسی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
__________________






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 682]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن